{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 23
  • #2   4. nov 2023 Jeg skulle have været til træning her i formiddag, men Ellie er højløbsk, og jeg har ikke tillid til at dem med hanhunde på holdet, formår at holde styr på deres hunde smiley

• #3   4. nov 2023 Jeg skulle have været til træning her i formiddag, men Ellie er højløbsk, og jeg har ikke tillid til at dem med hanhunde på holdet, formår at holde styr på deres hunde

Det er godt nok ikke god reklame for træningsstedet og træningskammeraterne med hanhunde.
    Jeg ville godt nok blive ked af det, hvis jeg blev omtalt som er der vist ikke havde styr på min hund.

• #5   4. nov 2023 @ Isabelle ... det er så slemt det der sker ... en menneskelig tragedie .. men som selv journalisterne siger, et fyger med news, både fake og reel ..

Idet hele taget er det hele dernede jo helt forfærdeligt ... og ja Israelerne har helt sikkert set det her som en mulighed for nærmest at udslette Gaza ... og de agerer forkert, men de Hamas folk som skjuler sig netop mellem befolkningen er imo lige så skyldige i de civile drab .. i det hele taget kan vi vel alle være enige om at de militære perosner og ledere agerer helt forfærdeligt. og den civile befolkning er gidsler der ikke regnes for noget ... selv Hamas regner jo ikke deres folk for noget når de bevæger og skjuler sig blandt civilbefolkningen ..

@ Obster, det med sundhedssektoren er et kæmpemæssigt samfundsproblem, arbejdet der skal simpelthen have et status løft .. og latterligt det ikke for længst har fået det ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 89 Emner: 24 Svar: 2.599
    #7   4. nov 2023 Jeg er langt hen ad vejen enig, Hanne - i at Hamas gør meget galt. Men lad os forestille os, der der ikke var noget Hamas. Så kunne Israel stille og roligt smide palæstinenserne ud af såvel Gaza som Vestbredden, uden at verdenssamfundet opdagede noget - reagerede overhovedet. De jødiske bosættere har smidt palæstinensere ud af deres hjem siden 1948 - med hæren i ryggen. Vesten har reageret med - at sende penge og våben til Israel.
    Det BURDE palæstinenserne selvfølgelig have accepteret (ironi forekommer). Israel er en anerkendt STAT, og har dermed lov til at have et militær - og et lands militær udøver ikke terror (ironi forekommer igen).
    Palæstina er ikke anerkendt og dermed er al modstand lig med terrorisme - ifølge gængs opfattelse i verdensamfundet.
    Shabra og Shatila bliver ikke glemt af palæstinensere.
    Holocaust synes at have givet jøderne ret til at "slagte" muslimer. Det er så ondt - for både jøder og muslimer smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#9   4. nov 2023 "Jeg glemmer ikke 7 okt."

Glemmer du alle de fordrevne og døde palæstinensere FORUD for 7. oktober, John?

Hvis du sparker og sparker og sparker en hund - er det så forståeligt, hvis den bider dig en dag?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#10   4. nov 2023 "Krigen var jo ikke startet i Gaza, hvis Hamas ikke havde lavet terrorangrebet i Israel d 7 oktober"

Gaza er jævnligt omtalt som verdens største KZ-lejr, Bodil. Israel har styret ALT mht. fødevarer, strøm, net-adgang mv. - og lukket det on and off.

Jeg sympatiserer IKKE med de bestialske drab, Hamas begik den 7. oktober - afgjort ikke. Jeg tænker bare, at de var forudsigelige. Hvis man presser en hel befolkningsgruppe til det yderste, reagerer denne på et eller andet tidspunkt.

• #11   4. nov 2023 @ John .. jeg er faktisk hverken "sat" eller modsat, der er imo historisk så meget skyld, så mange angreb, overgreb og hævnaktioner, og et verdenssamfund som har undladt at gøre noget i mange år ..

jeg er trist på civilbefolkningens vegne, dem i Gaza og de Israelere der mistede 7. oktober, eller har familie der er gidsler ..

@ Isabelle ... det er jo ikke befolkningen der har lavet et samlet oprør og gået i samlet flok ind i Israel, det er en militant gruppe, ja Gaza´s folk er selvfølgelig mere på Hamas side end på Israelernes, men stadig har Hamas udført et angreb som kun kunne ende med at civilbefolkningen betaler prisen, det var også forudsigeligt ..

det der nede burde løses i fredstid, og det burde være sket for længst, og nej jeg har ikke løsningen ..

• #13   4. nov 2023 Min søster og jeg ligger syg herhjemme, så Sam har godt nok måtte nøjes med meget lidt motion denne uge, igår var han hos hedvigs og løbe i en time, det synes han nu rigtig godt om smiley

profilbillede
  • #14   4. nov 2023 Fra igår

profilbillede
  • #16   4. nov 2023 du er ikke naiv ... selvfølgelig støtter de dem der sætter sig som en slags ledere, de har jo ikke rigtig noget at sætte i stedet .. men jeg er sikker på der også er palæstinensere der bander 7. okt væk ... ganske som flertallet af Israelere støtter deres ledere men stadig er der nogen der mener de går over stregen nu ...
    Men, ja ethvert barn er nu født uskyldigt .. smiley

og alt imens dette synes jeg det ser ud til Ukraine taber terræn ...

Der er ingen vindere i krig !

• #17   4. nov 2023 Det er godt nok ikke god reklame for træningsstedet og træningskammeraterne med hanhunde.
    Jeg ville godt nok blive ked af det, hvis jeg blev omtalt som er der vist ikke havde styr på min hund.

Det må du gerne synes. Vi har lige fået 4 nye op, og generelt er hundene ret unge og førerne ikke så erfarne. At stå med en højløbsk tæve, er bare ikke noget jeg vil risikere. Jeg ser heller ingen grund til at skabe unødig frustration hos hanhundene.

Så da det hold, jeg skulle gå på, var færdige med deres, var jeg træner på det efterfølgende hold, og da dét hold var færdigt, havde jeg pladsen for mig selv og kunne give Ellie frihed til at brage rundt, sådan som hun helst gør det smiley

Vi fik lavet lidt løbearbejde til spande, et E-felt og en fremadsendelse. Dejligt at konstatere hun er præcis som vanligt, selvom hun er højløbsk smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #18   4. nov 2023 Man kan ikke først dræbe x antal uskyldige mennesker,tage gidsler og angribe med raketter. Stor sejr.

Når så konsekvenserne kommer råber man terror.

• #19   4. nov 2023 Den kamp er jo så primitiv, at den aldrig ender smiley

• #20   4. nov 2023 Efter træning var jeg i Rema, og rendte ind i min gamle genbo og 2x børn. Den yngste er 4 år, og sådan lidt en sæk lopper blandet med Spørge Jørgen smiley Da lillemanden havde stillet mig cirka 100 spørgsmål, spurgte han og ham og søster måtte komme ud og sige hej til Ellie i bilen. De har selv haft schæfer, så de er vant til store hunde. Ellie var jo lige færdig med træning, så jeg havde et håb om at hun var træt og artig. Og det var hun smiley

Ungerne og Ellie var forelskede fra første blik, og Ellie endte med at stå og klemme sig op ad pigen, imens Ellie forsigtigt nyssede drengen som aede hende bag ørerne smiley

Jeg blev en smule stolt over min lille hoppebold, som åbenbart har bestemt sig for, at børn er det fedeste i verden smiley

• #21   5. nov 2023 De forsøg på kidnapning i Herning…. Det er altså helt vanvittigt, at sådan noget kan foregå i en lille bitte provinsby smiley

• #22   5. nov 2023 Sådan en blåmejse er enten klog eller modig..

Den fløj hen til foderhuset selvom Katten sad lige indenfor..

https://youtu.be/CVrqtCCbz6k?si=HOwyJYA62vwtyhj5

Og ja, Crazy Cat Lady snakker med hendes kat smiley

og beklager knirken, det er bare mig der rejser mig fra sofaen smiley

• #23   5. nov 2023 E N D E L I G fandt jeg ud af at smide musik ind på video´er fra iMovie (jaja jeg ved det godt smiley ) - og fik lavet en virkelig god video fra træningen igår, som en af de andre havde optaget ... mens jeg sad på bænken i to forskellige par sko og en KÆMPE frakke, for ikke at komme til at fryse og var r.. misundelig over ikke at kunne være med smiley

Et eller andet skal jeg jo få tiden til at gå med smiley

• #24   5. nov 2023 Dorit HADER mig, men jeg er så begejstret for, at hun nu har fået et regndækken smiley Ellie løber glad rundt med sit dækken, og synes bare at alt er en fest smiley

Men at komme direkte hjem fra tur i øsende regn, tage dækkener af hunde og så lade Dorit hoppe i sofaen (uden at jeg går og skumler over vand og mudder i sofaen) er så meget Dorits sure fjæs værd smiley

• #26   5. nov 2023 Og derfor har jeg en sofa med vaskbart betræk smiley

• #28   5. nov 2023 Den her er ret god

Stærkt budskab. God kommunikation

Jeg synes det er synd for civile uanset side
    Krig giver mig en stor følelse af afmagt

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#29   5. nov 2023 "Man kan ikke først dræbe x antal uskyldige mennesker,tage gidsler og angribe med raketter. Stor sejr.

Når så konsekvenserne kommer råber man terror."

- Og hvis vi vender den om:

Man kan ikke først besætte andre menneskers land, smide folk ud af deres hjem og væk fra den jord, de har dyrket i generationer, for at mase dem sammen på en lille stribe land uden fremtidsmuligheder. Stor sejr.
    Når konsekvenserne kommer, råber man terror.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#31   5. nov 2023 Ditte Okman - tidligere ansat af den israelske sikkerhedstjeneste. Tja - men selvfølgelig skal hendes stemme også høres - og hun kan passende gå efter at give "en flad" (rigtig god måde at argumentere på - eller?) til Amnesty:

"I rapporten "Israel’s Apartheid against Palestinians: Cruel System of Domination and Crime against Humanity" dokumenterer og analyserer Amnesty, hvordan Israel håndhæver et system, der både undertrykker og udøver dominans over den palæstinensiske befolkning?i?alle?de områder, hvor staten Israel har?jurisdiktion og kontrol."

https://amnesty.dk/vores-arbejde/diskrimination-racisme/staten-israel-udoever-apartheid-mod-palaestinensere/? ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#32   5. nov 2023 Jeg er ikke tilhænger af Hamas. Jeg er heller ikke tilhænger af den israelske besættelsesmagt.
    Gad vide, hvad Ditte Okman synes, palæstinenserne egentlig skal gøre? Bare acceptere, at Palæstina engang blev givet til jøderne af deres gud (og så lige de allierede) - og så tage at fise af, så de "retmæssige ejere" kan få det land - Palæstina, palæstinenserne har beboet i flere tusind år?
    Før flertallet af de nuværende israelere overtog Palæstina, var de tyskere, danskere, amerikanere etc. Hvad var palæstinenserne? Hvor boede de? DET pladder gider fru Okman ikke høre om.
    Med hvilken RET er palæstinenserne blevet fordrevet siden 1948?

• #34   5. nov 2023 Tænker hun synes der skal arbejdes med 2 stats tanken ...

• #35   5. nov 2023 Ditte Okman har en holdning om alt men hvem Beder egentlig om den?

Problemet er at børn dør i krig og i 2023 burde mennesker kunne løse tingene på en anden måde

Det er skide synd for civile i lande i krig, uanset land og baggrund, religion og alt muligt andet irrelevant. Når folk marcherer så gør de det for de civile og hvis Okman ikke kan se det så burde hun nok vågne op og komme lidt mere ud blandt folk af forskellige lag i stedet for at sidde blandt sine egne og anskue verden over rødvinsglas og møre bøffer tilsat akademisk vrøvl - som størstedelen af den danske journaliststand efterhånden gør

Vores politikere har stort set aldrig haft et reelt arbejde, vores journalister rygklapper hinanden og kommer efterhånden alle fra samme samfundslag

Og begge har fjernet sig mere og mere fra manden på gaden de seneste år... hvilket den efterhånden fordummede politik og dækning af verden afspejler mere og mere

Den klumme er bare endnu en journalist der burde gå en tur på gaden og snakke med folk, i stedet for at sidde i et glashus og mene en masse

At mene en masse kan de gøre i deres fritid. Jeg er personligt helt ligeglad med hvad en eller anden journalist mener at jeg skal mene

De taler ned til folks intelligens ganske som politikerne

Men de glemmer hvem der har magten

Det er nemlig dem der stemmer
    Og dem der køber deres aviser
    Og dem der ikke gør

Jagten på klik og mediestøtte og ministerbiler og taburetter med et drys af se mig se mig er drivkraften i dem der burde afspejle befolkningen men som et blevet så virkelighedsfjerne at de efterhånden kun afspejler hinanden

Og så undrer de sig over hvorfor politikerlede og journalistlede stiger....

Ja nogle skal vågne op....

• #36   5. nov 2023 Forleden dag kørte jeg forbi et sted, hvor de solgte spisekastanjer, så nu har jeg lige konsumeret en posefuld kastanjer med masser af koldt smør smiley

• #37   5. nov 2023 Har aldrig smagt kastanjer, men det lyder som om jeg skulle smiley

• #38   5. nov 2023 Husk det skal være spisekastanjer, de andre er giftige.
    Det er også vigtigt at skære dybt, når man skærer et kryds i kastanjerne før de kommer i ovnen. Hvis man ikke skærer dybt nok, er det bøvlet at åbne de bagte kastanjer.

• #42   5. nov 2023 Der er træer med spisekastanjer hvor jeg arbejder -desværre tror jeg de er blevet samlet op har i hvert fald set folk slæbe dem derfra smiley

• #44   5. nov 2023 Okmann, og andre og osv... de viser jo bare det ikke er nemt at have EN holdning til det spørgsmål dernede .. at der er ikke EN der har ret, og EN anden der har uret .. det er alt for kompleks, og er man endelig til den ene eller anden, så er der argumenter og grunde nok at køre frem med .. Der så at sige ret og vrang på begge sider, fra alle parter gennem tiderne, også nu ... det var et idiotisk angreb, og det er en voldsom reaktion det hævnes med ..

