Hundeforsikring prioriteter og valg? {{forumTopicSubject}}
Hej
Inspireret af en tråd herinde begyndte jeg at kigge lidt på hundesygeforsikringer. Og så kom jeg til at tænke på hvad forskellige folk prioriterer ift dækning, pris, selskab osv.
Jeg har ikke planer om at skifte den jeg bruger til min hund men jeg skal have en ny på et tidspunkt så jeg overvejer også hvad jeg skal gøre med den.
Vi har en ret billig en nu der dækker ret godt (399 i kvartalet, 860kr + 10% selvrisiko og dækning for 30-et-eller-andet) men den dækker ikke HD og lignende så jeg har kigget nysgerrigt på f.eks. Dyrekassen som jo dækker det men er noget dyrere + jeg ved at min nuværende altid dækker meget hurtigt uden spørgsmål.
Så hvad prioriterer I?
Størst mulig dækning og pris ligegyldig?
En balance?
Billigst muligt?
Nogle bestemte ting der er dækket (allergi? HD? arvelige sygdome? medicin?)
Er det vigtigt(hvor vigtigt) at du kender/stoler på selskabet?
nov 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 132
Jeg ved så bare ikke endnu om jeg vægter tillid + pris højere end HD dækning :s
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Jeg går meget op i at få den bedste dækning, og at forsikringen er livslang og ikke bliver sat ned efter et antal år. Selvfølgelig også tillid til selskabet.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.284
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
Det er en afvejning mellem pris og dækning for mit vedkommende.
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.369
nov 2012
Forstår ikke helt pointen i at have en forsikring, hvis man ikke må bruge den, det er vel det jeg betaler til, og vi har altså aldrig brugt den fulde dækning. Det dyreste jeg har sendt ind var hans knæ operation på 12.000 kr.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.369
nov 2006
Jeg har overvejet at bruge den der dækker dysplasi osv indtil hunden bliver tjekket når den er 1,5 og så skifte til mit eget selskab bagefter hvis ikke den har noget. Det føles så måske lidt “forkert” så jeg er ikke sikker på hvad jeg ender med
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Har jeg ikke råd til at forsikre dem fra snude/næse til halespids har jeg ikke råd til at have dyr. Men det er jo selvf. billigere jo tidl. man forsikrer sine dyr.
Jeg har brugt samme forsikringsselskab til alle mine dyr, og har ikke planer om at skifte, da ingen giver den samme gode dækning uden pludselig at lave forbehold (Agria), hæve prisen helt ekstremt flere år i streg (Agria), eller hæve selvrisikoen pga. fiktive skader (TopDK) etc. Man skal se sig for, for laver et selskab pludseligt forbehold, kan det være meget svært at skifte til et bedre selskab.
Mange almindelige selskaber dækker slet slet ikke relevant. Så et selskab der har en vis specialitet i at forsikre dyr, kan være at foretrække, selvom det betyder man ikke lige for samlet alle sine forsikringer.
Trustpilot er et godt sted at starte inden man skriver under på noget. Eller søgefunktionen fx. herinde.
Min forrige hund var kronisk syg fra hun var 5 mdr. til hun døde. Aldrig var der et problem med forbehold, stigende selvrisiko, stigende priser eller spørgsmål til udbetaling af penge. Jeg sender ikke alt ind. Men hun havde mange dyrlægebesøg til 5000+kr om året. Uden forsikringen ville jeg ikke kunne have beholdt hende.
Mine katte er også sygeforsikrede, selvom de er indekatte ...
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
nov 2012
nov 2006
Buch: Kan man få dækket HD ved tryg? Så skal jeg måske se på dem igen. Vi har via Tjenestemændenes som er baseret på tryg og der kan man tilvælge led osv men det dækker stadig ikke HD
okt 2007
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Ea har jeg nu fået ind ved Dyrekassen. Tror jeg holder mig til dem fra nu af. Prisen er OK, og de er gennemsigtige. De har ikke en masse snørklede tekster med diverse forbehold, som gør, at man ender med at være i tvivl om, hvad de rent faktisk dækker.
mar 2022
Følger: 1 Svar: 1
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.280
feb 2009
feb 2009
Ikke desto mindre var det prisen for Lulu hos Agria. Og hun har virkelig ikke være en dyr dame hos dem. Det samme gjorde sig gældende for andre bullterriere. Der lød et ramaskrig i bullerverdenen ved nytår 2021, fordi der endnu engang var varslet prisstigninger og forringelser. Det var decideret grotesk at betale 7000 årligt for at få sin hund forsikret.
