638 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kastering af micky... Kastering af micky...

Hej HG.

Jeg går i øjeblikket og overvejer om micky skal kasteres,

1) micky er enormt hyper, han slapper stort set ikke af dette er dog noget jeg håndterer med nogle gode gå ture med LANGE søge øvelser.

2) Micky har et problem med at være alene hjemme - dem som kan huske mine tråde ved at jeg har gjort stort set ALT for at få det til at stoppe, men intet har hjulpet, Det kommer meget i perioder, nogen gange kan der gå 1 uge 1½ uge hvor alt er OK, andre gange kommer jeg hjem og han har gravet i væggen, gnavet i træpaneler, åbnet køkkenskuffer osv osv.

jeg har fundet ud af at han jo slapper af fint, jeg har når jeg er kommet hjem - spioneret ham i 10 min. den ene gang lå han og sov, og efter 5 min hvor jeg havde kikket på ham rejste han sig op go gik ud og drak vand og så ind og sove igen - dejligt fredeligt smiley

Nå men hvad er fordele og ulemper ved en kasterering ? jeg er godt nok lidt i tvivl om hvad man skal gøre... (skal dog have en go snak med dyrelægen om det i næste uge)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastering af micky...
  • #1   16. sep 2007 Altså vil jo ikke sige der er nogle ulemper hvis han ikke skal parres ellerustilles kun at man skal passe på vægten. Men du skal ikke regne med at kastreration vil løse problemerne, det er nemlig slet ikke sikkert at det har nogen særlig virkning og hvis det har kan der går op til 1 år før det kan mærkes.

• #2   16. sep 2007 Har hørt flere steder at hunden bliver mere rolig, men er bare hvad jeg har hørt.

• #3   16. sep 2007 Vi fik Balou kastereret for lidt over en måned siden. Han var også meget hyper der skulle hele tiden ske noget også selvon vi havde været i skoven i 2 timer. Det er gået meget af han after han er blevet kastereret men det er ikke helt ovre endnu. Vores dyrlæge sagde der kunne gå op til et ½ år før det ville være helt stilnet af, men det har allerede hjulpet MEGET allerede nu, men det er igen forskelligt fra hund til hund. Har fx en veninde hvis hund ikke har ændret sig overhovedet andet end at den sover mere men han er stadig meget aktiv når han er vågen. Balou har også taget en del på efter han er blevet kastereret, så på det område skal man være opmærksom, da deres stofskifte ændres.
    Men snak med dyrlægen smiley

• #4   16. sep 2007 jeg ved ikke om der er fordele eller udlempler da lkan varierer fra hund til hund , for det finder du først ud af efter 1 måned eller 2 efter den er belvet kasterert og nogengange kan det ændre sig, Frosty min hund er også kastereret,

Fordel : Forhudsbetændelse, er der ikke mere ..

Men han er ikke blevet mindre fræk og legesyg af den grund, han er stadigvæk i puperteten så det kan nok også have en indvirkning, samt frosty startede med at tisse som en tæve hund, men nu er det op og ned hvad han gør, han tisser også stadigvæk op af lygtepæle og det er også dominans, ..

Det med at den ikke kan være alene hjemme kan være alene hjemme kan du evt gå ind på :

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/

tryk på hund og dernest adfærd og alene hjemme problem, måske for du nogle gode fif, evt lad en radio eller tv være tændt også, samt skal den have adgang til vand og et kødben, legetøj, men jeg syntes du skulle kigge på siden ....

• #5   16. sep 2007 Morten F- jeg sender lige lidt til dig vedr en hunds faser, for jeg kan se din hund ikke er så gammel, for der kommer en tid hvor den kan glemme det den har lært og så gælder det om at forstå sin hund ... Sender lige en besked / brev ...

• #6   16. sep 2007 Team FrostyAdonis - ( Karin. H ) .

Det ville jeg egentlig også gerne ha hvis det er muligt.

• #7   16. sep 2007 Jeg fornemmer frosty har sin nogenlunde normalevægt, men han for ca 80 -100 gr mindre fodder i fohold til det han skal have og ellers for han eller tomater, akuker, frugt, små tyggeben eller sundt indmad som jeg selv også spiser, han er måske 3-5 kg over sin vægt nu- jeg ved ikke hvad en hund skal veje efter min hund race og alder, men han vejer omkrin 29 kg , men du skal selvfølgelig passe på ikke at give den alt for meget hundefodder + alt det andet ved siden af ,samt 3 gange gåtur , ikke kun i haven - da dette ikke er motion ...

• #8   16. sep 2007 sender en til dig også Søren F

• #9   16. sep 2007 Team Frosty... Os mig?? Hvis du lyster

• #10   16. sep 2007 Jeg har fået Felix kastreret, det var så mest pga hans store glæde for tæver og kastrerede hanhunde, så han ikke kunne koncentrere sig om han lege og slappe lidt af. Han stressede simpelthen for meget.

Jeg synes ikke jeg kan mærke nogen forandring på ham, udover det jeg ønskede - nemlig at han nu ikke humper tæver osv, men kan slappe af og ikke stresse.
    Han er stadig ligeså aktiv og legesyg...dog skal jeg virkelig være obs på hans vægt, for han har taget på og er blevet meget madglad.
    På trods af at han er sat ned i foder og stadig er meget aktiv, kan jeg ikke få ham til at smide de ekstra 2 kilo han har taget på...men sådan er det, han var meget slank inden, så det er ikke krise at han har taget på, bare det ikke bliver til flere kilo. :o)

• #11   16. sep 2007 Morten F

Vi fik vores kastreret for ca. 1 måneds tid siden og vi kan mærke store positive forandringer og vores har overhovedet ikke taget på hidtil, han får stadig samme portioner, men han er oz meget aktiv.

Dog skal du vide at en kastrering ikke har samme effekt på alle hunde og hvis der er nogle "adfærdsproblemer" skal det højst sandsynlig suppleres med noget træning. Ved ikke om du har talt med din dyrlæge om dine overvejelser? Han/hun har sikkert oz noget fornuftig at fortælle dig med hensyn til at kastrerer
    *S*

/Anne

Kommentér på:
Kastering af micky...

Annonce