{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

lige brug for et råd mine hunde sloges {{forumTopicSubject}}

mine to dejlige hunde her i en lang periode sloges meget og nu er det blevet så slemt at de giver hinanden nogle frygtelige sår og nu kan jeg ikke stoppe dem igen når de er røget på hinanden uden jeg skal have hårdt fat i dem hvilket er imod min måde at opdrage hunde på. og de er ligeglade med om vores børn er imellem så frygter lidt at de en dag får bidt en af ungerne eller mig når jeg skal have dem fra hinanden, og de har efterhånden nogle grimme ar og jeg er bange for at komme hjem endag og den ene er slået ihjel får de kæmper.. men min søster som bor 50 meter fra mig har tilbudt at tage django til sig så vi stadig kan have ham i vores liv, for er jo virkelig glad for ham og det er også hende der passer vores hunde hvis vi ikke er hjemme, så hen kender hende og hendes hjem men ville det være synd at flytte ham igen, og vi har jo også det problem at tyson bliver ked af at være alene selvom han leger med 3 andre hunde hver dag... hva ville i gøre i denne situation

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lige brug for et råd mine hunde sloges
  • #1   14. sep 2007 skille dem ad, for en skønne dag slår de hinanden ihjel.

eller få hjælp udefra..........

er de kastreret ??

• #2   14. sep 2007 Det lyder ikke godt.. er ikke sikker på der er nogen vej tilbage når det er så slemt.. ville nok skille mig af med en af dem hvis det var mig... eller kasterer dem begge.. det er bare langtfra sikkert det virker.. havde en veninde er gjorde det.. og det blev endnu værre.. kender dog også til tilfælde hvor det problemet forsvandt.. det er ikke sådan så en tæve er ved at komme i løb måske?

• #3   14. sep 2007 Eeeeeehm...
    Jeg ville ha' skaffet mig af med den ene for laaaang tid siden... Du skriver at de giver hinanden store sår og de har flere grimme ar. Det er voldsomt synd at hundene skal gå sammen når de ikke kan sammen.. Det er dit ansvar som hundeejer at skille dem helt ad og aldrig lade dem gå sammen igen...
    Og at de så går mellem børn når de kan risikere at komme op og slås , kan jeg heller ikke forstå !

Du siger det er synd at flytte den ene, men det er da meget mere synd at den de begge skal være vildt stressede og på mærkerne altid, fordi at de ikke kan sammen mere...

• #4   14. sep 2007 Jeg ville skaffe en hundelåge og sætte op i en døråbning, så de kan se hinanden, men ikke være sammen når de er alene hjemme.
    Når de slås på den måde kan du risikere at komme hjem og finde dem i en sørgelig forfatning.... Så vil foreslå dig at holde dem adskilt når de er alene hjemme

• #5   14. sep 2007 Følg din intuition.
    Det er dine hunde og det er kun dig der kan træffe den bedste beslutning for dem.

Personligt vil jeg synes det er mere synd at blive slået ihjel af en anden hund, end det er at få et nyt hjem....
    Og vil du nogensinde kunne tilgive dig selv hvis det en dag går ud over dit barn +

Har du ikke 3 hunde ?

• #6   14. sep 2007 Jeg vil foreslå at du giver din ene hund til din søster, det er ikke forsvarligt at ha´dem sammen, det ender med de slår hinanden ihjel eller bidder dig og dine børn.
    Det er også synd for hundene at de skal være sammen.

Når din hund kender din søster og hendes hjem, så er det ikke synd at flytte hunden derhen. Det er en nødvendighed.

• #7   14. sep 2007 nej her to hunde stella døde pga sygom og der var inegn problemer da vi havde en tæve. nej mener ikke det er synd at skilde dem ad men django har haft 3 hjem før, så det er ham jeg tænker på, har prøvet at skilde dem ad når vi ikke er hjemme men så ødelægger django alt.

• #8   14. sep 2007 Alex N
    så vidt jeg kan se er den ene hund på profilen desværre død

• #9   14. sep 2007 det er bare så mærkeligt for en ene øjeblik kan de dele kurv og det andet øjeblik sidder de i skindet på hinanden..

• #10   14. sep 2007 jeg prøver virkelig at være en markandt leder og der er ikke problemer før de ryger på hinanden så lyster de mig slet ikke sidste gang måtte jeg bruge en meget hård måde at få dem skildt, hvilket var en grim oplevelse da jeg er imod at tage hårdt fat i mine hunde

• #12   14. sep 2007 Har først nu checket dine hunde ud på deres profiler - der er jo kampgener i dem begge.... Du skriver også at det er sværere for dig at få dem adskilt og at de er ligeglade med om du eller ungerne er imellem, det er ret alvorligt, når først de slås på den måde. Mener ikke du kan stole på dem.
    Det er jo KUN dig der kan tage beslutningen, så du må gå i tænkeboks.... Forsøg med din søsters tilbud og se hvordan det går - og holde dem for din egen skyld adskilt når de er alene hjemme, få fat i en ordentlig hundelåge, så de kan se hinanden, men ikke være sammen...
    Du skal også være en MEGET markant leder, når du har problemer som dem du står med....

