{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

hvornår stopper det {{forumTopicSubject}}

har lige læst bt er så træt af folk med muskelhunde der ikke kan styr dem det gir os andre problemer har selv 3 styk d ældste er 11år og har aldrig haft problemer de skal holdes i snor når der er andre hunde

hvis i vil ha flere racer gjort ulovlige så forsæt med at være nogle tumper så kommer det nok spasser

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår stopper det
  • #1   31. aug 2007 Martin kan du ikke lige smide et link, kan ski ikke lige finde noget på BT?

• #3   31. aug 2007 ja de utrolig oppe i medierne pga af tumper..
    vi skulle til ærø med vores hunde. den ene en amstaff, der sagde alle på færgen hvor er den dog sød, hvad er det for en.. er det en bokser.. nej det en amstaff. nå, også tog de hånden til sig.. og gik..

så på ferien når de spurgte om han var en bokser sagde jeg bare ja..

• #4   31. aug 2007 nogle undersøger bare ikke racen og tror den er så nem så nem... tror det er det han mener..

• #5   31. aug 2007 Ja det er sørgeligt at vores dejlige hunde bliver behandlet som pest fordi der nogle spader imellem.

Men Maja gør som jeg, træk på skulderne og tænk de ved ikke bedre, eller fortæl dem om din hund, det plejer at virke.

Pernille og vi er meget glade for dem der godt kan li vores hunde, og de er altid velkommen til at komme og få kysser........altså af hundene;-)

• #7   31. aug 2007 ved godt det var lidt hårdt skrevet men der er nogle af os der reprecentere vores hund som gode ambassadøre for muskelhunderacerne men problemet er at vi kan være 100 der viser vores dejlige hunde frem og folk siger de er da ikke slemme også kommer der sådan nogler tumper og ødelægger det hele på en aften det er bare for lattterligt

kan ikke finde linket de er i papir udgaven for idag hele midter siden

• #8   31. aug 2007 jeg vil også ha møs

• #9   31. aug 2007 lars,, ja det jeg også ved at vende mig til nu.. for de må selvom hvad de synes om ham.. ved han er glad og vil blive endnu mere glad for dr kom en og snakkede med ham,..

• #10   31. aug 2007 Martin ok, den skal jeg vist lige have købt.

Iøvrigt er jeg helt enig med dig og syntes faktisk ikke din tone er for hård.

• #11   31. aug 2007 Synes også det er smadder ærgeligt.

De hunde jeg kender, og det er mange efterhånden har gode ansvarlige ejere, og de dejligste hunde man kan tænke sig.

Ikke alle kan med alle, men ansvarlige ejere og der er ingen problemer.

• #12   31. aug 2007 Martin du er meget velkommen, de giver gladeligt møz ud til alle der gider ha dem haha

• #13   31. aug 2007 Bulldog Fever. Jeps man kan sku se det på de "tabere" der, det er meget trist.,

• #14   31. aug 2007 Og Martin til din overskrift vil jeg sige, aner det ikke. Desværre ser det kun ud til at problemet bliver være og være.

Ved sku ikke lige hvad der skal til at stoppe problemet, men ihvertfald skal politiet på banen, og det er der slet ikke politisk vijle(penge) til desværre.

• #15   31. aug 2007 bulldog---- ej det forfærdeligt.. det sådan en der ikke burde ha sådan en.. han har den sikkert kun som potens forlænger.. årrh kan blive så irriteret

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #16   31. aug 2007 Bare vent, for til næste år er problemet på sit højeste.

Og hvorfor det?

Jo boomet med muskelhunde startede i slut 06 og hele 07, så i 08 er fjolsernes hunde kønsmodne.

