{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.738 visninger | Oprettet:

Løs snak 9 {{forumTopicSubject}}

Nu blev 8´eren for lang, så her en spritny.

Oplevelser fra jobbet idag :

"Nu er han 9 uger, så nu er det på tide at han skal i hundeskov og lære andre hunde at kende"

"Jeg valgte den med den længste snude, for det er nok bedst for den"

Første fra en kollega, der har erhvervet sig en lab-blanding.
Andet fra yndlingskollega, der får sin nye EB x Staffordshire Bullterrier på fredag.

Seriøst - jeg ELSKER (næsten) mine kollegaer, men jeg taler aldrig hund med dem .. eller jo, det gør jeg, men jeg er aldrig helt ærlig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 9
  • #410   23. apr 2023 Så blev sangene rullet.. Måtte dog tape dem inden der kom flag på, for flagenes tape er ret svagt smiley

profilbillede
  • #411   23. apr 2023 Husk ikke at gøde jordbær nu, då får I bare en masse flotte blade og næsten ingen bær. De skal gødes i efteråret.

• #412   23. apr 2023 A-S, TAK!!!!! Jeg stod lige i eftermiddag og kiggede på “bærgødning”, og tænkte at jeg ville give alle bedene. Men det bliver droppet!

I efteråret, da jeg rev blade sammen, smed jeg bladene over højbedene med jordbær. De lader til at have haft en god vinter under det. Skal man så gøde inden bladene kommer på? Med hestemøg, eller?

Kæft, jeg er en idiot til det med have smiley

• #413   23. apr 2023 “At eje en corgi er lige som at eje en pauseklovn” - elsker den beskrivelse smiley

(Indslag om corgitræf https://fb.watch/k5eXw6RE6V/ )

• #414   23. apr 2023 Skovjordbær smager fantastisk smiley En varm sommerdag dufter sådan et bed som et barndomsminde smiley

Vi har dem under vores bærbuske som bunddække og de spreder sig virkelig hurtigt. Flyttede vores buske sidste år og ligeså ca 20 planter. De er i fuld gang med at dække jorden fuldstændigt med planter smiley

Her går fuglene ikke i dem…det gør sneglene derimod…og de to-benede smiley

Og så lige et stemningsbillede fra sommeren sidste år smiley

profilbillede
  • #415   23. apr 2023 Hvis I af en eller anden årsag har svært ved at lufte jeres hund , så er her en god ide' .

Køb en drone ..... så kan I sidde ved vinduet og styre " lufteturen" .... smiley smiley smiley

Her tager Lilly lige en tur ...... ( man skal jo være med på alt det moderne ) smiley smiley smiley

profilbillede
  • #416   24. apr 2023 Ida, og Henrik har så evigt ret smiley

Han og hans kone har arranger påsketræf (Pølser og pølser) de sidste mange år, og det er simpelthen sådan et fint arrangement smiley

• #417   24. apr 2023 Anne, er det i kugleform? I så fald ville jeg smide dem i bedene i oktober/november og lægge blade på bagefter.

• #418   24. apr 2023 Anne, er det i kugleform? I så fald ville jeg smide dem i bedene i oktober/november og lægge blade på bagefter.

• #419   24. apr 2023 Åh, jeg har også hygget i haven i går. Var endnu engang rundt og tjekke, at der er godt gang i alle de nye frugtræer og buske - og fik sat klatreplanter op af rionettet på de 10 meter, der lukker af, hvor de gamle ejere i sin tid har haft indkørsel.

Så nu satser jeg på et væld af fine blomster i alverdens farver henover sommeren OG vinteren (købte også vinter-jasmin) smiley

• #420   24. apr 2023 #419

Jeg gad SÅ godt at jeg gad sådan noget - det lyder virkelig hyggeligt, det der kommer ud af det.

Jeg kan lige svinge mig op til at slå græs, klippe hæk, fjerne ukrudt .. de der "must do" ting. At gå og "hygge mig" med havearbejde, har jeg desværre slet ikke i mig smiley

• #421   24. apr 2023 Jeg går også i den grad ind for "naturgrund", og planter, der passer sig selv smiley
    Her er heldigvis ingen hæk, der skal klippes, græsset bliver kun slået i "stier", og ukrudtet får langt hen af vejen lov til at være i fred smiley

Men jeg eeeeelllssskkkeer bær, frugt og blomster smiley

• #422   24. apr 2023 Men jeg eeeeelllssskkkeer bær, frugt og blomster

Det gør jeg virkelig også - jeg er bare en skovl til at gide at plante det og passe det desværre.

• #423   24. apr 2023 åh Isabelle ... tag alle med der vil og kan bidrage med noget... hun er da helt ulidelig en af den slags der burde fortælles om vidt og bredt

• #424   24. apr 2023 Isabelle, det er lige før at du skal have en advokat med.

