18. jan 2007 Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 494
Løbetid {{forumTopicSubject}}
Min hund har nu været i løbetid i 15 dage og bløder en lille smule endnu. Jeg er lidt usikker på om det er en god idé at gå en lang tur med hende, for vi møder af og til en løs hanhund her ude og vi ønsker ikke hvalpe. Da Zarina havde sin første løbetid, sagde dyrlægen, at det var den anden uge af løbetiden jeg skulle passe på hende og jeg har også hørt at det er omkring 10-12 dagen af løbetiden, hvor tæven har ægløsning og selv er villig til at blive parret. Det er jo over nu, men så har jeg hørt andre sige, at det er størst sandsynlighed for ægløsning, når blødningen stopper og et par dage frem. Jeg fik ikke ringet til min dyrlæge i telefontiden i morges.
Er der nogen, der kan hjælpe mig med et kvalificeret svar på mine spørgsmål, gerne med et link. Jeg vil så gerne ud og gå en lang tur med hende i dag i det fine vejr, men vi heller ikke risikere noget, så vil jeg kun lufte hende på en indhegnet mark, hvor der ikke kommer andre hunde. Hvad gør I andre, når Jeres hund er i løbetid og hvad stiller man op, hvis der skulle dukke en løs hanhund op?
På forhånd tak for Jeres svar.
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
(link fjernet)
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Under alle omstendigheder gælder det for hele løbetiden at man passer på sin tæve.
Monique får de sædvanlige ture når hun er i løb, de foregår så bare i snor, og dukker der en løs hanhund op bliver jeg så tosset at de plejer at løbe sin vej. Altså, Monique bliver dækket af eller bundet til et træ el.l. alt efter hvor villig hun selv er, og så råber jeg af hunden, laver store armbevægelser osv indtil den fatter at her bestemmer JEG. Hvis det ikke virker, og hunden ellers ikke er agressiv tager jeg den i en ekstra snor jeg altid har med, og så bliver den afleveret på dyrehospitalet.
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Er hun ikke villig, burde hun selv kunne sætte en flabet han på plads hvis du ikke kan ;o))
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 494
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Løbetid