Hvis i tror internaterne/BT/EB har travlt nu, så bare vent til 08 smiley

Stakkels hunde

• #17   31. aug 2007 Puha Anne der ødelagde du lige mit ellers gode fredags humør, den tanke havde jeg slet ikke tænkt;-(

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #18   31. aug 2007 Lars M

Det er sørme heller ikke sjovt at tænke så meget... smiley

• #19   31. aug 2007 Nej jeg ved hvad du mener;-)

• #20   31. aug 2007 Anne: øv for den...!! der noget der.... =o(((
    sad og kiggede rundt på de forskellige sider med salg af hunde igår...og bla amstaffer....nøjjjjj...der er sandelig mange kuld igang.... det jo så voldsomt!
    Og til emnet vil jeg sige...... det må være yderst træls at ha en så skøn vap...man bare gør sit for at dens indlæring og humør er i top...og så møde så mange fordomme i sin hverdag!

• #21   31. aug 2007 Jeg syntes også det er rigtig ærgligt at de har det ry.. Det gør nemlig at os som ikke kender ret meget til dem bliver nervøse når vi møder dem.
    Jeg bor i en meget lille by.. Her har ikke boet nogle muskelhunde. Vi har lige fået nye naboer. De går og sætter hus i stand. Igår da jeg kom forbi så jeg at de havede en muskelhund.... Min første tanke var.. Åh nej.. nu kan jeg aldrig gå forbi der mere med mine to drenge.
    Jeg kom så til at tænke over min egen reaktion... Og føj hvor jeg fik det dårligt med mig selv.... Jeg havede aldrig troet at jeg ville være så fordomsfuld.
    Nu vil jeg simpelt hen tænke på den som alle andre hunde indtil det modsatte er bevist.

• #22   31. aug 2007 Så gerne de blev gjort ulovlige... Nu må det skisme ha en ende... Og folk der blev opdaget i at have denne race, skal straffes med giga bøder, fængselsstraf og miste retten til at holde dyr. Punktum

• #23   31. aug 2007 Louise, et forbud virker jo ikke, Pitt Bulls er jo ulovlige og der har aldrig været så mange i DK som der er nu.

Nej der skal nok helt andre ting til, jeg tror en Hollænder model ville virke, den virker ihvertfald i hehe Holland;-)

• #24   31. aug 2007 Stod det til mig burde de seriøse amstaff ejere lave totalt avls stop på dem i de næste par år.. og det samme gælder ambull for der er så mange af dem der ikke kan få et godt hjem fordi der er blevet avlet som der er blevet gjort...

Louise A...hvilken race?

• #25   31. aug 2007 M T, kan sagtens se din pointe, men den efterspørgsel der vil så bare blive mættet med tavleløse blandinger fra øst Europa som ingen aner hvad indeholder.

Den tanke er heller ikke rar;-(

• #26   31. aug 2007 Louise A??? AT amstaffen blev gjort ulovlig??
    Så nu nærmere at idiot-ejerne af alle slags racer blev gjort til kriminelle som der blev slået hårdt ned på istedet.

• #27   31. aug 2007 Lars...nej det er jeg med på og det nytter heller ikke noget... Men problemet bliver større og større jo mere populær presaen bliver.. Det er desværre allerede en realitet og det går helt galt..

• #28   31. aug 2007 Mine Piger: Så ville du bare se en eksplotion at Lab blandinger herhjemme.

I øvrigt går Hollænder modellen ud på at kun er lovligt at have hunde med FCI Stamtavle og kun lovligt at alve på hunde FCI stamtavle.

Bliver du stoppet af politiet har du 24 timer til at fremvise en stamtavle ellers bliver din hund aflivet.

Du for ingen hug fra mig, jeg hører gerne på folks argumenter.

• #29   31. aug 2007 Lars...den holder jo bare heller ikke helt - hvad med en lækker race som boerboel så? Eller med diverse avlere der sender stamtavlen efter man har fået hunden med hjem? der er så mange ting der kan gå skævt der...

• #30   31. aug 2007 Ved godt det med Pitten... (selv herude på landet bor en idiot der importere dem under Amstaffs). Jeg er fandme bare så gal på de klaphatte der ikke kan styre deres kræ... OG jeg mener så ikke at det kun er ejeren der fejler her, men også racen der er noget mentalt galt med. Og indrømmer gerne at hvis jeg møder et af de kræ på min vej med mine hunde, vender jeg om og går den anden vej... HVIS så at hunden har i sinde at gøre mine hunde noget... bliver det, det sidste den oplever i sit lille hundeliv.