• #425   24. apr 2023 Øv, er halvvejs med at få klippet min langhårede græsplæne klippet og hvad sker der så ?
    Selvfølgerlig dør min plæneklipper smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
    #426   24. apr 2023 Vores havetraktor er en joke! Vi har skiftet så enormt mange ting, men der er noget nyt galt konstant. Sidste år skiftede vi hele motoren, i år var det tændspolen. Den var akkurat lige blevet gjort klar, så jeg kunne få slået græsset i år, og hvad sker der så? Den punkterede smiley Desværre er det ikke et hjul, man kan fylde traktorskum i, ellers havde jeg gjort det, så jeg i det mindste fik slået det hele færdigt.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#428   24. apr 2023 John - Den blev skam købt fra helt ny, og den har fejlet ALT lige fra starten. Den fejler bare noget nyt hele tiden.

Hvad gav du for sådan en fætter?

• #429   24. apr 2023 Jeg nyder også at se, når andre har en fin og velpasset have, og jeg elsker blomster, men jeg gør også kun selv det absolut minimum. Jeg slår græs og når det går højt får jeg fjernet lidt ukrudt.
    Men jeg nyder at være i min have, når vejret er til det, og mine hunde nyder den uanset vejret, og det er så fint for os. Jeg har lidt æbletræer og lidt kirsebærtræer, og det nyder jeg bestemt også, både når de blomster og når der er masser af frugt.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#431   24. apr 2023 230 - Dælme lidt langt fra Bornholm smiley
    Men jeg er nu ret sikker på, at det ender med en udskiftning indenfor de nærmeste år, hvis vi falder over et godt tilbud.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#433   24. apr 2023 Uden at have tjekket det, så er jeg ret sikker på, at der med småt står, at det kun gælder til brofaste øer.

• #436   24. apr 2023 Isabelle .... Hvordan har du det i dit "nye hus" ... er du faldet til ? ... er du glad for at bo der ? .... sidder du med benene oppe i sofaen om aftenen og nyder det ??? .... virker alt som det skal ? ... og er hundene også glade ?

• #437   24. apr 2023 Jeg har søgt om tandlægehjælp hos regionerne, fordi mine spytkirtler er ødelagt efter strålerne og det gør at mine tænder faktisk "smuldrer" væk.
    Og hurra, jeg er en af de få er har fået bevilliget tilskud. smiley smiley
    Men men men, det er simpelthen total molboagtig, og jeg synes at det er synd for min tandlæge der skal bøvle med det. smiley

Tandlægetilskud dækker ikke alt, systemet er sådan, at jeg har en egenbetaling på 2310 kr om året, men de dækker ikke forebyggende behandling, til gengæld får jeg nu den der dyre tandpasta til 120 kr for en lille tube med 51 gram gratis. (tandpastaen er på recept) smiley

Det foregår sådan, at jeg henter tandpastaen på apoteket og belaler for det.
    Så skal jeg gå til tandlægen med regningen, som så refunderer mig pengene, og derefter skal tandlægen sende regningen til regionen, som så refunderer tandlægen pengene smiley

Hvis jeg skal have lavet noget, så må tandlægen ikke gå i gang. Tandlægen skal først søge regionerne om de vil dække det. smiley
    Man kan så kun håbe, at der ikke kommer noget akut, for tandlægen må jo ikke bare gå i gang her og nu. smiley

Tandlægen må hellere ikke trække tænder ud på mig, det skal jeg fået gjort i Odense, men det gælder for alle kræftpatienter, på dem må tandlægen ikke trække tænder.

Jeg synes at det er fuldkommen molboagtig, hvorfor skal tandlægen lægge penge ud for mit tandpasta, hvorfor kan apoteket ikke sende regningen til regionen ? smiley

• #438   24. apr 2023 Anni
    Det er djøfisering af vores samfund, som har taget overhånd i dette årtusind. En dag finder man ud af, at man ikke kan leve af at klippe hinanden. Det bliver formentligt et stort konsulentfirma, der endeligt kommer til at kaste lys over miseren. Derfra går den i udvalg.

• #439   24. apr 2023 Er der nogen som ved, om sådan en Ryobi hybrid plæneklipper er god?

• #440   24. apr 2023 Jeg ved ikke så meget om den slags, men jeg har en brugerprofil på "TÆNK", og de er ikke så imponerede af Ryobi. De anbefaler EGO og Stihl, når vi snakker batteridrevne pk.

• #441   24. apr 2023 Anni - Hvad hedder det tandpasta?

jeg får Duraphat på recept. Jeg får det bestilt til mit apotek og så ringer jeg for at få det leveret..

Jeg skal jeg ligge ud for det, men for penge tilbage fra Sygeforsikringen Danmark..

Tandlæge betaler jeg omkring 2000 kr for om året fordi jeg er kommet under specialtandplejen smiley

(hvilket minder mig om, jeg lige skal have spurgt min mor om hun er klar til at tage med, når jeg skal derhen imorgen)

• #443   24. apr 2023 Nogle gange, når jeg kører bil, så får jeg lyst til at skrige pga. mine medtrafikanter og den måde de kører på...
    Det var bare lige det, bøvs!

