Hundehvalp og bisættelse Hundehvalp og bisættelse
Har virkelig brug for et godt råd. Jeg mistede min mor sidste torsdag og hun skal bisættes i næste uge. Jeg har en hvalp på 13 uger som så småt er ved at lære en lille smule alene hjemme i begrænset tidsrum. Til bisættelsen som skal foregå lidt over en time fra hvor jeg bor så havde jeg aftalt min bedste hundevenninde skulle passe hende i de ca. 5 timer vi regner med at være afsted. Hun kender hvalpen og hvalpen er tryg ved og glad for hende og hendes hunde og hun er en person jeg med 100% tillid tør overlade mine hunde til. Har en voksen hund der dog sagtens kan være alene i det tidsrum. Vi havde aftalt alt men skæbnen vil at en af hendes nærmeste også sover ind fire dage efter min mor og selvom vi ikke fandt det overvejende sandsynligt fortalte hun mig idag at den bisættelse er samme dag men en times forskel. Det er vi jo begge kede af og ja nu er mine muligheder enten at have hvalpen I sit bur i bilen mens vi er inde i kirken til bisættelsen eller at hun skal være i sit bur hjemme hos min svigermor, som også skal med til bisættelsen. Hvalpen har ikke noget forhold til hendes hjem endnu og derfor er jeg usikker på om det er bedst hvalpen er i bilen eller i svigermors lejlighed. Hun vil jo pive og blive urolig begge steder men kan ikke regne ud hvad er værst eller om det er mindre godt begge ting. Min bekymring er jo at det giver uro hvis nogen udenfor hører hende pive i bilen men er også bange for at placere hende i et fremmed hjem vil gøre hende endnu mere utryg. Og har ikke andre muligheder der kan eller som jeg er tryg ved og hundepensioner er jeg overhovedet ikke tryg ved. Min mand synes jeg overtænker det og så er det heller ikke værre. Men jeg er den bekymrede type der kun har tillid til ganske få mennesker og lader stort set aldrig andre passe mine hunde eller børn. Men ja er sådan i vildrede og trænger til lidt råd. Er så bange for at skade en ung hunds psyke ved at gøre noget forkert og ja ville jo også bare gerne kunne koncentrere mig om min mors bisættelse og det synes jeg slet ikke jeg kan nu.
sep 2020
Følgere: 27 Emner: 44 Svar: 924
Har du taget kontakt til præsten og forhørt dig om det er muligt, at hvalpen kan komme med ind i kirken (evt. i en taske, så den kan stå imellem dine ben). ? Måske hvis du forklarer situationen, at du kan få lov (?)
jul 2021
Følger: 8 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 62
Men ja måske skal jeg sende præsten en mail og håbe hun måske kunne forstå og imødekomme mit ønske.
Tak for dit råd og kondelence.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.368
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
Jeg er helt sikker på at der er en HG'er, der kan passe hvalpen mens du er af sted.
Jeg gjorde det gerne, hvis du boede nær Vejen
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.416
Som Bodil skriver, så er der måske en fra HG, som kan passe hvalpen.
Hvis du lader hvalpen sidde i bilen, så husk at lægge en seddel med dit mobilnr og en kort forklaring på, hvorfor hvalpen sidder i bilen. Din mobil skal selvfølgelig være på lydløs, men ligge, så du kan tjekke den.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.192
I din profil står Vestsjælland, hvis det er i nærheden af Slagelse, så kunne jeg måske tilbyde hjælp, alt efter hvilken dag det er.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
Og så synes jeg, at du gør dig alt for mange tanker angående hvalpen.
Du bliver nød til at stole på, at andre ikke tæver og forulemper den, hvis den bliver passet af andre/fremmede. Hvalpen tager hellere ikke skade af at blive passet af fremmede, så tværtimod er det da en god ting, hvalpen også lærer at blive passet af andre, for du kan jo ikke vide, om der i fremtiden sker et eller andet, som kræver, at andre overtager den lige her og nu.
Under mit kræftforløb blev jeg indlagt akut, begge gange om natten. Den ene gang var Bodil så sød at køre til Kolding og hente min hund og passe den indtil jeg kom hjem igen, og den har bestemt ikke taget skade af det.
Min veninde faldt og brækkede benet i skoven, jeg var ikke hjemme så jeg kunne ikke hente hendes hund, men Falck var så søde at køre hunden hjem til mig og lukke den ind, frem for at blive kørt på pension.
Tag nu og stol på andre, de kan behandle din hund lige så godt som dig, måske endda lidt bedte end dig.
