700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Pas til hund Pas til hund

Hej folkens

Nu har jeg søgt og søgt på google og synes ikke jeg kom frem til en præcis konklusion..
Jeg overvejer at få lavet pas til min lille Nellie når hun skal have sin 12 ugers vaccine.. Var det ikke sådan at hunden skulle i karantæne i gamle dage?
Og er det blot Rabies vaccine den skal have?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pas til hund
  • #1   29. mar 2022 De skal have rabies vaccinationen og først efter 21 dage, må de rejse til et rabiesfrit land. Ingen karantæne og pas kan de få så snart de er chippet

• #2   29. mar 2022 Som HI Jacks skriver.
    Det er din dyrlæge, der laver passet.

• #3   29. mar 2022 Der er ingen karantæne efter pas - men der skal gå mindst 3 uger fra rabies vaccinen inden vaps må rejse udenlands smiley

• #4   29. mar 2022 Tak for svar..
    Ved i hvor længe passer/rabies vaccinen holder? smiley

• #5   29. mar 2022 Altså passet er jo blot der rabiesvaccinene dokumenteres smiley Rabiesvaccinen gives første gang når hunden er tidligst 12 uger. Så skal den gentages efter 1 år og herefter typisk hvert 3.die år (afhængigt af producentens anvisninger - nogen er kun gyldige i 2 år). Passet derimod holder hele hundens levetid smiley og kan også bruges som dokumentation for alle de andre vacciner hunden får.

• #6   29. mar 2022 Det varierer hvor længe en rabies holder men det vil fremgå af hundens pas. Min yngste, Diva, blev rabiesvaccineret som 12 ugers og hendes holder i 3 år smiley

• #7   29. mar 2022 Hvis man skal ud og rejse med hunden så skal man huske at undersøge hvilke krav de forskellige lande stiller til rabiesvaccinationen. Jeg mener (men er altså ikke 100% sikker) at svenskerne forlange en booster efter 1 år fra første vacccine før man kan gå over på hvert 3.die år.

• #8   29. mar 2022 Mette - Svenskerne har ikke andet krav end at rabies vaccinationen skal være gyldig i henhold til producentes foreskrifter.

Eksempelvis, hvis der er vaccineret med Rabisin, skal der genvaccineret efter et år, herefter hvert 3.
    Nobivacs vaccine er gyldig i 3 år fra første stik.

For år tilbage var der yderligere krav om at man med titertest havde fået påvist, at hunden havde dannet antistoffer nok, men det krav er bortfaldet

• #9   29. mar 2022 OK - jeg var heller ikke sikker smiley Gad vide hvor det så var jeg læste det krav ??? Og jo, tak jeg kender godt til de gamle meget komplicerede regler med titertest osv. Jeg har haft hunde med på ferie i Sverige midt i 1990'erne. Hold op et tivoli og da vi så stod ved grænsen kl. kvart kvalme så gad tolderne ikke se vores papirer smiley

• #10   29. mar 2022 Det er Finland som har de krav om Booster

• #11   29. mar 2022 Undskyld, det er kun den finske kennel klub som har det krav for hvalpe som har modtaget rabies

• #12   29. mar 2022 Skal du rejse til udlandet med din hvalp inden længe? Ellers ville jeg vente lidt med rabiesvacc. - det er temmelig voldsomt for en hvalpekrop med de kraftige vacciner, så ingen grund til at give dem samlet, hvis ikke det er nødvendigt.
    Rådet er kommet fra både min avler, min dyrlæge og min egen sunde fornuft kan kun bifalde det.

• #13   29. mar 2022 Kirsten R
    Nej har slet ikke planlagt min Norge tur endnu, det var bare for at være godt forberedt og vide alt smiley
    Tak for vejledning til jer alle

Kommentér på:
Pas til hund

Annonce