• #444   24. apr 2023 Nogen gange når jeg læser på HG får jeg lyst til at skrige pga nogle af de andre på HG smiley det var bare det, bøvs! smiley smiley

• #445   24. apr 2023 Haha Bodil, egentlig er det vel sådan i mange af livets aspekter smiley

• #447   24. apr 2023 ARGH!!!! Dorit har hjerteorm. Kun ganske få larver, men de er der smiley Begge hunde er sat i behandling, og skal bare holdes i ro her efter første dosis. Men Ellies tandretning (i narkose) er blevet udsat en måned smiley

*Indsæt en lang række bandeord*

• #448   24. apr 2023 Mig: Hvad skal vi lave?

Teenageren: Det ved jeg ikke.

M: Hvad med Mario Kart eller Mario Party

T: NEJ!

M: Nå, hvad så med et brætspil?

M: Tegne, male på sten, perle?

T: Nej!

M: Vil du gerne lære at hækle eller strikke?

M: Hoppe på tungen?

T: Kigger opgivende på mig..

Jo jo, jamen så sidder vi da bare og ser tv, samvær er så nemt smiley

profilbillede
  • #450   24. apr 2023 Også mig smiley

• #451   24. apr 2023 #449... John .... Blev du forfulgt af din nye have-græs-slåmaskine smiley ????

profilbillede
  • #453   24. apr 2023 Så er Teenageren taget hjem. smiley

Anne - Ej hvor træls, er de opdaget så tidligt at hjertet ikke har taget skade?

• #454   24. apr 2023 Ingen af hundene har symptomer overhovedet, så jeg formoder at de er smittet her i løbet af vinteren, og at der ikke er sket varige skader endnu. Det var bare en rutinemæssig test, som har trukket lidt ud, fordi alle i området skal have testet deres hunde efter et fb-opslag for nogle måneder siden.

Jeg er mest træt af at Ellie skal vente en måned på at påbegynde retning af den tand smiley

• #455   24. apr 2023 Frk Jensen, ja det er Durapat tandpaster

• #456   24. apr 2023 Søren, jeg er til Ryobi, og så er der det, at jeg har Ryobi batterier i forvejen.
    Jeg er bare i tvivl om jeg skal købe en til batterier eller en hybrid.

John, jeg har overvejet en robot, men her lige nu bliver det bare en billig klipper.

• #457   24. apr 2023 Jeg kom lige i tanke om, at min nabo har en robot klipper.
    Og ingen af os har hund mere, så jeg vil spørge om vi ikke kan lave et lille hul i hækken så robotten kan komme ind til mig og klippe min plæne. smiley

• #458   25. apr 2023 Anni okay smiley Min tandlæge betaler ikke noget for mit smiley

• #459   25. apr 2023 Anni - Hehe så skal der lige ligges nye kantkabler også smiley

vi har lige fået robotplæneklippere og der var varmemesteren rundt og fræse kantledninger ned smiley

• #460   25. apr 2023 Okay, jeg har en vanvittig tanke. Min veninde, D, ringede i går. Hun havde fået et opkald fra skjult nummer fra en mand, som kaldte hende ved navn. Han sagde ikke sit navn, men sagde, at han jo ikke var M (venindens mand). Så blev opkaldet afbrudt. D sagde at opkaldet var af dårlig kvalitet, og måske lød som et Skype-opkald.

Min veninde var for mange år siden kærester med H, og efter de slog op, havde de i de følgende år en on/off flirt, for så at ende som venner. For små 2 år siden forsvandt H efter en ulykke til søs. Han var alene på vandet, og hans båd blev fundet grundstødt 50 meter fra land (i et naboland). Hans lig er aldrig blevet fundet.

H's fætter har meget svært ved at acceptere at H er død, og har derfor en teori om, at H er stukket af. At han altså ikke er faldet over bord, men at han er gået i land i det naboland, hvor båden blev fundet, og at han lever der nu.

Og min hjerne vil ikke slippe tanken om, at det var H, der ringede til D i går. Jeg spurgte hende ikke om det kunne være H. Både fordi det er vanvittigt, men også fordi hun stadig er påvirket af hans forsvinden. Og H er død, slut!!

Så, nu er det ude smiley

• #462   25. apr 2023 John, Jon Stephensen er ikke ude endnu. Han er indtil videre kun på selvbetalt orlov ril oktober.
    Løkke regner nok med, at der til den tid er faldet ro over det hele og at det så bare fortsætter.
    Det er så spændende om MU er med på den, eller om de forlanger at han skal smides ud af partiet.
    Jeg kan slet ikke forstå, at Løkke ikke har taget konsekvensen og har smidt ham ud med alle de sager der har været.
    Men Løkke vil nok holde sin folketings gruppe så stor som muligt, frem for at smide Jon ud, so så bliver løsgænger.

• #463   25. apr 2023 John, det er også vildt, at Jeppe K. er det...

men Jon Stephensen har vist også et mønster og et par andre møgsager, der forklarer afgangen (og selvfølgelig kan man ikke acceptere sådan en adfærd)

• #464   25. apr 2023 Moderaterne har ikke så 'god' en spindoktor som S havde i Rossen

og Jon er seriekrænker ud fra det beskrevne

• #465   25. apr 2023 Nu skal I lige passe på med, hvad I skriver om Jeppe K. Tidligere har dele af dette panel mere eller mindre frikendt ham, og han er da også en ganske dygtig ejendomsmægler.
    https://www.youtube.com/watch?v=o3BK16U4oEo

• #466   25. apr 2023 Jeppe Kofod tog hele teenageren og er stadig inde.

