{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Hundeforsikring prioriteter og valg? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Inspireret af en tråd herinde begyndte jeg at kigge lidt på hundesygeforsikringer. Og så kom jeg til at tænke på hvad forskellige folk prioriterer ift dækning, pris, selskab osv.

Jeg har ikke planer om at skifte den jeg bruger til min hund men jeg skal have en ny på et tidspunkt så jeg overvejer også hvad jeg skal gøre med den.
Vi har en ret billig en nu der dækker ret godt (399 i kvartalet, 860kr + 10% selvrisiko og dækning for 30-et-eller-andet) men den dækker ikke HD og lignende så jeg har kigget nysgerrigt på f.eks. Dyrekassen som jo dækker det men er noget dyrere + jeg ved at min nuværende altid dækker meget hurtigt uden spørgsmål.

Så hvad prioriterer I?
Størst mulig dækning og pris ligegyldig?
En balance?
Billigst muligt?
Nogle bestemte ting der er dækket (allergi? HD? arvelige sygdome? medicin?)
Er det vigtigt(hvor vigtigt) at du kender/stoler på selskabet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeforsikring prioriteter og valg?
  • #2   16. mar 2022 Det lyder som mine tanker smiley
    Jeg ved så bare ikke endnu om jeg vægter tillid + pris højere end HD dækning :s

• #3   16. mar 2022 Jeg kigger bestemt på prisen, men i sidste ende er det ikke den afgørende.
    Jeg går meget op i at få den bedste dækning, og at forsikringen er livslang og ikke bliver sat ned efter et antal år. Selvfølgelig også tillid til selskabet.

• #4   16. mar 2022 Mine forsikringer skal dække hele hundens levetid, skal dække alt, skal have opdrætter dækning og skal være nem at gå til;)

• #5   16. mar 2022 At den dækker hele livet og også dækker tandskader. Til gengæld har jeg ikke behov for livsforsikring.
    Det er en afvejning mellem pris og dækning for mit vedkommende.

• #6   16. mar 2022 Næsten gang prioriterer jeg ikke medicin højt, da "noget" medicin ikke dækkes der hvor jeg er nu. Fx. er min hund på Clomicalm, og da det er et adfærdsbehandlene middel, dækker forsikringen ikke dette. Så medicindækning vil jeg ikke prioritere højt.

• #7   16. mar 2022 For mit vedkommende en afvejning af pris, dækning og tillid til selskabet. Jeg sender ikke alt til forsikringen. Jeg bruger den kun til de rigtigt dyre ting. For mig er forsikringen nok mest et 'nice to have'. Jeg flyttede fra Agria til TopDK, da vi fik et godt tilbud i forbindelse med vores landbrugsforsikring. Jeg havde sagt Perles forsikring i Agria op kort forinden, da Agria åbenbart mener at en Dobermann over 7 år er et meget dyrt bekendtskab for dem. Og det afsplejlede præmien da så til fulde og lidt til. Prisen i TopDK er fin for de to jeg har nu og dækningen har jeg været fuldt ud tilfreds med. Jeg har brugt den 1 gang til Clinton uden problemer.

• #8   16. mar 2022 Mette jeg har også topDk til Lucky, og har egentligt været fin tilfreds, men de sætter dækningen ned når hunden når 8 år mener jeg det er. Så det skal man selvfølgelig være ok med. Og så mente de pludselig at Lucky havde haft for mange skader (selvom jeg heller ikke sender alt ind og det ikke er hvert år han bruger den overhovedet) så de satte lige dækningen ekstra ned. Lucky er 9 år gammel, så jeg kan ikke lige flytte ham til et andet selskab.
    Forstår ikke helt pointen i at have en forsikring, hvis man ikke må bruge den, det er vel det jeg betaler til, og vi har altså aldrig brugt den fulde dækning. Det dyreste jeg har sendt ind var hans knæ operation på 12.000 kr.

• #9   16. mar 2022 Jeg har det OK med dækningen sættes ned når hunden bliver 8 år. Det var den slags betragtninger der indgik i mine overvejelse omkring pris og dækning smiley I agria kunne hunden godt have fuld dækning også efter at den var fyldt 7. Til gengæld så doblede de lige præmien og Perles forsikring sted til 3500 kr om året. Det var så der jeg stod af smiley

• #10   16. mar 2022 Den vi har til Misha dækker så vidt jeg ved hele hans liv med samme beløb og til samme pris, det synes vi er ret vigtigt.

