{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Hyperaktiv {{forumTopicSubject}}

En af min søsters venner har en hyperaktiv hund, og har derfor snakket med en træner om hvad de skulle gøre.
Rådet var at de skal ignorere hunden 2timer efter de er kommet hjem i hverdagen, og 4 timer i weekenden.
Hvad F****n er det for at råd at gi?
Helt ærlig.
Nu har jeg selv en hund med krudt i rumpen, og da han var lille var han også meget aktiv og svær at få til at falde til ro.
I mine øjne kræver det, at de stimulerer hunden ordentlig og så alm. opdragelse.
Hvad synes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyperaktiv
  • #1   22. sep 2007 Jeg er så enig med dig. Da min hund selv er blevet kaldt damp hunden. Fordi hun ALDRIG faldt til ro. Men det problem er da løst nu, og hun er sgi aldrig blevet ignoreret.

• #2   22. sep 2007 Altså min hund er blevet ignoreret men indenfor rimelighedens grænse....
    Jeg var fuldstændig målløs da min søster sagde det.

• #4   22. sep 2007 det eneste der er posetivt ved at jeg ignore min hund når jeg kommer ind af døren er at han så ikke skriger sit stemmebånd over...
    han er også hyper men ellers har jeg da aldrig ignoreret ham..
    nej ud og fise rundt i flere timer hver dag hjælper ..

• #5   23. sep 2007 Min hund har seperationsangst, og er i den forbindelse blevet ignoreret når jeg kommer hjem, men det har da max været 15min.
    Han bliver også ignoreret hvis han bliver over ivrig når der kommer gæster. Men bliver jo så belønnet når han er rolig.
    Det tog mig da også noget tid at finde ud af hvad der hjalp på min hund, det gælder om at finde den rette balance.
    Undrer mig også meget over at de ik skal rose hunden når den falder til ro.

• #6   23. sep 2007 Daisie- Øhh godt spørgsmål.....måske noget med den ik skal belønnes for den opførsel.

• #7   23. sep 2007 beanmor- jeps det har de.....først sagde træneren 4timer, men det synes de var for vildt, så det blev skåret ned til 2.
    Er også spændt på at høre hvad der sker.

• #8   23. sep 2007 tror da ikke lige flere timer hjælper... Altså indtil den er faldet lidt til ro lige når man kommer ind af døren, men da ikke i flere timer...

Hvornår skal de så aktivere den hvis det meste af dagen går med at ignorere:o/

• #10   23. sep 2007 Jeg tror bestemt heller ik det er måden at gøre det på.....men kan ik se hvad trænerens argument ellers har været

Michelle- godt spørgsmål

• #11   23. sep 2007 Hmm.... det var da noget mærkeligt at sige til dem :).

Når vi kommer hjem hilser vi på dem, for hvorfor skulle jeg ikke det... Det gør de også i flokken... Men når der er blevet hilst og hvis de bliver ved får de at vide SLUT NU... og det forstår de godt...

Den stakkels hund skal da ha brugt dens hjerne... Og nu ved jeg ikke om de går rigtig lange ture med den, men det skal de måske også sætte lidt ned, da man nogen gange kan stresse hunden mere end det gavner... Heller hjernegymnastik vil jeg mene smiley

• #12   23. sep 2007 Er også den heldige indehaver af en damp-hund, men kan ikke rigtig se formålet med at ignorere ham så længe ad gangen - og tør da slet ikke tænke på, hvordan vores hjem vlle se ud smiley

• #13   23. sep 2007 mega dårligt råd, sådan en hund skal netop ikke ignoreres men stimuleres , efter min mening , og tror jeg også mange andres mening sikke et dårligt råd fra en proff. Nej du skal sige at de skal gå spor med hunden det trætter mentalt og man får en glad hund

• #14   23. sep 2007 syntes du skal sige de skal snakke med en anden om det for jeg ved godt at hunde sommetider skal ignoreres men det tror jeg altså ikke virker på en såkaldt damp hund

• #15   23. sep 2007 Team lalleglad J >

<b>Rådet var at de skal ignorere hunden 2timer efter de er kommet hjem i hverdagen, og 4 timer i weekenden</b>

????

- Tror jeg ville finde et andet sted at træne ASAP !!!

Mht. den hyperaktive hunde, så ville jeg sætte nogle meget klare regler for hvad den må og ikke må, og så håndhæve disse særdeles konsekvent ved at hunden kun får succes når den er rolig.

Evt. have et bur hvor den kan komme ind (med et tyggeben) når den begynder at køre op - samt finde en kommando der kan bremse dens hyperaktivitet så snart den starter med at køre op.

Derudover er sporsøg jo genialt til den type hund :o).

/Carina

• #16   23. sep 2007 Nu kender jeg jo ik dem der har hunden, men desværre er der jo nogen der tror blindt på det trænere osv siger til dem.
    Når jeg nævner spor for min søster, som også har en hund synes hun det er noget underlig noget.
    Så tvivler stærkt på at mit råd om at gøre hunden mentalt træt bliver givet videre.

Carina- Jeg kan simpelthen ik være mere enig:o)

• #17   23. sep 2007 Jamen spor er da osse kun noget der er nødvendigt at man træner med jagt hunde ikke:o/

-Den udtalelse kom fra mine forældre, da jeg nævnte det for dem med deres meget aktive hund.

Men nu får hundene næsten dagligt foderet i haven og de er begyndt på en masse træning hvor hundene skal bruge næsen. Og den holdning er 100% ændret, for nu har de set hvor det virker hehe

Kommentér på:
Hyperaktiv

Annonce