Som man siger smiley

• #467   25. apr 2023 #466

Good one smiley

• #469   25. apr 2023 Fik lov til at passe små hvalpe i dag på arbejdet i halvanden times tid smiley

profilbillede
  • #470   25. apr 2023 Det bliver spændende at se, hvad Løkke vil gøre ved den her

https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-04-25-pernille-rosendahl-gaar-ind-i-stephensen-sag-det-er-tid-til-at-de-river-plastret

• #473   25. apr 2023 nu har han jo en del mere end en enkel sms at se til....

• #474   25. apr 2023 jon har ikke en møgsag, han har møgsageR ... men han er heldig at have en partifomand der også har haft dårlig dømmekraft i et antal sager ...

jeg kan seriøst ofte undre mig over de der ældre mennesker (mænd som kvinder ) der tror at de er tiltalende for så unge mennesker på andre måder end at være bedsteforældre .. sidste år var der vidst rekord i folk der blev snydt for penge via nettet i troen på den der lækkerhed i den anden ende var for reel og virkelig ville en ... om jeg fatter det ... i øjnene på en 19 årig er en 63 årig med beskeder gående på ens lækre krop, en klam gammel mand ...

• #475   25. apr 2023 med mindre det er en daddy ??

jeg undrer mig mere over den slags mænd som ikke kan styre sig... de mænd jeg kender har da aldrig opført sig sådan

det er nok de samme der sender DP uopfordret

• #476   25. apr 2023 selv en Daddy er en klam gammel mand, der er bare formildende omstændigheder der kan kompensere, for nogle åbenbart ...

og så har Jon angiveligt takket Sofie Linde for at sætte gang i Mee Too så hans datter en gang i fremtiden skulle bedømmes på hendes faglighed og ikke sit køn/udseende ... hvad skete der med at kigge ind af ..

• #478   25. apr 2023 nu er det underskrifter, det giver så ikke magt .. men er et statement ... manden har flere møgsager, og det indenfor kulturen .. så klart det kan skabe grund til et svært samarbejde ..

• #479   25. apr 2023 Hvorfor har Pernille R. mon fået fyld i læberne? Hun var da ellers lækker nok i forvejen. Men det var måske nødvendigt for at score den herningensiske version af Poul Reichhardt (find selv på nutidige referencer)

• #480   25. apr 2023 #460 - der var en lidt tilsvarende hændelse for år tilbage. En ung mand kørte som langturschauffør, og forældrene blev kontaktet og fik at vide, at han var omkommet i en ulykke. De fik kisten hjem og begravede den.

Efterfølgende blev de ringet op af sønnen, der fortalte at han var i live, men havde været nødt til at "gå under jorden"

Så jeg tænker sagtens, det kan have været H, som ville give livstegn, men blev afbrudt inden han nåede at give sig til kende? smiley

• #481   25. apr 2023 H har 2 børn, og dem elsker han over alt på jorden. Det er det eneste, der får mig til at tænke, at det ikke er ham. Men det ville være dejligt, hvis det var H smiley

Det kan jo også bare være en eller anden creepy fyr, som kender både D og mandens navne smiley

• #483   25. apr 2023 Hvem her viser solidaritet med Jon S?

• #484   25. apr 2023 fejlen ved Jon er ikke han har fejlet, det kan vist enhver ... men her er det Oops I did it again, and again ... det er problemet ..

• #490   25. apr 2023 når nu du var nødsaget til at flytte ud af din comfortzone ihft beliggenhed, så er det da bare SÅ dejligt at læse dine opdateringer om naturen, roen, naboerne, og alt det tekniske der bare funker...

det kommer helt sikkert til at bonne ud på overskudskontoen når nu en gang du lige får flytningen ud af kroppen, og kineser topmødet overstået

• #491   25. apr 2023 Uh, hvordan går det med planlægning af kinesertopmødet, Isabelle? Og hvornår var det nu det var?

• #492   25. apr 2023 Er der ikke her på HG ... en Advokat.. / ... Jurist ... / ... eller bare en kontordame ---> ( ansat på et Advokatkontor ) ... der kan tage med Isabelle til det " Kineser-topmøde " ?? smiley

• #494   26. apr 2023 Faldt lige over nedenstående annonce.
    Fedt med en hund, der kan lide at blive strøget, så er man da fri for krøller smiley :-)

"Han er en munter dreng, der kan lide at lege og blive strøget. Han har hår, så han giver ikke allergi"

• #495   26. apr 2023 Isabelle, jeg krydser alt for dig.