Jeg har overvejet at bruge den der dækker dysplasi osv indtil hunden bliver tjekket når den er 1,5 og så skifte til mit eget selskab bagefter hvis ikke den har noget. Det føles så måske lidt “forkert” så jeg er ikke sikker på hvad jeg ender med smiley

• #11   16. mar 2022 Mine dyrs forsikring skal dække så meget som muligt, og i hele deres liv, gerne med livsforsikring. Jeg er på førtidspension, og har begrænsede økonomiske ressourcer. Men aldrig skal det være mangel på penge der bestemmer, om mine dyr skal herfra.
    Har jeg ikke råd til at forsikre dem fra snude/næse til halespids har jeg ikke råd til at have dyr. Men det er jo selvf. billigere jo tidl. man forsikrer sine dyr.

Jeg har brugt samme forsikringsselskab til alle mine dyr, og har ikke planer om at skifte, da ingen giver den samme gode dækning uden pludselig at lave forbehold (Agria), hæve prisen helt ekstremt flere år i streg (Agria), eller hæve selvrisikoen pga. fiktive skader (TopDK) etc. Man skal se sig for, for laver et selskab pludseligt forbehold, kan det være meget svært at skifte til et bedre selskab.
    Mange almindelige selskaber dækker slet slet ikke relevant. Så et selskab der har en vis specialitet i at forsikre dyr, kan være at foretrække, selvom det betyder man ikke lige for samlet alle sine forsikringer.

Trustpilot er et godt sted at starte inden man skriver under på noget. Eller søgefunktionen fx. herinde.

Min forrige hund var kronisk syg fra hun var 5 mdr. til hun døde. Aldrig var der et problem med forbehold, stigende selvrisiko, stigende priser eller spørgsmål til udbetaling af penge. Jeg sender ikke alt ind. Men hun havde mange dyrlægebesøg til 5000+kr om året. Uden forsikringen ville jeg ikke kunne have beholdt hende.

Mine katte er også sygeforsikrede, selvom de er indekatte ...

• #12   16. mar 2022 Vi har hos Tryg, og jeg har livsforsikring og led/muskel/HD oveni (sådan at de også dækker kiropraktor og genoptræning). De har dog været lidt frække og sætte Jessies præmie næsten dobbelt-op, fordi hun skulle akut opereres for livmoderbetændelse. Avicii’s præmie satte de også op efter en cyste-operation, den kostede ellers “kun” 5.000, så det er lidt frækt. Det gjorde de ikke i gamle dage, eksempelvis brækkede Jessie benet som hvalp, det blev 12.000kr, og de satte ikke præmien op derefter.

• #13   16. mar 2022 Sanne må man spørge hvor du har forsikring? Evt I en pb? smiley

• #14   16. mar 2022 Jeg vil også gerne høre hvor du har forsikring Sanne smiley

Buch: Kan man få dækket HD ved tryg? Så skal jeg måske se på dem igen. Vi har via Tjenestemændenes som er baseret på tryg og der kan man tilvælge led osv men det dækker stadig ikke HD

• #15   16. mar 2022 Concordia/Dyrekassen DK

• #17   17. mar 2022 Det vigtigste er dækning, og at de dækker hele hundens levetid, men jeg må indrømme, at pris også betyder noget. Endte med at opsige Myrna i Agria for et par år siden, da priserne på hende og Lulu var steget endnu engang. Store årlige prisstigninger og forringelser fra år til år. Den eneste grund til, at Lulu blev, var, at hun var for gammel og havde kroniske sygdomme, så hun var ikke let at skifte forsikring på.

Ea har jeg nu fået ind ved Dyrekassen. Tror jeg holder mig til dem fra nu af. Prisen er OK, og de er gennemsigtige. De har ikke en masse snørklede tekster med diverse forbehold, som gør, at man ender med at være i tvivl om, hvad de rent faktisk dækker.