@ John, der er næppe mange der går gennem livet der ikke oplevet at fortryde et X eller flere, jeg kan kun sige jeg har fortrudt mit sidste ihvertfald ..
    Og så fatter jeg ikke Barbara B ikke snart får 5-10-15 kolde i en vis bagdel ud af klappen ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#45   5. nov 2023 "Fakta er at ingen gider palæstinenserne ikke engang deres arabiske brødre i brødrelandene"

Lidt ligesom ingen gad jøderne, da Hitler satte ind med holocaust - ikke engang jøderne selv i bl.a. Danmark.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#46   5. nov 2023 Åh ja - kastanier med koldt smør og salt er SÅ lækkert smiley smiley smiley

• #47   6. nov 2023 Uanset hvordan historien er bag ved israel/palæstina konflikten, hvem der har gjort hvad hvornår, så kan det da aldrig blive OK at israel også bomber alt muligt andet end Hamas. Det er muligt Hamas gemmer sig bag ved civile. Det gør det i min optik ikke OK at slå de civile ihjel. Det er nok også værd at huske ret grundigt på at det langt fra er alle palæstinenser, der bakker Hamas op. En masse af dem er af mange forskellige årsager bare fanget i Gaza uden mulighed for at stable et liv på benene et andet sted i verden. Der er jo ikke ret mange steder i verden, hvor man ligefrem byder palæstinensere velkommen.

• #48   6. nov 2023 https://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/dressurhest-doed-efter-f-16-panik/10015568?fbclid=IwAR0egML9Cv6gtTn-LOBVyjAAo7EH4LzOsptQTUgz61aGMn-2VvgVTU4jOnY

Stakkels hest. Diskussionen lige nu går på, om det nu også var nødvendigt og om der skal tages hensyn til heste. Jeg tænker sådan lidt - hvad med andre dyr, vilde, som også bliver skræmte og løber i panik ?
    Og er det ekstra slemt, fordi det var en dygtig dressurhest, det gik ud over ?

Men ja .. stakkels hest at ende sit liv på den måde smiley

• #49   6. nov 2023 Jeg synes egentlig at hestens tidligere rytter beskrev det fint - det var en freak accident. Man kan simpelthen ikke tage højde for, hvordan dyr reagerer på sådan noget. Og, som jeg læser opslaget fra avleren et sted på IG, så blev hesten aflivet grundet en forudbestående skade i benet, som sprang op fordi hesten løb langt. Altså ikke fordi den ramlede ind i en bil eller en trælåge, men simpelthen fordi dens kadaver ikke kunne holde til at løbe så langt og vildt.

Men ja, tragisk er det smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#50   6. nov 2023 Nogle dage er bedre end andre - nogle er værre:
    I går aftes ville min mobil pludseligt ikke oplades. Jeg havde 27% strøm på den, og uanset hvad jeg gjorde, ville den ikke "have mere" smiley
    OK - jeg ville køre en tur til Telia-butikken i Helsingør efter strandtur med hundene her til morgen. Jeg kørte hjemmefra omkring ni - i tørvejr. To minutter efter begyndte det at regne. Hmmm. Jeg vendte om for lige at hente mit regnslag - dvs jeg vendte halvvejs om, så virkede gearet ikke mere. Jeg holdt på tværs af vejen......................
    Ti sekunder efter kom nogle hundebekendte fra stranden kørende - og hjalp mig med at få bilen skubbet ind til siden smiley
    Et kvarter senere havde jeg fået fat i Falck og et værksted og var på vej hjem med hundene på gå-ben. Nu var der i øvrigt kun 10% strøm tilbage på telefonen.
    Halvanden time senere kom min søde exmand. Vi spiste frokost, gik på stranden med hundene, kørte til Helsingør og købte en ny telefon, hentede min bil, der var nødtørftigt repareret (nyt koblingskabel kommer i næste uge) og kørte tilbage til Mælkevejen. TAK meget søde exmand - og please verden - giv mig en nemmere dag i morgen smiley

PS. Nu bliver jeg jo nødt til at få nyt MitID. Til dette kræves et pas eller et kørekort. Såvel mit pas som mit kørekort er for gammelt (ups). For at få nye, skal jeg brug MitID, som kræver .......... smiley

PSPS. Ja, jeg ved godt, at man ikke må køre i bil med et for gammelt kørekort smiley

• #51   6. nov 2023 Du behøver ikke pas eller kørekort for at få MitId.
    Du skal bare have en tid på borgerservice.

Angående tlf, har du tjekket om det evt er opladeren der ikke virker?

• #52   6. nov 2023 åh gud, får vi virkelig 4 år mere med D. Trump ... det jo direkte skræmmende ....var der valg i dag stod han til at vinde ... det er godt nok mange millioner dumme mennsker samlet i et land ... smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#53   6. nov 2023 Jeg ville bestille en tid på Borgerservice online, Anni. Det kunne jeg ikke uden MitID smiley men jeg ringer i morgen, og så skal det nok lykkes smiley

Teliabutikkens kabler virkede heller ikke. Der var ikke hul igennem til min mobil, uanset hvilket kabel jeg eller de brugte.
    Men nu bliver det weird - min søde ex prøvede for sjov liiiiiiiiiiiiiige at sætte mit gamle kabel i min gamle telefon, da vi kom hjem. Telefonen var nu løbet helt tør for strøm - men en ring viste sig med et strøm-symbol smiley
    I skrivende stund - efter cirka tre timer - er der 20% strøm på telefonen.
    Ærgrer jeg mig over at have købt en ny? Nej. Nu har jeg en reserve smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #56   6. nov 2023 Skulle lægge sengetøj på plads og fandt en pose chips i skabet smiley Et kort øjeblik, var jeg noget forvirret over posen smiley Indtil det slog mig, at det nok var ældste datter, der lige har haft brug for et "skjul" for barnebarnet, imens de boede her smiley

Kom til at tænke på, at da begge tøser var børn, gemte jeg tit slik i handskerummet på bilen smiley

profilbillede
  • #58   7. nov 2023 I går mistede jeg min far.
    For 3 uger siden (i går) fik han besked om svær og aggressiv cancer, nu ligger han i sin evige søvn.
    Det er gået så stærkt.

Alt er gået over forventning ift hjemmepleje og hjemmesygepleje.
    Altså..... Lige indtil kl 2 i nat, hvor 2 plejere låste sig ind for at "se til min far".
    For selvom sygeplejersken var her 20 min efter døden indtrådte, og var med til at gøre min far i stand og ville ringe 1813 samt kontakte egen læge via journalsystemet og aflyse besøg fra plejen, så stod min far stadig som "aktiv" og ikke død.

Plejerne så noget overraskede ud, da jeg pludselig stod der foran dem og fortalte at min far er død.
    De kondolerede og undskylde mange gange.
    Men det er jo ikke deres skyld, journalystemet kan jo have drillet.

Nu glæder jeg mig til forhåbentlig at komme en tur hjem i dag, når læge og bedemand har været her.
    Jeg har ikke været hjemme siden torsdag morgen og jeg savner alle dyrene derhjemme. smiley

Min far elskede jul med pynt og alting, så da han kom hjem fra hospitalet i torsdags måtte vi skynde os lidt.
    Min mand og jeg sørgede bl.a. for et lille juletræ m.m. og min søster kom med julesokker, pakkekalender m.m., så lidt jul nåede min far at få på sine sidste dage.

profilbillede
  • #59   7. nov 2023 Kondolerer

• #60   7. nov 2023 Det gør mig ondt, Louise smiley

• #61   7. nov 2023 kondolerer

• #62   7. nov 2023 Kondolerer.
    Hvor er det fantastisk, at din far fik lov til at sove ind i sit eget julepyntede hjem, og med familien omkring sig.
    Hatten af for jer.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#63   7. nov 2023 God rejse, Louises far - og et stort kram til dig, Louise - også for at pynte så fint op til din fars sidste dage smiley

• #64   7. nov 2023 Kondolerer

• #66   7. nov 2023 Kondolere Louise smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#67   7. nov 2023 Kondolerer

• #70   7. nov 2023 Kondolerer.

• #71   7. nov 2023 Kondolerer Louise og sender varme tanker til dig og din familie.

• #72   7. nov 2023 Kondolerer, dejligt I fik en fin julepyntet og roligt afsked

• #73   7. nov 2023 Tak skal I allesammen have. smiley

• #74   7. nov 2023 Der kører en ny serie på tv2 / play, om LSD behandlingerne af folk med psykiske lidelser, tilbage i 60’erne i kælderen under Frederiksberg hospital.

Der er indtil videre kun to afsnit, men det er virkelig interessant.

Jeg har altid undskyldt lægerne med, at de ikke vidste bedre, men det viser sig nu at det vidst ikke helt var tilfældet.

Se den, den er bestemt anbefalelsesværdig.

• #75   7. nov 2023 JohnJohn reddede en stor musvitunge i går.

Han var meget insisterende interesseret i det ene nedløbsrør.
    Så meget, at jeg var nødt til at undersøge hvorfor.

Jeg fik skilt det hele ad, og ganske rigtigt var der en lille fugl fanget derinde.
    Jeg troede først, at det var en alt for sent født lille unge, men eftersom den fint kunne flyve derfra, så virkede fjerdragten nok bare ekstra juvenil, fordi den var våd. smiley

Dygtig JohnJohn smiley

• #77   7. nov 2023 At sidde i yndlings lænestolen med et blødt tæppe over benene, et stort krus gløgg, som nok bliver til to og en tyk bog, så er sådan en mørk vindblæst regnvejrsdag til at holde ud. smiley

PS, skal have mere glødd i aften smiley

profilbillede
  • #78   7. nov 2023 Det billede med æslerne øverst oppe gør et eller andet med mig.
    Jeg kan simpelthen ikke få det ud af hovedet.
    I nat drømte jeg endda om det. smiley

• #79   7. nov 2023 #77 ... Anni ..... Skal du have mere "glødd " i aften ........ Nå da da .... smiley smiley smiley

• #80   7. nov 2023 NITTIB, kan se, at jeg allerede har fået nok smiley

• #81   7. nov 2023 Anni, har du læst den af Jussis bøger, med dem der går i dække på et psykiatrisk hospital under krigen? Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men jeg ELSKER den bog smiley

Og så en lille anbefaling (med eller uden glødd smiley ) - Håkan Nessers "En fortælling om hr. Ross" smiley Den har en helt særlig stemning, og jeg kan kun give anmelderen ret i, at man er helt tom, når bogen er slut. Dén skal jeg snart læse igen!

• #82   7. nov 2023 Anne, det er Alfabethuset. smiley
    Jeg har læst alle hans bøger bortset fra den jeg er i gang med nu, og Natriumklorid der kom i sommer og den der er udkommet for et par dage siden
    Synes at det er ærgerligt at der ikke kommer flere med afdeling Q, men er spændt på, hvordan det ender med hovedpersonerne.

Viveca Stens krimier er nu hellere ikke dum.

Men nu er det ved at være jul, så udkommer der altid nye bøger. Jeg nægter så at give 2 - 300 kr for en bog, så må vente til jeg finder dem brugt.
    Der er ellers lige kommet en ny med Wilbur Schmidt, ham kan jeg godt lide, og så er der også lige kommet en ny med Läckberg, hende gider jeg også.

Må lige se om jeg kan finde bogen om Hr
    Ross

• #83   7. nov 2023 Anne - det ser ud til at "En fortælling om hr. Roos" er del 3 i en længere krimi-serie? Er de generelt gode? Ved du det?

• #84   7. nov 2023 Øv den eneste dyrlæge indenfor voldene her i Fredericia lukker og rykker ud og bliver en del af dem i Erritsø smiley

Jeg valgte dem dels fordi de er billige og dels fordi de ligger i cykelafstand væk..

Nu skal jeg til at bøvle med bus hvis misserne skal til dyrlæge smiley

Og dem i Erritsø plejer at være dyre smiley

• #85   7. nov 2023 Du kan da bare cykle til Erritsø, så langt er det hellere ikke
    Du kan også cykle til Taulovder er også dyrlæge, eller tag en af de udkørende dyrlæger

• #86   7. nov 2023 Anni - Jo det er der. Jeg kan ikke cykle så langt, og de udkørende er ret dyre, da se enten skal kører fra Kolding eller Nr. Aaby

• #87   7. nov 2023 Jeg skal skifte foder tror jeg.

Esh´s og mit besøg i maxizoo afslørede, ar Essentials er hans mærke.

Acana og Orijen blev hurtigt forbigået, men samtlige varianter af Essentials blev grundigt sniffet igennem smiley

Fandens til hund ..

• #88   7. nov 2023 en hunds lugtesans kan man ikke tillade sig at ignorere, så du må skifte og tilfredsstille herren ..

• #89   7. nov 2023 HA! hunde ville vælge Essentials... vores gør det samme smiley smiley smiley smiley

• #90   7. nov 2023 Efter knap to timers koncentreret "vagt" foran brændeskuret lykkedes det.
    Godt gået af en knap 15 år gammel Terrier smiley
    Og heldige mig, der nåede at stoppe hende, inden hun tog den med i seng smiley

profilbillede
  • #91   7. nov 2023 Det skøre kræ skal bare ik med i Maxizoo igen smiley

Mødte iøvrigt en ekspedient, som mente at Esh var meget rolig for en malle .. næ, han er som bare velafbalanceret når vi går og shopper .. hvor er der meget misforståelse mht brugshunde .. de galopperer jo ikke forvirrede rundt, når der ikke er umiddelbar grund til det.
    Så ville der jo heller ikke være til at have dem med til f.eks VM, hvor de bor i en 10-12 dage i en bil / trailer.