• #13   14. sep 2007 jo når vi er ude er der aldrig problemer med at de kan med andre han hunde men det er kige som om at de ikke kan dele samme hjem.. og det er først begyndt da django blev lidt ældre og bevist on at han er en han

• #14   14. sep 2007 men så er der så det at tyson bliver meget depri når han går selv, da stella døde for os lå han bare og lå han gad næsten ikke engang ud.

• #15   14. sep 2007 Altså - du HAR et alvorligt problem, stop det der "... jeg er imod at tage hårdt fat i mine hunde" et vist sted hen. Dine hunde slås, og der er kampgener i dem, så det bliver nok kun værre...

• #16   14. sep 2007 Klip bollerne på dem, håb på det hjælper, men lad være at tro det løser problemerne....

• #18   14. sep 2007 Hvor længe har det stået på, Pernille ???

• #19   14. sep 2007 jamen det er så det jeg må gøre det er bedst for mine hunde og mine børn sikkerhed, min søster vil tage ham fra på mandag når hun kommer far ferie, men puha man føler sig som en dårlig hunde ejer når man må gå af med sin elskede hund. men tak for jeres råd det er rart at hører at det er det rigtige vi har tænkt på

• #20   14. sep 2007 Det er en rigtig uheldig situation,men mon ikke de slås om plaering i flokken, Syntes aldrig det er godt når to hanhunde bor sammen..Der er mange racer hvor det giver problemer

• #21   14. sep 2007 Anna A - du har helt ret, det er ret alvorligt - og det med lågen var kun et forslag, Pernille virker jo ikke særligt indstillet på at skulle af med én af hundene....
    Det bekymrer også mig at man har sådan en type hund, også ikke kan li' at tage fat idem.... Øøøøhhh, når først det kampgen er vækket, så er det altså eneste måde at skille dem på !!!

• #22   14. sep 2007 jeg vil godt tage fat i mine hunde men sidst måtte jeg slå dem med en flaske for at de stoppede og det er det jeg er imod, mine hunde er faktisk utrolig godt opdraget, men de kæmper om føre pladsen det er det eneste problem der er med dem. det har stået på lidt over en månede

• #23   14. sep 2007 Anna A - jeg skrev HUNDElåge og ikke BØRNEgitter.... Den er lavet efter samme princip men er højere og meget kraftigere - altså fremstillet til formålet...

• #24   14. sep 2007 Den ene skal bare væk fra hjemmet..

Det er noget af et spil du har gang i.. Jeg ville forlængst have delt dem.. og givet den ene et nyt hjem..

held og lykke med det..

• #25   14. sep 2007 i må ikke forstå det sådan at de ikke er opdraget det er de og jeg ved godt hvilken slags hunde jeg har, men når de kæmper om føre pladsen så kan jeg ikke gøre så meget. nej hvem ønsker at skulle af men ens hund man elsker jo dem, men heldigvis vil min søster tage ham. har fået af vide af min dyrlæge at det nok ikke ville hjelpe at få dem kastereret da kampen er begyndt desværre

• #26   14. sep 2007 Pernille - det er desværre vilkårene når man har hunde af de typer. Slås de må man bruge hårde midler for at skille dem...

• #27   14. sep 2007 jeanette jeg vil ikke kalde det et spil jeg har bare prøvet at finde en løsning på problemet kan jo godt se der er et problem og jeg ville som den sidste udvej lige hører jeres mening om situationen måske der var andre der havde en go erffaring på min situation

• #28   14. sep 2007 Pernille - Er sikker på at du ved hvilken slags hunde du har smiley
    Men jeg tror at det er mere held hvis to unge hanhunde med samme alder, kan finde ud af det sammen i det lange løb !

• #29   14. sep 2007 jep ved godt hvilken hunde jeg har smiley der er 2 år imellen dem derfor troede vi godt de ville kunne sammen..

• #30   14. sep 2007 Stine P - de er ikke lige gamle !!!

• #32   14. sep 2007 Pernille, Sys du skal lade din søster tage ham.
    Det ville være det optimale for jer.

Det er ikke unormalt at han hundene ikke kan gå sammen hvis de begge vil være nr 1 .

• #33   14. sep 2007 Kære Pernille

Hvor er jeg ked af, at du er havnet i sådan en situation, for der er ikke noget værre, end når man elsker to hunde - og de bare IKKE trives sammen.

Men jeg tror desværre ikke, der er noget som helst du kan gøre. Jeg har talt med flere Amstaff-opdrættere, som blankt indrømmer, at de har voksne hunde, som de ikke kan have gående i huset sammen med andre voksne hunde af samme køn.

De er de skønneste og kærligste hunde på andre fronter, men når de først ser sig gal på en køns-fælle, så tror jeg ikke man kan "træne" det væk igen.

