{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Skuffet kan man jo altid blive.. {{forumTopicSubject}}

Vi havde meldt os til hundetræning i dch, og jeg var bare vildt spændt på at komme igang!! Men fik så lige at vide idag at vi alligevel ikke må begynde.. Blev bare så skuffet.. Begrundelsen var alt den dårlige omtale af amstaff der har været på det sidste.. Og efter udsendelsen i station 2, tog de så beslutningen om de ikke vil ha flere amstaff ind..
Øv altså.. Jeg kan godt forstå nogle blir nervøse, pga alt den dårlige omtale..
Men helt ærligt, synes ikke det hjælper at forbyde os med amstaff at gå til hundetræning.. Vi er trods alt mange ansvarlige hundeejere, som gerne vil lære om lydigheds træning.. Der snakkes hele tiden om at amstaff- ejere ikke kan styre deres hunde.. Og ja det ved jeg skam godt at NOGLE ikke kan. Men hjælper så slet ikke at forbyde dem som gerne vil lære at styre sin hund, at gå til hundetræning...
Kan så trøste mig med at vi ikke har problemer med at styrer vores hund... Vi ville bare gerne starte for lære noget mere om om træning, og for at lave noget sjovt med buffy og være sammen med en masse andre hunde..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuffet kan man jo altid blive..
  • #1   30. sep 2007 Ja det virker jo temmelig dobbelt... :-s

• #2   30. sep 2007 jaa, det er sku sørgeligt at folk tror alle muskelhunde er dræbermaskiner :s

• #3   30. sep 2007 ØV...sikke noget møg...ka godt forstå, du er skuffet :o((

• #4   30. sep 2007 synes jeg er noget dobbeltmoralsk.. men kan godt se at de må gøre det for at beholde kunder med andre racer.. synes måske så de skulle lave specialhold.. så i i det mindste kunne lære de ting..

• #5   30. sep 2007 Ja blev sku lidt ked af det.. Havde lige glædet mig til vi skulle ud mellem em masse andre hunde- mennesker..

• #6   30. sep 2007 Jeg bliver hidsig når jeg læser om jeres problemer med at få pladser på træningshold.

Det er simpelthen for meget man kan dømme en hel gruppe hunde som problemhunde og så ikke tilbyde sin hjælp!

Idioter er de !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #7   30. sep 2007 Jeg foreslog også det med et hold kun for amstaff. Men de sagde at de ikke kunne få nogle af deres trænere til at træne sådan et hold..

• #8   30. sep 2007 Sara W og AnneMette V >> Lyder som en genial god idé smiley

• #9   30. sep 2007 hvad for noget !? ingen proffer der vil træne muskelhunde? hvorfor ikke? de burde da være de første til at vide at man godt kan få noget godt ud af disse hunde og at det er vigtigt at træne disse hunde.. de burde da være de første til at hjælpe ! og have interesse i det.

• #10   30. sep 2007 Annemette
    Rigtig god ide.. Men hvor finder vi sådan en træner med forstand på amstaff.. Synes jeg er lidt på bar bund når der ikke er en eneste, ud af 21 trænere i dch som vil træne amstaff..

• #11   30. sep 2007 Hvor i landet kommer du fra?

Jeg kender et par udannede trænere i DcH der både selv har din race + træner dem

• #12   30. sep 2007 Måske er der en herinde der har meget forstand på racen som kunne gå sammen med en med meget forstand på hundetræning.. der må da findes nogen herinde som vil kunne hjælpe?

• #13   30. sep 2007 ~ Prinsesse Buffy ~
    Hvor i landet bor I?
    Der er jo andre steder end dch du kan træne.

• #14   30. sep 2007 Men skulle i herinde fra kende nogle med forstand på amstaff, så er vi allerede 3 som gerne vil starte.. Kender nogen evt til et amstaff hold oppe ved frederikshavn el. omegn af?

• #15   30. sep 2007 ja min datter har også været ude for det samme, de havde pr. tlf. fået tilsagn om at måtte deltage, men da de mødte op første gang, blev de bedt om at gå hjem igen.
    Jeg fatter det simpelthen ikke, synes det er for dårligt, hvordan skal de racer noget sinde blive anerkendt af befolkninger når alle hundeklubber snart tager afstand fra dem.

• #16   30. sep 2007 Fra sæby. En lille by nær frederikshavn i nordjylland. Så vidt jeg ved er der udover dch kun en schæfer hunde klub..

• #17   30. sep 2007 Jeg har nogen gange tænkt på om det vil være bedre for jer at oprette hold selv....så man ved hvilken underviser man får (een der har den rette kompetence) og samtidig får samlet hold der udelukkende består af samme type hunde, med de samme "problemstillinger"....?
    Man kan på den måde også målrette undervisningen noget mere...