Elsker Esh´s måde at kunne koble af på, når vi ikke træner smiley

• #92   7. nov 2023 Inge

Seje lille hund smiley

Mine dræberhunde kan seriøst ikke fange en mus, om den så satte sig i deres madskål smiley
    Det har vi så kattene til smiley

• #93   7. nov 2023 nu er skaden sket, eller snuden stimuleret, du må købe en lille pose og bruge som snack ... ellers svarer det jo til at vifte dig om næsen med din yndlingssnack eller drik og så "næh du den får du ikke " smiley smiley ..

• #94   7. nov 2023 Hanne

De møgkræ kan sno mig om deres lillefinger .. jeg sidder allerede og kigger priser, så det er da vidst kun et spørgsmål om tid smiley smiley

• #95   7. nov 2023 Sofus er også ret vild med at udrydde skadedyr ??

profilbillede
  • #96   7. nov 2023 Anne - det ser ud til at "En fortælling om hr. Roos" er del 3 i en længere krimi-serie? Er de generelt gode? Ved du det?

Det er nogle år siden jeg læste dem, og jeg startede med Hr. Ross. Det var en fejl, for ingen af de andre bøger kan leve op til den, men ift at den er en del af en serie, er det ikke noget problem. Generelt kan jeg godt lide Nesser. Selvom det er krimier, er de sært hyggelige smiley

Men jeg tror at jeg lige skal genlæse den for at se om den er så fantastisk som jeg husker den. Bøger kan jo godt blive fortolket af den livssituation man er i, og det var et lidt kaotisk sted i mit liv smiley

• #97   7. nov 2023 #95

De er så seje de små der smiley

Er det en rotte han har taget ?

• #98   7. nov 2023 #97
    Ja det er en rotte. Dem tager han en del af. Graver som en gal og så HAK

• #99   7. nov 2023 Der er gode og dårlige dage. I dag var en af de HELT gode smiley

Skulle mødes med Indica og Lille Linus, og selvom der lige var lidt panik da vejen var spærret, så lykkedes det at finde hinanden. Ellie er højløbsk, så hun blev i bilen, imens Dorit og jeg gik en tur med Indica og Linus. Dorit skulle lige være sådan lidt “WAAAAAAAARH, du skal ikke snuse mig bagi din klammert”, men så blomstrede venskabet. Der findes INTET så nuttet som to corgier der traver afsted, helt tæt op ad hinanden, men vrikkende numser smiley

Så gik jeg en tur med Ellie, inden hun skulle træne. Og netop som vi skulle til at på banen, åbnede himlen sig. Men hende min lille vovse er så pisse awsome, og jeg ELSKER hvor meget hun rykker sig smiley På 2 uger er hun gået fra at kamme totalt over i hjernen, til at hun kan løbe hen og gø - uden at bide - af en mand med ærme på. Og nu bider hun fast, slipper rent og skal liiiiige mindes på at man ikke må nappe i ærmet, når man har sluppet.

Og så er jeg så vild med det team, jeg får lov at træne med nu smiley Jeg er på røven over hvor søde og hjælpsomme de er - også når det bare pisser ned i lårfede stråler smiley

Og så véd jeg godt at Martine ikke vil have ros, men det kan hun ikke slippe for. For at gå fra at jeg HADEDE apportøvelsen, til at det nu er en af favoritterne, er så crazy. Men når jeg ser den lille hund spurte ud fuld smadder, tage apporten så dybt at hun får mudder i hele undermunden og så spurte retur, så hun knap kan stoppe før hun rammer mig, er sååååååå lækkert smiley Og det hele kommer sig af Martines “træn med 2 bidepøller”.

Der er ikke noget i verden der kan slå følelsen af en god træning smiley

• #100   7. nov 2023 Fubert, er det en kæmpe rotte eller en lille hund? smiley

• #101   7. nov 2023 #100
    Sofus er ikke den største gårdhund der findes og rotten har en pæn størrelse, så lidt af begge dele

• #102   7. nov 2023 Nu fik jeg kigget priser på Esh´s tilsyneladende yndlingsmad - det er jo SINDSSYGT !!!

100 kroner dyrere end det han får nu - og for et kg mindre oveni købet ....

Hvad giver I for jeres mad til hundene - altså de af jer, der fodrer med tørfoder ?

• #103   7. nov 2023 Essentials er så hypet smiley

Et prisvenligt alternativ, som måske er mere gennemsigtigt sammensat og der som bonus er semimoist, er Alpha Spirit. Køber man på den tyske zooplus kan man få 9 kg i portionspakker fra 440 kr og 12 kg i sæk fra 450 kr.

• #105   8. nov 2023 Kondolerer Louise smiley Dejligt din far fik en rolig afsked.

Martine - Jeg giver ca. 600 kr. for 15 kg. Platinum 580 for 20 kg. Royal canin begge med opdrætterrabat, jeg fodrer med 50% Platinum, 25% RC og 25% rester, dåsemad, råt mv.

Essential har aldrig været et hit her, enten har de ikke kunnet holde vægt eller også har de haft galoperende tyndskid. det eneste foder jeg har oplevet give dårlig mave hos både voksne og hvalpe smiley normalt har mine maver af stål.

• #106   8. nov 2023 Indica, bare du ikke dør af grin over mine forsøg på at sy det ind smiley Jeg er en idiot med sådan noget, og når det rent faktisk går til held ift funktion, ligner det noget en 7årig har syet smiley

• #107   8. nov 2023 kommer der ikke vand ind ved syningerne?

• #108   8. nov 2023 Martine - prøv at undersøge, om der evt. er en opdrætter eller en klub i nærheden af dig, der kører med Essentials. De har ret gode storkøbsrabatter.

Og det er lidt pudsigt.
    Jeg har jo sværget til Essentials i MANGE år, men er faktisk skiftet fornylig, og udover at hundene spiser det med lige så stor glæde, så er Luf også holdt fuldstændig op med at "lugte af hanhund", som han ellers generelt har gjort jævnligt igennem hele livet.

• #109   8. nov 2023 Jeg har spurgt lidt rundt og udover Esh er der ikke så stor begejstring smiley

Jeg tænker at han bare må fortsætte med det han får, den lille stakkel smiley

• #110   8. nov 2023 Nuuhr, stakkels Esh smiley
    Mon ikke han overlever.

Min erfaring med hunde og hundemad er, at kræet kan være helt vild i varmen over et bestemt mærke/en bestemt variant, men typisk går det over, når der står 12-15 kg hjemme smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#111   8. nov 2023 Jeg er i besiddelse af to labradors - forklædt som eurasiere. Jeg tror, jeg kan servere nærmest hvadsomhelst for dem, og de vil æde det med stort velbehag smiley

profilbillede
  • #112   8. nov 2023 Lise-Lotte -

Det er jeg sikker på han gør.

Esh spiser alt - levner aldrig og er "glad for mad", sådan uden at det bliver en besættelse for ham, som man kan se hos nogle hunde smiley
    Det var bare sjovt at se ham på den måde - som en anden searchhund - gik han stille og roligt og sniffede sig ned langs rækken af Essentials, og da det gik over i Acana og Orijen vendte han om og gik tilbage igen på samme måde.
    Fik faktisk filmet det - fordi det var så sært at betragte at han så tydeligt var Essentials fan smiley

Havde det været et godt foder og til en ordentlig pris, ville jeg nok bare have købt det til ham. Her i vintermånederne er der ingen konkurrencer, så så kunne han godt have guffet et par poser af det ... men ..dyrt og ikke ret gode anbefalinger afgjorde det og Esh må undvære smiley

• #113   8. nov 2023 Kirsten

Tak smiley

Platinum kender jeg ikke - men ellers er jeg nogenlunde "ens" med dig mht fodring. Synes RC er rimelig i pris og deres Skincare bruger jeg til Tjab, der i især sommermånederne har godt af lidt "hjælp til skindet" smiley

• #114   8. nov 2023 Har helt glemt at fortælle jer, at min hvalp blev født natten til mandag smiley

Der er 6 hanner og 4 tæver i kuldet. Dermed skulle der være 3 at vælge imellem, når opdrætter selv har valgt smiley

De næste 8 uger kan ikke gå hurtigt nok smiley

• #115   8. nov 2023 Fedt !!!!

Hjælp mig lige -hvad race er det nu du skal have ?

• #116   8. nov 2023 Skønt Lise-Lotte smiley Nu går tiden endnu langsommere smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#117   8. nov 2023 Hvor DEJLIGT at høre, Lise-Lotte. Stort tillykke og glædelighed smiley smiley

• #118   8. nov 2023 Martine, det er en portugisisk vandhund.

Jeg er allerede ved at forberede mit svar, når jeg bliver spurgt, hvad det er for en doodle smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#119   8. nov 2023 "Agnes putter sig selv ved at ligge og spille et spil, inden det er tid til at sove:

»Så er det, at jeg bare lægger den på mit natbord. Det er bare mig, som vælger, hvornår det er. Men hvis det er for lang tid, så kommer min mor og far«."

Politiken i dag.

Agnes er FIRE ÅR! smiley

Jeg får lyst til at give de forældre et kæmpe los i r.... og slæbe dem med på biblioteket, hvor de kan låne nogle børnebøger, så de kan læse godnathistorie for deres barn.
    Agnes er i øvrigt ikke alene om at have den slags elendige forældre smiley Iflg en undersøgelse bruger omkring 44 % af 500 børnehavebørn jævnligt mobil eller tablet i sengen om aftenen.

Men jeg må da lige spørge panelet: Er det mig, der er gammeldags?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#120   8. nov 2023 Du må svare, at det er en portugisisk vanddoodle, Lise-Lotte smiley

• #121   8. nov 2023 I går besøgte jeg min mand på plejehjemmet. Havde ikke været der i lidt over en uge, da jeg var blevet ramt af coronabussen.

Jeg havde lavet banoffee-pie (med både karamel og kagecreme) til min mands medbeboere og personalet smiley
    Det er sgu en fornøjelse at lave kage til mennesker, der bliver så glade for det smiley

• #122   8. nov 2023 Lise Lotte

Det er nok meget fornuftigt smiley

Sød ser den ud - glæder mig til billeder smiley

• #123   8. nov 2023 #119
    Nej Isabelle, de forældre skulle bestemt have et ordentligt los i r....

Mine børnebørn på hhv 1 og 2,5 år ser da også fjernsyn, primært Lille Bille. Dvs de ser lidt, leger lidt osv.
    Men Viktor på 1 år sidder og danser, vinker, klapper, "tramper" osv til musikken.

Det skal så lige siges, at vi voksne også leger med smiley
    Det kan resultere i, at farmor må lege kragen (højt på en gren), og så bliver jeg skudt af en hæslig jæger (Theodor med kasket og paraply).
    Det er utroligt så mange gange en farmor-krage kan skydes smiley

Det er synd for de børn, der bliver spist af med en mobil/tablet, og så skal underholde sig selv smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#124   8. nov 2023 Jeg har intet imod, at børn ser lidt fjernsyn ol. men at samværet med forældrene - den hyggelige godnatstund med godnathistorie - afløses af et barn, der ligger alene med en skærm, finder jeg VILDT forkert og meget meget ensomt for barnet smiley

PS. Jeg BLEV da nogle gange lidt træt af, at ungerne ville høre Peter Pedal igen igen igen smiley - Cykelmyggen Egon var meget sjovere, men godnathistorien (og godnatsangen, da ungerne var helt små), ville jeg godt nok nødigt have undværet for både deres og min (eller deres fars) skyld smiley

• #125   8. nov 2023 Kirsten H., tak skal du have. Det var så fredfyldt som det kunne være. smiley smiley

• #126   8. nov 2023 Isabelle, hende her har forsket en masse i børns hjerner og indlæring https://ann-e-knudsen.dk/artikler-til-download-2

Der er en artikel ca. halvvejs nede på siden, som handler om hjerners udvikling (Artiklen Børns hjerner fra 0 til 18 er udgivet af Tænketanken), som fortæller noget om, hvor meget hjernen faktisk udvikler sig under de rette forudsætninger. Søg lidt mere, og jeg er ret sikker på at hun har skrevet en artikel eller en bog, hvor hun beskriver hvor meget mere børn lærer, når der sidder en voksen (kontra at barnet sidder alene med en skærm).

Jeg ved godt at det aldrig kommer lille Agnes fra Politiken til hjælp smiley

• #127   8. nov 2023 Altså vores hunde elsker Essentials og det er det eneste tørfoder den ældste spiser nogenlunde frivilligt. Den yngste har tendens til kedelig pels og skæl... men ikke når hun får fiskevarianten.

Vi bruger omkring 600kr om måneden på to 3kgs poser. Men de får ikke primært tørfoder og aldrig udelukkende. Vi er ret tilfredse med det. Men de kan sagtens få en pose af andre ting engang imellem. Essentials er dog ultimativt det mine kræ fungerer bedst på indtil videre.

• #128   8. nov 2023 Obster

Jeg tror faktisk at en af dem vi træner med, fodrer med Essentials - og det er jo aldrig KUN godt eller KUN skidt, det vi kaster i vores hunde smiley

• #129   8. nov 2023 Vores 10årige putter sig selv med at se tv. Men vi har aftaler om klokkeslet mv.

De to små på 8 og 7 puttes med sang eller historieoplæsning.. ikke med skærme medmindre der er sygdom blandt de voksne!

At putte en 4årig med skærm som en generel praksis er fuldstændig vanvittigt.

• #130   8. nov 2023 Martine jeg er så enig smiley

• #131   8. nov 2023 Er der nogen der er stødt på friske jordbær i nogle butikker for nyligt?

• #133   8. nov 2023 Ligger i ske med Dorit. Dorit er storeske, og ligger og slikker mig i øret og i håret smiley

Højløbske Ellie ligger i den anden ende af sofaen og gufler i sin tissemis, og lader til at synes det er rimelig lækkert smiley

JEg ved godt hvem af dem jeg synes bedst om i dag smiley

• #134   8. nov 2023 # 131
    De har i Liva Kolding, mener også at de har i Lidl, de havde for et par dage siden.
    Bilka har også

• #135   8. nov 2023 Sig mig er det nogen i DK der stadig tvivler på at Sam Sam har arbejdet for PET/FE ??