Og når din søster kan tage den ene, er det helt sikkert det bedste for jer allesammen!

mange tanker herfra

• #34   14. sep 2007 Man skal godt nok være meget heldig hvis man tror at 2 hanhunde skal kunne sammen resten af deres liv :)...

Hvis der var en tæve imellem ville det være noget andet... Derfor vi har 2 hunde af hver sit køn til blev vi rådet til at opdrætteren da vi skulle ha hund nr 2....

• #36   14. sep 2007 mark hun får også lov til at hente ham, vil jo ikke skade nogle af dem. så det er det bedste

• #37   14. sep 2007 Pernille - syntes da heller ikke at der er nogen der har antydet, at du ikke ved hvilken slags hunde du har eller ikke ved hvad du har med at gøre.
    Dybest set ved du jo også godt selv hvad den bedste løsning vil være, men alligevel prøver du lige en sidste gang, og forhøre dig om nogen evt. kunne have en guld-løsning - det tror jeg er meget naturligt, når man holder meget af sine hunde.
    Fint at din søster vil tage den ene - håber det kommer til at fungere...

• #38   14. sep 2007 Det er ikke givet at fordi der er en aldersforskel at de så kan enes... og det behøver heller ikke at være samme køn eller race...

Det er mine da et lysende eksempel på:
    tervueren tæve på 6 år
    Bullerblanding han på 1½ år

Jeg var også så naiv at tro at når det var forskelligt køn og med næsten 5 års aldersforskel, så kunne det sagtens gå.

Heldigvis kan de stadig stoppes med stemmen, men de er ikke længere sammen når de er alene hjemme

• #39   14. sep 2007 Skal selv have en tæve til om 1½års tid, og et af kravene er os at hun er en af de mindst dominerende i kuldet, Samtidig med udseendet er i orden selvfølgelig *G* For princess er alfa. hun er meget tolerant mm. men ja, kommer det til stykket kan hun som alle kvinder smiley være en Bitch.

• #40   14. sep 2007 Anna A - sorry dér !!!

• #42   14. sep 2007 daisie, Det kommer an på hvordan du ser på det, mht. løbe tid, ja, to hanner smiley For det sker ikke smiley en han og hun skal være adskilt en del tid om året mm.

mht. til dominans mm. er en tæve og han næsten altid at fortrække smiley

• #44   14. sep 2007 Daisie ok.... det er jeg godt nok chokket over at høre.... Men nu komme det også an på hvordan ens hunds spyke er jo.... og hun kender vores den store.... Jeg har bare altid hørt at det er bedst at ha 2 af forskellige køn...
    Men JA DET ER DER ÅBENBART DELTE MENINGER OM HMMM.....

• #45   14. sep 2007 TAK MARK smiley

• #46   14. sep 2007 håber virkelig også det kommer til at gå og vi kan da heldigvis følge ham, men det bliver svært at skulle give slip på endnu en hund, selvom han godt nok stadig er i live. og håber ikke tyson bliver trist igen.. ja princess er en alfa me skøn er hun smiley

• #47   14. sep 2007 pernille, ja på sin egen damp måde. smiley

men som - Rottweiler Tor - Siger, havde de i naturen fundet deres egne flokke, og ikke gået sammen, men her bliver de tvunget til det, Så sys helt sikkert du skal af med ham...

• #48   14. sep 2007 GITTE F : det kommer også igen på om den ene vil underkaste sig osv.... men det er da skønt helt sikkert

• #49   14. sep 2007 Michael og Stine H

lige præcis ...

• #50   14. sep 2007 Jeps smiley

• #51   14. sep 2007 Flot du har "holdt" så længe - må tilstå at havde der været den slags vedvarende kampe her, så var den ene hund blevet sendt væk for længe siden.
    Synd for hundene at de skal tvinges til at være i flok sammen, og forfærdeligt hvis et barn kom for tæt på når de sloges.
    Og du er så heldig din søster tager ham, så gør du blot det :o)

• #52   14. sep 2007 Smydi - Ved jeg , men der er ikke mange år imellem dem smiley

• #54   14. sep 2007 daisie,
    Der er altid tilfælde.
    men som vi tit ser på HG er der mange af det samme køn som ikke kan døje hinanden smiley

Som det er blevet skrevet flere gange i denne tråd. kommer det an på hundene, og hvor dominante de er.

• #56   14. sep 2007 Daisie - hvordan skal deres spy så være for at være passende?

• #60   14. sep 2007 Pointen er vel, at hvis den ene nægter at overgive sig, så har man problemet. Så er det ligemeget hvor dominerende den anden er, der vil aldrig blive ro, før de respekterer hinandens plads i flokken.

• #61   14. sep 2007 Skil dig af med den ene hund så hurtigt som muligt. Alle tiders hvis din søster kunne tage sig af den ene så du stadig vil kunne holde kontakt med den.

Kommentér på:
lige brug for et råd mine hunde sloges

Annonce