1.564 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

skader pga parring skader pga parring

Jeg har jo hørt at hvis hanhund og tæve hænger sammen, så kan der opstå skader på en eller begge.

Men hvad er det helt præcist for skader der kan opstå?

Jeg er nemlig lidt i syv sind om min tæve måske har været "uheldig" at have fået noget skadeværk.
Lige for en ordens skyld, så er det ikke mig som er klaphatten der lod hende gå med en hanhund under en hel løbetid "fordi han kunne jo ikke nå" (det ku han så godt... og hun har det nu mere end stramt med hunde der ligner den hanhund).

Anyways... så har hun det med at sådan med mellemrum at køre mås. Første tanke var selvfølgelig at tjekke analkirtler, og det er ikke dem. Så fordi hun har gået med hanhunden 24/7 og der bliver hævdet at man da tivertifald ikke har observeret en parring, så er det vel tænkeligt at de har hængt sammen og en af dem har vristet sig fri før "tid", ik?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skader pga parring
  • #1   21. aug 2023 Ville snakke med dyrlægen, hun skal vel alligevel omkring og have en abort sprøjte?

• #2   21. aug 2023 nej, jeg fik hende først efter det der famøse guuud-han-ku-nå-alligevel-kuld ...
    Så hun har været under kniven og blevet steriliseret... med dertil hørende komplikationer pga herpes (sandsynligvis fra hannen)... hun nåede at have 3 ben i graven på den omgang

• #3   21. aug 2023 smiley smiley smiley smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 590
    #4   22. aug 2023 Nu kan hunden smittes med herpes via næse og øjenvæske, så det er altså ikke sikkert hun har fået herpes af hannen.
    Men er hun blevet drægtig eller hvad..?
    Det lyder underligt at hun skulle have været ved at dø af herpes ?? da det hos voksne hunde er ganske uproblematisk.
    Hunden kan vel også have kløe i skeden og derved klø sig ved at køre røv af på gulvtæppet, særligt hvis den har svært ved at nå.
    Så måske den skal have et tjek for skedekatar..

• #5   22. aug 2023 Dorit er aldrig blevet parret, og har med sikkerhed ingen parringsskader. Og hendes analkirtler er helt ok. Men hendes numse klør af og til, og derfor kræver hun den vasket med vådservietter 1-2 gange om ugen, så det gør jeg smiley smiley Hvis jeg ikke gør, ribser hun nemlig røv i sofaen, sengen eller på badeværelsesmåtten smiley

• #6   22. aug 2023 ja hun blev parret og fik et kuld... meget imod aftalen med opdrætter.
    efterfølgende er vi blevet informeret om at hun var pænt dårlig under drægtigheden. Vi har ikke så mange informationer, fordi vedkommende gik ualmindeligt stille med dørene...
    Da jeg overtager hende ryger hun fluks til sterilisation - som osse var oprindelig aftale med opdrætter - her tilstødende der voldsomme komplikationer med en livmoderbetændelse med noget meget "stift" betændelse. Ifølge min dyrlæge var lige den type betændelse typisk noget man ser pga herpes.
    Jeg er SÅ nederen over at hunden blev udsat for den slags sjusk

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 590
    #7   22. aug 2023 Det lyder godt nok mystisk.
    Herpes er stort set uproblematisk for alt andet end hvalpe før og efter fødsel.
    Det påvirker ikke tæven st være smittet heller. Men fostre og hvalpe dør.
    Så det at tæven har været dårlig har nok en anden årsag ville jeg mene.
    Har aldrig hørt om livmoderbetændelse påvirket af herpes heller.
    Men mon ikke røv eller skedeåbning klør og du blot skal vaske hende hvis ikke der er katar eller analkirtelbøvl

• #8   22. aug 2023 Når de kører rumpen hen over gulvet kan det være på grund af orm.

• #9   22. aug 2023 min frokostpause sluttede før ..

orm er det heller ikke... men i næste uge når mit arbejde er lidt mindre hektisk, så skal jeg have vendt det hele med dyrlægen

• #10   23. aug 2023 Når de "kører røv" kan det også være tegn på orm..

• #11   23. aug 2023 Bare lige for at svare på dit indledende spørgsmål, så er de skader man ser ved ukontrollerede parringer primært vævsskader/slimhindeskader, dvs skader i skedens elastiske væv eller på penis, fordi hundene har forsøgt at vriste sig fri. Det gør ondt, men heler igen. Der kan dannes arvæv.
    Af langsigtede skader er det transmitterede virussygdomme samt livmoderbetændelse, der oftest ses efter parring. Det er derfor man anbefaler at tæver er vaccineret mod herpes før parring samt at hannens penis altid tørres over før parring, for at minimere risikoen for overførsel af bakterier fra fx en forhudsbetændelse.

• #12   23. aug 2023 Malene - bare trist at lige de der ting ikke blev taget hånd om, suk

Kommentér på:
skader pga parring

Annonce