{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

DM i weekenden {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har der været nogen herinde der har deltaget i DM eller ÅH i weekenden? Eller slået et hygge smut forbi Vilhelmsborg i weekenden? Evt lavet K9 biathlon?

Jeg fik en snak med politifolkene som havde deres hunde med, det var meget spændende! Åh man skulle ha' valgt den proffession.

Jeg er lidt stolt af Avicii banditten, hun blev nr 3 i sin klasse ved DM (heelwork to music) og også i hund i fokus konkurrencen om lørdagen smiley fotoet er fra DM i søndags

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DM i weekenden
  • #1   6. sep 2022 Stort tillykke smiley

Vi valgte at krydse Storebælt og tage på Myndeklubudstilling i forbindelse med store hestedag

• #2   6. sep 2022 Stort tillykke smiley Det er mega flot klaret!
    Vi var på Vilhelmsborg og løb K9 biathlon.
    Første forsøg med den sportsgren - er totalt fan!
    Iza tog samtlige forhindringer og vi blev nr. 6 ud af 113 deltagere.
    Vi kommer klart igen smiley

• #3   6. sep 2022 Tillykke tillykke smiley Sejt gået.

Vi var forbi Vilhelmsborg lørdag hele dagen, og tog direkte derned igen søndag efter agility-træning. Så det var en intens weekend, selvom vi bare var besøgende - men mega fedt at se så mange mennesker, hunde, aktiviteter, og selvfølgelig en masse god agility. Og bare være totalt i hunde-boblen.

Jeg ville mega gerne deltage i biathlon, men desværre er Umi ikke glad for vand, og så er vi ligesom udelukket fra start. Vildt ærgerligt. Så vi nød bare den gode stemning.

• #4   6. sep 2022 Wow nr 6 ud af 113 er flot!

Forhindringen over den lille sø så sjov ud.

• #5   7. sep 2022 Det var super fede forhindringer, især tømmerflåden smiley

• #6   7. sep 2022 smiley Stort tillykke med Avicii smiley
    Jeg var hjælper ved agility om lørdagen, da det var Viby der stod for agility DM. Og Miley var rundt og se på det hele. Jeg fik også shoppet godt og grundigt smiley

Desuden deltog jeg i rally og det gik simpelhen forrygende smiley smiley smiley
    Buster vandt Hund i fokus seniorklassen om lørdagen.
    Archie vandt DM championklassen om søndagen og Buster vandt DM seniorklassen om søndagen. smiley

smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #7   7. sep 2022 Tillykke tillykke!! smiley smiley

Jeg var ikke i Jylland, da jeg var på Store Hestedag hele weekenden, hvor jeg stod for standen med K9 Biathlon & Canicross (formidling, opvisning og workshops).

• #8   7. sep 2022 AG, vil det sige, at du blev trippel danmarksmester den weekend? smiley Dét er satme godt gået! smiley

• #9   7. sep 2022 Anne
    Nej dog ikke, kun dobbelt smiley
    “Hund i fokus” er en mere almindelig konkurrence. Man får vist blot en titel på stambogen.
    Buster har så ingen stambog…..

• #10   7. sep 2022 Stort tillykke til alle.

Jeg var der desværre ikke. Men kunne se på instagram at teemos bror vandt i hold agility ??

• #11   7. sep 2022 Nåhhhh, ej, men hvis det kun er dobbelt, så er det jo ingenting smiley

TILLYKKE - det er så flot gået smiley

• #12   7. sep 2022 Vi var afsted til runtogethers indsamling sammen med børns vilkår og samle penge ind

profilbillede
  • #13   7. sep 2022 AG; Får man ikke også titel på stambogen som 1. Vinder af DM?

Stort tillykke med DM mesterskaberne ! Vildt at kunne klare 2 klasser i hovedet, jeg kan dårligt håndtere 1 øvet klasse smiley

• #14   8. sep 2022 Jo, DM titler står der også nu.
    Om det er noget de er startet med de seneste år ved jeg ikke. Archies DM fra 2015 står der ikke. Men den fra 2021 gør.

Og tusind tak smiley

• #15   8. sep 2022 Vi var deltager i LP1 DM.
    Vi ankom fredag og tog afsted søndag eftermiddag. Vi boede i egen campingvogn derovre. Mega fed weekend, men meget intens med så mange aktiviteter. Man ville så gerne have været alle steder på en gang smiley

Vi fik desværre ikke vores målsætning opfyldt. Det må blive næste år. Så DM'et snakker vi ikke om smiley

• #16   8. sep 2022 Jeg hørte mange skud om lørdagen og har siden læst at et par LP hunde måtte opgive deres prøve fordi hundene var skudræd. Det var syndt. Min sheltie havde smuttet, hun fik et traume engang af fyrværkeri.

• #17   8. sep 2022 #16 - men er det ikke bare en del af vilkårene?
    Altså bevares, det er selvfølgelig ikke nogen jagthundeprøve eller andet - men hvis man skal opnå en titel, burde det så ikke også reflektere at hunden kan begå sig i forskelligt miljø? Endda titler som mange gange bruges til at legitimere/argumentere for opdræt?

Jeg har absolut dybeste medfølelse med dem der måtte trække deres hunde, jeg har selv haft en hund der fik et traume og blev skudræd smiley Og jeg ved, at det ikke nødvendigvis betyder at det er hverken arveligt eller en mindre dygtig hund.

Men vi hørte skuddene da vi ankom til banen, og det var kun noget hunde med et decideret traume ville reagere på. Eller seriøst lydsensitive og mentalt skrøbelige.
    Og det er jo mega ærgerligt at man må opgive sin prøve pga. et traume ens hund måske har - men er det ikke bare en del af vilkårene ved at deltage i konkurrencer? Det er jo noget der forekommer i de danske omgivelser engang imellem smiley

• #18   9. sep 2022 Måske et af vilkårene. Det blev det altså.
    Men fair bliver det aldrig når der skydes som i lørdags.
    Flere hunde gik jo uden der blev skudt.
    Det handler jo ofte ikke om hunde der er rystende bange og stikker af. Men til et DM tæller de mindste detaljer.
    Så den mindste smule usikkerhed eller tøven vil trække.
    Normalt skydes der næsten aldrig i området så det var simpelhen bare uheldigt.

Kommentér på:
DM i weekenden

Annonce