• Andreas P
    Andreas P Tilmeldt:
    mar 2022

Følger: 1 Svar: 1
    #19   18. mar 2022 Vi har lige tegnet ny hundeforsikring via guideline fra https://www.hundeskove.dk/Hundeforsikring vi rykket fra tryg til GF, der var væsentlig penge og spar

• #20   18. mar 2022 Andreas, tror du helt seriøst, at folk er SÅ dumme? smiley

• #21   20. mar 2022 Isabella: Jeg er slet ikke enig. Teksten ved Dyrekassen er på måske 10 linjer. Agrias er meget mere omfattende. Jeg endte med at betale omkring 600 kr om måneden ved Agria for én hund. En hund der vel at mærke ikke har kostet dem særligt meget. En stor regning på 11 år og en håndfuld små regninger. Samme hund ville koste næsten det halve ved Dyrekassen, med endnu højere dækningsgrad.

• #23   20. mar 2022 Og der skulle selvfølgelig stå Isabelle. Sorry smiley

Ikke desto mindre var det prisen for Lulu hos Agria. Og hun har virkelig ikke være en dyr dame hos dem. Det samme gjorde sig gældende for andre bullterriere. Der lød et ramaskrig i bullerverdenen ved nytår 2021, fordi der endnu engang var varslet prisstigninger og forringelser. Det var decideret grotesk at betale 7000 årligt for at få sin hund forsikret.

• #25   20. mar 2022 Jeg har Agria til både hund og kat, og har haft det siden jeg fik Bella for 11 år siden. For 5-6 år siden ændrede jeg til den lave selvrisiko og 10% egenbetaling, og har betalt omkring 600 kr om måneden for hundenes forsikring (til sammen, altså). Og den er så faldet til halvdelen nu, hvor Bella ikke er mere.

Jeg har regnet på det, og Agria har i dén grad tabt penge på Bella. Omvendt tjener de fedt på Dorit, som på 8 år har haft 2 dyrlægebesøg.

Jeg tjekkede lige Dyrekassen, og jeg skal betale det samme i Dyrekassen som i Agria for min kommende hvalp. I Dyrekassen er der så inkluderet livsforsikring, indtil hunden fylder 7 år. Men man kan ikke vælge lav % hos Dyrekassen. Hos Agria får man både samlerabat, rabat for medlemsskab i DKK og i DcH. Umiddelbart tror jeg, at de for den gennemsnitlige hundeejer har samme dækning, men der er sikkert visse racer, hvor de hver især stikker lidt af.

Min veninde har i Tryg eller If eller noget i den dur, og de har sat hendes selvrisiko op til 6.000 kr, da hendes hund rundede 10 år smiley Der var også en bruger herinde med en fransk bulldog, hvor de gjorde noget lignende, fordi hunden havde været ved dyrlæge 2-3 gange på et år.

• #26   20. mar 2022 Isabelle: Det er vanvittigt så dyrt det er blevet! Ja, bullterrieren har sit at døje med, ingen tvivl om det, men racen har så også fået iskrevet forbehold for efterhånden mange ting, f.eks. allergi, som nok er det, der potentielt koster mest hos mange bullterrierejere. Fair nok at prisen stiger for en potentielt dyr race, men det må jo være enten eller. Enten betaler man kassen og får så hjælp, eller også har man lange lister med forbehold og en mere fair pris. Det er ikke fair at prisen er så meget dyrere, når der så samtidig er skrevet så lang en række forbehold ind, at du næsten ikke kan bruge forsikringen til noget længere.

Jeg var meget skuffet efter ellers at have rost dem meget i mange år.

• #27   20. mar 2022 Jeg har stadig Sam hos Agria, selvom jeg har overvejet at skifte længe...
    Deres prisstigninger er helt sindssyge for Ridgeback's..
    1000 kr. i prisstigning hvert år, er bare sindssygt, 7000 kr. om året for en hund? smiley
    Sam har kun brugt sin forsikring det første år til meget små beløb højest 3000 kr, så i 4 år har vi ikke brugt forsikringen nu, og begrundelsen for at den stiger hvert år, er at andres ridgeback's er syge og dyrlægepriserne i nordsjælland stiger, samt der nu er forbehold på tænder, som de intet vil dække på mere smiley smiley

Men jeg skal skifte nu, jeg er bare SÅ meget i tvivl om jeg kan få en god dækning andet sted og om dyrekassen alligevel har samme pris...
    Jeg ved virkelig ikke hvem jeg skal skifte til!

