1.103 visninger
|
Oprettet:
Hund der er blevet lydfølsom {{forumTopicSubject}}
Har i erfaring med at en hund kan blive mere følsom overfor høje lyde? Han er 9 eller 10 år gammel.
Jeg tror ikke det er et spørgsmål om adfærd.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Min forrige vov blev pludselig utryg ved torden og generelt ting, der krævede godt syn/god hørelse, som aldrig tidligere havde været et problem.
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.596
maj 2017
Følger: 4 Følgere: 8 Annoncer: 1 Emner: 60 Svar: 305
Han er blevet mere kontaktsøgende, men det har jeg tolket at han er mere udadvendt efter han blev enehund.
Dog er begge ændringer opstået i løbet af sommeren.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Efterhånden er han blevet mere og mere svagthørende og nu er problemet efterhånden endt ud med kun at være nervøsitet ved nytår og torden, altså kun behandlingskrævende på de tidspunkter..
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Han er ikke den eneste af mine hunde, der har ændret sig på det punkt som ældre, men han er den eneste, hvor det har været så udtalt. Men mit indtryk er, at det er ikke sjældent, at hunde bliver mere lydfølsomme som gamle.
maj 2017
Han er ikke nok godbidsfikseret så jeg kan lære ham at høj lyd = godbid
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Når de var næsten helt døve, og derfor generelt levede i en meget stille verden, så kom der - naturligt nok - en reaktion, når der indimellem var en lyd, der var så gennemtrængende, at de rent faktisk kunne høre den.
Men du har ret. Det er virkelig svært at træne på det, fordi man ikke kan starte blidt og øge intensiteten, som man ellers ofte vil gøre. Netop fordi, der skal ret meget til, før de overhovedet kan høre noget.
maj 2017
Jeg har de sidste dage testede hørelse på Ozzy, og så kan høre og så kan han ikke høre, så alt er som normalt
Jeg har også mærket en ændring i hans adfærd, han stopper mere op og kigger efter ???, så tror han hører/mærker noget, men ikke kan placere det.
Jeg tænker dog at han kommer forbi dyrlægen, for havde på et tidspunkt en kat som havde samme mønster, det viste sig at ørene var angrebet af polypper (hæng mig ikke hvis det er den forkerte diagnose jeg har skrevet ).
Katten blev aflivet med det samme efter råd fra dyrlægen, hvilket er en af de få gange jeg har oplevet dyrlægen siger det.
Så uanset hvad skal han tjekkes at det "bare" er normal.
maj 2017
Hund der er blevet lydfølsom