{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Muskelhunde igen igen.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at være træt af at der er så meget debat om muskelhunde når der nu alligevel ikke er nogen der gør noget ved det.

Så derfor foreslår jeg at vi laver en "Kom-og-klap-min-muskelhund"-dag hvor folk kan komme og se vores hunde og måske komme af med nogle fordomme...
Personligt syntes jeg da at det ville være fedt at vise min hund frem og være med til at der måske er en der går hjem med ændret holdning..

Hva syns i?? Nogen der ville være interesseret?
Forestiller mig at man kunne annoncere i lokalaviser og lign.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhunde igen igen..
  • #1   27. sep 2007 Slet ingen?? smiley

• #2   27. sep 2007 Øhh, altså jeg tror ikke på mirakler. Og foredommene, vil vi nok aldrig kunne udryde. Men der ville da nok være nogle der ville syntes det var interessant at tage ud og se på disse hunde.

Tror bare desværre også at mange ville fravælge det fordi de ville være bange for at der skete noget.

• #3   27. sep 2007 Jeg forstår dem skam godt... Bebrejder ikke nogen at de er bange for de racer... Men hvis man nu prøver at gøre noget ved det i stedet for bare at sidde og fede den derhjemme og regne med at andre gør noget.. Jeg tror sgu det holder.. heh smiley

• #4   27. sep 2007 Hvis ikke man gør noget, ændrer tingene sig jo heller aldrig....

• #5   27. sep 2007 jeg ved ikke hvad for nogle hunde der er muskelhunde, men har set lidt af de programmer der bliver vist... men ved at hvis i vil lave sådan en dag med kom og klap min muskel hund ville jeg ikke være en af dem der kom... men om det så havde været larador, cavelier eller hvilken som helst anden hund havde jeg heller ikke været der... er ikke vild med fremmede hunde men kan godt forstå det er ved at være træls med alle de debater

• #6   27. sep 2007 Der var optræk til nogle demonstrationer for muskelhunde for at reklamere for dem på et tidspunkt....men de blev vist ikke til noget.....kan ikke huske hvorfor....?

• #7   27. sep 2007 Altså, jeg bryder mig ikke om disse hunde, og kunne aldrig finde på at dukke op til sådan noget! Har ikke lyst til at røre ved de dyr...!

En synsvinkel fra "den anden side"..

• #8   27. sep 2007 Jeg syntes bare vi er nødt til at gøre noget???!!

• #9   27. sep 2007 Iben: Da ikke mere end til Dk's sødeste hund og udstillinger osv...

• #10   27. sep 2007 Ja, tag rundt på skoler og snak med børnene om hvordan hundene er. Det ville være en start, så ikke også børnene voksede op med fordomme, syntes dog det kræver en rigtig godt opdraget hund, så man er helt sikker på at der ikke opstår nogle uheldige situationer.

• #11   27. sep 2007 Eller måske også på plejehjem.

• #12   27. sep 2007 Super ide, jeg syntes bestemt det er noget du skal gå vidre med. Men jeg må gi´ den ret, der er nok nogle der vil vælge det fra fordi de er bange, eller bare har bestemt sig for at de er nogle farlige hunde.
    Jeg vil forslå dig at prøve at gå lidt vidre med forslaget, evt. til bladet vi med hund. Der har debatten jo allerede været oppe.. et par gange. Og mange af dem med fordomme er jo folk med mindre hunde!! Vi har selv 1 amstaff, 7 Pomeranian og 1 Chihuahua, og det er ikke noget problem.... Min mening er bestemt at det er ejeren og ikke hunden.

• #13   27. sep 2007 Ja, og desværre smitter folks holdning af på hundene.

• #14   27. sep 2007 Maria.. det gør man jo osse til dagligt,ved at ha styr på sin hund,bruge sin sunde fornuft og vise hensyn til andre mennesker..
    Folk får da lov til at klappe mine hunde,hvis de stopper og vil snakke..

At samle en masse hunde,får stadig ikke ændret folk syn på dem der ikke kan finde ud af at holde visse racer..
    For jeg tror ikke dem der virkelig er bange,vil ta ud hvor der er mange samlet..
    De kunne i realiteten,hvis de vil ha et bedre syn på visse racer,bare møde op på en udstilling smiley

• #15   27. sep 2007 Doh: Dejligt!! Håber der er andre ligesom dig smiley

• #16   27. sep 2007 Jeg bor desværre selv på Fyn, men skulle du en dag komme hertil skal du være velkommen.. smiley

• #17   27. sep 2007 jeg har ikke et problem med de racer - de er jo oftest ret menneskeglade - der hvor problemet er, er jo overfor andre hunde og derfor hjælper det jo ikke at jeg klapper på Fido ;O)

• #18   27. sep 2007 Jo der er skam noget om snakken.. Derfor er jeg også tilhænger af at det burde være forbudt at avle på hunde uden stamtavle.. men det er en helt anden sag.. Det jeg gerne vil er at vise at de ikke nødvendigvis er farlige kamphunde der ikke vil andet end at slås..

