{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

ville så gerne ... {{forumTopicSubject}}

surt svar når man nu så gerne ville til træning med sin hund ...

Hej Britt

Tak for din henvendelse til Horsens Civile Hundeførerforening. Undskyld mit sene svar. På grund af dagspressen, hundeføreres usikkerhed, træningsledernes skepsis og indlæg i landsbladet, har bestyrelsen på et møde i august besluttet ikke at optage flere muskelhunde/kamphunde. Vi har igennem tiden haft en del af disse hunde i foreningen, men utryghed blandt de andre medlemmer er grundlag for, at vi ikke for en tid kan tilbyde træning til disse hunde. Håber at i finder et andet sted at træne.

Venlig hilsen
Ove Porsgaard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ville så gerne ...
  • #1   27. sep 2007 fortalte du så ikke det er en bulldog du har????
    racekendskab har de ikke...


  • #2   27. sep 2007 Øh okay :S øv på dem nåh !

  • #3   27. sep 2007 Hmm, synes det er ærgeligt at de lukker døren for en. Jeg kan heller ik rigtigt finde noget til min hund. Hvis nogle kender noget i nærheden af København V hvor man må træne Amerikansk Staffordshire Terrier så er i velkomne til at sende en besked

  • #4   27. sep 2007 Det kan sgu ikke være rigtigt. Jeg mener det er diskrimination.
    Det svarer altså, i mine øjne, til at udelukke indvandrere og 2. generationsindvandrere fra folkeskoler. "Fordi der er utryghed blandt andre forældre til danske børn".
    Hvis ikke man må lade sin hund komme til træning hvordan fa.... kan man så få professionel hjælp til at få skik på sin hund!?!??


  • #5   27. sep 2007 Meget enig med Mis !

  • #6   27. sep 2007 eller evt Mia smiley

  • #7   27. sep 2007 Det er en godt argument Mia ! Synes man burde tage det op et sted

  • #9   27. sep 2007 ej jeg synes fandme det er for dårligt. Alle ævler og kævler om at den slags hunde skal trænes og bla bla. Men hvad hjælper det, hvis de ejere ikke må komme og træne nogen steder. Helt ærligt, Kan godt forstå din frustration

  • #11   27. sep 2007 Meget er jeg blevet kaldt men aldrig MIS...**GG**

    Der må ku gøres noget ved problematikken. Jeg synes det er en rigtig kedelig tendens, at man skal til at ekskludere lovlige anerkendte racer fra træning.

    Kan man gå til pressen evt? Skabe lidt opmærksomhed på den anden problematik ved "muskelhunde"...at ejerene samt hundene bliver diskrimineret pga. medierne og folks uvidenhed...jeg sætter muskelhunde i "" fordi jeg mener, at betegnelsen er ligeså dum som "kamphunden" MEN det er en helt anden diskussion.

    Tænk jeg ejer en chi og stadigvæk bliver jeg smæktosset på jeres situaton.


  • #12   27. sep 2007 jeg er også en chi-kvinde hehe...men jeg bliver da også fuldstændig tosset på dine vegne britt.
    Hvrofor er det så, at de ikk bare opretter et hold for den type hund? Sværere kan det vel ikke være.


  • #13   27. sep 2007 Enig Christina C.

  • #14   27. sep 2007 Jeg tror at det bliver sådan inden for alle hundekluber, at de ikke tørre at tage dem, og det har nok også noget at gøre med hvis træner ikke føler sig kompetent til at håndtere disse hunde,og det hjælper nok heller ikke at skrive i avisen.Da der allerede er meget dårligt omtale på disse hunde.

  • #15   27. sep 2007 Kunne nogle ejere inden for denne type hund med kompetancer, så ikke tage initiativ til at starte deres egen træning?
    Jeg synes det er dybt useriøst at man på den ene side skælder og smælder, men på den anden side udelukker dem fra træning.


  • #17   27. sep 2007 Det er jo nok også fordi at når de bliver kønsmodne,er de nemmere ved at tænde end andre hunde er,og det er det folk bliver bange for,jeg møder også nogen gange nogen af disse hunde, der både går med mundkurv på og man kan tydeligt se at folk ikke har kontrol på dem,og så er det jo de begynder at blive farlige.Når de er lige ved at rykke deres ejer midt ud på gaden for at komme over til en anden hund. Og der er ikke bare for at snakke.

  • #18   27. sep 2007 bettina H: Måske er det rigtigt, men hvad skal de så gøre, hvis de ikke må komme til hundetræning nogen steder?

  • #19   27. sep 2007 Jeg ved det ikke,men hvad med dem der har stamtavle på deres hunde f.eks DKK,har de ikke nogen steder for disse hunde,det må de da havde lige som de har for andre racer hunde som f.eks. schæferhundekluben.

  • #20   27. sep 2007 det er jeg slet ikke inde i. Jeg ville bare mene det var så ærgeligt, hvis dem som virkelig vil gøre en indsats ikke kan få lov at træne nogen steder.

  • #21   27. sep 2007 Dch i Nørre Snede tager alle hunde ind.. Det er ikke så langt fra Horsens.

    Vi har haft amstaff, cane corso, mastino napolitano, boerboel og har pt. amerikansk bulldog / bull mastiff.

