{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Indimellem er det lidt flovt {{forumTopicSubject}}

Hvor godt hunden kan opdrage en.

Kender i det?

Er vi på besøg hos nogle og tiden bliver 17.15 så begynder Marley at minde mig om at det altså er spisetid. Vi bliver afbrudt i kaffen/vinen af dybe suk og bebrejdende blik. Min mor sender mig nærmest hjem fordi “det er søøønd hvis han er sulten!”

Når vi så er hjemme må jeg dårligt tage sko og jakke af før blikket kommer igen. Når man så har spist sin vådfoder/andet aftensmad vil han gerne spise noget tørkost. Det må han gerne, han har det altid tilgængeligt. Men ikke af skålen på gulvet, nej. Til nøds i en foderbold men helst i af skålen/i hænderne i sofaen. Så er det velsmagende.

..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indimellem er det lidt flovt
  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 255
    #1   9. mar 2022 Nej, det kender jeg slet ikke smiley smiley smiley

  • #2   9. mar 2022 Hahaha ja! Men det er slet ikke så slemt ved mig, som det er hjemme ved min moster.

    Min moster er Baby andet hjem! De går tit ture sammen og hun er hans favorit menneske!
    - måske fordi hun er det menneske, han har opdraget bedst.

    Herhjemme tigger Baby ikke som sådan, han kan sagtens ligge for dig selv, han kravler ikke på os og han kommer sjældent og beder om at komme på tur...

    Hos min moster er han total ulidelig!
    Han stirre på min moster, fordi han ved det giver godbidder. Han render hende i røven, fordi han ved, at det giver adgang til gå tur. Han kradser hende på armen når vi skal spise, fordi der altid falder mad af og han SKAL sidde på skødet af hende, når vi snakker smiley

    Det er så vildt at se, hvordan han ændre sig, så snart vi træder ind af døren smiley


  • #3   9. mar 2022 Pt har vi en lidt anden lidt småpinlig rutine. De første jeg gør når vi kommer på besøg (og altså hundene er med smiley ) er at skynde mig at lægge folks fjernbetjeninger, mobiler, strikketøj osv op på høje ting. Penny er ikke helt civiliseret endnu på det punkt smiley Det kan forekomme en smule pinligt at rydde folks sofabord for diverse løsdele. Men hellere det end at skulle give folk nye mobiler og fjernbetjeninger i tide og utide smiley

  • #4   9. mar 2022 Åh jo, når man lever med en snart 12 år gammel viljestærk superdiva, så er man godt opdraget smiley

    Der er altid ro til ved 12-tiden, skal hun luftes inden skal hun nærmest bæres ud.

    Tidspunktet for hvornår damen mener det er aftensmadstid rykkes baglæns med ca. en halv time hver dag og hun nøjes ikke med at stirre, hun finder legetøj frem som hun kaster rundt med, gøer og spæner rundt i hele huset til hun er sikker på, at resten af flokken også ter sig som åndssvage smiley

    Hvis nogen formaster sig til at tage hendes plads i sofaen, sætter hun sig foran vedkommende og stirrer, hjælper det ikke i løbet af få minutter begynder hun at pibe sagte, i et toneleje som er frygtelig irriterende, hvor længe hun bliver ved er aldrig afprøvet, min mand har forsøgt at finde ud af det, men gav op efter 2½ time og flyttede sig.

    Efter vi er flyttet har vi også fået brændeovn og det elsker divaen virkelig, så når hun mener det er tid til at få tændt op, stiller hun sig foran brændeovnen, stamper med forpoterne og hyler indtil slaverne har forstået budskabet og har fået tændt op. smiley

    Hun har en hukommelse som en elefant og man skal tænke sig godt om, når man foretager sig ting der involverer damen, hvis samme ting sker på samme tidspunkt to dage i træk er det en tradition/daglig vane og så tager det uger at afkode damen igen. Det kan være gåtur på bestemt tidspunkt, eller tyggeben på samme tid to dage i træk

    Jeg elsker min gamle diva og hendes viljestyrke, selv om det af og til er en belastning smiley smiley

