Tilskud til hund med slidgigt {{forumTopicSubject}}
Hej,
Aslan døjer temmelig meget med sine bagben nu og kan ikke længere følge med på længere gåture
Han har en rygsæk, han kan komme i samt en klapvogn for at Skåne ham.
Han skal til dyrlæge og blive udredt og evt have noget smertestillende.
Er der noget tilskud jeg kan købe og give ham i fodret, som kan afhjælpe ham?
Billede af min gamle dreng
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 156 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.093
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
til mine 2 ældre damer. Flexadin var efter dyrlægens anbefaling, og jeg har indtryk af, at mange bruger det og er godt tilfredse med det.
Moveflex er samme produkt men lavet til mennesker, og derfor meget billigere. Jeg startede med Flexadin og skiftede så senere over til Moveflex, og jeg mærker ingen forskel på brugen af de to produkter.
Derudover får de Vital Animin, som jeg har brugt i mange år til mine ældre hunde.
Men som sagt, der er mange produkter på markedet.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.250
Da Bella var gammel, fik hun Ekyflex Mobility (som egentlig er til heste), alternativt Solanum Flex HA Plus. Og så fik hun fast smertestillende og de sidste måneder også librela.
Flexadin/Moveflex skal gives forskudt fra øvrige tilskud, så det ene morgen og det andet aften
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
aug 2008
sep 2017
aug 2008
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.784
Det er ret billigt og der er ikke rigtig nogen bivirkninger, men har stor effekt på mange hunde.
aug 2008
Lige nu trives han med at sidde i klapvogn, men han har tydeligvis ondt, når han går
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
Tilskud er altid en rigtig god idé, men det lyder til, at det er meget sent i processen, du sætter ind med dét.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
Der gik ikke en måned fra vi var ved dyrlægen første gang, til jeg stod ved dyrlægen og ville snakke om en aflivning, Lucky var ikke glad, ville ikke gå ture og virkede bare slet ikke som Lucky. Dyrlægen snakkede mig til ro, og ville lige prøve en anden type gigt medicin, inden vi smed håndklædet i ringen.
Der gik 1-2 dage fra han startede på det nye, til han nærmest løb rundt på tur og faktisk gerne ville gå langt.
Nu hvor vejret bliver godt, kan han sagtens gå 5 km igen.
Så selvom hunden jo nok har haft noget længe, så er det ikke sikkert der har været symptomer længe.
Lucky ryger til dyrlægen, bare han kigger forkert på mig, for jeg er så bange for at miste ham (angst og traume, jeg ikke har fået bearbejdet) så han har i hvert fald ikke gået med symptomer før han kom til dyrlægen. Så jeg kan ikke se hvorfor aslan ikke skulle kunne have det på samme måde.
aug 2008
Han er først lige begyndt at smide halen og gå med lidt stivere ben nu.
Jeg skrev intet om simple gåture. Vi går mellem 5-7 km dagligt. Han går til træning udover også. Han har bare problemer når vi skal gå mere end 4 km nu og derfor skåner jeg ham. Han er fint glad og løber og leger med min anden hund, så jeg mærker ikke andet på ham end at han smider halen, men der kender jeg ham godt nok til at vide at det er fordi han ikke gider gå mere.
okt 2011
"Lige nu trives han med at sidde i klapvogn, men han har tydeligvis ondt, når han går"
Jamen, så er alt jo glimrende.....
aug 2008
Han har ikke ondt når han går 3 km feks.
I søndags gik vi 6 km, der sad han i rygsækken 1,5 km ca, der var ingenting. Da han kom ned fra rygsækken, så spurtede han rundt med zoomies og hyggede sig.
Synes selv jeg tager mange gode forholdsregler omkring ham og skåner ham så vidt muligt. Han var til behandling i forrige uge og der kunne behandleren kun mærke en lille låsning, han er en glad hund og har på intet tidspunkt oplevet at han var ile til mode og ikke har ville lave noget.
okt 2011
aug 2008
Om jeg så gik 6 km så går han og følger fint trop, han smider halen. Han er stivbenet i bagpartiet som han bliver behandlet for.
Det er ikke fordi HAN siger fra, det er mig som skåner ham, når han smider halen.
okt 2011
Fortsætter vi debatten er hunden frisk som en unghund om lidt.
Uanset - jeg håber det bedste for din hund.
aug 2008
Du får det til at lyde som om han selv ikke gider gå længere. Dét vil han gerne. Han smider blot halen og jeg synes han bliver stivbenet = jeg tænker smerter - derfor tager jeg ham op. Han forsætter bare med at gå, hvis jeg ikke gør.
okt 2011
apr 2018
TS beder om råd forud for et nyt dyrlægebesøg. Hun skal ikke sidde og vende hvert et ord herinde for at formulere det optimalt. Det er et forum, og ikke en afhandling.
aug 2008
Han kommer til dyrlæge uanset og bliver tjekket igennem.
okt 2011
apr 2018
Af samme grund kan vi ikke rigtig dømme hende som ejer.
Mener jeg.