    Desværre er der stor udskiftning af disse racer... De kommer og går... Er ikke så stabile i fremmøde


  • #22   27. sep 2007 Jeg gik forresten til lydighed i DKK i Horsens med min tidligere hund. Det var ret godt.
    Det var med en dobermann UDEN stamtavle


  • #23   27. sep 2007 Gælder det ikke for en del af de hunde der starter på lydighed,at der bliver hurtigt udskiftning jeg synes at vi kan se at folk kommer og går med deres hunde,nogen kommer lige for at starte på kursushold. Med deres hunde og så stopper de.

  • #24   28. sep 2007 Jeg forstår heller ikke rigtigt de folk der anskaffer sig disse hunde,mange ved jo ikke rigtigt hvad det er får i snoren.Når de køber disse hunde,nu kunne man jo se station 2 i mandags der var der et program med dem. Min mening er at man ikke skal anskaffe sig disse hunde, fordi det er en mode hund.Og det er der ingen tvilvl om at det er blevet,man ser jo flere og flere af dem. Og jo de er da søde når de er små,men min mening er at der skal laves en form for kørekort til disse hunde. Og kan folk ikke bestå den kan de ikke få lov til at holde den slags hunde.For de har nogen meget speciale egenskaber som ikke alle kan styre,og så er det at det bliver farligt.

  • #25   28. sep 2007 Her hvor jeg træner i aalborg har de intet i mod muskelhunde, der starter endda to amstaffer på søndag på mit hold, bliver spændende med nogle nye hunde:)
    Men håber da bestemt du finder et andet sted, meget mærkeligt med alt det ævl om at muskelhunde osv skal trænes, men ingen vil gøre det...hmm


  • #26   28. sep 2007 i DcH bjerringbro gør de det samme... :o(

    den amerikanske bulldog går under kamphund hos dem... havde den haft dkk bog, kunne den have fået lov til at starte som hvalp inden den var 15 uger, men kun i 3 mdr.... øøøhhh den er ikke fci godkendt, dermed kan den jo ikke komme på hvalpehold..???!!!! d.v.s. diskrimination, for DcH har det motto der siger "for alle" det passer da vist ikke lige....
    de klubber der vælger racer fra burde ikke have lov til at gå under det motto...


  • #27   28. sep 2007 i bjerringbro har de sagt at følgende er "kamphunde" :

    amstaff
    staff
    engelsk bulldog
    amerikansk bulldog
    ddb
    cane corso


  • #28   28. sep 2007 bettina.. du forstår ikke hvorfor folk anskaffer sig sådanne hunde .. hmm jeg kunne sige det modsatte om folke der anskaffer sig andre hunde ..
    jeg elsker mine hunde og racen og ved udmærket hvad jeg har i den anden ende af snoren og skal også nok få ham trænet til at blive lige så lydig som min anden hund... syntes det kunne være dejligt at gå til træning med andre hunde med ham da han er meget glad for andre og ikke leger vildt... han minder faktisk om en sct bernhart i temperament og vil helst ligge i sofaen ..... lad være med at dømme nogle hunde fordi du ser et tv program .. hvor der i øvrigt ikke medvirkede amerikanske bulldogs


  • #29   28. sep 2007 Jeg træner med vores AB'er ved DcH Aalborg. Og det går rigtigt godt faktisk. Fik 55 point ud 60 mulige i hvalpetest (lydighed) her lige før sommerferien smiley

    Men man tropper da op hver gang med en hvis frygt for at få at vide at man ikke er velkommen længere. Jeg skal da ærligt indrømme at jeg var lidt nervøs i går da jeg var til træning efter den udsendelse i mandags. Men jeg går der da endnu smiley






  • #30   28. sep 2007 dejligt for dig ..
    det er surt ikke at kunne få lov han er utrolig lærenem øv øv øv


  • #31   28. sep 2007 Ja, det er skisme for dårligt. Men jeg tror afvisningen skyldes at de ikke har instruktører som forstår og kender racen, og som måske er "bange" for at tage dem ind, også lidt i frygt for hvordan andre hundeejere vil reagere.

    Det handler da om at uddanne de ofte frivillige instruktører i at forstå hvordan de skal håndtere den opgave der ligger foran dem. Som hundeforeninger har de også et ansvar for at være up-to-date uddannelsesmæssigt, så de kan tage imod alle hunderacer. Det er jo dem man kommer til for at gå til lydighed, agility oma., hvor ellers skal man gå hen. De har så bare valgt den nemme løsning, som ikke er holdbar i længden.


  • #32   29. sep 2007 ..Britt

    Har 2 kammerater i horsens som begge har amstaff. Brødre fra samme kuld enda.
    De søgte begge ind ved DcH i Horsens, men kun den ene kunne få lov at træne.
    Den ene fik svaret, "Selvfølgelig",
    Den anden. "Vi tager ikk KAMPHUNDE ind og tør ikk træne sådanne dyr"

    Ved ikk rigtig hvad jeg skal tro mere. er det hunden de vurdere, eller er det alligevel mennerskerne med hunden de går efter.?? Kan ikk rigtig finde ud af det!!

    Jeg træner sally ved DKK i horsens. (ved vandtårnet)
    Der har aldrig været nogle problemer. Selv i øvelser som lineførring UDEN snor er der ingen problem.

    Jeg træner både med og uden snor der ude, og har aldrig fået noget dårligt fra træner eller andre hundeførre. tværtimod kun positivt.


Kommentér på:
ville så gerne ...

Annonce