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#136   9. nov 2023 Åh ja, onsdag endte med at bliver en super dejlig dag smiley Hvor vi i familien igen kunne trække vejret frit: Ældste datter har fået den midlertidige bopælsret over vores barnebarn på 3 år smiley Han har boet sammen med hende hele tiden fysisk, men formaliteterne har ikke været i orden, faderen har spændt ben for adresse flytning, uden at gøre krav på barnet eller endsige betale en krone smiley

Er nød til at juble herinde, da jeg stadig er ven med faderen på fb og da vi uanset hvad "hænger" på ham resten af livet i barnebarnets interesse og det ER barnebarnet vi skal have i fokus smiley

På fredag skal manden og jeg med venner til Wallman, første gang siden mandens uheld, at vi skal sådan rigtigt i byen. Vi er ved at være tilbage i normal gænge og livsførelse smiley Men han må stadig først køre lastbil den 19/2, hvis neurologerne kan godkende det smiley

• #137   9. nov 2023 Jeg fik kigget ordentligt på Nimbus stående i profil i går - jeg har ikke længere den mindste lillebitte splint af tvivl om, at der er brugt papillon/phalene i nogle linjer, for at få MAS´erne lidt hurtigere ned i størrelse smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#138   9. nov 2023 Næppe, Hanne.

• #139   9. nov 2023 @135: Jeg har hele tiden haft den tanke at hvis de nu ikke havde brugt ham så havde det vel ikke været et problem for dem at gå ud og sige 'Nej, vi har ikke brugt ham'. Og så bliver det lidt svært at se andet end de formegentlig har brugt ham.

• #140   9. nov 2023 Hvor er det klamt at der bliver opfordret til ikke at medbringe flag eller lave "larm" i fakkeltoget i aften i anledning af Krystalnatten for 85 år siden - når man så samtidig ser hvordan muslimerne ligger i stort antal og beder midt på Christiansborg Slotsplads, uden at de behøver nogen form for beskyttelse.

Siden 7/10 oplever flere og flere jøder trusler, flere af dem fortæller ikke at de ER jøder og i KBH vælger flere at gå omveje, for at undgå visse områder i KBH.

Hvis palæstinenserne vil føre krig mod jøderne, kan de vel tage derned hvor den foregår og ikke tage den med herop.

Og vi accepterer det bare .. det er jøderne der selv er ude om det åbenbart.

• #141   9. nov 2023 Jeg synger god nat sang, når jeg børster tænder på Sophia. Så krammer og kysser vi godnat, og så putter far eller mor. Vi snakker ofte lidt om dagen, når vi ligger sammen der i mørket, for vi er de forældre, der sidder ved siden af indtil hun sover ca 10 min senere smiley

Hun er ikke tryg ved at falde i søvn alene, og jeg kan godt bruge 10-15 min på at sidde ved hendes side, for at hun trygt kan falde i søvn smiley

Jeg kigger godt nok på min telefon, når vi har krammet færdig, men er der med hendes hånd i min eller hendes arm omkring mig smiley

Vi læser ofte bøger om aftenen inden sengetid og tandbørstning smiley Der kan dog godt snige sig 10 mins skærm tid ind, hvis vi alle er brugte…vi er ikke skærm-nægtere smiley

Billedet er fra i morges, hvor hun ville være med, mens jeg børstede tænder smiley Og ja…det indbefattede altså også hendes morgenmad…whatever works smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • #143   9. nov 2023 Linda, I lyder som en helt perfekt familie smiley

• #145   9. nov 2023 Mange jøder er imod det der sker i Gaza

Jeg anser det ikke for en religiøs krig men om en krig om magt, position og land

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#146   9. nov 2023 Jøderne - ja. Israel - ALDRIG smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#148   9. nov 2023 Så er du fuldt på linje med staten Israel, John - minus bekymringen for de palæstinensiske børn.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#149   9. nov 2023 Jeg er HAMRENDE træt af You See - og har været det i årevis. Den eneste grund til, at jeg har hængt fast er, at jeg gerne har villet beholde min mailadresse. Nu har jeg fået nok. Jeg vil skifte udbyder af såvel TV-streaming som internet - og vil blive meget glad for anbefalinger.
    Jeg overvejer Telia, hvor jeg har mit mobilabonnement.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#151   9. nov 2023 Martine har jo fuldstændig ret. Den ene part kan leve fredeligt i Europa men skal beskyttes. Aldrig hører man om problemer.

Den anden part. Det vi ser nu taler vil for sig selv.

• #152   10. nov 2023 Jeg har haft Telia i rigtig mange år og har altid været tilfreds med den.
    Desværre har Nordlys købt dem op her i byen, og straks steg det med knap 500 kr om måneden

Vil anbefale at spørge Telia om de er ved at sælge inden du skifter igen.

Har læst, at man ikke behøver at få ny mail adresse når man skifter, man kan beholde den gamle mod betaling

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 259
    #153   10. nov 2023 Jeg skiftede fra You See for 4 år siden.

Nu bruger jeg mobilt bredbånd, streamer alt bruger Chromecast Google TV- købt adgang til TV2 play og Disney+ for børnebørnenes skyld og DRTV er gratis.

Jeg har sparret mange penge og har aldrig mere - problemer med internettet.

(En yderlig fordel er at jeg kan bruge det hele når jeg er i sommerhus til 0kr.
    Kræver kun jeg har routeren med )

• #154   10. nov 2023 Vi er glade for Allente. Vi kan godt lide flow tv smiley smiley

• #155   10. nov 2023 Vi har yousee til både det mobile bredbånd og mobilabonementerne. Der er de ikke rigtig andre der har ordentlig dækning i vores område smiley Ja, de er faktisk det eneste selskab der tilbyder mobilet bredbånd i vores område. Vi har heller ikke fibernet eller den slags fancy muligheder. Vi er et lille 'hul' med 12 husstande som det vist ikke rigtigt kan betale sig at grave kabler ned til. Vi har forsøgt bredbåndspuljen, men vi var for få smiley Så vi klarer os med mobilt bredbånd - 4G - og dem der har to hjemmeboende teen-agere må leve med at alle ikke kan streame eller 'game' samtidig smiley

• #156   10. nov 2023 Så er der lagt op til at IGP og Mondioring bliver forbudt i Østrig ..

Og det i en tid, hvor der findes slankefoder til hunde - hvor en masse hunde står og fylder op på internaterne fordi folk ikke kan have dem af forskellige årsager - hvor en masse hunde lader livet fordi folk ikke for FANDEN kan finde ud af at købe racer, der rent faktisk passer til dem - og ikke kan finde ud af at sætte grænser iøvrigt ...

Men nu skal IGP og Mondioring formentlig forbydes i Østrig .. det er så dumt, at det næsten er til at dø af grin af ....

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#157   10. nov 2023 Vores første internet var via TDC, der fik jeg en mailadresse og den har jeg endnu smiley Den er mere end 20 år gammel, jeg er aldrig blevet opkrævet penge for at beholde den. Jeg kan ikke længere gå på nettet og hive gammel korrespondance frem (ved nedbrud), men jeg kan godt opsætte mailadressen, når jeg skifter pc og mobil.

Vi fik indlagt fibernet forrige år med EU puljer, der var en del bøvl med at få "nok" med, så for at det kunne gennemføres, var vi flere små "byer" over en lang strækning, da det så ud til, at vi var nok, var der nogen ældre midt i det hele, der sagde nej smiley Det endte op med, at dem, der havde sagt nej blev kontaktet og blev overtalt til, at sige ja, mod regningen for indlæggelsen blev betalt af andre. Så det var virkelig noget, der krævede tid af nogen entusiaster og for nogen af dem også penge.

Har aldrig hørt om Mondioring, så måtte lige ind at læse om det. Verden er af lave smiley , der fokuseres på rigtig mange "forkerte" ting, det er dæleme svært at navigere i, hvordan prioriteringerne skal se ud. For du har da ret i, at det ikke giver mening, når man holder det op mod andet indenfor hundeverden smiley

Hørte forleden dag, at et tørfoder produkt lige nu bliver undersøgt af Fødevarestyrelsen for at indeholde afkalkningsmiddel, der er tilført for hvidere tænder smiley (Har ikke lige læst, at nogen herinde bruger det) Og tænker, at navnet kommer frem i det offentlige, når Fødevarestyrelsen har færdigbehandlet sagen.

Det tørfoder jeg selv bruger, er der også sket noget med smiley Enten er der ændret i ingredienserne eller også er det den nye plastik emballage, der fucker med foderet. Jeg har gudskelov stadig noget tilbage af gammel "sending" Importøren tager det alvorligt og der er gang i korrespondance med producenten.

Ovennævnte er "kun" tørfoder til hunde, men jeg tror der sker lige så meget med det mad, vi mennesker indtager...........Alt handler om penge, selv om der bliver råbt højt om økologi, grøn omstilling og velfærd.

• #158   10. nov 2023 @156: WHAT smiley smiley smiley Hvorfor i alverden dog det??????

• #159   10. nov 2023 # 156
    Det mest sørgelige ved det er, at hvis et land først har forbudt det, så følger der andre efter.

# 157
    Hvordan i alverden kan man finde på at tilsætte blegemiddel i foder ....... ?

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#160   10. nov 2023 afkalkningsmiddel og pas, aner det ikke........ Måske for pengenes skyld...

Du har ret i, at hvis først et land forbyder, er der risiko for andre følger efter..... Bare fordi ... smiley

• #161   10. nov 2023 #157

Det lyder helt sygt, det med foderet .....

• #162   10. nov 2023 #158

Bedste bud .. uvidenhed ...

• #164   10. nov 2023 Desværre har lovgivere det med at lovgive uden at have reel viden om et emne. De løber desværre ofte bare efter en folkestemning eller en mavefornemmelse smiley
    Og ja, det er jo desværre ofte sådan at lovgiver et land om noget så følger andre efter.

• #165   10. nov 2023 Jeg lejer vores indhegning ud og lige nu, løber der den lækreste Engelsk Setter han, ung 1½ år rundt dernede og træner med sin ejer.

Hold op, han er LÆKKER og SMUK smiley smiley smiley smiley

Ikke en hund for mig - jeg har ikke interesse i markprøver og jagt og den slags, men kunne (næsten) godt eje en, bare for at kigge på den i timer smiley

Har I en race, som bare er det smukkeste, men som ganske enkelt ikke passer ind hos jer ??

• #167   10. nov 2023 Man skal passe på med hvad man ønsker sig.
    Jeg har altid ønsket mig sådan et p-kort.
    Nu hvor jeg er berettiget til sådan et ville jeg helst være fri.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#168   10. nov 2023 I dag er en STOR dag for mig. Jeg har endelig endelig opsagt mit abonnement hos You (fucking) See. At beholde min mailadresse, som jeg har haft, siden man overhovedet kunne få den slags, har fået mig til at acceptere uendelige mængder af bøvl og besvær med TDC og siden YS. De sidste tre dage fik bægeret til at flyde over.
    ALDRIG mere holde fast i et firma af gammel vane og en s.... mailadresse smiley smiley (Jeg ved, det er småting i forhold til så meget andet).

PS. Og jeg havde en fantastisk samtale med en ung gut i Telia. Han var udsøgt tålmodig, og vi fik gode grin smiley

Kram til dig Anni smiley og jeg kommer til at tænke på min datter, der vejede (en del) for meget og, sådan lidt for sjov, ønskede sig en eller anden sygdom, der gjorde, at hun tabte sig. Åh, hun fortrød sit ønske smiley
    (Men hun har det OK i dag - og har taget på igen smiley )

• #169   10. nov 2023 Smukke hunde jeg ikke kommer til at eje... Irsk Ulvehund, og Afghansk Mynde

• #170   11. nov 2023 Må være en forstyrret person smiley

(Ps en rottweiler er det ikke men pyt nu med det :))

https://www.tvmidtvest.dk/viborg/hundeluftning-endte-blodigt-nu-advarer-ejer-om-farlige-forhold-ved-populaer-soe

• #171   11. nov 2023 Forstyrret eller ej ... h*n burde ha præcis samme behandling som ham, der gik og dryssede glasskår ud i Fælledparken i start 90 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #172   11. nov 2023 Folk er sgu syge i hovederne når de kan finde på sådan noget..

• #173   11. nov 2023 Det blev så Troels Lund Poulsen der blev formand i venstre.
    Han havde ikke nogen modkandidater

• #174   11. nov 2023 Hvorfor er DKK så dumme? smiley Hvordan kan de finde på at give opdrætterprisen til en opdrætter af fransk bulldog, som laver hunde med ultrasnævre næsebor og korte snuder? Når nu alle pt taler om at forbyde avl af hunde, der er deforme og ikke kan trække vejret. Hvordan i al helvede tænker DKK at det er en god ide at fremhæve netop dét lige nu? smiley

profilbillede
  • #175   11. nov 2023 Skal de ikke skrive en begrundelse for hvorfor de giver den?

• #176   11. nov 2023 Jeg tror at de kan gøre præcis hvad der passer dem smiley

• #177   11. nov 2023 Forbudt i avl et sted.... valgt som mest populære hunderace i USA... altså... smiley

• #178   11. nov 2023 Og præmieret i Danmark smiley

Jeg mødte en lækker lille fb den anden dag, Hubert eller Herbert, og de har jo etn dejlig personlighed smiley Men så lav dem dog så de både kan trække vejret, gå og skide normalt smiley

• #179   12. nov 2023 Er der nogen der ved hvad man kan bruge ren Aloe Vera til? Altså det inde i bladene..

Mig og Agnete har haft en lille kamp og hun mistede 2 blade i kampen..

