866 visninger
|
Oprettet:
Lille menneske, stor hund {{forumTopicSubject}}
Altså.. nu er det ikke fordi vi skal have en bullmastif o.l. Men vi tænker over om det kunne være vi skulle udvide spektret med en større hund end de små selskabshunde. Har altid haft de helt små. Min mand er en høj stærk fyr så intet problem med det men jeg er 150 cm. Er det muligt at have en stor hund fysisk? Og hvordan med små børn? Findes der større hunde der ikke har et stort aktivitets-behov? Nu tager vi selvfølgelig hensyn til om der er tid/overskud nok til en hund overhovedet
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Har man en hubd der er større, end at man fysisk er i stand til at holde den, så er man jo ekstra forpligtet til at opdrage og træne den godt.
Men ja, der er masser af "mellemaktive" større hunde. Spørgsmålet er jo bare, hvad du ellers har af kriterier ud over størrelse og ikke for aktiv?
okt 2022
Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 608
De store synes jeg faktisk er nemmere at gå med mange gange, nok fordi man virkelig lægger meget arbejde i at gå pænt mens de er små, og de lidt større og tungere racer ikke glemmer det så hurtigt.
Min rumæner er væsentlig nemmere end Boxerne. Det samme var Krumme som var et Fila Bras mix.
En Mastiff og en Broholmer er en stor rolig hund som regel. Det samme med Newfoundlænder, Landseer og leonbergere hvis du er til pels. Jeg synes ikke der er nogle lige umiddelbart der passer i labradorstørrelse, hvis det var tanken. Der ville jeg selv absolut vælge en gigant fra FCI gruppe 2
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.286
okt 2022
Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 608
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.780
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
okt 2019
Følger: 149 Følgere: 183 Hunde: 5 Emner: 19 Svar: 318
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Min nabos berner tæve var en vældig stilfærdig, nem hund, sød og venlig med et øjensynlig ret begrænset motionsbehov, men ville gerne f.eks. spille bold eller lege med legetøj, hvad der måske er en positiv ting i en børnefamilie. Hun var ikke meget større end en lab. han.
Jeg er ikke specielt stor, men dog større end dig, og jeg kan fint gå tur med 3 pyreneerhunde i snor. Det kræver selvfølgelig, at hundene bliver trænet som unge. Min oplevelse gennem mange år med racen har dog været, at hundene har været har været ret forskellige på det punkt. En enkelt har nærmest kunne gå i en sytråd fra dag et af, andre har krævet en del mere træning, og et par af de første blev aldrig rigtig nemme i snor. Ingen tvivl om, at min træning på det punkt er blevet bedre, men der har også været individuelle forskelle.
Og så er jeg ellers fuldstændig enig med Bodil og Cookie, jeg kunne ikke drømme om at gå med mine hunde i sele, selv om de nuværende er nemme. Jeg har trods alt bedre kontrol over dem i halsbånd.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
Jeg ville gå uden om Sankt Bernhard. Men det kan skyldes at jeg har været uheldig. Jeg synes bare der er en del med race efterhånden... ret mig gerne... men jeg svært ved at genkende den race jeg kendte som barn....
der er helt klart nævnt mange skønne racer her.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Shetlændere har jeg ofte gået med 2-3 af gangen, de er lidt nemmere at holde tilbage
Plus jeg også mindes engang i England hvor jeg var i praktik at jeg fik skæld ud for at gå med 4 heste (store ponyer/små heste) i hver deres træktov mens jeg havde en hest (tinker/irish Cob-agtig) kun med grime rundt om halsen (dens hovede var for stor til nogen af de grimer dem der skulle lære os tingene havde taget med ud på folden)
Jeg vidste ikke bedre og gik bare tilbage, heldigvis var "grødhovedet" lige så god og mild som den var stor, og heldigvis opførte de 4 andre sig ordenligt..
Det var en mandlig beridder der først skældte ud og så hjalp med at binde de 4 andre og finde den rigtige grime, så den store kunne blive bundet også..
Jeg er SÅ glad for der ikke skete noget
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.024
Vi får jævnligt store, stærke og uopdragne hunde ind på internatet, tilføj stress oveni og så har du en god cocktail Jeg er 163 og vejer omkring 53 kg, så jeg har ikke meget at stå imod med, men jeg kan nogenlunde styre de her hunde, som jo ellers sagtens kan trække af sted med store mænd.
Lille menneske, stor hund