• #31   31. aug 2007 M T, kan kun sige at det fungere i Holland;-)

Og det er jo kun Amstaff´en og andre hunde man mener er problem hunde det skal gælde. Ikke en for alle hunde;-)

Med hensyn til eftersendte stamtavler, ja så må DKK jo komme lidt op på mærkerne med de her racer, evt kan man sige at først gælder når hunden 10-12 uger, det er jo ikke hvalpene der er problemet.

• #32   31. aug 2007 Det hviler klart et stort ansvar på avlerne og jeg kan love dig for at de fleste Amstaff kennler i DK der er DKK godkendt, sortere meget kraftigt i hvem de sælger til.

Igen denne Hollænder model skal kun gælde de racer der problemer med.

• #33   31. aug 2007 Louise, tror du ikke jeg er gal på de der tåber, det er dem der giver mine hunde et dårligt ry, så jeg føler præcis den samme vrede som du har.

Og igen ja klart er hunden en del af problemet, men de hunde der er problemer med er ikke dem med FCI stamtavle, det er alle de hunde der på mere eller mindre tvivlsomme måder kommer til landet, de er dårligt opdrættet, ofte blander af dvs, for at dække efterspørgslen. Og de bliver solgt til hvem som helst der vil købe en hund til 2000 kr. Folk bliver så bildt ind der er en Amstaff.

"En Amstaff uden FCI/DKK stamtavle er at betragte som en blandings hund.", Det udsagn kan jeg kun være enig i, for der er nemlig kæmpe stor forskel på disse tvivlsomme blandinger og vores andres rigtige Amstaff´er.

• #34   31. aug 2007 Jeg så ihvertfald meget gerne at man prøver denne model før man bare forbyder flere racer. For det første syntes jeg det ville være meget trist da Amstaff´en er en dejlig race og for det andet tror jeg ikke et forbud vil løse problemet. Da 1 nye racer vil blive mode hos de her tåber og to flere ulovlige hunde vil komme til DK.

• #35   31. aug 2007 Jeg ved at avlerne gør en stor indsats, men har nu alligevel oplevet tavleAmstaffs med det forkerte sind.... Så sent som 14 dage siden, da mine hunde for første gang fik besøg af en af slagsen... En tæve på 2 år, der allerede i sit korte liv havde bidt en hund og to personer.. Dette får jeg afvide da den ER sammen med mine hunde... Forklare veninden at den burde aflives prompte, efter min mening, men da den ikke er blevet meldt, sker der ingenting.. Se den evt under mine fotoalbums. Den hund får ikke lov at sætte sine poter i vores have mere... Den var utilregnelig og meget dominerende...

• #36   31. aug 2007 Lars...godt så smiley

• #37   31. aug 2007 Louis A, der er jo aldrig nogen garanti, det findes dårlige hunde indenfor alle racer, det kommer vi aldrig uden om. Men det her forslag vil voldsomt formindske antallet af disse utilregnelige hunde, hvis det altså efterlevet at politiet.

Iøvrigt er jeg helt enig med dig i at den hund du omtaler burde aflives, og var det min ja så var det sket for lang tid siden.

M T, he he ja man holder jo af kræne;-)

• #38   31. aug 2007 Ja!! Hvor det rart at kunne sige sin mening til en Amstaffejer uden at i stejler... Så kan jeg tale med 2 herinde ha ha...

• #39   31. aug 2007 Lars: jeg sidder her og nikker med... dit skrevne omkring især dette emne... oser af en viden om emnet... og det prisværdigt...
    kunne der ikke være flere af din "race" der representere deres race med ligeså stor forståelse og omhu...
    Det kunne da bestemt være en god start at man herhjemme prøvede Holland modellen....
    ....vi plejer jo desværre bare at være så håbløse bagud med at få sådan noget hurtigt op at stå i lille DK desværre...

men er der nogen der ved noget om hvad de gør af særiøs arbejde omkring det stigende problem... i DKK ?