Jeg har så skrabet det ud der er inde i bladene, det ligner nu en mellemting mellem snot og savl og står i mit køleskab smiley

• #180   12. nov 2023 Frk. Jensen, du bør nok kassere det, når du har skrabet det ud.
    Indholdet består af en forholdsvis fast gel, som kan bruges på huden, fx ved forbrænding. Denne gel kan også indtages.
    Dog sidder der mellem denne gel og den grønne "skal" et slimet lag saft, som ikke skal bruges, da det irriterer huden (måske også maven).

Vær desuden OBS på, at Aloe Vera afgiver en brunlig farve på ting, som det kommer i berøring med, fx stof, bordplader etc.
    Denne farve er nærmest umuligt at fjerne.

Der findes mange forskellige slags Aloe Vera, den jeg har beskrevet ovenfor, er den medicinske.

• #182   12. nov 2023 Hende her bliver 9 år i dag??????

profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#183   12. nov 2023 Stort tillykke til og med hende smiley

• #184   12. nov 2023 Der slappes af med serier på en grå eftermiddag smiley

profilbillede
  • #185   12. nov 2023 Min søster har altid set Barnaby, men hjemmeplejen har nu forbudt hende at se det.
    Hun har fået en ny akutalarmen som er stemmestyret. Alarmen aktiveres ved en bestemt tone, som jo er smart når man er lam.
    Desværre er der en del fejlalarmer når Barnaby vises i tv.
    Så nu er det forbudt for min søster at se Barnaby

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#186   12. nov 2023 Ej Anni, det MÅ kunne løses på anden vis. Måske mindre lydstyrke på tv'et, eller hvis de hjælper din søster med, at tænde for tv'et, at give hende en høretelefon på (f.eks. kun det ene øre). Nogen gange kan lydstyrken være rigtig høj i høretelefonerne, så man kan have dem rundt om halsen og høre lyden alligevel.

• #187   12. nov 2023 #185

Det lyder helt skørt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#188   12. nov 2023 Det er godt nok synd for din søster, Anni. Jeg håber inderligt, at der kan findes en løsning.

• #189   12. nov 2023 #180 tak, jeg ved ikke hvilken slags Agnete er smiley

profilbillede
  • #190   12. nov 2023 Lydstyrken er ikke ret højt.
    Det er så lavt at jeg har besvær med at høre.
    Men de arbejder på at få løst problemet.
    Vi kan så bare grine af det smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#191   12. nov 2023 Godt, at I kan grine af det smiley

I Gaza er der, i skrivende stund, dræbt over 4000 børn - og i FN vil Danmark ikke stemme for en våbenhvile. Det er en SKÆNDSEL smiley smiley

• #192   12. nov 2023 Frk. Jensen, det er ikke let at sige, der findes omkring 300 forskellige slags.

• #193   12. nov 2023 Nå, jeg må en tur i Lidl og hente mere gløgg og sylte.
    Jeg er nervøs for at jeg er ved at blive gløgg dranker smiley

• #194   12. nov 2023 Men du er ikke bekymret for dit syltemisbrug? smiley

• #195   12. nov 2023 Obster, jeg kommer jo rødbeder på og rødbeder er sunde smiley

Måske skulle jeg putte rosiner og mandler i mit gløgg, så bliver det også sund.

• #196   12. nov 2023 Anni... rødbeder er vist sundere før du ligger dem i en sukkerlage smiley jeg tænker blandingsmisbrug smiley

• #197   12. nov 2023 Er der nogen der kan huske hvad de kødben hedder, der inden for de sidste uger har været en advarsel imod? Jeg har googlet og kan ikke finde dem.

Jeg kan se, på FB-opslag fra hundevenner, at en hel del hunde, har haft en ukendt virus eller lign. her på det sidste, og jeg kunne godt tænke mig at finde ud af, om der er en sammenhæng.

Skye har lige haft 2-3 dage med samme symptomer, hyppig opkast, kvalme (spisevægring), og diarré.
    Det samme beskriver flere, at deres hunde har.
    Det kan selvf. "bare" være en virus, men er der kødben involveret kunne man jo undgå dette fremadrettet.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#198   12. nov 2023 Jeg læser om konflikten Palæstina/Israel. Det gør mig så ondt - for begge parter.
    Jeg læser om, at palæstinenserne nu mases sammen på "et halvt Langeland" - hvor bomberne også falder. Det gør mig så ondt - og jeg bliver rasende på den israelske stat.

I Netto kommer jeg i dag til at stå bag ved en ortodoks jøde med krøller og hat og lang frakke. Et sekund mærker jeg en væmmelse ved ham - men skynder mig at bruge hjernen - og så tænker jeg "modig mand - meget modig mand" Om han er for eller imod drabene i Palæstina, aner jeg jo intet om.

PS. Men jeg finder generelt folk, der "råber højt" om deres religion en smule belastende - uanset hvilken religion de råber højt om.

• #199   12. nov 2023 Igen må jeg skrive at jeg har så svært ved at have mere sympati for nogle civile fremfor andre .. altså af dem der stadig besidder sund fornuft ..

Israels hævn er grusom, men de Hamas folk der gemmer sig blandt civilbefolkningen og på sygehuse osv de er ved gud ikke mindre ansvarlige for det der sker i Gaza .. det er kujonagtigt ..

• #200   12. nov 2023 Sanne, det er bare de der oksehudsben. Dem kommer der jævnligt alle mulige advarsler imod, fordi de er svære at fordøje, og er lavet med alt muligt kemi.

• #201   12. nov 2023 Ellie har avs i et forben smiley Hun gav fuld gas til træning i skoven - først med et feltsøg og så med en lang eftersøgning. Da vi gik op imod bilen syntes jeg at hun lige gik lidt urent, men det forsvandt igen. Men da vi lige rundede søen på vej hjem, var hun stokhalt. Trædepuderne er fine, der er intet at mærke imellem dem, jeg kan bøje/strække/trykke på hele benet, uden at hun siger noget. Men hun virker lidt irritabel, når jeg dimser mellem tæerne.

Så nu ser vi lige tiden an. Jeg er så heldig at træne med en dyrlæge, som gerne vil kaste et blik på hende i morgen, hvis den stadig er gal. Jeg tænker at det nok bliver den vanlige ro og ture i snor smiley Men Ellie er jo super nem at holde i ro, så det bliver easy-peasy smiley smiley

• #202   12. nov 2023 God bedring til Ellie smiley

• #204   12. nov 2023 Jeg afrimer fryseren med føn
    Det er nemt og hurtig

• #206   12. nov 2023 @ Anne, kan hun have trådt noget op, en splint ... jeg undrer mig ofte over så nemt mennesker for splinter når de går fx med bare fødder, eller rører ved træ ... at dyr tilsyneladende ikke gør smiley

jeg laver mad, forberede mig til en rejse back in time, skal være småbørnsmor fra i morgen eftermiddag og til søndag eftermiddag, med madpakker, børnehave, skole og fritidsaktiviteter ... hele pakken ... mor skal til konference i NY og er inviteret med partner ... ingen af drengene Walter og Hugo ( knap 4 og 7 år) har været fra deres forældre mere end max et par dage, og Walter er ret mor-syg ... de er heldigvis vant til og glade for at være her ... men det er mange dage ..
    Kan slet ikke forstå det har været rutine at have 3 hjemmeboende børn ... har heldigvis mulighed for delvis afspadsering og arbejde hjemme, så når de er afleveret om morgenen så skal jeg helt bestemt have en lur smiley ..

• #207   13. nov 2023 Hanne, hun kan sagtens have trådt noget op, og hun kan også have trådt forkert. Her til morgen halter hun slet ikke, så nu ser jeg lige hvordan hun har det efter morgenturen.

Pøj pøj med ungerne smiley Det er garanteret lige så svært for dem, at du nu skal være “hverdags-mormor”, i stedet for “hygge-mormor” smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#208   13. nov 2023 Jeg tænkte også splint, men hvis alt er fint med Ellies pote her til morgen, er det nok snarere et "skævt skridt".

God arbejdslyst, Hanne. Jeg var helt udmattet efter bare et enkelt døgn med en enkelt treårig smiley

• #209   13. nov 2023 @Isabelle .. det bliver hårdt lige om morgenen når de skal ud af døren, ellers tænker jeg først det bliver hårdt i weekenden hvor de skal beskæftiges hele dagen .. er lidt spændt på hvor kede de bliver, min datter skrev i morges da de afleverede inden de kørte til lufthavnen at den ældste, som ellers har taget det i stiv arm, var ret ked af det ...

• #210   13. nov 2023 Krydser fingre for, at I får en rigtig hyggelig uge smiley

En god beskæftigelse til weekenden kunne være at bage Pebernødder. Det gjorde jeg forleden dag med Theodor på 2,5 og Viktor på 1 år. Det var rigtig hyggeligt.
    Theo rørte dejen, begge drenge åd masser af rå dej, og vi fik lavet både Pebernødder og ormekager smiley
    Opskriften fra Valdemarsro kan anbefales.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#211   13. nov 2023 Pebernødder er en god idé - og skovture, hvor I samler kogler, strandture, hvor I samler sten - og maler begge dele derhjemme.
    Jeg håber, I får hygget jer - og at der også bliver tid til, at du kan slappe af, Hanne.

• #212   13. nov 2023 må med skam meddele jeg bager ekstremt sjældent ... til gengæld er skov, strand og udeliv mere mig ... Tivoli Friheden i Aarhus åbner julemarked på Lørdag så måske det bliver en tur derud ..
    Har sådan lidt et sug i maven for vi har jo været nødt til at skrive ned hvad der skal ske med drengene, hvis guderne forbyde det, det nu skulle ske de ikke kommer hjem ... det er faktisk ikke rart at læse ... men jeg bad dem gøre det for ikke at komme i klemme med familie hvis nu ,,,,,,

• #213   13. nov 2023 Pebernødder er nemme, børnene kan næsten selv smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#214   13. nov 2023 Flot, at I fik gjort dette, Hanne - forholdt jer til, hvad der skal ske med børnene, hvis noget sker med forældrene.
    Jeg har indimellem tænkt tanken mht. min datters og svigersøns tre børn - og slet slet ikke kunnet finde en acceptabel løsning smiley

"Pebernødder er nemme, børnene kan næsten selv"

Tsk tsk, siger jeg bare - med tanke på, HVOR besværligt det faktisk er at lave småkager, der skal være sprøde, men ikke brændte smiley Jamen jeg bliver da helt træt ved tanken om alle de brunkager, jeg snart skal i gang med at lave smiley smiley

• #215   13. nov 2023 Vi anbragte en helt nyfødt for nogle dage siden, og nu har jeg endelig fået afleveret det sidste materiale til børn og unge-udvalget, og kan med god samvittighed smække benene op i 4 minutter, inden jeg skal indhente alt det, jeg så ikke har fået lavet i dag smiley

• #216   13. nov 2023 Var til klubmesterskab i B-klassen igår. Det var første gang med Penny, som jo stadig er en meget ung dame smiley Hvordan det pointmæssigt er gået får jeg først at vide d 25 til klubfesten. Men for pokker hvor var hun en stjerne at have med. Startede på spor og det gik så fint. Lidt rod i andet knæk men eller superfint. Tog begge genstande med stor glæde og entiutiasme. Fuldt hus i ronderingen, fandt de to genstande i frit søg som lyn og torden. Meeeen bliver trukket for lidt tyggen i begge genstande. I stuedressuren var der lidt småkiks: Sit og spring med apport får vi fuldt hus i, i apport gik hun med kastet, i stå satte hun sig efter 5 sekunder (øv bøv), I fri ved fod måtte jeg bruge to pladskommandoer; 1 til at få hende med da hun pludselig åbenbart fik kløe i måsen smiley og 1 i langsom gang, hvor hun pludselig lavede en smæk-dæk smiley og så hang hun en smule i tre vendinger iflg dommeren (sådan følte jeg det ikke, men det skal da tages til efterretning og kigges lidt på). I dæk-øvelsen lavede hun en flot smæk-dæk, men rejste sig desværre inden jeg nåede ud i skjulet. I fremadsendelsen røg hun afsted som en raket i totalt lige linie, men hun dækkede ikke da jeg bad hende om det. Og ja, det var sikkert mange point der røg i stuedressuren, men fedt at få det prøvet af og få konstateret at det ikke betød noget at hun skulle en række af øvelser igennem i rap og at hun var 'på' hele vejen igennem. Hun var SÅ intenst fokuseret på mig hele tiden. Ikke noget med at glane efter de andre hunde på pladsen, løbere langs med vejen, fugle eller noget. En hel del anderledes end at gå til konkurrencer med Perle smiley Det var en virkelig god oplevelse og jeg glæder mig til at komme 'i byen' med hende næste år smiley

• #217   13. nov 2023 Når man bager småkager, så lever man i nuet smiley
    Man skal bare stå og glo på kagerne og nyde duften. Man skal IKKE lige!!

• #218   13. nov 2023 Det lyder da vildt fedt Mette smiley

• #219   13. nov 2023 Hanne det ville jeg have givet min højre arm for, at nogen kunne tage vores unger da de var små. Point for det!

Min søster og jeg tager hinandens børn hvis begge forældre dør. Det ved vores unger godt. Måske man taler mere om det når man arbejder med døden smiley

• #220   13. nov 2023 Været til 2. kontrol med hånden idag - røntgen og skift af forbinding.
    Kirurgen var tilfreds smiley
    Og jeg fik ret stor respekt for hvor sikker på hånden sygeplejersken - der sad med en pincet og holdt op i huden for derefter at skære stykker af med en skalpel - på min finger, fordi der havde dannet sig en vabel under forbindingen, der skulle særes op og fjernes hud fra.
    Hun var dygtig.

Det hele ser ok ud - håber resten af forløbet kommer til at foregå ligeså “smertefrit”.

• #222   13. nov 2023 #214
    Hvis du synes, at det er besværligt at bage småkager, så find evt en enkelt slags, som du kan bage selv og køb resten smiley
    Du kan jo også bare vælge at købe dem alle smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#224   13. nov 2023 Jeg er nok bare blevet for gammel. Jeg finder det lidt trist at madlavning og bagning bare skal være let.

