Kastering af micky... Kastering af micky...
Hej HG.
Jeg går i øjeblikket og overvejer om micky skal kasteres,
1) micky er enormt hyper, han slapper stort set ikke af dette er dog noget jeg håndterer med nogle gode gå ture med LANGE søge øvelser.
2) Micky har et problem med at være alene hjemme - dem som kan huske mine tråde ved at jeg har gjort stort set ALT for at få det til at stoppe, men intet har hjulpet, Det kommer meget i perioder, nogen gange kan der gå 1 uge 1½ uge hvor alt er OK, andre gange kommer jeg hjem og han har gravet i væggen, gnavet i træpaneler, åbnet køkkenskuffer osv osv.
jeg har fundet ud af at han jo slapper af fint, jeg har når jeg er kommet hjem - spioneret ham i 10 min. den ene gang lå han og sov, og efter 5 min hvor jeg havde kikket på ham rejste han sig op go gik ud og drak vand og så ind og sove igen - dejligt fredeligt
Nå men hvad er fordele og ulemper ved en kasterering ? jeg er godt nok lidt i tvivl om hvad man skal gøre... (skal dog have en go snak med dyrelægen om det i næste uge)
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 87 Svar: 265
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 288
Men snak med dyrlægen
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.630
Fordel : Forhudsbetændelse, er der ikke mere ..
Men han er ikke blevet mindre fræk og legesyg af den grund, han er stadigvæk i puperteten så det kan nok også have en indvirkning, samt frosty startede med at tisse som en tæve hund, men nu er det op og ned hvad han gør, han tisser også stadigvæk op af lygtepæle og det er også dominans, ..
Det med at den ikke kan være alene hjemme kan være alene hjemme kan du evt gå ind på :
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/
tryk på hund og dernest adfærd og alene hjemme problem, måske for du nogle gode fif, evt lad en radio eller tv være tændt også, samt skal den have adgang til vand og et kødben, legetøj, men jeg syntes du skulle kigge på siden ....
jan 2006
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 87 Svar: 265
Det ville jeg egentlig også gerne ha hvis det er muligt.
jan 2006
jan 2006
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 288
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
Jeg synes ikke jeg kan mærke nogen forandring på ham, udover det jeg ønskede - nemlig at han nu ikke humper tæver osv, men kan slappe af og ikke stresse.
Han er stadig ligeså aktiv og legesyg...dog skal jeg virkelig være obs på hans vægt, for han har taget på og er blevet meget madglad.
På trods af at han er sat ned i foder og stadig er meget aktiv, kan jeg ikke få ham til at smide de ekstra 2 kilo han har taget på...men sådan er det, han var meget slank inden, så det er ikke krise at han har taget på, bare det ikke bliver til flere kilo. :o)
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 297
Vi fik vores kastreret for ca. 1 måneds tid siden og vi kan mærke store positive forandringer og vores har overhovedet ikke taget på hidtil, han får stadig samme portioner, men han er oz meget aktiv.
Dog skal du vide at en kastrering ikke har samme effekt på alle hunde og hvis der er nogle "adfærdsproblemer" skal det højst sandsynlig suppleres med noget træning. Ved ikke om du har talt med din dyrlæge om dine overvejelser? Han/hun har sikkert oz noget fornuftig at fortælle dig med hensyn til at kastrerer
*S*
/Anne
Kastering af micky...