{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Besidderskfte/Dansk Hunderegister
  • #1   8. apr 2023 Der er jo påske nu, så tænker godt at der kan gå lidt ekstra tid pt smiley

  • #2   8. apr 2023 Når man køber en hvalp med DKK stambog, laver man online ejerskifte på hundeweb før man kører fra opdrætters hjem.
    Straks derefter modtager man en email, hvor man som køber skal bekræfte ejerskifte.
    Efter 1-2 uger modtager man så ejerbevis fra DHR, som DKK har videresendt til automatisk.

    Er hvalpen ikke med stambog, skal der ejerskiftes direkte hos DHR. Har I gjort det sammen med opdrætter eller udfyldt en fysisk blanket?


  • #3   8. apr 2023 Har du fået link til ar bekræfte skiftet - gøres med MitID - tjek evt spam

  • #4   8. apr 2023 #2 Hun er stueopdræt uden stamtavle og ham vi købte af fik vores oplysninger og skrev så igen sent om aften, da vi var kommet hjem med hende om han kunne få oplysningerne igen. Men ja ved ikke om han har problemer med processen. Men han har ikke skrevet noget andet til os.

  • #5   8. apr 2023 #3 Har tjekket spam og der er ikke noget.

  • #6   8. apr 2023 “Stueopdræt uden stamtavle”? 99% af de hunde der opdrættes MED stamtavle, er “stueopdræt”. Bare for at få den ting på plads. Og en af de ting man ikke døjer med, er at få sin hund registreret i sit navn, når man køber med stamtavle.

    Du er jo nødt til at kime denne avler ned, og sikre dig at hunden bliver registreret i dit navn. Husk at notere hvordan og hvor tit du prøver, for hvis det ikke lykkes, skal du tage kontakt til DHR, og underskrive en erklæring på, at hunden er din. Men kontakt DHR for nærmere vejledning, hvis det kommer dertil.


  • #7   8. apr 2023 #6 Beklager formuleringen. Er ikke så meget inde i hvornår det hedder kenneler og stueopdræt. Vi har en hund i forvejen på 2 år som er fra en DKK opdrætter som kalder sit opdræt for en kennel og ja generelt har vi enten haft hunde fra det der kaldes kenneler eller stueopdræt og det var for at tydeliggøre hvor vi havde hende fra. Vi har altid kun fået stamtavler på hunde der kom fra kenneler. Grunden til jeg ikke kan huske det fra vores 2-årige hund er at det er min mands navn hun er registret i. Og han husker det som om ejerskiftet skete temmeligt hurtigt efter købet. Men ja har skrevet til sælger at vi endnu ikke har modtaget noget fra Dansk Hunderegister og afventer hans svar på det. Men ja kan godt se på Dansk Hunderegisters side at de kan hjælpe en hvis der er problemer med det.

  • #8   8. apr 2023 Christina, du er langt fra den eneste, der ikke helt har styr på begreberne kenneler og stueopdræt.
    DKK Kenneler er registreret hos DKK og har kennelnavn, deres hunde får stamtavle, men de kan sagtens stadig have deres opdræt inde i huset, så er det stue opdræt.

    Omvendt kan folk, der opdrætter uden stamtavle sagtens have deres hunde i kennelanlæg. De er så også kenneler, men ikke DKK registrerede kenneler.

    Så det kan godt være forvirrende, når man ikke er helt inde i det. Når folk reagerer på det, kan det hænge sammen med, at opdrættere med registreret kennel og stueopdræt ofte anser stueopdræt for det mest optimale - lidt afhængig af racen - og ikke er interesseret i, at folk skal tro, at deres hunde står i kennelanlæg.

    Men med hensyn til DHR, så er det jo, som Julia også pointerer i #1, påske, og hvem siger de arbejder, de første 3 dage i påskeugen. Så ro på, hvis der så stadig ikke er sket noget, når der er gået et par dage efter påske, så kontakt DHR og hør om ejerskifte er meldt ind.


  • #9   8. apr 2023 #8 Tak for den fine forklaring som da bestemt er rar at få og selvfølgelig få på plads. Det giver jo også god mening og kan godt forstå det er vigtigt at pointere. Så tak for det.:) Og ja tager det også roligt og ja har jo SMS beskeder om købet og hvor sælger selv skriver til mig om besidderskiftet, så ser lige om ikke det løser sig. Og tak for dine svar og vejledning.

  • #10   8. apr 2023 Christina, jeg er glad for, at det var til gavn.

  • #11   8. apr 2023 Til en anden gang, så få lavet ejerskiftet før du forlader opdrætter. Så er der styr på sagerne. Nu er du afhængig af at opdrætter får det hele indberettet korrekt.

  • #12   8. apr 2023 Hvis du har en købskontrakt, så er der vel ikke så meget, at være bekymret over? Hvis avler ikke omregistrerer , så send en kopi af købskontrakten til DHR, og få vovsen omregistreret.

  • #13   8. apr 2023 #12 Ja jeg var ikke med da min mand hentede hende. Da vi ikke vile have vores børn med i tilfælde af, at det var et sted vi ikke ville købe fra, så blev jeg hjemme med børnene. Og ja bad min mand om en masse ting ift. papirer og spørgsmål til sælger og den del med købekontrakt fik min mand desværre ikke spurgt om. Han ringede mig op undervejs for at opklare nogen ting og tror simpelthen han tabte overblikket lidt, for det er da noget vi normalvis altid har sørget for at få på andre hunde vi har købt sammen. Men ja sælger har skrevet til mig, at han tænker det er påsken der forsinker processen, så må afvente, hvad der sker efter påskeferien.