• #28   20. mar 2022 Agria er hovedsponsor for DKK. Om det så betyder, at DKK-opdrættere får bedre behandling/længere line, kunne jo være væsentligt at undersøge. De får MANGE kunder igennem DKK- opdrætterne, som i ekstremt mange, så det ville være en dårlig forretning at behandle en DKK-opdrætter, lige så råddent, som den almindelige kunde.

Isabelle: Du var/er DKK-opdrætter ikke? Måske det kan forklare, at du har modtaget en ordentlig behandling?

De tager også æren for at de ukrainske hunde er ansvarsforsikret, selvom det er brancheforeningen, og dermed også alle de andre forsikringsselskaber, der dækker.

Nej jeg er ikke fan. Kunne aldrig finde på at bruge dem, alligevel blev jeg kontaktet af dem, da min vov er DKK- registreret. Min opdrætter bruger ikke Agria, men registrerer jo selvf. hvalpene i DKK.

• #29   20. mar 2022 Mathilde: Du kan tjekke pris i omregneren på Dyrekassen hjemmeside. Det er jo ofte dyrere at forsikre en voksen hund + der ofte vil være forbehold for miljømæssig indflydelse på knogler og led, tænder etc. som ikke findes ved hvalpe. Men jeg har ikke undersøgt det, da mine hunde og katte forsikres som små.
    Der var for første gang i 15 år en større prisstigning sidste år, hvis det bliver en tendens, så er jeg på røven.

https://dyrekassen.dk

• #30   21. mar 2022 Sanne som opdrætter bliver vi spurgt, om Agria må kontakte vores hvalpekøbere. Vi plejer at spørge den enkelte inden vi svarer Agria.
    Vi har haft Agria i 12 år. Brugte dem sidste år til operation for livmoderbetændelse. Ellers aldrig. Er spændt på om vi stiger til juni. Vi har dog gået på katten. Hun er 2 år, indendørskat og forsikring aldrig brugt. Den er dælme steget 20%!

• #31   21. mar 2022 Jeg har nemlig tjekket pris, og hos dyrekassen koster den mig det samme som jeg giver nu hos agria, IF og tryg er meget billigere, men nogle søskende fra Sam's kuld, som er forsikret dér, er blevet smidt ud eller fået en masse forbehold på og steget enormt i selvrisiko, trods små beløb og uden forsikringen er brugt særlig meget, så det tør jeg simpelthen ikke løbe med smiley

• #33   21. mar 2022 Jeg havde Agria i starten til Ellie - men pludseligt ville de ikke dække hud/mave/tarm/allergier, fordi hun havde haft en bakteriel tarmbetændelse. Da jeg ringede og spurgte, om det kunne være rigtigt, så fik jeg svaret, at ingen andre forsikringsselskaber ville dække hende fuldt ud nu, så jeg skulle bare være glad for dem. Jeg ringede derefter til Dyrekassen, som var komplet uforstående overfor det, og hun har været forsikret der siden. Jeg tror, jeg giver lidt mere hos Dyrekassen, men de har dækket ALT.

Jeg hørte fra en dyrlæge med speciale i neurologi, at det selskab, hun som oftest skal diskutere med ifht til skanninger er Agria.

Fate er også forsikret hos dem, og de har virkelig været flinke ifht til et meget langt sygdomsforløb.

Jeg vægter dækning og kommunikation højest.

• #34   21. mar 2022 Jeg har Agria til Tucker og vil nok overveje at prøve noget andet til næste hund.
    Tuckers forsikring steg et år 25%, på det tidspunkt havde jeg ikke indsendt én eneste regning til dem. Grunden jeg fik, var at det er dyrt at holde et forsikringsselskab kørende.

Men de er jo kvikke, for jo ældre hunden bliver, des mere svært er det at skifte selskab og have samme dækning, så i mange tilfælde bliver man og sluger regningen.
    For nu er jeg også stadig kunde, men kommer de med en voldsom stigning igen eller en masse forbehold, så skal der virkelig kigges på alternativer.

Kommentér på:
Hundeforsikring prioriteter og valg?

Annonce