Jeg blev nød til at omplacere min hund. Han lever et helt andet liv end han gjorde hos mig, og han stortrives, jeg synes selv, at han har det bedre hos sin nye familie, for sådan som han lever nu, passer meget bedre til hans væsen.
Jeg synes, at du skal tage imod tilbuddet af en HG'er om at passe din hund de par timer.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.483
Hvis hvalpen er tryg ved sit bur i bilen så ville jeg sætte den der. Så har du muligheden for at lufte den før og eftet den kirkelige handling og måske have den med til evt. kaffe el. bagefter.
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.238
jeg ville klart bruge en herinde fra.
jul 2021
Jeg skrev jo til præsten og hun skev tilbage, at det ikke var noget problem for hende at jeg medbragte hvalpen i kirken. For hende handlede det om kærlighed og var der var vigtigt for mig.
Men vil stadig takke for alle jeres søde tilbud om at passe hvalpen og det kunne jo have været en mulighed, hvis jeg følte at det var for usikkert at have hende i bilen.
Så rigtigt mange tak til jer alle.
jul 2021
jul 2021
jul 2021
apr 2018
Hvis du er utryg kan de jo sidde uden for kirken. eller i jeres bil.
Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor.
Skaber du en lydfobi så kan jeg dog fortælle at det så for alvor giver dig problemer fremover. Det er en af de sværeste ting at ændre varigt efterfølgende. Det er næsten håbløst at træne for alvor....
Det er så alvorlig en ting hvis en hund får lydfobi at jeg ville sidde udenfor med din hund hvis du havde været i Viborg. Det alene fordi jeg har set hvordan ejere og hunde lider under lydfobi.
Du kender ikke folk herinde men jeg har været her i rigtig mange år og jeg ville efterlade min hund hos dem til enhver tid.
Man det er naturligvis dit valg. Jeg synes bare det hele kan blive værre hvis hvalpen får en dårlig oplevelse i kirken med orgelet....
det er jo ikke verdens rareste lyd... Undskyld alle der spiller orgel men jeg elsker det cirka så meget som blokfløjte
Det kan naturligvis være at der ingenting sker i kirken men det er jo gætværk.
Udenfor sker der absolut ingenting. Det er fakta. Så skulle det da være helt vildt uheldigt...
Så jeg synes jeg er nødt til at påpege for dig at du har en mulighed her for at få en hger til lige at tage hvalpen den time.....
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.352
Så jeg synes da det er en glimrende løsning TS har fundet.
apr 2018
Men vi er forskellige.
Jeg ville fx aldrig tage en hvalp med i kirke.
Jeg er fagskadet, for jeg ser lydfobi når den har taget over. Derfor ville jeg gøre alt for at forebygge at det kunne ske. Livrem og seler. Men jeg er biased a h til
jul 2021
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
TS tager sin hund med i kirken - har taget forholdsregler og er klar til at forlade kirken hvis hunden går helt amok, selvfølgelig er det da at foretrække frem for en fremmed, som man lige skal overlade en hund til.
Jeg har været herinde i MANGE år men hey .. der er squtte ingen herinde, jeg for alvor ville ha det fedt med, at skulle overlade mine hunde til, sorry ..
Og så synes jeg det er beskæmmende, at det åbenbart er blevet SÅ ringe, det der foregår i avl af hunde, at I i det hele taget kan komme i tanke om, at en hund ville blive bange og udvikle forbier, pga et skide orgel .. SÅ ringe er hundeavl forhåbentlig da ikke blevet.
Sorry for min indblanding TS - men nu kunne jeg ikke sidde på mine hænder mere.
Jeg kondolerer for dit tab og håber at du får taget en smuk afsked med din mor
jul 2021
jul 2021
jul 2021
jan 2006
Jeg er HELT enig.
Også derfor jeg opponerer imod, at der bliver skrevet at HVIS ts ikke gør som der bliver sagt, så ender det med en angstimodlydefobiker, og det gør det bare.
Ha dog lidt tillid til, at ejeren har lidt indsigt og at ikke alle de autodidakte altid ved noget som helst om det, de kloger sig over …
jul 2019
Følger: 12 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 7
jul 2021
jan 2006
Selvfølgelig, skulle jeg til at skrive .. men helt ærligt .. en normal hund bliver sq ikke bange for et orgel.
Godt at det gik som det skulle
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
jan 2006
Har du googlet det, kender du en der har racen, evt en onkel til en, der har en nabo, der kender en, der har “overvejet racen” ?
For ellers overvejer jeg lidt om jeg skal tro på det der
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Æh, vent lige! Ser lige i mine papirer, at Conor ikke er en irsk terrier, men derimod en hidsig terrier. Dysleksi ær noed lårt.
Hundehvalp og bisættelse