• #19   27. sep 2007 Min frygt ligger heller ikke i at de kunne finde på at bide mig.. min frygt ligger i at jeg bare ikke stoler på nogle racer når de er sammen med andre hunde..... så den der klap fido dag tror jeg ikke helt på..

• #20   27. sep 2007 ******Santa Fee...sov sødt...1 marts * - Jo det er det nemlig.

• #21   27. sep 2007 Det er da hver eneste dag der er en herinde der brokker sig over at ha fået kommentarer om sin hund som f.eks. :"pas på børn den hund er farlg" osv... Eller er det måske bare noget folk siger for at blive ved med at "komme vand på møllen"???

• #22   27. sep 2007 jeg syntes at det ville være en super god ide. det er nogen dejlige og flotte hunde. vi må desværre ikke have en muskelhund her hvor vi bor, så vi har købt os en lille fransk bulldog. som vi havde mange problemer med at få lov til at få for vores ejendom, da de så en fransk som en muskel/kamphund som de kaldte den..

lige et lille guldkorn. vi var til udstilling med vores franske i søndags, hvor der også var 4 muskelhund, ved ikke lige hvad race, men de 4 der var der var så stille og rolige, og sad bare der på deres numse og ventede på det blev deres tur, imens alle de små s.... mode hunde som der bare var over alt, gøede af alt der rørte på sig , hoppede rundt, og var klæde ud som små dukker.. det var simpelhen ikke til at holde ud. i vores øjne var det rart at se de store hund som får så mange beskyldninger bare sad der og så dejlige ud.

• #23   27. sep 2007 Det er skam ikke fordi det irriterer mig Iben.. Tror lidt du misforstår mig... Jeg ville bare gerne ha lidt positiv fokus på vores hunde...

• #24   27. sep 2007 Maria... selvom i afholdt sådan en dag tror jeg ikke du når ud til den brede befolkning.... du kan ikke tvinge folk til at elske din race.... forstår ikke i gider bruge så mange kræfter på at overbevise folk om hvor gode og dejlige jeres hunde er for som sagt kan folk ikke tvinges til at holde af dem...

Du ved hvor dejlig din/dine hunde er hvorfor er det så vigtigt hvad andre synes.. er det ikke vigtigst at du og dine omgivelser ved det ...?????

Jeg brækker mig snart over al den snak om muskelhunde og jo meger i snakker og hyler jo mere trætte bliver folk af det... sorry men det er altså sandt....

• #25   27. sep 2007 Stavefejl koster gratis.....

• #26   27. sep 2007 Iben/Martin.. Det kan jeg godt forstå...... Der hvor jeg lufter hund brliver der også luftet anstaff og ambull og der er aldrig problemer for vi holder alle vores hunde i snor...... og snakker man med nogle af de almindelige hundemennesker som ikke færdes på HG så aner de fartisk ikke ret meget om de førnævnte racer, for dem er det bare nogle hunde der bliver luftet det samme sted sim deres egne...... derfor tror jeg lidt at den hysteri omkring de racer meget foregår herinde og ikke så meget ude i det virklige liv...... se bare den udsændesle der var her den anden dag... der var en der udtalte sig imid muskelhunde og en der talte for og sjovt nok er de begge to brugere her på siden......

• #27   27. sep 2007 Stavefejl og tastefejl koster stadig gratis......

• #28   28. sep 2007 Jeg gider ikke køre "tur", for at "få lov" til at klappe en simpel hund.. Har klappet masser af hunde jeg har mødt på min vej, også muskelhunde !

Om jeg fatter i gider forsøge overbevise os, der faktisk også har erfaringer med disse racer, at vi er ligeglade med sådanne tiltag !
    Hold jeres hunde forsvarligt indhegnede, i snor og sørg i denne forbindelse venligst for, at den der holder snoren, også er stærk nok til at holde hunden, hvis den rykker i linen..
    Hvis i fra start havde taget nødvendige forholdsregler, så havde i aldrig haft disse problemer med kamp/muskelhunde !
    Hvis i vil gøre noget for disse hunde, så bør i gå efter ejere (Brian'er og Abdulla'er) og gør dem forståeligt, hvor stor skade de gør !

Iøvrigt er jeg ikke bange for muskelhunde jeg er derimod, og med belæg, bange for mine hundes ve og vel !

• #29   28. sep 2007 .

Kommentér på:
Muskelhunde igen igen..

Annonce