{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Indlæring af apportbukken... hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for hjælp til at lære min hund det der apporterings halløj... Skal bruge det i en prøve..

Men hun fatter det bare ikke..

Jeg har forsøgt mig med:
-En snor i apporten.. den bliver lidt interesant, men ikke nok..
-har siddet i sofaen med hunden foran mig og sagt "apport", hvor hun så har taget den i munden og ud igen, og her har jeg rost helt vildt.. men til sidst ville hun ikke længe. Den øvelse har varet i 5 min med vekslende øvelser ind imellem..
-jeg har kastet rundt med apportbukken - heller ingen gevinst..

Hvad gør jeg??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indlæring af apportbukken... hjælp!
  • #2   22. sep 2007 Jeg havde samme problem med zille.
    Det løste jeg ved, at holde hende i halsbåndet og køre hende op og "drillede" hende med aportbukken hvor hun ikke fik den - så tændte hun af. Og jo mere jeg gjorde det, jo gladere blev hun for den. Hun fik selvfølgelig bukken efter lidt tid.

• #3   22. sep 2007 start med at sid i sofaen med den i hånden, hver gang hun røre den så "dytig"/klik og en guf og bliv ved, og så lig lidt mere pres på, og til sidst skla hun have den i munden og så kast den evt ned på gulvet elelr i den anden sofa.. og så ved hun der at hun skal røre den eller tage den i munden og dyrgig/klik oguf, og så når hun kan det så øg længen på kastet. og til sidst er den der.. sådan har jeg fået det at vide, og der virker, vi er i gang med xenta smiley selvom hun nu egetnlig er vild med at hente når man laster og aflever, så starter vi forfra for at gøre det rigtig smiley

• #4   22. sep 2007 "Og jo mere jeg gjorde det, jo gladere blev hun for den"
    Og jo mere jeg gjorde det, jo mere ville hun bare ha den, skulle der vist stå.

• #5   22. sep 2007 *Helle* Charlie får "lillebror" om 7 dage .
    Ja, hun bliver proppet med godbidder og en masse "dyyygtiiig"!

* Schæferhunden *
    Jeg kan simpelthen ikke køre min hund op sådan... smiley

Vi to og Xenta-Tøsen .
    Jeg har forsøgt mig med det du beskriver, og vi er nået dertil hvor hun gerne vil have den i munden 1-2 sekunder, men efter kort tid, så vender hun om hver gang hun ser den (altså mens jeg sidder i sofaen).. Hun kan simpelthen ikke se fidusen i det, og bliver trykket af situationen - måske fordi hun ikke forstår det..

• #6   22. sep 2007 Hvordan er hendes byttedrifter,du skal prøve at køre lidt op.Og så sætte line på hende så hun ikke kan løbe væk med apporten,når hun så kommer hen til dig med den bytter du så hun enten får bold eller godbid,og hvis hun tager den i munden så lad være med at tage den med det samme.

• #7   22. sep 2007 Du kan også prøve at lade hende sætte sig foran dig,og du skal stå oprejst du må ikke stå for overbøjede for så kan du virke truende på hende,sig så apport stille og roligt til hende hvis hun aå tager lagde hende sidde med den et lille øjeblik.Og derefter sig slip til hende og så skal hun belønnes.

• #8   22. sep 2007
    bettina H
    Altså jeg sidder ned for ikke at virke truende, men hun gider faktisk ikke have den i munden - hun bider lige om den og slipper så igen..

Hendes byttedrift er ret god med et stykke skind - nogle gange veksler jeg imellem skindet og apportbukken, men hun har ingen interesse for den buk..

• #9   22. sep 2007 prøv at vikle skindet rundt om apportpinden, i midten der hvor du vil have hende til at tage fat. nogen gange hjælper det med noget blødt i starten.
    vi har samme problem med vores, men det er fordi alt jagt faktisk er avlet af racen og de ser ikke noget fornuftigt ved at gå rundt med noget i munden.

• #10   22. sep 2007 husk når du har bukken, skal du altid holde i midten af bukken, så du markere din duft, der hvor hunden skal holde.
    har du prøvet med leverpostej på midten af bukken?

• #11   22. sep 2007 her er en artikel om emnet, ved ikke om du kan bruge det.
    (link fjernet)

• #12   22. sep 2007 Dette indlæg fik mig til at tænke på, hvor nemt det kan være, når man har en hund med masser af byttedrift.
    Nogle hunde skal der virkelig arbejdes med, for at få apporteringen til at fungere. Men se godt ud i en udstillingsring, ja det kan de.

• #13   22. sep 2007 Apporteriing er opbygget i flere elementer, så det er bare ikke lige nemt alt sammen.

• #14   22. sep 2007 vi har ikke noget at bruge jagtinstingtet til.
    vi går til agility med vores og det er vores race rigtig gode til. så jeg ville ikke bytte

• #15   22. sep 2007 connie J
    Nej så havde du jo nok ikke købt en spids smiley

• #16   22. sep 2007
    Winther :
    Hehe.. sjovt du skriver det, når netop min hund er udstillingsavlet (hvis man kan sige det sådan).
    Det mærkes i mange situationer, at hun ikke er vildt skarp...

Kommentér på:
Indlæring af apportbukken... hjælp!

Annonce