Der blev tidligere skrevet om at læse historier for børn. Det er traditioner. Ting som er gået i arv i generationer.

Vi ser slet ikke hvad vi mister og hvad det skaber af problemer.

• #226   13. nov 2023 @ Max, jeg laver gerne mad, også med børn, og jeg er i den grad den der læser højt, elsker det ... men lige det der med bagning har bare aldrig fænget ...

• #227   13. nov 2023 Det virker som et okay tidspunkt at have investeret i et par nye gummistøvler smiley Og ikke mindst en gul regnfrakke til Dorit smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#228   13. nov 2023 Nu var det jo mere generelt. At det skal være let og tid er begrænset.

Der er børn som ikke aner hvor deres mad kommer fra.

• #229   13. nov 2023 hold nu op USA er på´en .... Biden kan da ikke stå en valgkamp igennem, endsige endnu en præsident periode, og alternativet et skræmmende på en anden måde .. det jo helt tosset de ikke kan finde nogle yngre kandidater med fornuften i behold ..

• #230   13. nov 2023 Men Max, tid ér begrænset! Nu ved jeg ikke hvilken årgang du er, men jeg er fra 1979. Min mor gik hjemme de første 4 år efter jeg blev født, og derefter så jeg nærmest ikke mine forældre, før de blev pensioneret smiley

Det handler jo for mange om at prioritere tiden, og så bliver kompromiset nødvendigvis, at kvaliteten slækkes på andre ting. Til gengæld har rigtig mange børn i dag nogle forældre, som også er nærværende i løbet af ugen, og dét har da en kæmpe værdi. Andre igen er nok gået for vidt, så selvfølgelig skal man finde en balance.

• #231   13. nov 2023 Man kan godt lave mad uden det er svært smiley

Fedtkager er ret nemme at lave, og ja de tager tid, men det er ikke det samme som det er svært.

• #232   13. nov 2023 Når jeg foreslog Pebernødder, så var der fordi det virkelig er på børnenes præmisser smiley

Selv et barn på 2,5 år kan røre dejen sammen (måske skal man lige røre den igennem til sidst).

Hvis børnene er for små til at trille Pebernødder, så laver de bare ormekager smiley

Pebernødder tager ikke så lang tid, så børnene når ikke at blive utålmodige smiley

• #233   13. nov 2023 Over 300.000 katte er død af corona på Cypern.
    Tysk tv siger endda 800.000.
    En kat importeret fra Cypern til England er også smittet.
    Spreder det sig lige så hurtig som det gjorde da corona startede, så løser det vel vores katteproblem, for så vil Mette vel have slået alle vores katte ned.....

• #234   13. nov 2023 Over 300.000 katte er død af corona på Cypern.
    Tysk tv siger endda at de nu er oppe på 800.000.
    En kat importeret fra Cypern til England er også smittet.
    Spreder det sig lige så hurtig som det gjorde da corona startede, så løser det vel vores katteproblem, for så vil Mette vel have slået alle vores katte ned.....

• #236   14. nov 2023 Er det tilfældigvis en vipstjert?

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#237   14. nov 2023 vipstjert har aldrig hørt navnet, måtte lige søge og jeg kan se, at dem har vi rigtig mange af i haven og indimellem også en indenfor smiley

• #239   14. nov 2023 Den kan se sit spejlbillede, prøv at stille noget i vindues karmen

• #240   14. nov 2023 De kan også finde på at gøre det her. Nærmest som om de "banker på"..

• #241   14. nov 2023 Fuglen kan se sit spejlbillede i vinduet og prøver at skræmme rivalen væk.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#242   14. nov 2023 Kartoffel avlerne har store udfordringer med at høste og høsten, bliver ikke stor på grund af for meget vand smiley

Så kartoflerne stiger nok i pris smiley som om de ikke er dyre nok smiley

Det er en information, men er der nogen, der tænker videre.........?
    For det betyder også, at producenterne af tørfoder, får/har problemer med at skaffe nok kartofler smiley så hold øje med jeres hunde om der sker ændringer, selv om i ikke kan læse det på foder poserne smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#243   14. nov 2023 Mine hunde er heldigvis ikke sarte overhovedet. Om der kommer en kartoffel mindre i deres foder - eller et eller andet erstatningsgrøntsag i, opdager nok hverden de/deres maver eller jeg smiley

Efterhånden er det i øvrigt min erfaring, at selv om noget falder i pris hos producenterne, stiger det alligevel i pris hos forbrugerne.
    Da elpriserne steg eksplosivt, steg varerne (naturligt nok) eksplosivt.
    Da elpriserne faldt igen - tjaaaaa smiley

• #244   14. nov 2023 I år har vi dyrket kartofler til hele vinterens forbrug; de ligger trygt og godt i flammingokasser i et udhus smiley Vi går mere og mere ind i selvforsyningstanken og begynder at lave mere og mere selv. Det er faktisk rigtig rart at kunne og vide hvor det man putter i hovedet kommer fra og hvordan det er blevet dyrket og behandlet smiley
    Vi har også æbler, løg, rødbeder og grønkål (vi elsker grønkål smiley ).

• #245   14. nov 2023 det er altså tudetosset :

https://www.bt.dk/politik/folketinget-strammer-grebet-om-alkohol-og-nikotinposer

der sidder/står unge mennesker bag mange kasseapparater skal de nu til at have tid til at læse alkohol% på produkterne ... vær dog lidt konsekvente . Unge mennesker under 18 skal ikke kunne købe alkohol, men som dokumentarer viser så er igen igen lobbyismen stærkere og producenternes indtjening vigtigere, og branchen er 100% ligeglad ..

• #246   14. nov 2023 Tjab er startet på laserbehandling og waterwalk. Ved ikke om det kommer til at virke (til gengæld er det sygt dyrt og forsikringen dækker ikke ... smiley . Kombineret med daglige øvelser får han (og jeg) chancen og hvis det ikke lykkes, kan jeg sende ham videre med en god mavefornemmelse.

Men det SKAL virke !!!! - sq

• #248   14. nov 2023 Krydser fingrer for at de dyre behandlinger virker for Tjab.

@Indica: De der tørrede ting er ikke altid så 'rene' så det behøver ikke at nødvendigvis at være fordi han ikke kan tåle okse. Men ja, det gør det ikke nemmere at lægge puslespillet smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#249   14. nov 2023 Herhjemme gør vi også mere i selvforsyning end før, men endnu er det kun frugt/bær, vi har til hele året, der ryger så også en del, da vi deler med hundene smiley

Grøntsager er der ca. kun til et halvt år, men måske på længere sigt, vi kan producere lidt mere.

Jeg ville elske, at spise kød af egen opdræt/produktion, men der er for meget bymenneske i mig. Jeg kan simpelhent ikke passe dem og så spise dem bagefter smiley Men vi køber så af venner, der kan det smiley

Krydser for behandling virker Martine. Har du overvejet selv at købe "lys" maskine og selv give ham, måske det er billigere i længden (?)

Håber du finder ud af det Indica. Ved udelukkelses metode, er det vigtigt at man bruger "rene" produkter. Vom og hundemat er ikke helt rene produkter, selv taste varianter er tilsat vitaminer og mineraler. Nogen hunde kan godt tåle f.eks. okse, men ikke indmad, så her skal man også lige være opmærksom på om det indeholder indmad. (blot input fordi du i anden tråd refererede til Vom og Hundemat).

• #251   14. nov 2023 Krydser for behandling virker Martine. Har du overvejet selv at købe "lys" maskine og selv give ham, måske det er billigere i længden (?)

Nej, det vil jeg ikke smiley

• #252   14. nov 2023 Martine, krydser alt hvad krydses kan for at behandlingen hjælper.

Du kunne måske overveje at splejse til sådan en maskine med nogle træningskammerat er?

• #253   14. nov 2023 Jeg var på apoteket i dag for at købe noget plaster til mit hul i halsen.
    Jeg fik kun 6 stykker med fra Odense, fordi de er meget "kostbar" og har brugt det sidste i dag.
    De havde dem ikke hjemme, men kunne bestille dem så jeg havde dem i morgen.

Gudskelov spurgte jeg inden jeg bestilte dem, hvad de kostede, og så var det lige før at apotekeren måtte have lugtesaltet frem fordi jeg var ved at besvime.
    En pakke med 10 stk koster over 1100 kr.
    Og så er de simpelthen så elendig, at de falder af i løbet af et par timer og når man taler. Man bliver nød til at klistre dem fast med andet plaster eller andet.
    Jeg bruger "englehud" til at klistre plasteret fast.
    Englehud er nu hellere ikke billig, 54 kr for en rulle.....

profilbillede
  • #255   14. nov 2023 @ Anni, tror du ikke der kan søges det der hedder "enkelttilskud" altså at din læge, eller hospitalsafdelingen kan søge så du får tilskud ..

Ikke mange råber hurra for denne regering, men skattelettelser er nu mest et blåt mantra, og noget skal venstrevælgere og Løkkes erhvervsvenner have, og landmændene når de skal æde en afgift på landbruget ...

det tossede er at det er ude af trit med mange vælgeres ønsker..

• #256   14. nov 2023 Holy crap, Anni!!!! Kan du ikke klæbe en sugekop eller noget over hullet i stedet? smiley

https://www.skiltex.dk/shop/sugekop-med-plastmoetrik-3475p.html?gclid=EAIaIQobChMIhtKUs67EggMVjJJoCR2wDQlgEAQYBSABEgIh6_D_BwE

• #257   14. nov 2023 Ellie fik sprutskid i morges, og da jeg ikke lige på stående fod kunne komme op med en holdbar løsning kl. 6 i morges, blev løsningen at hun kom med på job. Vi skulle på noget uddannelse, der blev holdt ude på stadion, så jeg kunne parkere lidt afsides og så rende ud og lufte hende ind gang i timen. De første 4 gange sked hun tyndt, så det var godt hun kom med - ellers havde hun uden tvivl skidt på gulvet hjemme smiley

Maven er blevet lidt bedre, så jeg håber at de rå mængder Canikur og I/D har gjort kål på det sidste, så jeg ikke behøver have hende med igen i morgen. Og så hun ikke behøver være skidtmads.

Vi får helt ny lovgivning på mit felt 1. januar (som var dét vi var på uddannelse i i dag), og jeg synes at jeg har været lidt presset over det. Selvom jeg var den, der skrev den del af høringssvaret, som omhandler de mest indgribende af de nye bestemmelser, følte jeg mig ikke helt sikker i det. Men efter i dag kan jeg ånde lettet op - jeg har sgu ok styr på det, og resten skal jeg nok få lært inden nytår smiley

• #258   15. nov 2023 Anne, jeg har ikke bestilt de der plastre, jeg har fundet en anden løsning.
    Jeg har klippet fingerspidserne af engangs handsker, fyldt noget gaze i, viklet lidt gaze om, lagt det over hullet og tapet det fast med englehud. smiley
    Det fungerer bedre end de dyre plastre smiley

Jeg er så lige kommet i tanke om at jeg eventuel kunne bruge en en ob eller tampax som kan klippes i rette længde smiley
    Må lige se i morgen om jeg kan finde en som vil sponserere en tampon til mig så jeg kan afprøve det smiley

• #259   15. nov 2023 medmindre der er noget imellem tampon og hullet ville jeg ikke turde det, da det jo er vat ig det både suger fugt og fnuldre

• #260   15. nov 2023 Frk. Jensen, det er jo meningen at det skal suge fugt. Så længe der er hul kommer der jo stadig snask ud af hullet.
    Det vigtigste er, at det ikke er helt tæt så der hverken kommer luft ind og ud af hullet, og det er problemet, ikke, at der kommer fugt

• #261   15. nov 2023 okay, men hvad med fnuller i lungerne? de fnuldre jo en del især når de er klippet over

• #262   15. nov 2023 Luf og jeg har fået lov at være figuranter/forsøgskursister hos én, der er under uddannelse til NoseWork-instruktør.
    Vi har været afsted til træning både i søndags og i går, og det er såååååå hyggeligt.
    Og hold nu op, hvor arbejder min store smukke dreng bare pænt!
    Yderst motiveret, men samtidig utroligt koncentreret, systematisk og velovervejet smiley

• #263   15. nov 2023 Mette

Jeg blir nødt til at spørge - hva er en "smækdæk" ???

• #264   15. nov 2023 Det er sådan en dæk, hvor hunden kaster sig ned. Ikke sådan noget med først at sætte sig og så lægge sig eller den slags. Bare direkte ned i dæk i en vældig fart. Jeg ved egentlig ikke hvor jeg har ordet 'smæk-dæk' fra smiley

• #265   15. nov 2023 Fordi de "smækker" ned, og ikke bare lægger sig smiley Altså... en dæk med en hulens bunke energi i smiley smiley
    Som iøvrigt ligger lige i forlængelse af hop-sit og hop-stå. Meget populært i LP smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#268   15. nov 2023 "Børn bliver voksne som 18 årige og indtil da nul køb af alkohol overhovedet"

Ja da - og denne del af aftalen er altså komisk:

"Salg af alkohol til personer under 18 år skal forbydes mellem klokken 22 og otte i nattelivszoner. Sidstnævnte zoner udpeges af politiet og vil være omkring steder med mange barer eller midlertidigt i forbindelse med enkeltstående festivaler."