• #496   26. apr 2023 Isabelle jeg krydser alt, og jeg tænker Merete kan være en ok støtte, alene for at flere hører hvad der siges ... bliver I enige om noget du finder ok så synes jeg du skal få det skrevet ned og få Y til at underskrive ...

jeg har også haft problemer med en tand i flere år, fik den rodbehandlet med der kom ikke ro i ... fik lavet et eller andet andet, tror mere udboring og krone på (kan ikke huske).. da jeg skiftede tandlæge kom jeg til en hvor han kigger i et mikroskop agtig ting og på en skærm mens han roder rundt derinde .. han fandt så en trejde kanal med tandrodsbetændelse som var så lille at den var gået under radaren de andre gange .... fik den behandlet og nu er der ro ... tror det tog ca 3 år og har kostet 20.000 kr ... det er så træls ..
    Håber yngste sønnen får ro .. man bliver tosset af smerter ..

• #497   26. apr 2023 Arh øv - hvorfor kan man ikke uploade video mere?
    Jeg havde lige den sødeste korte video af det nyeste trick "knurre på signal", som jeg ville vise jer smiley

• #498   26. apr 2023 jeg har jo i mange år været brugt/stresset mmmmmm ...
    I efteråret tog vi i et sommerhus i total fred, da var det jeg fik en reaktion der gjorde jeg endte på Aabenraa sygehus ..

nu er vi afsted igen .. ved Vester havet ... mine smerter der desværre ikke samarbejdsvillige, men I nat har jeg sovet, som i sovet som jeg ikke har gjort i, uden overdrivelse ÅREVIS... jeg kan ikke erindre at være vågnet med den her følelse i kroppen, ville sådan ønske jeg kunne trække måneder ud og bare være et sted med så megen ro og være bare mig ...
    lange gåture, hold kæft hvor det blæser, simpel mad, ingen planer, bøger og søvn ... må desværre sige ingen mennesker, det kan min samvittighed så ikke, men er sikker på det ville gøre mig så godt ...

• #500   26. apr 2023 "Her kan min sjæl finde fred" ... hvor er det smukt ..

• #501   26. apr 2023 Hvorfor skal flåter være så pisse irriterende smiley

Begge hunde har fået Bravecto. En sjælden gang imellem finder jeg en flåt der kravler på Dorit, og i løbet af hendes 9 år lange liv, har jeg måske fundet en håndfuld flåter, der har bidt sig fast og er døde.

Ellie, derimod, suger dem til sig. Jeg fjerner godt og vel 1 flåt om dagen, som sidder død på hende. Det var det samme med Bella dengang. Og min venindes tollere, naboens (røde) cocker og katten.

Nu har jeg sprøjtet Ellies sele med noget svensk flåtafskrækkende, som stinker forfærdeligt, men som jeg husker som værende ganske effektivt. Og sikkert også ret giftigt smiley

Men det er sært, at de så gerne kravler på og bider i nogle, og andre har de ingen interesse i smiley

• #504   26. apr 2023 Du kan ikke dele fra dit C-drev, Isabelle smiley

• #506   26. apr 2023 @ Anne, måske det er lidt som nogle mennesker får mygstik, mens andre går fri ..

jeg får som regel ingen, eller få, mens min ældste datter er en af dem der skal bruge 2 hænder på at tælle dem ...

der er nogle der tror på enten noget vedhæng, eller et eller andet hunden kan indtage ... det kan nok googles ...

• #507   26. apr 2023 endnu en gang har jeg været heldig, tænk sig at være på vbesøg i hvalpehimmelen 2 gange indenfor 2 uger ...

I dag har vi besøgt vores afdøde Nova´s opdrætter her i Thy .. hun har pt et kuld på 6 skotter hanner, hvoraf de 5 stadig var hjemmeboende .. de er omkring 17-18 uger gamle og dermed i fuld vigør og med fuldt gebis af den sylespidse slags ...

hold nu op, godt fremtiden for dem alle var afgjort ... eller dvs pånær en, men den skulle opdrætter se mere an... hun går enormt op i udstilling, og ikke mindst sundhed.. de 4 skal alle udenlands til opdrættere, Frankrig, Sverige, Island og en skal helt til Australien ..
    det er virkelig så gode hunde, både fysisk og mentalt , så måske om et par år ....

• #508   26. apr 2023 Den kloge narrer den mindre kloge smiley

Ellie kan være en røv, når hun går i flexline, og pludselig banke afsted med mig hængende efter. I dag blev jeg træt af hende, og holdt kun let om linen, så da hun trak, røg linen ud af hånden på mig og efter Ellie. Og ALLE véd jo, at flexliner spiser små schæferhunde, så Ellie blev dødforskrækket, snurrede rundt om sige selv og hoppede ned i en bæk. Med flexlinen efter sig smiley

Så jeg tømte flexlinen for vand, og nu hænger den til tørre. 1-0 til Ellie smiley

• #509   26. apr 2023 Sidste træning inden prøven.

Det gik super - fantastisk sit og stå .. apporten fin .. det gik sådan mere eller mindre som det skulle.
    Apport over spring - jeg får sluppet apportbukken forkert så istedet for at ryge over springet, ryger den nærmest lodret op i luften. Jeg kigger efter den og rykker mig også, Esh ryger efter den og det ender med, at den ryger ned i ham fra et par meter eller mere, højt og lander lige på hans skulder.

