Til alle med tæver Til alle med tæver
Er der nogen der har erfaringer med sterilisation af deres tæver, både gode og dårlige. Jeg overvejer nemlig at sterilisere Nida, da man ikke må stille op med en tæve i løbetid til agility stævner. Men jeg er både for og imod, så det kunne være rart, at høre fra nogle som har prøvet det.
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 217
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 79
Hun ændrede ikke adfærd, men hun tog lidt på.. ikke meget men en lille smule..
Hun er blevet meget mere lydig og frisk og er meget lidt doven, hun hvirker som en lille hvalp nu:)
Og desuden ungår du evt. Brystkraft, livmoderbetændelse m.m hvis hun blir´ stiraliseret!
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 3 Emner: 111 Svar: 898
Tak for jeres kommentare, som jeg kan læse, er mange af de ting, som i skriver om, netop de ting jeg ser som fordele eller ulember, jeg er mest nervøs for at hun ændre adfærd og det med pelsen da hun er en trimme hund, hvis hun ændre pels sidder den nemlig mere fast. Med hensyn til stævner er det da rigtig at det kun er to gange om året hun er i løbetid, men ærgeligt hvis man lige mangler en udtagelse til DM og man har en tæve i løbetid og man ikke kan komme til stævner, heldigvis er det nu sådan at man godt kan stille op til et DM med en løbsk tæve, men mange tæver opføre sig anderledes når de er i løbetid indklusiv min. Men jeg må jo se om jeg kan tage en beslutning, lige nu er jeg nok mest imod.
Til alle med tæver