• #18   30. sep 2007 Har DKK ikke noget træning i nærheden?

Men det mest optimale er selvfølgelig hvis I får hende ind på et blandet hold. Men et amstaff hold er absolut bedre end ingenting :o)

• #19   30. sep 2007 Jamen mens jeg har siddet og nørklet med indlæget kom det jo på banen....ha ha

• #20   30. sep 2007 kan nu godt lide ideen om blandede hold.. vil gerne have at min hund møder forskellige hunde samr størrelser.

• #21   30. sep 2007 Lise Ø: det lyder jo meget godt, men hvordan lærer de så at kunne sammen med alle racer. Det synes jeg da også er vigtig for en hund at kunne ....

• #22   30. sep 2007 Ihh hvor kan forargelsen hurtigt lyse ud af alle indlæg.

I DcH er alle trænerer frivillige. Dvs det er ulønnet arbejde. Vi vil gerne træne alle hunde MEN vi må også se på resten af medlemmerne. Der er mange der er utrygge ved bestemte hunderacer. I vores klub kan man træne muskelhunde, på den betingelse at når de er kønsmodne skal de altid føres i line eller bære mundkurv. Disse regler er lavet fordi, der er mange der ellers ville forlade klubben. Der var et par stykker der pralede af at der var pitbull i hunden og den var god til at Q"snuppe" katte. Så for hvis skyld skal vi være der i klubberne - de få eller de mange?????
    Agility og Bidearbejde er ikke en mulighed for muskelhunde hos os, kun alm. lydighed og spor.

• #23   30. sep 2007 freddy og baloo
    så er jeg åbentbart ikke ene.. jeg havde snakket flere gange i telefon med dem og havde også haft buffy med derude en gang.. så blev virkelig skuffet..

annemette
    jeg vil da helt sikkert følge dit forslag. kunne være fedt hvis vi selv kunne få noget startet op.

• #24   30. sep 2007 Freddy & Baloo B >> Helt klart. Men træning på et "muskelhunde hold" er da bedre end slet ingen træning. Og når de nu ikke kan komme på et hold med blandede racer... smiley

• #25   30. sep 2007 Det ser ud til at du hører ind under Kreds 7 hos DKK prøv at kontakte dem, (link fjernet)

• #26   30. sep 2007 annette - kan sagtens se det fra din side.. men sgu også ærgerligt at en seriøs hundeejer ikke kan gå til træning med sin hund.

• #27   30. sep 2007 Jamen der er da flere racer der har specielle klubber og de kan da sagtens lære andre hunde at kende.....ret mig hvis jeg tager fejl???

• #28   30. sep 2007 helt enig..... træning er bedre end ingen træning overhovedet.... så uanset hvilket hold det måtte blive.

• #29   30. sep 2007 Jeg havde også fået at vide at amstaff aldrig nå slippes løs og at jeg ikke måtte øve indkald med hende. Det var selvfølgelig helt okay med mig. jeg har skam forståelse for nogle er utrygge. Er bare skuffet over vi helt er blevet afvist.
    Nej desværre er der 60 km til nærmeste dkk hundetrænings sted, og vi kan ikke nå at køre så landt efter arbejdstid..

• #30   30. sep 2007 Jeg ville også helst gå på et blandet hold... Med et rent amstaff hold er klart bedre end ingenting. Håber bare vi kan finde en som vil træne os..

• #31   30. sep 2007 Hvor er logikken?
    Amstaff ejere skal lære at opdrage sin hund på en god og rigtig måde, men, men, men de må bare ikke lære det ved DcH

• #32   30. sep 2007 my dog is my life
    Dejligt at høre det ikke er alle steder de har dette syn på amstaff..
    villy
    nej jeg kan bestemt heller ikke se logikken i det.. der er altid brok over at amstaff`s ejere ikke kan finde ud af at opdrage sine hunde... og har også hørt flere sige at de "typer" som har den slags hunde ikke gider træne dem... hmm måske heller ikke så nemt når vi ikke må!!

• #33   30. sep 2007 Nu er det ikke alle afdelinger i Dch der ikke vil ha dem ind.. Nogen ser dem stadig som hunde,med 4 ben, hoved og en hale..

• #34   30. sep 2007 annemette
    helt enig

stine m
    nej heldigvis er det ikke sådan alle steder.. bare rigtig øv det er sådan i den dch i nærheden af mig..

• #35   30. sep 2007 Prinsesse BuffY: Der er også DOF Frederikshavn Aftenskoles, hundetræning ved Hanne Friborg. Træningen foregår i nærheden af Ravnshøj.