Piv, sagde han .. og nu er han halt smiley

Hvad F er chancen - 2 dage før en prøve.

Nu krydser jeg ALT for at det "bare" er slaget og at han er fit for fight igen imorgen.

Pis altså smiley

• #510   26. apr 2023 Åhhh noget pis Martine jeg krydser for at han bliver klar

• #511   26. apr 2023 Tak Bodil smiley

• #512   26. apr 2023 øv Martine, håber I slipper med forskrækkelsen ...

@ Anne, flyvende flexliner spiser ikke kun "små" Schæferhvalpe, der er simpelthen hundens værste fjende ..."citat alle skotter"

• #513   26. apr 2023 Martine
    Det, at du er medlem her på siden, er sådan lidt held i uheld. Landets førende "detduskullehavegjort'er" står nemlig til din rådighed. I skrivende stund melder Google om øget aktivitet smiley

• #514   26. apr 2023 Tak Hanne smiley

• #515   26. apr 2023 Søren din tosse smiley

• #516   26. apr 2023 Håber Esh er kampklar igen i morgen.

• #517   26. apr 2023 Det håber jeg også ! - og tak, Liselotte smiley

• #519   26. apr 2023 Dårlig generalprøve, god prøve Martine.
    Og selvfølgelig er han klar igen til prøven.
    Og selv om du ikke har brug for det, så får du alligevel et pøj, pøj fra mig smiley

• #520   26. apr 2023 Krydser for at Esh er ok smiley

• #521   26. apr 2023 Ja, jeg håber også, at Esh er klar til sin prøve. Det vil være for ærgerligt andet.

• #523   26. apr 2023 Tusind tak allesammen smiley

Håber dæleme også det lille kræ bliver klart smiley

• #524   26. apr 2023 Sikke noget møg Martine smiley
    Jeg krydser også fingre for, at han bliver klar

• #525   26. apr 2023 Ja det er det godt nok, Kirsten - og tak smiley

• #528   27. apr 2023 Isabelle - Jeg tror han er en gammel gris der er fuld af løgn

• #530   27. apr 2023 Martine - Hvordan har Esh det her til morgen? Er han fit for fight igen? smiley

• #531   27. apr 2023 Jeg tror sådan et menneske som J. er en typisk seriekrænker ud fra de ting, der er lagt frem og som vi har kunnet se som offentlighed..

Ligesom nogle af de andre ofte magtfulde mennesker der igen og igen ses gøre den slags her, muligvis tilsat en art antisociale træk i personligheden eller narcissistiske træk af en slags, som betyder at de tilsyneladende tror der er andre regler for dem end resten, og at de kan bruge andre mennesker som de vil og når de vil.

Jeg tror ikke det kan kureres, nest fordi de ofte ikke selv mener de rigtig har handlet forkert.

Jeg tror den slags mennesker er sådan uanset hvor de færdes.

Og jeg tror det er meget vigtigt at sige højt at de er få og selvom de fleste er mænd så er det få mænd der er sådan og derfor skal vi ikke bruge disse typer af krænkere til at dømme et helt køn.

Men de der er... de vil nok desværre altid være der. Nogle river piger ind i en skov og gør skrækkelige ting, andre af dem opererer mere i det mindre, men uanset graden så skader de ofrene rigtig meget, især fordi de tit er så skide gode til at groome

Ja. Det tror jeg om den slags generelt.

Men de er stadig heldigvis få. Langt de fleste mennesker gør ikke de slags igen og igen.

Og det skal vi huske i metoo debatten.

• #532   27. apr 2023 Update fra plejehjemmet

Som nogle måske husker, så har vi haft en lang vej til plejehjemmet, men den 21. marts flyttede min mand så ind på et dejligt plejehjem.

I starten var det ikke sjovt, han gik helt i baglås, og virkede dårligere og dårligere for hver dag.
    Det sidste stykke tid er det dog blevet meget bedre. Manden er ligesom vågnet op igen, og deltager i de forskellige aktiviteter på plejehjemmet smiley

Det er et stort plejehjemmet, med 108 "indsatte". Der er dog kun 9 beboere på hver afdeling.

Udover nogle fine lejligheder, fælles opholdsstue og terrasse med fine havemøbler og grill, er der en stor gårdhave med forskellige aktiviteter, og så er der et meget stort indhegnet haveanlæg - med asfalterede stier, så det vitterlig kan bruges af beboerne.

Der er alle mulige aktiviteter, fx besøg af dagplejebørn, stolegymnastik, diverse kortspil/brætspil/gættespil (med frivillige), gåture, besøgshunde osv.

Desuden er plejehjemmet ved at ansætte nogle "solstråler" (unge mennesker).

Hvis manden er træt en morgen, så får han sin medicin, og får lov til at sove lidt længere smiley

Nu er det så bare mig, der skal finde ud af at leve på en ny måde smiley

Portugiseren (hunden) huserer fortsat kun i tankerne, men skulle da gerne blive til virkelighed smiley

Sidst men ikke mindst: personalet på plejehjemmet er intet mindre end fantastiske smiley

• #533   27. apr 2023 Hvor er det dejligt at høre, nogen fortælle, at deres pårørende faktisk bliver behandlet godt på plejehjem. Jeg har også haft gode erfaringer med de steder, hvor mine forældre var.
    Men vi hører bare så mange rædselsfulde fortællinger i medierne. Jeg tvivler desværre ikke på, at de er sande, men de overskygger let de forhåbentlig mange gode steder der også er.