• #40   31. aug 2007 hihi, jeg har ikke amstaff så der kan du sige hvad du vil uden at jeg stejler smiley

• #41   31. aug 2007 MT he he.... Nej, men det er skisme rart at høre de ord fra en ansvarsfuld hundeejer... og så ejer af lige netop den race, man har mest imod.. Jeg ville da sikkert også forsvare GD,eren hvis det kom så vidt, men ville samtidig erkende at racen er et problem.. Det er der ikke mange der gør.

• #42   31. aug 2007 Louise A, jeg stejler ikke fordi jeg ved og indrømmer gerne vi har et problem, og det er et problem der skal gøres noget ved og det skal tages seriøst. Iøvrigt mener jeg at altid er sundt at lytte til andre folks meninger især når man selv har følelser med i det. Tror det er der filmen knækker for de fleste når de her følsomme emner bliver diskuteret. Man tager udgangs punkt i sin egen hund, som jo altid er den dejligste. Men for at komme videre her bliver man nød til at prøve og kigge ud over sin egen næse, og vedkende sig at der altså er nogle problemer vi bliver nød til at løse, ellers så kommer der et forbud en dag.

Annette, der mange der ved meget mere end jeg gør om det her emne, jeg kæfter bare lidt mere op hehe

Iøvrigt hørte jeg noget om at DKK nu selv er kommet med forslaget om at det kun skal være lovligt at avle på muskelhunde med stamtavle, det er da et skridt i den rigtige retning syntes jeg.

• #43   31. aug 2007 Lars : loool det er der sikkert...ggg... men dem høre vi jo så bare ikke.... og det jo noget ærgeligt....
    Men dig høre vi.... og det jo dejligt... *S*
    en sund debat og at vi hver især gør vores for at få et indblik i begge lejre... det tror jeg er den rigtige vej....
    Det var da en fin ting...at de er med fremme DKK..
    men det sandelig et omfattende emne...
    og sidder stadig og tænker over Anne R skrevne ord.... =o(((

• #44   31. aug 2007 Ja den er grim, havde ikke selv tænkt den tanke, men puha.

• #45   31. aug 2007 Tjaeh.. Folk kan starte med at lade være med at sælge deres hvalpe til tåber der synes sådan en hund er smadder sej, men ikke aner en skid om racen...... Så kan det være at vores fordomme om muskelhunde og deres ejere engang bliver elimineret smiley

• #46   31. aug 2007 Stine, problemet er jo at hundehandlere er totalt ligeglade med hvem de sælger til, de skal bare have nogle penge i kassen.

Som skrevet længere oppe, så kan jeg love dig for DKK godkendte avlere i DK, sortere rigtig mange fra når de sælger hunde.

• #47   31. aug 2007 Mine Piger: Nej jeg kan naturligvis ikke stå inde for alle DKK avlere, der er også brodne kar imellem, længere oppe skriver jeg også de fleste. Men jeg ved der bliver sorteret mange fra rund omkring, men som også sagt tidligere der findes ikke nogen 100 % vandtæt løsning, det bliver vi nød til at se i øjnene. Men når det er sagt så kan problemet gøre meget meget mindre end det er i dag, det er jeg sikker på(det skal jeg vel også være). Men der er ingen garanti for at ovenstående forslag vil virke efter hensigten, men jeg syntes der lyder som noget der er værd at prøve.

De mennesker du her nævner kender jeg ikke, men jeg er helt enig i din mening om dem, det er simpelthen for dumt. Og jeg er ked af at sige det, men det er desværre ofte unge mennesker man hører/ser de her dumheder fra. Og det er også klart i gruppen unge mennsker(især drenge) men hunde uden tavler der har problem hunde. Vi ser det hvergang det går helt galt og det er det internaterne fortæller.

Desværre men sandt.

Kommentér på:
hvornår stopper det

Annonce