hund og corona {{forumTopicSubject}}
Øv, corona begynder at komme tæt på.
Familie og venner bliver ramt!
Så tankerne om, hvad der skal ske, hvis jeg selv får corona, ligger og spøger.
For hvordan passer man hund, samtidig med at være smittet af corona?
Kan vi lufte hunde i skoven fx, hvis vi skulle blive smittet?
Er der nogen herinde, der har været ramt, som kan give et billede af, hvordan hverdagen har været, mens I har været smittet?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.123
Jeg er I øvrigt vaccineret alle tre gange, hvis det har nogen betydning.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 938 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Vi har ingen have, så hvis vi bliver ramt, så skal vi jo ud med hundene alligevel.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.741
Spørgsmålet er mere om du kan lufte dem. Min søster hostede helt vildt og kunne forstille sig at skulle gå bare en kilometer uden lungerne var hostet op, plus høj feber.
maj 2007
mar 2008
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.137
Jeg ville nok holde mig væk fra steder hvor man ved at Der er andre mennesker
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.096
Hvis du bare ikke tager kontakt til andre, så ser jeg ikke problemet.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.132
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.644
sep 2017
Følgere: 527 Emner: 140 Svar: 10.328
Men jeg ville gøre præcis det samme, hvis jeg blev ramt. Her hvor jeg bor, kan jeg sagtens lufte hunde lange ture, uden at skulle behøve at komme i nærheden af andre, så jeg ville bare nappe de ture.
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 523
Jeg var nærkontakt i sommers, dengang man skulle i isolation som nærkontakt. Der var smitteopsporingen absolut ikke begejstrede for at jeg havde hund jeg skulle lufte.
Men altså vi går i forvejen tur hvor vi undgå flest muligt
mar 2008
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 531
Vi gik ingen steder, og hunden måtte nøjes med haven. Havde jeg ingen have, så havde jeg nok sendt hende på ferie hos nogen der kunne/ville lufte hende.
jul 2011
maj 2007
Ikke at man ikke skal tage hensyn. Jeg synes bare det vil være voldsomt overkill at få en anden til at lufte Skinken.
Det kan også være at jeg bare er blevet desensibilseret af 2 års bøvl med Covid19.....
mar 2008
Jeg syntes sq det er svært - men langt de fleste af vores luftesteder, er ture vi kan have helt for os selv!
Det er fordelen ved at være hundeejer, vi finder mange steder hvor der ikke kommer andre
feb 2007
jul 2011
Hvis vi begynder at gradbøje hvad vi “må og ikke må”, så bliver det hurtigt en glidebane. Hvis en person mener det er ok at gå en tur i skoven mens personen har corona, og personen advokerer for at det da er helt ok. Så ruller lavinen. Så bliver det ok at gå på fortorvet i udkanten af byen. Det næste bliver at det er ok at gå i tætbefolkede gader. Og pludselig render corona smittede mennesker overalt.
Det er en så begrænset tid man skal isolere sig, så hvorfor ikke bare lige holde sig på egen matrikel i de dage? Når nu det står sort på hvidt at det er det man skal? Ingen - hverken hunde eller mennesker - dør af at undvære deres gåtur i en uge.
maj 2007
jul 2011
“JEG vil ud og gå, så derfor gør jeg det - også selvom jeg har fået direkte besked på at blive hjemme og IKKE gå tur”. Dør du af at blive hjemme i et par dage?
Dit argument omkring at andre menneskers “omløb” ikke er dit ansvar er både krænkende og tåbeligt. Især på et Forum hvor der er unge mennesker og hvor gud og hver mand kan gå ind og læse. Også folk der “ikke har lige meget omløb”. Det ér faktisk dit ansvar, ikke at opfordre til at bryde reglerne.
maj 2007
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.542
Man skulle kun betale for foder.
jul 2011
Krænkelsesparathed og skingerhed…. Ja sådan kan man da også nemt komme ud af en diskussion, når man ved at man er forkert på den
Lad os håbe at du aldrig kommer galt afsted, eller skal indlægges på sygehus, når du ikke har noget netværk til at hjælpe med at passe hunden, og du åbenbart absolut ikke har andre muligheder. Det ville næppe være sjovt at skulle gå et par timer dagligt med hunden, hvis man er på krykker
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.881
Jeg kan sagtens gå lange ture på de der 10-11 km uden at møde et eneste menneske
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 511 Svar: 12.481
Vi har da ihvertfald været ret hys med på trænningspladsen, at folk ikke skulle nusse på hinandens hunde i den her periode.
