Låst korsben. Er det normalt? {{forumTopicSubject}}
Sofus, DSG på 2 år bliver ca hvert halve år tjekket ved osteopat. Og hun finder hver gang, blandt andet, et låst korsben og et roteret bækken. Og også andre rotationer og låsninger i nakke og lænd. Jeg er helt med på at det ikke er usædvanligt at noget kan sætte sig forkert, for han er ret aktiv. Men. Er det normalt at det er så "voldsomt"? (i mine ører lyder det voldsomt med låsning og rotation, men det er det måske ikke). Eller skal jeg overveje om der er noget andet galt?
sep 2020
Følgere: 27 Emner: 42 Svar: 910
Muskler og sener skal helt holde det på plads efterfølgende, så måske en god ide, at få gymnastikøvelser til lige netop hans udfordring.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.355
Hvilke øvelser tænker du ville være en fordel?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.773
Opvarmning før træning er også vigtigt at huske.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 64 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.339
Nogen gange tænker jeg at nogen tilsyneladende vil finde noget de kan smide deres penge efter!!
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.740
Men ja kan du se han er generet af de låsninger ??
Ved den gamle kan jeg se forværring i gangen (kan andre ikke hvis de ikke kender ham)
jun 2009
Jeg overvejer røntgen, bare for at få vished for om der er noget.
sep 2020
Vi har flere hunde og ingen af dem går ens og alt efter hvor meget pels de har, kan jeg have udfordringer med at se gangarten rigtigt. Jeg tager fat i huden, er bindevævet løst (uden at hænge), er det sjældent hunden er låst eller der er spændinger.
Mandens hanhund har det med at spænde i nakken indimellem og her kan det mærkes, at bindevævet bliver mere kompakt og ikke kan flyttes rundt eller løftes op (Det er gelende man gør det ) Her kan jeg selv løsne ved, at give massage. Får jeg ikke selv løsnet op, sætter det sig til mere spænding.
Aktive hunde har det med at starte fra 0 til 100, ofte stopper de også mere brat op og laver hurtigere vendinger, så de kan på den måde komme til at lave noget uhensigtsmæssigt.
Har en tæve der går pasgang, hvis hun får sele på eller bare en trøje, hun hader det og vil helst undgå kontakt med det, kommer der noget interessant forbi hendes vej, glemmer hun det og går normalt, lige så snart det spændende er væk, går hun pasgang igen. Flere af hundene kan finde på, at gå pasgang on/of på lange gå ture, uden at fejle noget.
Hvis osteopaten ikke kan give træningsprogram/øvelser, så er der måske en herinde, der har Charlotte Frigasts træningsprogram, så kan man "bare" lave alle øvelserne.
jun 2009
Jeg vil prøve at spørge behandler om der er nogle gode øvelser.
sep 2020
Alt efter hvor godt kursuset er, lærer man også hvor vigtigt det er ved f.eks. gymnastikøvelser om hvor højt/lavt/bredt gymnastikøvelserne skal være for at gøre en forskel i positiv retning. Samt hvordan man varmer hunden op/udstrækker den.
Jeg har selv deltaget i flere Sidste gang var hos Kibaji - Velvære til hund, der p.t. også er den fortrukne behandler. Hun giver altid øvelser med hjem
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.682
Det skyldtes hendes brækkede bagben da hun var 12 uger, hvor hun jo "gik skæv"
Selv om hun var hos kiropraktor en gang om ugen.
Jeg kunne se på hendes bevægelser når det var ved at være tid til en ny tur til kiropraktor
Kom hun ikke hurtig nok af sted, begyndte hun at gå som hun havde paella.
jun 2009
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.868
Få din behandler til at lave et trænings program til dig, det gør nemlig bare underværker!
Når Sam begynder at gå pasgang ved jeg vi skal afsted, så er der låsninger i bækken og ryg.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.682
Låst korsben. Er det normalt?