974 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Puddelmor og ddb hvalp Puddelmor og ddb hvalp

hej alle positive mennesker .Jeg står en en situation hvor jeg har fået en puddelmor ind der skal ha hvalpe og jeg har en ddb hvalp på 14 uger .Der er 7 hunde her og jeg barfer alle , men jeg er ekstra opmærksom på mor puddel og ddb hvalpen , kan få lidt ekstra måltider / snack og har derfor valgt dette foder . https://www.pricerunner.dk/pl/456-3431755/Kaeledyr/Royal-Canin-Mini-Starter-8.5kg-Sammenlign-Priser

Er du barfer og har du bedre råd , så er jeg modtagelig , har ikke haft hvalpe eller drægtige på barfhunde i mange år så er lidt usikker , men har brug for jeg kan give dem lidt når de er for dem selv og slapper af væk fra flokken , hvilket er nødvendigt for dem begge .skriv positivt og ud fra viden ikke gætterier .mvh og mange tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puddelmor og ddb hvalp
  • #1   10. dec 2021 Din DDB hvalp er muligvis bedre tjent med ren BARF og måske et mineraltilskud end et tilskud med et foder designet til drægtige og diegivende tæver og hvalpe under 2 mdr af små racer smiley
    Alternativt skal du nok hellere finde et hvalpefoder, der passer til DDB hvalpen istedet for. FX RC Giant Puppy. Starter varianten er MEGET energitæt, hvilket ikke specielt smart til din DDB hvalp, der jo helst ikke skal gro for stærkt. Der er meget mere fedt i starter varianten (22%) end i Giant Puppy varianten (14%). I sidstnævnte er der så tilgengæld mere protein og fx calcium/fosfor forholdet er tilpasset en hvalp af en race der bliver stor og tung.

• #2   10. dec 2021 Jeg ville tænke på noget helt andet foder.
    Den store hvalp ville jeg give Essential beginning Large breed. Han vokser helt i smadder på det der royal canin. Der er alt for meget energi i.

Den drægtige tæve ville jeg give Essential the beginning. Det samme kan hendes hvalpe få.

• #4   11. dec 2021 tak for de søde råd , man skal bare lige huske at barf og alle vitaminer og mineraler
    der dækker hundens behov , er på plads , så vi snakker snacks og self baby hvalpe start foder når de små blir født og er gamle nok til det 3

• #5   11. dec 2021 Enig i #1.

Brug RC Giant junior til din ddb hvalp. Det virker fint - vi har haft 2 cane corso, som jo er samme hundetype som ddb - der voksede op på det, begge endte ud med A og 0 og havde aldrig problemer med foderet.

Det er bare Marlene, der nærer en indgroet aversion imod det fodermærke - og anbefaler Essential til alle der spørger smiley
    Det er det nye sort og alt andet er spild af penge og kun for folk, der ikke aner hvad der er the shiiit smiley

• #6   11. dec 2021 Jeg har med stor succes brugt RC schæfer foder som godbidder smiley de er ret store, de fleste hunde elsker dem og indholdet er ret fint, det andet som bliver nævnt er meget små piller, det er lidt svært at bruge som godbid til store hunde, mine små löwchen elsker også schæfer foderet og gnaver lystigt på det smiley

• #7   11. dec 2021 Jeg nærer nu også en aversion mod RC. For det første døde en af mine killinger pga. bakterier i RC mother- and babycat, og for det andet fælder vores hunde til døde, når de får RC og går i sultestrejke. smiley

Faktisk spiser Mimi stort set kun vådfoder blandet med lidt grønt og madrester. Og Balder får Wolf blandet med lidt grønt og madrester.

Jeg ville også give godbidder i form af noget, der er mere egnet til den specifikke race og situation. smiley

• #9   12. dec 2021 For det første døde en af mine killinger pga. bakterier i RC mother- and babycat, og for det andet fælder vores hunde til døde, når de får RC og går i sultestrejke. smiley

Jamen udfra en SÅ grundig undersøgelse, vælter jeg kongen og må blot erkende at RC jo så MÅ være noget lort.
    EN killing .. og så en masse hunde der fælder og går i sultestrejke ... GOSH !!!!!

• #10   12. dec 2021 Tja nu var der kun en killing i det kuld, ellers havde flere været døde. Som om det ville være bedre. Alle voksne blev ret syge.

Rollo kunne slet ikke tåle deres foder.

Jeg har kendskab til flere, der har fået erstatning fra RC pga døde husdyr, der har spist foder med forhøjet bakterieindhold. Men held og lykke.

• #11   12. dec 2021 Jamen 1000 tak for ønsket .. jeg tænker at jeg læner mig tilbage og venter på hvornår katastroferne indtræffer, for det kan da kun være et spørgsmål om tid smiley

I mellemtiden vil jeg tænke lidt på nogle af de hunde jeg har haft som åd RC hele livet uden problemer .. og mine to Maine Coon katte, som også fik det hele deres liv hos mig ..

Men hey, din teori holder da !!!
    De er ALLESAMMEN døde !!! - sikke et *biiiip* foder smiley

Kommentér på:
Puddelmor og ddb hvalp

Annonce