Og jeg stemmer i med de andre.
Jeg kan ikke byde nogen, at skulle ud og gå 7-10 km om dagen med min flok (tror også det ville blive forholdsvis kaotisk)
Til gengæld kan jeg uden problemer selv gå turene, stort set uden at møde nogen - og kan ellers uden problemer trække MINDST 10m væk, hvis vi skal passere nogen.
Og jeg rører altså ikke ved noget, ude i skoven, som smitten så kan gives videre fra.
jun 2007
Ingen (so far) af de mange hundefrisører i vores onlinegrupper er blevet smittet fra pels. Vi er jo i høj grad disponeret, da pelsen ofte flyver rundt og ikke sjældent ender i luftvejene.
aug 2007
Jeg kunne bare huske noget med, at hundene kunne bringe smitten videre på den ene eller den anden måde
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
jul 2011
Vi skulle da bare være taget på kælkebakken. Der er normalt aldrig nogen mennesker i den del af skoven hvor kælkebakken er. Så det kunne vi da sagtens have gjort. Og hvis der så var mennesker, kunne vi jo bare holde afstand. Det ville jo slet ikke være mit ansvar, at folk lige pludselig har lyst til at være i den del af skoven, fordi der er sne. Vores behov for at kælke retfærdiggøre jo helt og aldeles at vi tager ud og kælker selvom vi har corona, og selvom vi risikerer at støde ind i andre mennesker.
Gad vide om man også bruger den slags logik, når det gælder andre regler? At fordi det ikke lige passer ind i vores liv, så gør vi bare som det passer os?
aug 2007
Hvis jeg fx. går ude på en STOR mark, så kan jeg uden problemer holde op til 100m afstand, hvis der skulle dukke et andet menneske op?
Jeg er reelt væsentligt længere væk, end man generelt er fra enhver nabo i et villakvarter, hvis man bare bevæger sig ud i sin egen have.
Hvor er det lige, du mener, at det bliver uansvarligt eller urimeligt? Hvem udsætter jeg for risiko?
Jeg tror faktisk ikke, jeg ville kunne gøre det samme, hvis jeg skulle styre børn og kælk på en bakke i skoven, så jeg har svært ved at se sammenligningen?
Jeg har Googlet en del, for at finde er klart svar, men der er meget delte meninger, kan jeg se - og der er ingen opslag af "nyere dato".
feb 2007
Vi var også samlet mere end 10 mennesker under den første nedlukning, for ja jeg så min søster som har 6 børn, og vi alle var testet.
At du vælger at tolke anbefalinger som regler er helt op til dig, men at gøre os andre bussemænd fordi du mener vi er dem der smitter andre fordi vi lufter vores hunde og børn i områder hvor der kan være flere 100 meter imellem os når vi passere hinanden, er sku ikke okay.
Vi alle bruge vores sunde fornuft og passer på hinanden. Og jeg skal ikke bures inde i 10 dage med 2 unger og to damphunde. Når jeg ved få luft i skoven der ikke kommer nogen.
Men ja tager ikke ned og handler eller vælger at gå ud når jeg alle vejens unger er ude at lege.
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.376
Du må gerne lufte hund - dog skal du holde afstand og bære mundbind (står på side 2).
aug 2007
sep 2017
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.994
Du ved jo udmærket godt . hvad Zoe mener .
sep 2017
jun 2007
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.376
Var da så lidt
Har selv undersøgt det, idet jeg er alene med min hund og bor i lejlighed og ikke lige umiddelbart har mulighed for at få nogen til at komme og lufte ham
mar 2008
Jeg ville godt nok være ked af, at skulle holde bæsterne inde..
Den gamle sked ikke i 2 dage, pga nytåret... Det er skrækkeligt!
Jeg er glad for vi kan tage ud. Vi har en masse hemmelige steder, hvor vi ikke har mødt et eneste menneske, i alle de år vi er kommet der. Så det må være der vi søger hen, hvis/når vi bliver ramt.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.750
Må jeg tage ud at kælke, hvis jeg samtidigt lufter den rødhårede galning? Hvis ja, hvornår kommer sneen så igen? Var det for mange spørgsmål på én gang? Eller måske lige tilpas?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.392
Ellers må hun bruge haven, hvor hun selvf. har lært at besørge.