Unge under 18 må i forvejen ikke købe alkohol i barer ol. og taler vi om tankstationer og den slags, er det ikke så svært at købe sprutten kl. 21.57 - eller 15.34.
    Salg af tobaksvarer kunne også passende forbydes for unge under 18. Det er så uendelig trist, at antallet af unge rygere stiger igen.
    Jeg ved ikke, om min KOL er rygerelateret, men det kan den jo sagtens være - og hvor ville jeg ønske, at jeg kunne "give" en omgang af den belastende sygdom til hver eneste unge ryger bare et par dage. Jeg tror, det ville få dem til at tænke sig om en ekstra gang eller tyve, før de tændte den næste cigaret smiley

• #269   15. nov 2023 Tak for forklaring - undrede mig bare lidt smiley

• #270   15. nov 2023 @266: Så er det nok der jeg har samlet det op smiley smiley smiley

• #271   15. nov 2023 #267

Enig - men spekulerer da på hvorfor unge drikker så meget mere i DK end resten af Europa - og hvorfor de giver ekstra gas i hovedstaden ???

• #272   15. nov 2023 271, fordi de får lov, ingen voksne siger nej, alt er indrettet efter at unge drikker, der kan ikke laves noget for unge uden at druk er involveret.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#273   15. nov 2023 Jeg husker forældredebatter i min ældstes klasse. Der var forældre, der sagde NEJ. Lige meget hjalp det. Deres unger tømte forældrenes barskabe, når de voksne var ude. Min ex og jeg var så heldige, at vores unge ikke kunne lide alkohol overhovedet. Jeg tror aldrig, hun har været i nærheden af bare halvfuld smiley

• #274   15. nov 2023 @ Isabelle ... hvordan går det egentlig med venskabet mlm hundene og de nye nabohunde .. og er kineser sagen egentlig lukket ?

• #275   15. nov 2023 Jeg tror desværre aldrig kineser sagen bliver lukket.
    Jeg tror at kineseren sidder på sin flade og venter på at Isabelle opgiver

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#276   15. nov 2023 Jeg har ikke rigtig orket at være selskabelig med naboen og hundene, Hanne.

Jeg er bange for, at Anni har ret. Pt bliver jeg nærmest fysisk dårlig bare ved at TÆNKE på sagen med huset. Dertil kommer, at min PC har kokset og et vigtigt dokument vedr. k..... økonomiske krav (på cirka 70.000) er forsvundet. Jeg håber at finde det og så få sendt det og dokumentation for bl.a. depositum til LLO.

• #278   15. nov 2023 I morgen skal min far bisættes.
    Han elskede julen med masser af lys, pynt, nisser og hygge.

Et af hans sidste ønsker (få dage inden han sov ind) var, at vi alle kom iført nissehuer. Det fik vi heldigvis lov til af præsten, som er et skønt menneske.

Derudover ønskede far, at eventuelle blomster og buketter ville være juledekorationer.
    Min mor, søster (og familie) og jeg (+ mand) har bestilt en stor juledekoration til kisten og en stor julekrans til at stå foran kisten.

Vi har også fået lov at synge en julesang i kirken, såfremt vi lovede virkelig at give den gas.

Det bliver vist en anderledes bisættelse, men det bliver en hård dag.

• #279   15. nov 2023 Jeg tror måske man håber på de unge alligevel finder det lidt for tåbeligt at købe en masse alkohol og slæbe med ind til strøget for at drikke sig fulde der og skabe sig lidt for tosset i nattelivet.
    Frem for nu hvor de i stedet for at gå på bar tilsyneladende finder det underholdende at gå "på" 7-Eleven og stå derinde og "spille seje"... Det er trods alt sikrere for dem at blive hjemme og drikke deres alkopops smiley

Desværre er min teori at der ikke altid er den grænse for tåbelighed for det segment af unge der fandt dette sjovt i forvejen...

Til gengæld er jeg vild med hende politikeren der brugte som argument for et snusforbud at hun havde hørt at nogle unge brugte op til 10 poser i munden på samme tid... det tænker jeg næppe er en tilbagevendende vane for den enkelte teenager smiley

Det minder lidt om alle de utryghedsskabende unge der tilsyneladende hænger ud nede i vaskekældrene smiley

• #280   15. nov 2023 # 277
    Man kan som regel finde dem igen ved at google

• #282   15. nov 2023 Indica heller ikke hvis du googler overskriften med gåsetegn? "bla bla" så du søger på den ordrette sammensætning?

• #283   15. nov 2023 Yorkiebanden

Det lyder som en hård, men smuk dag, lige i din fars ånd smiley

• #286   15. nov 2023 Efter det dér dyre plaster blev jeg nysgerrig på, hvad tuben og udstyr kostede
    Tube 5 stk 7363 kr
    Nakkebånd 10 stk 991 kr
    Trancho compresse 50 stk 316 kr
    Trancho børster 50 stk 310
    Spanske næser 50 stk 1783 kr
    Det har kostet omkring 2500 kr om ugen.
    Det kom godt nok bag på mig.

Det værste er næsten at overskudes SKAL destrueres, det må ikke leveres tilbage
    Jeg har blandt andet 3 kasser svenske næser tilbage til 1783 kr der ryger i skraldespanden.
    Det er godt nok resursespild.

Så kom ikke og sig at jeg er en billig pige, jeg er faktisk en dyr dame. smiley

profilbillede
  • #287   15. nov 2023 Skiftede den spanske næse statsborgerskab? smiley

• #289   15. nov 2023 øv Isabelle .. træls ..

@Indica .. kan du huske hvor, og hvad ca overskriften var

• #292   15. nov 2023 Har du kigget på tv2 vejret?

• #294   15. nov 2023 #293 ... Hanne M ..... du er for sent på den ... smiley smiley smiley .... Kig længere oppe ... smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#296   16. nov 2023 En sød historie fra dagens avis - om en buskontrollørs oplevelser:

"en lille dreng stiller sig ved siden af mig. Det er en varm sommerdag, og han har en is i hånden. Han er måske 11-12 år gammel, har benskinner og fodboldtøj på, og jeg kan fornemme, at han vil i kontakt med mig. »Må jeg spørge dig om noget?«, siger han så og fortæller, at han har fået penge til en busbillet af sin mor, så han kan komme hjem fra fodboldtræning. Men nu er han kommet til at bruge pengene på en is.

Han er tæt på at græde, fordi han ikke kan komme hjem. »Spis din is færdig, så kan du køre med os«, siger jeg til ham. Han skal lige overbevises om, at det er okay, men så går han med ind i bussen. Nogle stop senere skal min kollega og jeg af, men drengen skal videre. Jeg skriver mine arbejdsinitialer, som kun folk i Movia kender, på en seddel, så han kan køre videre, hvis han møder nogle af mine kolleger. Det gør vi normalt aldrig, men det er heldigt, for han møder fire af mine kolleger på turen efterfølgende, som alle ringer mig op for at tjekke, at historien er god nok." smiley smiley smiley

• #297   16. nov 2023 Av mit hjerte smiley

Har været i børn og unge-udvalget, og selvom jeg synes jeg er god til at distancere mig til mit arbejde, er der alligevel sager der går lige i hjertet. Det gjorde sagen i dag smiley De forældre har SÅ meget at slås med, og forstår bare slet ikke hvorfor de ikke kan beholde deres børn. Og det gør mig så ked af det, at vi ikke kan forklare dem hvorfor, så de reelt forstår det. Og endnu mere ked af, at de sikkert bare laver nogle flere børn smiley

• #298   16. nov 2023 Jeg husker at jeg følte kommunen i sin tid lavede en masse aftaler udenom mig, og bare havde valgt min datter skulle væk pga mine diagnoser.

Det var først da jeg fik sort på hvidt hvorfor de reagerede som de gjorde, at jeg forstod det..

Først der havde nogen sagt hvad de egentlig mente..

Og det er også grunden til jeg valgte at flytte istedet for de flyttede hende..

Jeg ved ikke om det altsammen foregår på samme måde, men for mig virkede det meget som de fleste beslutninger blev truffet internt i kommunen, hvor Jeg så stod og følte mig umyndiggjort.

Hvis der er mulighed for det, så forklar tankerne bag, ikke kun "dommen" men alle tankerne bag, og forklar det så forældrene ikke føler sig nedværdiget.

jeg ved det er nemmere sagt end gjort.

• #299   16. nov 2023 Netop det her forældrepar er så gennem undersøgt, som nogen kan være. Deres forældrekompetencer er undersøgt adskillige gange, og der er overvældende mange argumenter for, at de ikke kan have deres barn boende. Vi har helt fra første positive graviditetstest fortalt, at baby skulle anbringes.

Men jeg føler alligevel med dem. Det må være SÅ forfærdeligt, for de kan slet ikke selv se det smiley

• #300   16. nov 2023 Det er da altid noget skidt, når børn skal fjernes, men sommetider er der bare ikke andet at gøre.

Jeg kan med gru stadig huske et ungt par, som fik fjernet deres første barn umiddelbart efter fødslen.
    Deres reaktion var, så får vi da bare et nyt barn.

• #301   16. nov 2023 Så dyrt og så besværligt det er at anbringe børn (og så indgribende det er for både barn og forældre), så tør jeg godt lægge hovedet på blokken og sige, at dét gør man ikke uden at det er eneste udvej smiley Også selvom vi godt ved, at de børn sandsynligvis vil lykkes meget dårligere end deres kammerater.

Nu er der jo lagt op til flere anbringelser og flere adoptioner med den nye lovgivning, men jeg har svært ved at se det blive ført ud i praksis. Vi er også nødt til at kunne se os selv i øjnene og have fagligheden med. Bortadoptioner til plejefamilier på tilknytningen vil vi sikkert kigge mere ind i, men jeg tror ikke at vi kommer til at se en voldsom stigning i hverken nyanbringelser eller bortadoptioner smiley

• #302   16. nov 2023 Anne - Uf smiley stakkels forældre og barn smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#303   17. nov 2023 Det er også fortvivlende at opleve børn, der skulle have været fjernet, men ikke blev det smiley
    Det er et KÆMPE ansvar, I sidder med, Anne. Jeg er glad for, at det ikke er mig, der skal tage de beslutninger, I er nødt til at tage smiley

"Jeg kan med gru stadig huske et ungt par, som fik fjernet deres første barn umiddelbart efter fødslen.
    Deres reaktion var, så får vi da bare et nyt barn."

Nogle gange kunne man ønske, at tvangssterilisation var en mulighed smiley

• #304   17. nov 2023 Så gik min bil igennem syn helt uden anmærkninger - fedt !!!

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#305   17. nov 2023 En borger fortalte mig i går, at hans kone ikke elskede ham lige så højt om morgen som op ad dagen smiley smiley smiley Den skulle lige ind og vende, før jeg forstod den smiley smiley Han er morgen menneske og hun B-menneske smiley

Glad for at manden og jeg begge er B-mennesker smiley

• #306   17. nov 2023 Ellie har haft, hvad jeg formoder er omgangssyge. Natten til i går var hun ude cirka 10 gange, og jeg var nærmest en zombie i går smiley Så da jeg gik i seng i går var jeg HELT bombet, og har på en eller anden måde fået fucket med mit vækkeur. Så i morges vågnede jeg kl. 6.34. Hvilket er temmelig sent, da jeg egentlig havde planlagt at stå op kl. 5.15 smiley

Jeg fløj ud af sengen, startede kaffemaskinen, børstede tænder, tog tøj på og ville ud med hundene. Dorit NÆGTEDE at stå op smiley Hun bliver altid liggende i sengen de cirka 20 minutter jeg normalt bruger på at stå op, lave kaffe, børste tænder, drikke en kop kaffe og læse nyheder, og står først op når vi skal ud at gå. Jeg forsøgte at kommandere og lokke, men lige lidt hjalp det. Jeg tænkte at så måtte hun jo bare i haven og tisse, men da jeg åbnede døren kom hun alligevel luntende med missende øjne smiley

Jeg elsker at hun er så stædig og magelig smiley

profilbillede
  • #307   17. nov 2023 Går vidst fremad med Tjab smiley

profilbillede
  • #308   17. nov 2023 det var da en dejlig nyhed ..

• #309   17. nov 2023 Sønnen var nissen lige ved siden af Julemanden..

Julemanden er nemlig hans farfar

her i byen kommer julemanden sejlende fra Grønland smiley

https://frdb.dk/fredericia/se-video-og-billeder-julemanden-taendte-for-julestemningen

• #310   17. nov 2023 ham må andre børn da misunde, at være i familie med Julemanden er da alligevel noget smiley

• #312   17. nov 2023 Hanne - Jeps, det har han været i nogle år nu smiley

Da han var mindre var han ret stolt over det..

