27. nov 2011 Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.056
Tørfoder. Din favorit? (Staffordshire) Tørfoder. Din favorit? (Staffordshire)
Godaften til jer!
Efter flere års planlægning og mange overvejelser, står min mand og jeg nu og venter på at få vores første Staffordshire bull terrier hvalp hjem (Og nøj hvor vi glæder os!)
Der er selvfølgelig mange ting som skal på plads inden da og en af de ting er selvfølgelig det rigtige foder!..
Hvad lyder anbefalingerne på i dag?
Og er der nogen herinde fra som har erfaringer med sider som vuffeli hvor man selv "designer" foderet?
Vi har selvfølgelig snakket med opdrætter om hvad der bruges i hjemmet der, men ønsker naturligvis at undersøge alle muligheder.
Så hvad bruger du/I, i hjemmet?
Og hvorfor er det lige præcis det mærke?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.106
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.056
Så udover god markedsføring tilbyder de altså ikke noget specielt.
Nå, men jeg holder mig ikke til et specifikt mærke. Jeg tror på variation er godt så jeg gar stort set altid gang i 2 forskellige slags foder og skifter mellem diverse mærker hver gang jeg køber, dog alle indenfor hvad jeg synes er fornuftig kvalitet. Luge nu har vi lige startet på en sæk Essentials - ok foder, men alt for store piller til at det für til træning (og det til små hunde har omvendt alt for små piller).
Generelt har Sten fungeret fint på stort set alt det foder han gar fået, men smagsmæssigt er wolfblut altid et hit hos ham, pillerne har en god størrelse til træning og de er ikke fedtede/olieagtige udenpå
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.056
Min mors spiser det med velbehag og trives fint på det, jeg synes bare ikke kvalitet og pris hænger helt sammen.
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
og så får du foreslået et af deres standard produkter.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.300
Jeg er dog rigtig glad for Essential som base foder, så det bruger vi, både som hvalp og voksen. Og så blander vi ellers andre mærker i, når jeg lige finder et godt tilbud på noget.
Vuffeli vil jeg personligt ikke fodre med. Jeg vil kunne se varianter og indhold af det foder jeg har kig på, samtidig vil jeg ikke kører med samme variant hele tiden, så det ville ikke give mening for mig, selv hvis foderet var fint.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
Snak med opdrætter om rette fodervalg til din race.
Sider som vuffeli kan du stoppe skråt op, for at sige det direkte. Foderet er ikke en skid værd, og de bilder folk alt muligt ind. Foderet er ikke skræddersyet. De har en håndfuld varianter, som tildeles ud fra en algoritme. En overvægtig hund kan få tilbudt samme variant som en slank unghund. Det giver ingen mening.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.056
Vuffeli er hermed streget fra listen over muligheder.
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.684
Et godt foder, er det foder hunden trives på, uanset hvad alle andre så bruger til deres hunde. Jeg ved at mange sværger til Essentials - mine hunde har aldrig kunnet fungere på det foder. Omvendt trives mange ikke på Orijen, og det var klart det bedste foder til min gamle schæfer. Min corgi, derimod, trives kun på meget kornholdigt foder til tykke piger
Som andre giver jeg også flere forskellige slags tørt, og så får mine altid vådfoder eller råt om morgenen. Og ben 1-2 gange om ugen.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.495
Jeg har brugt RC i mange år til forskellige hunde og har været fint tilfreds: pæne pelse, pæn hud, let at holde vægten på dem, godt energi niveau, pæn fast afføring i normale mængder (en prut ca 12 timer efter indtagelse af mad
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.297
Har tidligere sværtet til Essential, men den ene trives bare virkelig dårligt på kornfrit, og det giver vores drægtige/lakterende tæver racermave. Monster fås både som grainfree og med korn (havre og ris).
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 161 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.061
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.735
Vi gå efter det opdrætter køre med og synes man ikke set fungere må man prøve sig frem.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.974
Tørfoder. Din favorit? (Staffordshire)