    Billede fra forleden hvor hun travede frem og tilbage foran garageporten, indtil tumpen fattede, at det jo var solskin og lunt, så der skulle selvfølgelig placeres en liggeplads


    profilbillede
  • #6   9. mar 2022 Her hjemme er der ikke som sådan faste spisemåltider, kun om morgen inden jeg tager på arbejde, der får han morgenmad og farvel snacks inden jeg går, om aftenen, er det forskelligt, om vi spiser kl 18 eller først kl. 20, han plejer at få aftensmad samtidig med os, men hvis han kommer og siger til at han er sulten før det, så får han egentlig bare foder med det samme, det er bare nemmere, jeg gider ikke konflikter over noget så lidt smiley
    Om aftenen skal han altid have en snack, det er printet ind i hukommelsen på ham, så når han b'er om sin aften snack, så får han den med det samme, forbi det er bare nemmere.
    Vi har prøvet at nægte og først vente til han ikke prøver mere, men han bliver mere og mere intens og voldsom, så er det sgu nemmere at give den snack eller foder, når han ønsker det, det er ikke noget problem her smiley


  • #7   9. mar 2022 Hippie, men hvorfor må han egentlig ikke få mad før tid, hvis han er sulten?

  • #9   9. mar 2022 Ok, det giver god mening smiley

  • #11   9. mar 2022 Kirsten har beskrevet Heras adfærd meget fint, der er nogle detaljer der er anderledes, men ellers er det spot on. Og Hera er kun 5, så det bliver interessant at se hvordan hun er når hun er 12 år. *lol*
    Hun er i øvrigt så udspekuleret at det først bagefter at det går op for mig at jeg er blevet " outsmarted" af en bulldog igen... smiley


  • #12   9. mar 2022 Jeg elsker, at mine hunde har opdraget mig godt. Det visser personlighed, tilhørsforhold og kærlighed. Jeg tror på, at en hund der tør opdrage sin ejer, er en hund der hviler i sig selv. Bare sådan noget som spisetider. Morgenmaden indtages efter morgenturen og den skal serveres som det første, når vi er kommet hjem. Aftensmaden er noget andet. Her kører hundene stadig på sommertid. Særlig Laurids. Jeg har forsøgt, at trække tiden. Men den går ikke. Kl 16.30 vintertid fortæller de, at det er er spisetid. Sjovt nok, så er det kl 18 vintertid, de aftener jeg er på arbejde og det er manden der er fodermester.

  • #13   9. mar 2022 Jeg har en alarm der går kl. 17, så jeg selv husker det (ikke at jeg glemmer det, for Maika minder mig om at det snart er tid en halv time før).
    Hun kender alarmen og ved hvad den betyder, for bruger kun dén tone til hende. En sjælden gang imellem, hvis jeg er virkelig træt, så kan jeg godt finde på at udskyde den en halv time...Men hun kender tiden - alarm eller ej - Så hvis jeg ikke letter rumpen, skal hun nok hjælpe mig. Først store suk. Så lidt brummen. Dernæst rejser hun sig og står og kigger på mig, og virker det heller ikke stiller hun sig liiige foran mit ansigt, og glor på mig. Ignorerer jeg dét, snakker hun højt! smiley
    Så ja...Her er der altså mad kl. 17...


  • #14   10. mar 2022 Her ringer vækkeuret kl 5:30, så er det ud og tisse i gårdspladsen-tid og SÅ er der MORGENMAD smiley Det lille madøre til Penny forsøger ihærdigt at fremrykke tiden for morgenmad til kl 5 i øjeblikket smiley Så vi kører en 'jo-du-kan-godt-komme-ud-og-tisse-kl- 5-MEN-du-får-altså-IKKE-morgenmad-før-5:30-alligevel'-kampagne smiley Jeg er blevet rigtig god til at ignorere en hvalp, der ligger og småpiver mig ind i øret smiley Det lidt sjove er at Perle gjorde PRÆCIS det samme da hun var 5 mdr gammel. Det er åbenbart en doberting at maven vågner kl 5 smiley smiley smiley

  • #15   10. mar 2022 Åårh Mette jeg har sådan en køter for tiden!
    Thea har ALTID være en syvsover.
    Men efter vi har skiftet foder, er hun blevet en lille djævel!
    Normalt får de morgenmad når jeg står op klokken 8...

    Som tingene er lige nu, vækker Thea mig lidt i 6! Bare for at få morgenmad og gå i seng igen..... Jeg har ikke tålmodighed til at ignorere hende om morgenen... Såååå Thea har vundet den kamp smiley


Kommentér på:
Indimellem er det lidt flovt

Annonce