• #36   30. sep 2007 Er det DCH der træner på Solsbæksvej i Sæby?
    Der er også en Hundetræning ml Frederikshavn og Sæby foruden Scha¨ferklubben.
    Har du forhørt dig ved DCH Frederikshavn?

• #37   30. sep 2007 Inge-Merethe H
    Tusinde tak!!
    Vidste jeg slet ikke. Jeg vil ringe til oplysningen med det samme og få nummeret.. Så vil jeg kontakte dem imorgen.. Håber vi må træne der.. Havde jo lige sat næsen op efter vi skulle starte.. Takker for hjælpen..

• #38   30. sep 2007 Ja det er den på solbæksvej.
    Dem i frederikshavn har derværre ikke plads. Men de vil kontakte mig når der er en ledig. Men de havde en del på venteliste.
    Okay troede kun der var schæfer hundeklubben. Ved du evt hvad klubben hedder eller hvilken vej den ligger på?

• #39   30. sep 2007 Buffy: Kan jeg ikke huske. Desværre. Kunne I ikke forsøge at køre derud og se?
    Var lige inde og søge på hundetræning Nordjylland, men kunne heller ikke finde den.
    Åh ja, det er træls med DCH Fr.havn. De kan ikke finde trænere nok til holdene.

• #40   30. sep 2007 Inge-Merete
    jo vi kører bare ud og kigger.. ja det er ærgeligt de ikke kan få trænere nok i fr havn, de lød bare rigtig flinke derude.. og du skal ha tusinde tak fordi du ville bruge tid på at hjælpe mig..

• #42   1. okt 2007 Jeg går til træning her i Aalborg med Tayson, og der er da lige startet en amstaff i dag, så muskelhunde har de intet imod, men nu er Aalborg nok for langt for dig:)

• #43   1. okt 2007 det er ikke kun dig der prøver det .... havde indlæg i sidste uge ..
    Hej Britt

Tak for din henvendelse til Horsens Civile Hundeførerforening. Undskyld mit sene svar. På grund af dagspressen, hundeføreres usikkerhed, træningsledernes skepsis og indlæg i landsbladet, har bestyrelsen på et møde i august besluttet ikke at optage flere muskelhunde/kamphunde. Vi har igennem tiden haft en del af disse hunde i foreningen, men utryghed blandt de andre medlemmer er grundlag for, at vi ikke for en tid kan tilbyde træning til disse hunde. Håber at i finder et andet sted at træne.

Venlig hilsen
    Ove Porsgaard
    synes det er langt ude .. har senere kontaktet politihundeforeningen der heller ikk tager min hund.. deres svar var dog ok for mig da han sagde de ikke havde viden om racen og de havde en formodning om at deres metoder ikke var gode for ham ... men dch narrøve syns jeg ..de kunne i det mindste møde hunden og ejeren inden de tog stilling

• #44   1. okt 2007 ja.. DcH har før haft den holdning at vurdere den enkelte hund.. det gørde så ikke mere... Men DcH har udover hvad der er skrevet i nyhederne også lænet sig op af Susie Frisch ??? øhh

Der er andre hunde (racer) der er aggr. men de får lov til at være der???? altså hunde hvor man ikke skal komme i nærheden med sin egen hund, for så bliver den ædt.. øøhhh, den får lov til at være der, men ok, det er jo heller ikke en muskelhund...

etologer og videnskabsfolk har jo ellers på et stort møde sagt, at der findes ikke farlige racer, men kun farlige hunde... såeh man kan jo undre sig over at lige DcH som skulle være for ALLE, ikke lige læser den rapport....
    Men der er økonomi i det, hvis nogle hundeførere går fra et hold, så går træneren måske også og så kommer der ikke penge i kassen...
    Når de nægter en speciel race at komme til træning, så kan de da ikke bruge det motto >> DcH "for ALLE".... for så er det jo netop ikke for alle...
    Jeg er vildt skuffet over DcH' s holdning...

• #45   1. okt 2007 desuden mener jeg, at man skal tænke sig godt om, før man udd. sig som træner... især i DcH regi, hvor der kommer så mange racer... så skal man tænke på at der er noget mere læsestof, for de enkelte hunde og hunderacer skal jo trænes individuelt... og vil man ikke træne muskelhunde, fordi man er skide bange for dem, jamen så hold jer væk fra hundetræner uddannelsen...

• #46   1. okt 2007 Sjovt.

Det var da sjovt, da vi gik til hundetræning ved dch var der da to "muskelhunde" med på holdet - det var nok de gladeste hunde på hele holdet smiley

Den ene var vist godt nok en amerikansk bulldog, men den anden tror jeg da helt sikkert var amstaff.

Søde og meget legesyge - dét var de nu begge to smiley

Kommentér på:
Skuffet kan man jo altid blive..

Annonce