642 visninger
|
Oprettet:
Yorkiebanden
28. okt 2014 Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.618
28. okt 2014 Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.618
Ture på Lolland / omkring Maribo? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lånt et sommerhus tæt ved Maribo, men er slet ikke kendt på Lolland.
Så hvor skal vi hen for at gå nogle gode ture med hundene?
Gerne skov, strand eller anden natur.
Kom gerne med jeres inputs.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
https://www.cafevinogbrod.dk/
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Jeg bor ikke så langt fra Maribo og kører meget rundt og går ture, men man skal være klar over, at det meste er private skove, som jo altså betyder snor på hundene.
En af mine favoritter er Maltrup Skov, men også Søholt Skov og Christianssæde Skov kan man gå gode lange ture. Også længere end det, der er beskrevet i Sannes Skovture.
Vil du ud til vandet og gå er der gode muligheder ved Saksfjed Fuglekrog, Lyttesholmvej eller med start fra Lalandia eller Bredfjed.
I selve Maribo er der mindre men dejlige ture f.eks. fra Bangshave eller fra Frilandsmuseet. Hvis man går forbi det, kommer man til en skov. En anden mulighed er Lysemoseskov, start ved p plads ved afkørsel 48 fra motorvejen sydgående. Derfra kan man også gå under broen ved søen og gå en runde omkring Nørresø.
PT der er nok ganske vådt en del steder i øjeblikket, men med et par gummistøvler går det jo så fint. God fornøjelse.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.618
Jeg kigger på det.
Vores hunde er altid i snor, medmindre de er på min egen indhegnede fold , for ellers er de terriers nok til at stikke af.
Ture på Lolland / omkring Maribo?