{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Bog om pleje m.m. af hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Vi overvejer at købe en hvalp (DDB) i foråret, og vil gerne sætte os godt ind i hvalpe pleje fra starten, så vi kan give hvalpen den bedst mulige opvækst, derfor vil jeg høre om der er nogen herinde som kan anbefale nogle gode bøger om pasning og pleje af en hvalp, altså hvor meget motion m.m. den kan tåle og hvad jeg ellers skal være opmærksom på.

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bog om pleje m.m. af hvalp
  • #1   27. sep 2007 Hvad er ddb ? måske et dumt spørgsmål men hvis du overvejer at købe en hvalp med stambog skulle det da gerne være muligt at få råd og hjælp fra din opdratter.

• #2   27. sep 2007 En DDB er en Dogue de bordeaux, og jeg har kontakt til Dansk Dogue de bordeaux klub, og har også fået meget god vejledning der og snakker en del med dem, nu er det sådan tæve vi har kigge på hvalpe fra ikke er i parret endnu og ikke har hvalpe. Og vi vil KUN købe en hvalp med stamtavle. Vi ville bare gerne kunne sidde herhjemme og sætte os ekstra godt ind i det at få en hvalp, inden vi overhovedet har fået hvalpen, så vi er helt klar.

• #3   27. sep 2007 Charlotte: ja er opmærksom på at de ikke må få ret meget motion det første år og at de ikke må lege vilde lege.

Det jeg lægger vægt på er så gode hofter som muligt (A eller smiley albuer (0-1) og så en opdrætter om tjekker hvalpen for SAS ved godt at SAS resultatet ikke er 100% retvisende på en hvalp under 18 mdr. men hvis hvalpens SAS tal er højt i den tidelige alder så, er det meget sjældent at det bliver bedrer men derimod meget dårligere. Vores priotering mht. til en Hvalp er :
    1. sundhed 2. kennelen/ opdrætter( med det mener jeg en god og pålidlig kennel som ikke masseproducer hvalpe og som er til at tale med og står ved sit ansvar hvis hvalpen pludselig viser sig at være syg)
    4. temprament/ sind 3. hundens udseende (rent udstillingsmæssigt)

• #4   27. sep 2007 Og vi ønsker KUN en hvalp med stamtavle

• #5   27. sep 2007 Hvalpen af Lone Greva er rigtig god.
    Og anders Hallgren Alfasyndromet

• #6   27. sep 2007 Tak charlotte smiley Selvfølgelig vil vi også tjekke "forældrehundenes" HD, AA og SAS tal.

Jeg kan jo også se at du er ejer af en af disse skønne DDB.

Vi var i Silkeborg i starten af måneden og der oplevede vi en masse skønne DDB live og det ændre bestemt ikke på vores beslutning om at vores hund skal være en DDB, vi har også tænkt os at ta' til alle de udstillinger vi overhoved har mulighed for, så vi får snakket med så mange ejere af DDB som mulig og for hilst på flere forskellige DDB hunde, men vores opfattelse med de hunde vi indtil nu har mødt, er at en DDB har et skønt sind .

• #7   28. sep 2007 Jamen jeg vil mene at hvis man ikke lige nu har pengene til en DDB, så kunn man måske lægge penge til side hver måned, sådan at man,( måske godt nok efter lidt længere tid), kunne købe en DDB med stamtavle, men helt klart at stamtavlen ville være værd at vente på, nu er det jo alligevel tit sådan at man skal vente et stykke tid på den rigtigt DDB hvalp, fordi der ikke er så mange kennler som med så mange andre hunde.

Kommentér på:
Bog om pleje m.m. af hvalp

Annonce