{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Sterilisation og tis {{forumTopicSubject}}

Maggie blev jo steriliseret i fredags, med dertil hørende komplikationer.
Hun er nogenlunde tilbage til normal, dog stadig med et lavere foder- og væskeindtag (kan jo se hvad der kommer ud i den anden ende).

Siden igår hat jeg lagt mærke til en ændring i tissemønster. Normalt tisser hun flere gange, finder et godt sted og pssssshhh.
Lige nu tisser hun jo lidt mindre.... første tisning er som den plejer. Men så kan hun finde på at bare midt i det hele at smække rumpetten ned og tisse en liiiiillebitte tår. Her taler vi ikke om at hun lige trækker ind og finder ud ad hvor hun vil, men at det kommer direkte fra bevægelse og så bum.
Jeg kan læse mig frem til at steriliserede tæver kan blive lidt inkontinente, men udenfor gåture er der ingenting.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisation og tis
  • #1   20. jun 2023 tænker der lige nu kan føles et "pres" i området fra fx sting, og bare det der er opereret, måske er der lidt hævelse der skal fortage sig ... så når hun går så provokeres en tissetrang måske ..

at hun kan holde sig inde er så vel fordi hun er renlig og ved det, mens udenfor må man sætte sig så snart man mærker trangen

• #2   20. jun 2023 det lyder meget logisk. Jeg må bare holde øje.

• #3   20. jun 2023 Steriliserede tæver kan godt blive inkontinente, men det kommer ikke sådan lige efter indgrebet. Som regel først når de bliver halvgamle smiley Så tænker også det må være pga noget hævelse, sting osv. Evt. kan hun jo have fået blærebetændelse.

• #4   20. jun 2023 De kan blive inkontinente med urin efter sterilisation. Men som regel går der noget tid, da inkontinensen skyldes manglende kønshormon (der er med til, at kontrollere lukkemusklen i blæren).

Jeg ville afvente og se om ikke hun vender tilbage til "normalen" igen, når hun er helet op.
    Double voiding (når tømning af blæren kræver 2 forsøg) er ikke en skidt ting (sikrer blæren tømmes bedre og forebygger infektion), men skal jo helst ikke blive noget, der generer hende.

• #5   20. jun 2023 Jeg tænker som Hanne, at hun bare generelt er lidt off for tiden. Hold øje med hvordan det udvikler sig smiley

Mette, jeg fik det modsatte at vide på Århus Dyrehospital, da Bella blev inkontinent. Det blev hun 3-4 år efter hun blev steriliseret, og dyrlægen sagde, at det som regel kom inden for et halvt år, og ellers slet ikke. Det viste sig i øvrigt også, at det var grundet smerter, at hun ikke kunne holde på tisset - det havde ikke noget at gøre med at hun var steriliseret smiley

Og dét kan du måske have i baghovedet, TS. At sjattisseriet også kan være et udtryk for smerter. Som jo giver god mening ovenpå sådan en operation.

• #6   20. jun 2023 jeg holder øje, og så ser jeg om det ændrer sig når hun heler mere og får fjernet sting på mandag.

• #7   20. jun 2023 hvis ikke det har ændret sig inden mandag kan du jo evt tage en urinprøve med ... medmindre self det er blevet værre inden og hun heller ikke kan bevæge sig indendørs uden hun småtisser ... så ville jeg nok tage en snak med dyrlæge

• #8   21. jun 2023 @5: OK - sjovt som man bliver forskelligt informeret smiley Jeg fik at vide at hvis det skete ville der gå flere år.

• #9   21. jun 2023 Mette: Det er også det rigtige. Ældre steriliserede tæver bliver ofte inkontinente med alderen til en vis grad.

Kommentér på:
Sterilisation og tis

Annonce