Nu er han mere sådan teenage-ligeglad med alt smiley (Læg mærke til hvor glad han vinker smiley )

• #313   17. nov 2023 andre nyheder.. Idag er tvsyd blevet til tv2 Fyn smiley

https://www.tvsyd.dk/syd-og-soenderjylland/tv-syd-udgaar-fredag

• #314   17. nov 2023 Det var pisse irriterende, hvad skal jeg bruge tv Fyn til smiley

• #316   17. nov 2023 Rooooooooolig Anni, mon ikke det går lige en enkelt fredag aften? smiley

• #318   17. nov 2023 Var til undervisning ude af huset i dag, og da min telefon ringede, listede jeg ud for at tage samtalen. Ved indgangen til lokalerne er et stort glasparti, og der sad en solsort med åbent næb og var tydeligt skadet. Jeg skyndte mig at afslutte samtalen, og løb ind i et kontor i bygningen ved siden af (som er nogle af mine samarbejdspartnere) og spurte om nogen kunne vride halsen om på en skadet fugl. En ung fyr gik med ud, og så helt perpleks ud. Han sagde at han ville hente en skovl, og jeg foreslog en spade i stedet. Han kom retur med en spade, og jeg havde flyttet fuglen over i kanten af et bed i mellemtiden. Han gjorde klar til at klaske fuglen med spaden (altså sådan et fladt klask, og jeg tog spaden ud af hånden på ham, satte spaden på fuglens hals og hoppede på den. Kroppen sprællede rundt, og den stakkels mand så HELT perpleks ud smiley

Måtte forklare at jeg har aflivet alt for mange fugle og rotter på den måde. Stakkels mand tør aldrig stole på kvinder igen smiley

• #319   17. nov 2023 Anni - Ja jeg syntes godt de i det mindste kunne sige hvorfor smiley

• #320   18. nov 2023 Okay, ad ad ad ad ad ad AAAAAAAAAD, med ham klammert Mike Fonseca smiley Og der er “samtykke” fra pigens forældre? WTF altså!!!!!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#321   18. nov 2023 Fremtidigt spørgsmål til nye (mandlige) medlemmer af Moderaterne:
    "Har du eller har du tænkt dig indenfor kommende valgperiode at have et forhold til en temmelig ung kvinde - eller er du fuld af løgn, når det gælder din strålende karriere?"
    smiley

Med Løkke som formand kan jeg nu sagtens forstå, at nogen kan tro, at der er endog MEGET højt til loftet i det parti. Lidt klammo her, lidt fuskeri der - hvad fanden. Så længe vi holder os næsten inden for lovens rammer, er det vel OK? smiley

• #322   18. nov 2023 Denne her dukkede op i "minder" på min FB - fra dengang jeg havde Freydis også ..
    Det er faktisk ok sjovt, for det var (nogenlunde) sådan det foregik smiley

Tillykke med din nye klotrimmer. Inden anvendelse, læs venligst brugsanvisningen igennem.
    "Sørg for at din hund i ro og mag vender sig til trimmeren.
    Start stille og roligt ud, lad din hund snuse til trimmeren uden at denne er tændt. Ros når din hund nærmer sig trimmeren og giv evt gode kornfri godbidder imens.
    Når denne øvelse mestres kan du forsiiiigtigt tage med et blidt tag i din hunds pote og forsiiiigtigt lægge poten på trimmeren UDEN at denne er igang .. etc etc etc ..."
    Når du har to malinois.
    1. Kald på den ene hund.
    2. Forsøg at skubbe den anden væk, når de begge kommer drønende for at se hvad nyerhvervelsen er for noget.
    3. Tænd for trimmeren.
    4. Red trimmeren ud af munden på den ene hund.
    5. Forsøg at trimme en klo på den ene hund, mens du kæmper for at holde den anden på afstand.
    6. Skift evt hund og opdag, at du nu står med PRÆCIS samme problem, blot med skift af hvilken hund der skal trimmes og hvilken der skal holdes på afstand.
    7. Forsøg at redde din trøjes ærme ud af gabet på den ene hund, mens du samtidig forsøger at trimme den anden hunds kløer.
    8. Forsøg at få den ene hund til at vende bunden nedad, istedet for op, mens den anden sætter sig i hovedet på den.
    9. Forsøg at skille hundene, der nu er igang med en vild leg, ad.
    10. Sig til dig selv "jeg VIL ikke lade de skiderikker vinde"
    11. Tænke "nå ja, SÅ lange var de kløer heller ikke", mens du med et opgivende suk, pakker klotrimmeren væk.
    Skøre fantastiske race

• #324   18. nov 2023 Forskellen er, at Kofod forsøgte at skjule gerningen.

• #325   18. nov 2023 Mike var studerende på min afdeling i psyk.

Mike var en fantastisk kollega, formidabel, empatisk og indlevende overfor vores patienter, også de virkeligt dårlige, som han evnede at komme ind på, vha sin venlige personlighed og sin evne til at møde dem hvor DE var, ikke hvor vi måske mente de BURDE være.

Uanset hvor meget jeg tager afstand fra det han nu har gjort, så er han ikke bare en klam ækel stodder.

Nyheden er gået som en løbeild blandt kollegaerne, og samtlige står og …. WTF ….

Det er f… underligt smiley

• #326   18. nov 2023 Jamen, der er da også folk der syntes at ham Korsør-manden var en flinker fyr. Det ér muligt at give folk et helt andet indtryk, end det der er reelt smiley

• #327   18. nov 2023 #320 ..... Anne med tykke .....Rolig nu .... smiley

Jeg blev da gift , da jeg var 16 år i 1963 ( med kongebrev ) ... og med forældres samtykke .
    Manden jeg blev gift med var 32 år. ----> det gik sgu da meget godt, og var ikke " klamt "

Fik 1. barn da jeg vat 17 år .... barn nr. 2 da jeg var 18 år .

Vedhæfter lige et bryllupsbillede ... ( manden er slettet og er iøvrigt død ) .
    Jeg ser da ret glad og fornuftig ud ... ikke ? . smiley

Det er ikke ALTID "klamt" ... at være hurtig ..... det kommer an på modenhed hos pigen. smiley

Min kjole er iøvrigt syet af min mor ... af det sejl sejleren Paul Elvstrøm vandt med ... ----> Min mor arbejdede hos ham ... smiley .... SÅDAN .... Ha ha ha

profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#328   18. nov 2023 Synes der er himmelvid forskel på Korsør manden og at have et forhold til en teenager. Det kan simpelhent ikke sammenlignes smiley

Mike bryder ikke loven uanset hvordan man vender og drejer det. Så kan man tænke og mene, hvad man vil. Han er ikke alene om, at forelske sig i en teenager, men han er en offentlig person og dette har allerede kostet ham på den politiske karriere, alligevel står han ved det, det tager jeg hatten af for. Jeg håber prisen for ham, er det værd.

Hvis teenageren var 28 og Mike 41, så ville de fleste nok kun rynke på næsen.

Jeg ville dæleme være ked af det som mor, hvis min teenager kom hjem med så gammel en kæreste, men teenager har det med, at gøre modsat forældrenes råd, så er det bedre at gå med, så man kan følge med i hvad der foregår.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#329   18. nov 2023 Det er da uroligt dårlig dømmekraft, som voksen,at have et forhold til et barn. Det siger meget om personen. Ikke en jeg vil have tillid til.

• #330   18. nov 2023 Kofoed gjorde heller ikke noget juridisk ulovligt.
    @Nittib, du har da sikkert ret, verden er bare en anden i dag. Engang trådte man nærmest ind i de voksnes rækker ved konfirmationsalderen, kom ud og tjene som det hed, nærmest flyttede hjemmefra.
    I dag kniber det for nogle at være voksne langt op i tyverne ..

Dårlig dømmekraft er det fra begge. Kofoed straffes stadig, der skal vel være ligeved for folkeloven ?

• #331   18. nov 2023 Synes der er himmelvid forskel på Korsør manden og at have et forhold til en teenager. Det kan simpelhent ikke sammenlignes

Næ …

• #332   18. nov 2023 # 322
    Tak for et godt grin Martine smiley

• #333   18. nov 2023 Jeg sammenligner ikke de to. Jeg siger bare, at det er muligt at virke som et sødt, dygtigt og empatisk menneske, samtidig med at man reelt er noget andet. Det er da dejligt at han er en dygtig sygeplejerske. Men jeg håber satme ikke han fx skal arbejde på en afdeling med unge spiseforstyrrede smiley

• #334   18. nov 2023 .... er han da "tiltrukket/tænder" på unge med spiseforstyrrelser ???

• #335   18. nov 2023 Han er i hvert fald tiltrukket af unge piger. Og eftersom de fleste med spiseforstyrrelse er piger, så er det jo rent slaraffenland. Særligt når de er lidt sårbare…

• #336   18. nov 2023 #334 .. Anni smiley smiley smiley smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#337   18. nov 2023 At man forelsker sig i en person, der er mindreårig, siger intet om at man har tendens til yngre mindreårige generelt, endsige at man tænder på dem.

Det er godt nok videre spekulation og fordømmelse, så det vil noget.

Jeg bifalder det ikke ! Men jeg fordømmer det heller ikke.

At referere til Korsør manden selv om man ikke sammenligner, det er for langt ude efter min mening.

• #338   18. nov 2023 CM, hvis man er 30 år og forelsker sig i en på 15, så er der noget ravruskende galt i pæren smiley Og at man forsvarer det, og endda bifalder det, kan jeg slet ikke forholde mig til smiley

• #339   18. nov 2023 Det allerbedste er jo, at han “sygemelder” sig som politiker (og trækker sin glimrende løn hjem), fordi det er blevet offentligheden kendt, at han boller en 15 årig. Men det er jo kærlighed, så hvad kan man gøre. Gad vide hvad han har angivet som årsag til sygemelding?

Tænk hvis alle andre kunne sygemelde sig af sådanne årsager smiley

• #340   18. nov 2023 Men hvis nu han var 35 og hun var 20 hvad så? Jeg kan sagtens forstille mig at der er tale om en helt almindelig forelskelse smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#342   18. nov 2023 Jeg er helt enig i, at det er dårlig dømmekraft af den 28-årige Foneca, men hvis de 15-årige er så umodne, skal vi vel have den sexuelle lavalder sat op - til hvad - 20 år, John?

• #343   18. nov 2023 Jamen, det er jo ægte kærlighed, og de vil flytte sammen smiley

https://www.bt.dk/politik/bt-erfarer-fonseca-fortalte-selv-moderaterne-at-han-ville-flytte-sammen-med-15

Hvor er det dejligt at han lige kan være sygemeldt med løn i 3 uger, fordi han stikker sin diller ind i en lille pige - med hendes forældres samtykke smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#344   18. nov 2023 Here we go again Anne:
    CM, hvis man er 30 år og forelsker sig i en på 15, så er der noget ravruskende galt i pæren smiley Og at man forsvarer det, og endda bifalder det, kan jeg slet ikke forholde mig til smiley

Prøv nu lige at læse min kommentar 337 !

Hold så også til facts han er ikke 30 år !

Fuck, jeg kan ikke lade være med, at tænke at du IKKE mestrer konflikthåndtering og det ville jeg ellers mene, var et must i din job position.

Jeg kan se dig for mig, sidde på forreste række ved heksebålet, det er dæleme ikke sympatisk smiley

Og ja, jeg blev personlig

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#345   18. nov 2023 Hvis piger nu gerne VIL have deres sexuelle debut som 15-årige, tror jeg de (alt andet lige) har vældig meget mere glæde af at få det med en 28-årig end med en 15-20 årig uerfaren dreng smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#346   18. nov 2023 Har du overvejet et bijob i en tabloidavis, Anne?

• #347   18. nov 2023 selvfølgelig er der forskelpå hvornår en aldersforskel på13 optræder i en relation ... hvis man ellers er nogenlunde fungerende vil en 28 og en 15 årig ikke have så meget tilfælles som en på fx 30 og 43 ... man er altså en hhv voksen og en stort barn i første eks, mens man er 2 voksne i det andet med varierende antal voksne år på bagen ...

@ Isabelle, jeg er måske sær, og ja en voksen erfaren kan give en ung pige en anden oplevelse ... imo er den fælles udforskning med unge på egen alder meget mere vigtig ..

@ John, enig det blev aldrig med min accept at min teenager datter på 15 kom sammen med på 28 ... vi, eller nogle af os skælder da ud på barnebrude fra andre kulturer, dette er imo ikke anderledes ...

• #348   18. nov 2023 CM

Jeg er helt enig i dine indlæg og det er jo som altid fra den part, omskrivning og tolkning i fri dressur, så det kommer til at passe. Klip en hæl og hug en tå ...

At postulere, at fordi en mand bliver forelsket i en ung pige - så er det KUN det, der tænder ham og ak og ve hvis han blev ansat på en afdeling med anorektiske piger, ville det være virkelig uhensigtsmæssigt - er så dumt, så det er dumt tusind gange til.

Jeg datede en mand på 36 dengang jeg var 15. Da han udover sin alder var Scientolog, tog min Gangster-Far affære og "made him an offer he couldn´t refuse" ..
    Men antager vi nu at den himmelråbende tolkning, at forelskelse i EN væsentlig yngre pige er lig med, at det er ALLE yngre piger, der dur .. burde han vel have fortsat løbebanen og ikke giftet sig med en på samme alder efterfølgende .. og jeg burde også have holdt mig til gamle mænd - hvilket jeg ikke gjorde - og ikke på nuværende tidspunkt kærestet og boet sammen med en, der 7 år yngre.

Det eneste, jeg virkelig er glad for er dog oplysningen om, at folk godt kan fremstå anderledes end de virkelig er .. det har jeg efter et langt liv og 10 års arbejde i psyk ALDRIG været klar over.

Så uanset HVOR idiotisk det er - så finder man guldkorn midt i det hele ...

• #349   18. nov 2023 Hold da op en ækel fantasi nogle har.
    Hvorfor er det ikke at man holder sig til fakta?

Hvor er beviset, at fordi han er forelsket i en 15 årig, så kaster han sig over alle 15 årige.
    Og fordi han er forelsket i en 15 årig, så er han nu åbenbart total uduelig til at varetage i sit job som han er uddannet til
    Men det mest ulækre er at sammenligne med en voldtægtsforbryder og morder. Det er simpelthen syg.
    Jeg er helt med CM i det her, jeg mener endda, at her sidder et par der er mere syg i hovedet end en person som har forelsket sig i en 15 årig.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#350   18. nov 2023 Hold kæft hvor er det dumt. Men hvis hun var 20+ var det vil ikke et problem.

Hvis man ikke kan se forskellen kan jeg godt forstå man ikke rigtig kan se problemet i det.

• #351   18. nov 2023 tænker mange, nok langt de fleste der gør dumme ting i deres liv, i andre sammenhænge både er dygtige og vellidte .. kunne alle kende en morder, pædofil, overgrebsmand/kvinde inden de begik noget grelt, så var det vel ikke så svært at forebygge ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#352   18. nov 2023 "@ Isabelle, jeg er måske sær, og ja en voksen erfaren kan give en ung pige en anden oplevelse ... imo er den fælles udforskning med unge på egen alder meget mere vigtig .."

Du er ikke sær, Hanne - men iflg. såvel egne erfaringer som en del veninders, er temmelig mange unge drenge ikke så "udforskende", at det gør noget. De er, undskyld sproget, kedsommelige kaninkneppere, som i bedste fald ikke giver pigen noget - i værste fald giver hende en oplevelse af, at sex er uinteressant for piger/kvinder - at de ikke kan forvente noget af deres partner.

Kommentér på:
Løs snak 23

Annonce