694 visninger
|
Oprettet:
Bog om pleje m.m. af hvalp {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Vi overvejer at købe en hvalp (DDB) i foråret, og vil gerne sætte os godt ind i hvalpe pleje fra starten, så vi kan give hvalpen den bedst mulige opvækst, derfor vil jeg høre om der er nogen herinde som kan anbefale nogle gode bøger om pasning og pleje af en hvalp, altså hvor meget motion m.m. den kan tåle og hvad jeg ellers skal være opmærksom på.
På forhånd tak.
okt 2006
Følger: 53 Følgere: 55 Hunde: 7 Emner: 35 Svar: 194
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 2.282
aug 2007
Det jeg lægger vægt på er så gode hofter som muligt (A eller albuer (0-1) og så en opdrætter om tjekker hvalpen for SAS ved godt at SAS resultatet ikke er 100% retvisende på en hvalp under 18 mdr. men hvis hvalpens SAS tal er højt i den tidelige alder så, er det meget sjældent at det bliver bedrer men derimod meget dårligere. Vores priotering mht. til en Hvalp er :
1. sundhed 2. kennelen/ opdrætter( med det mener jeg en god og pålidlig kennel som ikke masseproducer hvalpe og som er til at tale med og står ved sit ansvar hvis hvalpen pludselig viser sig at være syg)
4. temprament/ sind 3. hundens udseende (rent udstillingsmæssigt)
aug 2007
dec 2005
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 1.076
Og anders Hallgren Alfasyndromet
aug 2007
Jeg kan jo også se at du er ejer af en af disse skønne DDB.
Vi var i Silkeborg i starten af måneden og der oplevede vi en masse skønne DDB live og det ændre bestemt ikke på vores beslutning om at vores hund skal være en DDB, vi har også tænkt os at ta' til alle de udstillinger vi overhoved har mulighed for, så vi får snakket med så mange ejere af DDB som mulig og for hilst på flere forskellige DDB hunde, men vores opfattelse med de hunde vi indtil nu har mødt, er at en DDB har et skønt sind .
aug 2007
Bog om pleje m.m. af hvalp