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.280
Jeg har regnet på det, og Agria har i dén grad tabt penge på Bella. Omvendt tjener de fedt på Dorit, som på 8 år har haft 2 dyrlægebesøg.
Jeg tjekkede lige Dyrekassen, og jeg skal betale det samme i Dyrekassen som i Agria for min kommende hvalp. I Dyrekassen er der så inkluderet livsforsikring, indtil hunden fylder 7 år. Men man kan ikke vælge lav % hos Dyrekassen. Hos Agria får man både samlerabat, rabat for medlemsskab i DKK og i DcH. Umiddelbart tror jeg, at de for den gennemsnitlige hundeejer har samme dækning, men der er sikkert visse racer, hvor de hver især stikker lidt af.
Min veninde har i Tryg eller If eller noget i den dur, og de har sat hendes selvrisiko op til 6.000 kr, da hendes hund rundede 10 år Der var også en bruger herinde med en fransk bulldog, hvor de gjorde noget lignende, fordi hunden havde været ved dyrlæge 2-3 gange på et år.
feb 2009
Jeg var meget skuffet efter ellers at have rost dem meget i mange år.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.861
Deres prisstigninger er helt sindssyge for Ridgeback's..
1000 kr. i prisstigning hvert år, er bare sindssygt, 7000 kr. om året for en hund?
Sam har kun brugt sin forsikring det første år til meget små beløb højest 3000 kr, så i 4 år har vi ikke brugt forsikringen nu, og begrundelsen for at den stiger hvert år, er at andres ridgeback's er syge og dyrlægepriserne i nordsjælland stiger, samt der nu er forbehold på tænder, som de intet vil dække på mere
Men jeg skal skifte nu, jeg er bare SÅ meget i tvivl om jeg kan få en god dækning andet sted og om dyrekassen alligevel har samme pris...
Jeg ved virkelig ikke hvem jeg skal skifte til!
okt 2007
Isabelle: Du var/er DKK-opdrætter ikke? Måske det kan forklare, at du har modtaget en ordentlig behandling?
De tager også æren for at de ukrainske hunde er ansvarsforsikret, selvom det er brancheforeningen, og dermed også alle de andre forsikringsselskaber, der dækker.
Nej jeg er ikke fan. Kunne aldrig finde på at bruge dem, alligevel blev jeg kontaktet af dem, da min vov er DKK- registreret. Min opdrætter bruger ikke Agria, men registrerer jo selvf. hvalpene i DKK.
okt 2007
Der var for første gang i 15 år en større prisstigning sidste år, hvis det bliver en tendens, så er jeg på røven.
https://dyrekassen.dk
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.058
Vi har haft Agria i 12 år. Brugte dem sidste år til operation for livmoderbetændelse. Ellers aldrig. Er spændt på om vi stiger til juni. Vi har dog gået på katten. Hun er 2 år, indendørskat og forsikring aldrig brugt. Den er dælme steget 20%!
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.861
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 235 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 1.037
Jeg hørte fra en dyrlæge med speciale i neurologi, at det selskab, hun som oftest skal diskutere med ifht til skanninger er Agria.
Fate er også forsikret hos dem, og de har virkelig været flinke ifht til et meget langt sygdomsforløb.
Jeg vægter dækning og kommunikation højest.
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Tuckers forsikring steg et år 25%, på det tidspunkt havde jeg ikke indsendt én eneste regning til dem. Grunden jeg fik, var at det er dyrt at holde et forsikringsselskab kørende.
Men de er jo kvikke, for jo ældre hunden bliver, des mere svært er det at skifte selskab og have samme dækning, så i mange tilfælde bliver man og sluger regningen.
For nu er jeg også stadig kunde, men kommer de med en voldsom stigning igen eller en masse forbehold, så skal der virkelig kigges på alternativer.
Hundeforsikring prioriteter og valg?