1.060 visninger
|
Oprettet:
Tænder .. dyreklinik ? {{forumTopicSubject}}
Nogen der kender til Vrønding Dyreklinik ? vi får den anbefalet da Ipsen med al sandsynlighed skal have mange tænder ud grundet stærk paradentose , hun har i dag fået taget blodprøver da hun jo er en n
ældre hund, men er de ok skal hun på "bordet"
Og nogen erfaring for livet for en hund uden de fleste tænder .. dyrlæge siger at er hunden ellers rask er det ikke et problem..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.399
Til sidst manglede han en god del af kindtænderne samt 6 fortænder. Han klarede sig uproblematisk uden - dog med begrænsning på tyggeting. Men spisning, leg mm var helt som vanligt.
- han var jo så ikke helt tandløs, men umiddelbart ville jeg ikke være voldsomt bekymret, når der er tale om en familiehund, der ikke skal fungere f.eks. på jagt e.l.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.399
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.247
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.502
Er sgu også lidt bekymret for hvordan hun vil tage en længere tid i narkose ... idag fik hun renset tænder og ja set efter derinde som jo resulterede i at hun skal igennem en større tur ved anden dyrlæge, i dag var forholdsvis kort narkose ved 16.30 tiden, hun er stadig ret groggy og ligger bare .. altså har været på benene men ikke meget
så gad vide hvordan hun vil tage en lang narkose ...
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.251
feb 2011
hun spiste lidt kl 02.15 i nat dert synes det som om hun havde lidt svært ved at få maden op, men der var hun slet ikke sig selv endnu ...
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
Han spiser og trives fint!
Han får tørkost, diverse godbidder, kyllingehalse, ribben og diverse tyggeben.
Han får ikke store okseben længere.
Narkosen er bare træls, men det skal nok gå.
God bedring med hende
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Det med tænderne er ikke noget problem, deres gummer bliver mega hårde, så selvom de ikke kan gnave kødben, så kan de få glæde af meget andet lidt blødere gnaveting.
feb 2011
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.959
Hun har ingen problemer overhovedet med at spise eller tygge ting, hun spiser gulerødder hurtigere end Coco fx!
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 94 Svar: 3.104
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 94 Svar: 3.104
feb 2011
nu har jeg den samme fornemmelse med Ipsen på fredag .. hun har jo fået taget blodprøver, levertal er forhøjede, og nyretal viser nedadgående funktion, men det er ikke sært ved ældre hunde ... og så er hendes hofter bare ikke bedre ,,
de sidste dage har vi syntes hun var sær, her til aften vil hun ikke spise sin mad, men tigger gerne ,, måske hun bare, trods smertestillende er generet så meget af de dårlige tænder, men måske er det andet ... dyrlægen sagde hun har tandpine og hvis ikke de tænder kom ud ville hun blive syg af deres tilstand, og ja måske det er det ..
jeg er som sådan ikke i tvivl hun må på bordet, men jeg er sgu i tvivl om hun klarer det ...
Det sådan, og der er en risiko men der er ikke nogen vej udenom, det er på den anden side også den eneste mulighed for længere liv med bedre livskvalitet ...
nov 2012
Jeg vil ikke male fanden på væggen, for heldigvis klare langt de fleste hunde det fint, også selvom de er ældre.
Men jeg mistede jo Rosa da hun var ved at vågne af narkosen efter en scanning. Jeg havde også den værste følelse i maven inden, men mere en frygt for at hun fejlede noget slemt end at hun faktisk ikke klarede scanningen. Der er mange ting jeg fortryder om den dag, men at få hende scannet er ikke en af dem, for Rosa havde ikke haft et godt liv, hvis der ikke blev gjort noget.
Jeg fortryder så mange ting i forbindelse med Rosa, men det jeg vil frem til, er at jeg ikke kunne være kommet udenom narkosen, hvis jeg ville hjælpe hende.
Og sådan tænker jeg at du bliver nødt til at tænke, selvom det er svært. At måske klarer hun det ikke, men hun ville heller ikke have det godt, hvis du ikke gjorde det. Og forhåbentlig klarer hun det og kommer hjem og bliver glad igen
Da jeg skulle aflevere hundene til tandrens sidste år, sad jeg og tudede med dem i armene i bilen inden jeg gik ind med dem. Og jeg var helt fra den til de var hjemme igen.
feb 2011
nov 2012
Lucky blev 10 år i december, og jeg kan da godt mærke at jeg for hvert år der går, bliver mindre og mindre glad for det der narkose. Det med Rosa gør det jo så bestemt ikke bedre, men vi ved jo at jo ældre de bliver, jo hårdere er det for deres krop.
Men nu får du det gjort, og så ved du da i hvert fald at det ikke er tænderne, hvis hun ikke skulle blomstre op.
Men jeg vil sige at de gange mine har haft noget med tænderne er de altså virkelig blomstret op når det er overstået. Lucky har jo ingen fortænder fordi han havde paradentose i dem, og han blev så glad efter de var kommet ud.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.959
feb 2011
feb 2011
Inden operation samtale og grundig info fra dyrlægen hvad der skulle ske, beroligende sprøjte som fik lov at virker mens vi var hos hende. Dyrlægen der kender ikke Ipsen og hun tiilbød at ringe når hun havde dannet sig et overblik, men jeg sagde hun skulle gøre det der var nødvendigt ..
Vi kørte en tur til Horsens og som lovet ringede de da hun var ved at vågne ..
Blev modtaget af dyrlægen som igen forklarede grundigt og med tegning af tænder/kæbe hvad hun havde gjort, hvad vi kunne forvente de næste dage, hvad vi skulle være obs på og hvordan vi skulle smertedække og fodre, Ipsen havde fået en smertestillende og kvalmestillende sprøjte der.. og hvad hun tænkte om fremtiden på tandsiden...
Det var slet ikke så slemt som hun havde frygtet og Ipsen slap med at få 2 store (3-rods) tænder ud, hun forklarede hun havde måtte skære noget i kæben, i den ene tand var der meget grønligt puds, .. og så fik hun fjernet rødder og nerver fra en tand der var knækket ..
hun var ikke i tvivl om at Ipsen har haft ondt, og hun ville også få det de næste dage..
Men som hendes tænder er nu er de fine, hvis hun bliver meget ældre ved man jo ikke hvad der sker .. men det ved man jo..
Ipsen er PÅ ingen måde nær så påvirket som ellers, hun kan stå på benene og har spist her til aften. Bøvet ja, men ryster ikke og ja som sagt fungerer kroppen ..
nov 2012
feb 2011
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.486
Og dejligt med en dyrlæge, der er interesseret, også efter man har forladt klinikken.
Tænder .. dyreklinik ?