• #534   27. apr 2023 Anne, angående flåter, så havde jeg altid sådan en fnugbørste - dem der er lavet af "klisterpapir" som man efterhånden river af, til at ligge i bilen.
    =g inden de kom i bilen blev hundene lige "rullet over" engang. Der var gevinst hver gang.

• #535   27. apr 2023 Lise Lotte, sikke da en dejlig opdatering smiley

• #536   27. apr 2023 Anni, jeg har en blower i stedet, men de kan jo sagtens hage sig fast alligevel. Jeg synes egentlig sjældent at jeg ser flåter kravle på hende.

• #537   27. apr 2023 Esh så fin ud på vores morgentur.

Han fik en Previcox igår så det har nok givet lidt .. men tænker han blir klar til weekenden smiley

• #538   27. apr 2023 Anne, har du en blower med i bilen ? smiley

• #539   27. apr 2023 Anne, har du en blower med i bilen ?

Nej, men de 5 minutter turen hjem tager, er næppe dét der gør forskellen. Og på en langhåret hund, sidder de ikke udenpå pelsen. En fnugrulle tager pels, men aldrig en eneste flåt (engang sad der en lille bille-ting).

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#540   27. apr 2023 Jeg synes den bedst hurtige flåtsamler til langhåret hund, er en karte. Milas er ren flåtmagnet, så hvis vi har gået et sted med bare en smule højt græs, så er der ofte over 10 flåter i karten.

• #541   27. apr 2023 @ Isabelle ... egentlig er det sagen irrelevant om han vidste hvem hun var og hvad hun er medlem af .. han havde nok på fornemmelsen det var en ung kvinde, og så skal man ikke skrive på den måde ... slut prut .... men ja han er dum, som i den slags dum der ikke indser at de er gamle og på ingen måde tiltrækkende på unge kvinder, andet end de kvinder der tiltrækkes af magt og penge .. på den der lettere (og helt sikkert i mænds drømme seksuelle måde er de ikke tiltrækkende) der er jo så desværre kvinder der gerne bytter magt og penge for seksuelle ydelser , det kan selvfølgelig forvirre billedet ... men nogle mænds selvopfattelse om at være det lækre skår lader noget til abge at ønske..
    @ Lens, jeg tror ikke Jon ser sig som krænker, han står og ryster forvirret på hovedet og forstår slet ikke hvad der sker når ikke alle mener kropslige kommentarer fra ham er komplimenter ... Narcissisten tror jeg i den grad på ..

@ Lise-Lotte, sikke en fantastisk opdatering på mandens "nye" liv, håber du tillader dig selv at nyde livet fuldt ud ... jeg har en veninde der er i processen, manden har lige været på 2 ugers aflastning, det har hun været så glad for, sagsbehandler mente han skulle på plejehjem, men manden ville hjem, så nu kommer han hjem, selvom hun skrev til mig flere gange at hun nød at være alene. Der er så også en økonomisk problematik hun ikke kan overskue, jeg tror nemlig ikke hun kan blive i deres hus ... hvad er jeres samlede udgift til plejehjem hvis du vil dele den slags ?

@ Rikke, risikerer man ikke med en karte at man ikke får det hele med ?

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#542   27. apr 2023 Hanne - de kravler jo løst i pelsen før de bider sig fast. Han får en tur med karten lige før han kommer ind i bilen, når vi er på tur.

• #543   27. apr 2023 #541

Jeg har ikke noget imod at dele, hvad udgiften er, men skal lige have tjekket op på det. Jeg har nemlig først fået de sidste tal nu her.
    Det er lidt rodet, for betaling for min mands dagtilbud + kørsel afregnes bagud, plejehjem består af husleje, kost, omsorgstandpleje osv., så jeg skal lige have startet computeren op.

Men egentlig tænker jeg, at I får et meget bedre overblik ved at ringe til et lokalt plejehjem og spørge. På nogle hjemmesider kan man også finde priserne. Vær dog OBS på, at kost normalt ikke er inkluderet i huslejen.

Man kan også få boligstøtte, og så er man enlig, når man flytter på plejehjem, hvilket har indflydelse på pensionen.

• #544   27. apr 2023 jep, ved godt det meste fra da in mor var på plejehjem, det behøver ikke at være så nøjagtig... og bare husleje og kost .. tror min mor dengang i 2016 med husleje, kost og tøjvask skulle af med ca 11.000 om måneden ..

• #545   27. apr 2023 En fnugrulle tager nu ikke pelsen. Det gjorde den ikke hos mine Laekenois, og heller ikke på Schæfern jeg trænende med.
    Hvis man ruller hunden over inden man sætter den ind i bilen, så år fnugrullen at tage en del flåter, da flåterne kravler uden på hunden og bruger et stykke tid inden de er kravlet under pelsen.
    Det er rigtig nemt at se på genboens samojede.