Alternativt ved fx. indlæggelse, må hun jo på internat. Man bør altid have en plan B.
Jeg har mulighed for at lufte hende i plantagen etc., men de dage det drejer sig om, der respekterer jeg selvf. mit samfund, og holder mig hjemme.
Bor man i lejlighed, så roder man rundt i opgangen, rører ved håndtag, postkasse etc. når man skal ud med hunden. Det er ikke okay.
Men måske os der har mistet pårørende til den her møgsygdom, er lidt mere hysteriske ...
Man må jo gøre som ens samvittighed byder en. Om ikke andet er det jo en god undskyldning, at bruge ens hund til at bryde isolationen ...
mar 2008
Dine tanker kan jeg sagtens relatere til!
Og i alle andre situationer ville jeg gøre præcis som dig - derfor bliver det et dilemma for mig med mine hunde, når vi ikke har have - og selv hvis vi havde, skulle vi jo stadig ud igennem opgangen for at komme i haven. Det skal vi i øvrigt også for at vaske tøj og komme ud med skrald.
Jeg er selv i risiko gruppen, og frygter faktisk for, hvordan mit forløb vil komme til at se ud. Så måske giver det hele sig selv, at jeg er nødt til at finde noget alternativt.
Jeg ved at dyreværnet tilbyder pasning - men måske er det mig der er hysterisk med mine hunde, men det skulle være ABSOLUT sidste løsning. Det er slet ikke noget jeg har lyst til at udsætte dem for.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.392
Jeg skal se pensionen når jeg er symptomfri (haft bihulebetændelse siden d. 25. december).
Den løsning jeg havde til Kia er desværre ikke en mulighed da passeren er død.
Men pension og internat er absolut også sidste valg herfra.
Men der er andet end Corona der kan nedlægge en, så når mit netværk ikke kan tage hende (opdrætter tager hende hvis det går helt galt), så skal jeg finde en løsning.
Bare i forbindelse med bihulebetændelsen har der været isolation, tests gange mange, aflyste aftaler etc. Skye har brugt haven en del, også fordi jeg rent faktisk er syg.
Hvad hvis I får Corona og det ikke er et mildt forløb? Hvem lufter hunden så?
Pyh ha. Lad os håbe alle får et mildt forløb når det bliver vores tur.
mar 2008
Det er slet ikke noget vi har tænkt i før, for det er en helt unik situation, hvor vi begge i husstanden bliver sat ude af spil.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.304
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.499
Men rent lavpraktisk, hvis man er på indlæggelses niveauet, er man mon så overhovedet i stand til at køre til et eller andet internat, måske forholdsvis langt væk, for at aflevere den/dem ?
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Vi aflyste pasning af andres hunde. Egne fik kun tur i haven. Jeg havde ingen symptomer og måtte gå ud i verden igen nytårsaftens dag - og der gik jeg altså med dem på skift i skoven. Lige den dag skulle de gerne være trætte i hovederne. Men måtte jo så også gerne i følge anvisningerne.
Havde vi boet i f.eks. Lejlighed havde jeg trukket på nogle venner og hørt om nogen kunne passe hundene i de dage. Det ville jeg synes var lettere og mere sikkert end at nogen skulle lufte dem 3 gange daglig.. for ja hunden kan jo ikke skide på gulvet fordi du ikke må gå ud af døren. Taget i betragtning man heller ikke aner hvor skidt eller ej man bliver, så ville jeg lave en aftale med nogen om hvordan i gør - hvis.. hvis du bliver meget skidt kan du jo alligevel ikke lufte hund. Og så kan den lige så godt være i pasning først som sidst.
Vi havde f.eks. Oppe at vende hvordan vi skulle gøre hvis vi fik behov for dyrlæge osv.
Men vi var da meget glade for at have have lige der.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Jeg kørte ud og gik ture på nogle øde steder tidligt om morgenen eller sen aften. (Dengang blev man jo ikke testet).
Bliver jeg så syg, at jeg ikke kan gå med hunden, så må han klare sig med haven. Eller mine forældre kan gå med ham.
Fik jeg det nu ville jeg gøre det samme som sidst. Men ofte så møder vi ingen på vores gåture.
hund og corona