Jeg tror man skal passe på med at tage alt der skrives online helt bogstaveligt. TS har siden forklaret sig jo. Så kunne den jo bare være stoppet der.
sep 2017
Jeg kunne gå med min veninde, som havde kendt Bella altid, og jeg kunne sige “ej, nu har hun godt nok ondt”, og veninden fattede ikke en skid, for hun kunne ikke se noget. Men for mig var det tydeligt, omend det var svært for mig at forklare
apr 2018
Jeg synes det er fint at spørge dyrlægen og så have de gode fif med fra tråden. så skal dyrlægen nok vejlede
okt 2011
Lens - Den var sådan set lukket fra min side. Det var dig, der rørte i gryden med dit forsøg på at angribe mig som person fremfor blot at argumentere imod, hvad jeg skriver. Sådan noget lader jeg ikke stå ubesvaret.
aug 2008
Jeg tænkte ikke det var nødvendigt at skulle udpensle situationen. Sagen er at jeg søger råd til hvilke eventuelle kost tilskud jeg kan give ham. Dyrlæge delen er der styr på.
Du kender hverken Aslan eller ej og har ingen idé om hvor længe situationen har stået på eller ikke har.
Gryden til at jeg mistænker slidgigt er fordi ingen af hans behandlere har påtalt at han har smerter og hans stivben forsvinder efter en behandling, så det er klart at vi har tænkt at det er fordi noget har sat sig i ryggen. Normalt får han en behandling hver 3 måned, for at vedligeholde. Selvfølgelig hvis han stiv ben kommer hurtigere, så får han behandling før.
Han fik behandling i forrige uge og allerede nu har han stive ben igen, og dét finder jeg underligt og må være pga smerter og muligvis slidgigt, da det ikke burde komme så hurtigt igen.
apr 2018
Jeg synes ikke det lyder som en hund, der har behov for at vi belærer ejeren. Dem er der nok andre af, og jeg reagerer fordi jeg synes kritikken rammer over målet i dette tilfælde.
Når man ender med at skulle sidde og forklare hvert et ordvalg igen og igen dør motivationen og det er synd for som ejer end en hund har man nogle gange bare brug for at vende tingene løseligt med andre og få lidt håb og råd. Indtil dyrlægen skal se ens hund.
TS har forklaret sig en gang. Det må da være nok. Hvorfor blive ved ?
Jeg kan sagtens forstå behovet for at samle lidt mere viden før man står ved dyrlægen. Det giver håb og trøst for det er jo aldrig sjovt når de ikke er helt nye mere de kære hunde.
aug 2008
Han løber jo stadig agility (hyggeplan) og går til Hoopers og han bliver aldrig presset til noget han ikke vil
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
Det er altså ikke alle mennesker der kan få fri eller stormer til dyrlægen til en akuttid, med ting der ikke er akutte.
Hvis den havde været helt gal, havde hendes behandler forhåbentlig også sagt noget, det ved jeg da i hvert fald min ville gøre.
Min hund er kun 10, så jeg er vel først nu på vej ind i "at have en ældre hund", men jeg vil give de andre fuldstændig ret. Små ting, ting som ingen andre nogensinde ville bemærke, bliver nogle gange blæst op til kæmpe ting, og at hunden nærmest er døden nær, selvom den måske i virkeligheden bare har en off dag.
Jeg tænker det er helt normalt, at en hund på 12-13 år måske bare ikke altid har energien til at gå 5-10 km, men måske godt kan gå 2. Man forventer vel heller ikke at 80 årige mennesker går lange ture? Det er da dejligt hvis de kan, men man forventer det da ikke, heller ikke selvom de så er så friske at de lever til de er 100.
okt 2011
"TS har forklaret sig en gang. Det må da være nok. Hvorfor blive ved ?"
Hvad er det, du ikke forstår? Sagen var slut fra min side, så kommer du fisende ind fra højre, og angriber min person, og sætter gang i det hele.
Du kan gå efter mine meninger, holdninger og de ting, jeg skriver, men når du lukker lort ud om min person, så stopper det! Jeg har IKKE diagnosticeret TS' hund! Jeg har stillet mig undrende over, at TS først SELV siger at hunden tydeligvis har ondt, ikke vil gå osv.... og derefter bebuder at hunden nærmest intet fejler men blot smider halen og er stivere til bens. Den gryde, DU holder i kog, var færdig for længst.
På et debatforum må man forvente, at der kan opstå en debat til de ting man skriver. Alternativt kunne man benytte google til opslag, når nu det kun er navne på tilskud, der måtte gives.
------------------------------------
Til trådstarter
Nej, jeg er kun glad på din hunds vegne, at den slet ikke har det så slemt, som du ved din formulering, fik det til at lyde. Jeg læser, hvad der skrives., Jeg har ingen forventning om, at jeg selv skal trække 50% fra, når jeg læser opslag.
Din hund har det slet ikke så slemt, som jeg meget fejlagtigt fik ud af dine egne skriverier.......jeg har forstået det.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.254
sep 2017
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Hvis du mener, hvordan vi ved, hvor meget hunden skal have, så er det med Flexadin en pille pr. dag uanset hundens vægt, og det har jeg overført til Moveflex. Nu er mine hunde store, så der har ikke været de store bekymringer, om det er passende. Der står på pakken en pille pr. dag til voksen, hvilket vil sige at det er samme dosis til en lille spinkel dame og en stor kraftig mand. Men der står også, at dosis ikke må overskrides, så om det vil blive for meget for en lille hund, der jo på ingen måde nærmer sig en voksen i vægt, tør jeg ikke sige.
sep 2017
Tilskud til hund med slidgigt