• #547   27. apr 2023 men seriøst Isabelle, der er vel intet der er i værre tilstand nu end da du overtog ... så der burde vel ikke komme krav...

• #549   27. apr 2023 Jeg tænker du har rimelig mange penge i klemme, så jeg håber virkelig det bedste for dig.
    Nu kender jeg ikke reglerne og måske jeg skyder helt ved siden af nu, men hvad med alt det du har skrevet herinde, nærmest hver dag noget ikke virkede? Kan det ikke bruges?

• #551   27. apr 2023 #544

Så fik jeg kigget efter, og umiddelbart koster:
    Husleje, kost, vask etc. lige knap 12.000 om måneden.
    Dertil kommer så en tv-pakke og mobiltelefon (Det er jo selvfølgelig frivilligt).
    Og så er der boligstøtten, som kan trækkes fra smiley

Nå ja, så betaler man selvfølgelig et indskud, når man flytter ind.

• #553   27. apr 2023 Det gør de helt sikkert, men Isabelle er ikke én af dem, og det tror jeg heller ikke, at du mener.

• #556   27. apr 2023 Iiiih min mobil er frosset, og jeg kan ikke slukke den smiley

Jeg savner lidt man selv kan tage batteriet ud, som man kunne ved de gamle mobiler smiley

Og ja, jeg HAR prøvet at holde knappen på siden inde..

Håber snart den vågner op igen smiley

profilbillede
  • #557   27. apr 2023 Kan man på få dage ødelægge et fyr, så der skal fyldes vand på løbende?
    Der må jo være en utæthed et eller andet sted.

• #558   27. apr 2023 Hvis der skal fyldes vand på et fyr hele tiden, fordi det ikke kan holde tryk, så er det ofte ekspansionsbeholderen, der er defekt. Og det sker ikke natten over, men over tid…siger kæresten, der er uddannet VVS’er.

• #559   27. apr 2023 yes, min mobil vågnede smiley

• #561   27. apr 2023 Isabelle .... Jeg fatter ikke , at du ikke truer hende Kineser-madammen med både ..... LLO ... Skat ... Advokater ... Ekstrabladet ... BT ... Politi ... Kristeligt Dagblad .... eller ALT hvad du kan finde på ... smiley smiley smiley smiley

• #562   27. apr 2023 Martine, er han god igen, den lille raket?

Frk Jensen, hvis min (oldgamle) iphone fryser, hjælper det at sætte den i opladeren smiley

• #563   27. apr 2023 Anne - Den reagere ikke på noget som helst i ca. 30 min.. Jeg prøvede både oplader og at pille simkortet ud..

• #564   27. apr 2023 Apropos seriekrænkere….. Ham her lever af den type sager, jeg arbejder med. Klam fætter smiley Tænk at kaste sig over kvinder, der står i deres livs krise, og er ved at få anbragt et barn. Det er satme det laveste smiley

https://24syv.dk/episode/familieadvokat-anklages-for-at-have-kraenket-ansatte-og-klienter-i-flere-ar

• #565   27. apr 2023 Frk Jensen, min gør det som regel hvis jeg har for mange vinduer åbne, eller hvis jeg vil bruge en “tung” app, fx den jeg bruger til at gå spor med. Så dør den. Hvis det er koldt, er den helt død indtil den får varmen smiley

• #566   27. apr 2023 den gik kold da jeg forsøgte at uploade videoer og billeder samtidigt til insta smiley

• #568   27. apr 2023 @ isabelle, og sig du anmelder hendes sorte del af huslejen til SKAT .... når VVS folk siger som du skriver, så vil de vel også vedstå det i en evt tvist .... har der ikke boet nogen før dig ?

@ Anne, jeg har næsten lige læst en roman om en socialrådgiver der havde gjort noget lignende, altså det var fiktion, MEN baseret på en virkelig hændelse .. en mand der skulle behandle eventuelle tvangsfjernelse af børn og som brugte den magt til at få sin vilje med kvinderne .. så ja de findes ..

• #569   27. apr 2023 er det kun mig der har problemer med Løs Snak 9 ?? min er enooormt langsom

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#570   27. apr 2023 Nej, den sløver helt vildt, opret du bare en ny smiley

• #571   27. apr 2023 Den var sløv da jeg var på fra tablet, men i appen er der ingen problemer..

• #572   27. apr 2023 jeg er på fra PC og det er den eneste tråd der er langsom ...

jeg laver en 10`

søren kom i forkøbet :

https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1317870-loes_snak_9_9999999

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#573   27. apr 2023 Vi er nogle af de få, der stadig bruger computer, Hanne smiley

• #576   29. apr 2023 Isabelle - Hvis du har play, og gerne vil have humøret op smiley

profilbillede
  • #577   29. apr 2023 Jeg ved ikke om det er det afsnit der kommer denne weekend på tv2 eller om det først er næste

• #579   29. apr 2023 Jeg har set afsnittet, der er ikke noget at være nervøs for der smiley

Kommentér på:
Løs snak 9

Annonce