Vil bare vise jer nogle billeder . {{forumTopicSubject}}
Mine 3 skønne oldebørn ,,, ( som bor i Australien ( Perth ) ) .... har lige fået deres allerførste hund/hundehvalp. ...... Er den ikke nuttet.
Kennelen i Australien har en fin måde at sælge og aflevere hvalpe på. ...... ( man skal lige huske at Australien er STOR ) ...
Først kommer familien til kennelen , når hvalpene har fået øjne eller lidt senere og de vælger deres hvalp..... så sender kennelen billeder af hvalpen hele tiden .... og når hvalpen er 8-9 uger kører kennelejeren selv ud til familien og afleverer hvalpen.
PS: .... Den lille klodsmajor har allerede smadret en standerlampe og en vase ..... ..... og de har kun haft den i et par dage .... men de er lykkelige for den alligevel . Ha ha
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Men med hensyn til aflevering af hvalpen, så er jeg ret uenig i, at det er en fin måde at gøre det på. Jeg har enkelte gange afleveret hvalpe, specielt i begyndelsen som opdrætter, men jeg synes, det er bedre for hvalpene at blive afhentet hos mig.
Når jeg har haft hvalpe med ude på besøg hos andre, hvad enten det så er for aflevering eller bare besøg, så har jeg oplevet, at selv om hvalpene har virket glade, harmoniske og virket til at more sig, så har de holdt meget øje med mig, og har jeg forladt rummet, har de straks ville med. Det har virket som et svigt at gå fra dem. Så jeg foretrækker klart, at hvalpene forlader mig med den nye ejer, som de selvfølgelig hurtigt knytter sig til i forhold til, at at jeg forlader dem.
Jeg diskuterer ofte problematikken med en veninder, der er katte opdrætter og foretrækker at aflevere. Det kunne være interessant at høre, hvad I andre, der opdrætter hunde mener.
maj 2008
Opdrætteren boede tæt på mine forældre, så jeg havde tæven med derop, og tilbragte et par dage hos forældrene. Tæven virkede totalt upåvirkede af, at hvalpene ikke var der mere, men da vi kom hjem til os selv, ledte hun meget efter sine hvalpe, som jo så ikke var der mere.
Mine hvalpe har da også fint klaret at blive afleveret hos andre, men jeg synes, den anden måde virker nemmere for dem. Og i hvert fald for mig.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
maj 2008
Mette, du tror ikke, at Penny måske har reageret på at køre bil ?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.596
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Jeg har lige kigget på flere andre billeder de har sendt .... forstørret dem ... og der kan jeg godt få øje på lidt bare pletter .... og i kanterne er græsset også lidt højere.
Så jeg er sikker på , det er rigtig græs .... ... Men jeg vil da prøve at spørge dem , næste gang jeg taler med dem .... ( hvis jeg husker det ) ... ha ha .
For selvfølgelig skal du da have at vide , hvilket græs de har ....
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Sender lige et billede taget i går i haven ... Ungernes første skoledag efter ferien ... i deres " fine" skoleuniformer .
Her kan du se græsset gror helt vildt ...
Vil bare vise jer nogle billeder .