Foder - Real Nature Wilderness {{forumTopicSubject}}
Jeg synes, I virker rimelig skarpe på foder herinde, så jeg har lige et nysgerrigt spørgsmål!
Jeg begyndte med at fodre min lille hund (italiensk mynde) med Orijen - først varianten Original, som vidst nok mest er med kylling, senere varianten Regional Red, som er med forskelligt rødt kød. Senere har jeg også prøvet forskellige varianter fra Acana. Min hund var nogenlunde glad for det. Han så rigtig pæn ud og det hele - men han var egentlig kun mega interesseret i maden, hvis der var lakseolie på … Lidt træls - især fordi det pludselig gik op for mig, at det egentlig var vanvittigt dyrt foder. 300 kr. for 2 kg Og Acana-varianterne jeg brugte, indeholdt endda kun 50% kød.
Nå - i dag var jeg så i Maxi Zoo og faldt over deres eget mærke Real Nature Wilderness. MEGET billigere - 280 kr. for 4 kg. Og 70% kød. Jeg købte varianten Rocky Hills Mini med hjem, og min hund har lige fået aftensmad, og han var HELT vild med det!
Efter denne lange foder-historie er mit spørgsmål nu: Hvad siger I herinde - er det et godt foder? Og hvordan er det i forhold til fx Acana og Orijen?
Jeg har lige taget et screenshot af ingrediens-listen fra nettet. Min hund ligger i mit skød og sover, så kan jo under INGEN omstændigheder rejse mig og tage billede af posen
aug 2021
Følger: 10 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 44
Vil dog sige, at hvis jeg skulle fodre ham med det, han VIRKELIG kunne lide, så ville den kun stå på flæskesteg og mælkeprodukter
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.484
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 138 Svar: 10.249
Hippie, hvad mener du med at det er godt at det er kornfrit, men skidt at der er kartoffel i? Når et foder er kornfrit, er der jo altid en kulhydratkilde i. Er nogle bedre end andre? Og hvorfor?
sep 2017
aug 2021
Anni - ja har overvejet det og har også haft købt noget, men han var faktisk ikke specielt vild med det. Desuden er jeg meget ofte i sommerhus uden fryser med ham, så synes det bliver lidt besværligt så
Anne - jep, den tænkte jeg også selv over.. googlede det og blev ikke meget klogere
sep 2017
Men igen, hvis hunden æder det og trives på det, så er det jo glimrende. Men jeg tænker ikke at det kvalitetsmæssigt når Orijen eller Acana til sokkeholderne.
Men hvis du har mod på at veksle lidt, så kig også på Carnilove og Alpha Spirit. Sidstnævnte kommer i pakker på 9 kg, men hvor det er pakket i portionspakker på 200 g. Og så er det semimoist. Carnilove fås i små poser, og er ikke så dyrt.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
Desværre har vi erfaret at hun skider utrolig meget og ofte også tyndt. Vi har snakket med dyrlægen om det og har fået forklaringen, at protein indholdet er for højt. Hvilket kan være grunden til meget lort.
Vi er nu stadig i processen for at finde det helt rigtige foder for ja.. Wilderness er faktisk det eneste hun gider at spise
aug 2021
Charlotte - Jeg genkender den svære jagt efter noget, dyret er vild med! Den hårde metode med at tilbyde maden i 20 min. to gange om dagen og så fjerne den, hvis der ikke er spist op, har fungeret udmærket her. Men ved ikke om I er til den metode
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.484
Jeg har selv købt flere forskellige slags og foderet med det når menuen stod på tørfoder
Købte 1 - 3 kg poser og vådfoder på dåse skiftede så mellem det.
Synes at det må være rigtig træls at spise det samme hver dag. Og kender til flere, der også foderet varieret med flere forskellige slags foder.
aug 2021
aug 2021
sep 2017
En sund og rask hund med normaltfungerende mave, kan sagtens holde til at veksle imellem forskellige mærker tørt, vådt og råt
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Forstår ikke den der. Et foder skal være uden korn. Jeg har ikke kunne se det fantastiske i det.
Så hellere et billigere "møg" foder som de fungere på.
Foder - Real Nature Wilderness