  • #14   8. apr 2023 # 12 har ikke en købekontrakt men kan se man kan kontakte Dansk Hunderegister og så hjælper de en hvis det er der er udfordringer med det. Kunne bare godt være rart at der stod hvor lang tid der ca. går før man modtager noget fra dem. Sælger har skrevet han heller ikke har hørt noget men at han tænker det nok er pga. påsken. Så vi må jo bare være lidt tålmodige.

  • #15   8. apr 2023 Der kan snildt gå et par uger, og ja påsken kan sagtens forsinke det hele lidt.
    Jeg ville ikke være så nervøs igen.
    Medmindre selvf. det forhindrer dig i, at få vovsen ansvars-og sygeforsikret. Men der burde I have tid endnu. Husk der er stor rabat på sygeforsikring, når vapsen er under 15 uger.
    Nyd hvalpen og giv det en uges tid til at gå i orden.


  • #16   8. apr 2023 Omregistrering af en hund i Dansk Hunderegister sker lige med det samme.
    Der er INGEN ventetid uanset om det er weekend helligdag eller midt om natten.

    Sælger omregistrere hunden til dig, det eneste vedkommende skal bruge er navn, adresse, telefonnummer og mail. Når de oplysninger er udfyldt og der trykkes på send, så modtager du en mail, hvor du så skal acceptere at hunden omregistreres til dig.

    Nemt og hurtig og ingen ventetid.

    PS jeg har lige selv gjort det idag med en hund.


  • #19   9. apr 2023 # 15 Det har ikke været noget problem at lave forsikringer på hende. Det gjorde jeg samme aften vi fik hende og fået bekræftelse på de er i orden. Tror bare jeg er typen hvor tingene helst skal være hurtigt på plads og i orden og først har ro, når alt er som det skal være med de formelle og praktiske ting.

  • #20   9. apr 2023 # 16 ja det har også været det som jeg havde fornemmelsen af, så derfor undrede det mig. Det plejer heller ikke at være en kompliceret proces, men sælger skrev jo en SMS om aften om at få mine oplysninger igen selvom min mand havde givet dem da han hentede hvalpen. Så om sælger ikke kan finde ud af det ved jeg ikke da der er en lille sprogbarriere fornemmer jeg. Men så må jeg jo bare kontakte Dansk Hunderegister på tirsdag og få dem til at hjælpe med processen. Tak for dit svar.

  • #21   9. apr 2023 # 18 sælger skrev igår at han og familien var på ferie og at han heller ikke havde hørt fra Dansk Hunderegister men at han regnede med det var pga påsken. Så kan jo ikke tillade mig at forstyrre dem på deres ferie. Må nok bare vente til tirsdag og tage kontakt til Dansk Hunderegister og få processen hjulpet på vej, hvis sælger oplever udfordringer med det.

  • #22   9. apr 2023 About, har du fået ny hund? smiley

  • #24   9. apr 2023 Der er jo ingen grund til at sælger kontakter Dansk Hunderegister, hvis han ikke selv har været inde og omregistrere hunden. Det er utrolig enkelt og lige til. Man skal logge ind med MitID.

    Anne: Dog ikke, jeg har rigeligt med hund for de næste år...


  • #25   9. apr 2023 # 23 Nej jeg ved ikke hvordan han foretager skiftet andet end at han to gange har bedt om vores oplysninger og selv siger han ikke har modtaget noget fra Dansk Hunderegister. Når jeg logger ind i Dansk Hunderegister har jeg ikke hunden registret i mit navn endnu.

  • #27   9. apr 2023 Du skriver at der er en sprogbarriere - er hvalpen dansk chippet?

  • #28   9. apr 2023 Christina C
    Har du fået hundens sundhedspapirer fra dyrlægen med, hvor chipnummer m.m fremgår?




  • #29   9. apr 2023 # 27 ja hun har sundhedsbog med dyrlægestempel fra en Dansk dyrlægeklinik og ja har chipnr. Så de ting er i orden. Har talt og skrevet med sælger flere gange men han har et andet modersmål og derfor har der været et par misforståelser undervejs, men ikke noget alvorligt. Bare noget i formuleringen og derfor kan jeg måske tænke der kan ligge noget årsag i det. At der måske er noget han ikke gør rigtigt ved omregistringen. Men han har jo solgt alle 6 hvalpe fra kuldet her i forrige weekend og han havde 3 hvalpe tilbage da vi købte vores af ham. Men hvor hurtigt folk reagerer er jo selvfølgelig forskelligt. Jeg reagerede først igår faktisk fordi jeg ikke havde tænkt andet end at det måske godt kunne tage 14 dage, men kunne så ikke se noget om tidsperspektivet inde på Dansk Hunderegisters side og synes bare fra vores hund vi har i forvejen på 2 år, at det gik temmeligt hurtigt med hende og besidderskiftet.

  • #30   9. apr 2023 # 28 ja hun har sin sundhedsbog og vaccine og chipning i orden.

Kommentér på:
Besidderskfte/Dansk Hunderegister

Annonce