{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Hvorfor skal ører og hale klippes af? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt, at det er et "farligt" emne, men jeg bliver simpelthen så forarget, når jeg ser at folk blver ved med at klippe haler og ørene af deres hunde, selv om det er forbudt her i landet.

Hvorfor respekterer I ikke landets love? Jeg ved godt, at I ikke får den klippet af her i landet, men hvorfor bliver danske hunde fortsat udsat for disse "klipninger" når det nu er forbudt??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor skal ører og hale klippes af?
  • #1   14. jun 2005 Anelise.
    Der er 5 racer der bliver helt lovligt hale kuperet herhjemme.
    Personligt er jeg ikke vild med det - men har oplevet haleskader af værste omfang - og som hundene er skruet samme d.d kan man ikke lige avle sig ud af "piskesyndromet". Disse hunde er der et formål med at kupere halerne på.
    jeg er selv ejer af en kuperet race -

mvh karin

• #2   14. jun 2005 Hej Anelise!

Jeg mener at selv at jeg er meget lovlydig, det er jo ikke forbudt at hente en kuperet hund i udlandet.¨
    ell. for den sags skyld at tage sin dansk fødte hund med til udlandet og få den kuperet,så kan du bare ikke udstille den.
    så hvis du mener at alle dem som har en kuperet hund har gjort noget ulovligt, så er det ikke rigtigt, det er sørme fuldt lovligt.

mvh

Rikko

• #3   14. jun 2005 Normalt bliver en ørekupering udført i fuld bedøvelse, jeg har aldrig hørt om en hund der har fået det gjort uden...
    Det er altså ikke sådan at man tager hunden og klipper øret af...............

• #4   14. jun 2005 Er også ejer af en hund med kuperet hale.. Det fik han gjort i tjekkiet hvor han blev født.. Så det er lovligt..

• #5   14. jun 2005 kan slet ikke se noget formål i at få kuperet ens hunde fordi man selv synes det er flot...
    jeg kunne ALDRIG fide på at påføre min hund smerter for min skyld... det synes jeg er så egoistisk og overfladisk.. for mig virker det som om hunden blier brugt som sttus symbol, hvis man sender den gennem smerter for syns skyld.

• #6   14. jun 2005 Jeg ved da godt at I ikke bryder loven, fordi I jo netop smyger jer uden om loven, ved at hente hundene i udlandet, eller ved at tage til udlandet for at få haler/ører klippet af.

Jeg kan også godt regne ud, at I klipper dem af, fordi I mener at det er pænt.

Grunden til at dette emne bliver taget op igen og igen, er jo netop, at der er mange ( sikkert langt de fleste) som ikke bryder sig om, at folk klipper ører/hale af deres hunde.

Jeg ved da godt, at der er flere racer, som stadig må halekoperes, men det er jo ikke disse racer jeg taler om - jeg ved også godt, at man sagtens kan få sin hund halekoperet, hvis den kommer galt afsted med halen, MEN det er jo ikke disse hunde jeg taler om.

Jeg bor i nærheden af en større by, og ser derfor mange hunde når jeg færdes i byen, og 60 - 70 % af de hunde jeg ser, er amstaff'er eller andre kamphunde racer og en stor del af dem, mangler både ører og hale.

Jeg har ikke skrevet noget sted, at man udfører disse koperinger uden bedøvelse, og vil sætte på at folk ikke fejlciterer mig.

• #7   14. jun 2005 annelise .. hvorfor søgte du ikke bare på emnet istedet for at starte endnu en diskussion om emnet - og chancen for at alle blir enige .. - Ja den er her vist ikke.

• #8   14. jun 2005 Charlotte V---Jeg er lige nødt til en lille kommentar.
    Vi har landbrug, og selv om det er nogle FÅ steder dyrene lider, er det langt fra alle steder.Hvis der var lige så mange regler om velfærd for Hunde og Katte som det er for landbrugsdyr, med hensyn til plads- renlighed- dyrlægekontrol hvad der må fodres med og så videre, Ja så var det rigtig mange der hverken måtte ha hund eller kat.

Og der er da mange børn der bliver skønheds opereret tidlig.Bare tænk på børn med flyve-ører.Der er der da heller ikke en sundhedsmæssig grund til.Kun deres udseende.

Min Amstaff har sine ører, også de næste jeg får, men jeg kan stadig rigtig godt lide dem med kuperede ører.

• #9   14. jun 2005 Charlotte-Det er rigtigt at der er nogen landmænd der har sine dyr inde hele året-Ikke så mange for det sparer meget arbejde i stalden , og penge til foder som de jo spiser i form af græs.
    En af grundene til at vi er økologer :o)))

• #10   14. jun 2005 Marie- Jeg vil give dig lidt ret med nyt blod til racen- men jeg synes det er lidt synd at der bliver importeret så mange f.eks.Amstaff, for vi har efterhånden meget gode hunde herhjemme...
    Og for at slå fast igen, så kan jeg stadig godt lide øre(og hale)kuperede hunde.

• #11   14. jun 2005 Marie-Jeg har nogle sørgsmål til dig jeg håber du kan / vil svare på, så jeg har lige søgt venskab, så jeg kan skrive til dig privat-håber du vil modtage den, så skriver jeg iaften eller imorgen, jeg skal lige aflevere en hvalp til en køber :o))

• #12   14. jun 2005 Der er mange i denne tråd, som er blevet stødt over, at dette emne igen er blevet bragt op, men nu er det så at jeg godt lige vil stampe lidt i jorden.

Hvorfor skal tilhængerne af hale/øre løse hunde skånes?? Her i landet er det jo netop blevet forbudt, fordi de fleste synes at det er noget svineri at klippe ører og hale af hunde - og selvfølgelig har vi da lov til at give udtryk for vores væmmelse. I har valgt at anskaffe en hale/øre løs hund, i et land hvor det er ilde set, at klippe ører og hale af hunde, så må I da også leve med de "knubs" det nu giver.

Noget helt andet er, at den der med nyt blod bare ikke holder - der er så mange amstaff her i landet, at det næppe er nogen risiko for indavl.

• #13   14. jun 2005 Kigger man feks. her på siden, så er der da ret mange amstaff's MED stambog.

• #14   14. jun 2005 Som jeg allerede har skrevet 1 gang - vælger man at anskaffe sig en hund uden ører/hale, i et land hvor dette er ilde set, så må man også være forberedt på at få på puklen over det - og sådan skal det også være.

Selvfølgelig skal vi andre ikke bare læne os tilbage, og acceptere, at der fortsat er nogen der vælger, at smyge sig uden om loven.

Jeg synes også at det er forkasteligt, at der er så mange, som henter deres hunde i alle mulige østeuropæiske, hvor der bliver fusket med vaccinationspapirene osv. bare for at få en hund uden ører og hale.

• #15   14. jun 2005 jeg er SÅ ENIG annelise... Det kan slet ikke beskrives smiley

• #16   15. jun 2005 ´Til Marie

JEg er helt klar over, at der finde seriøse avlere i østlandene, MEN du kan altså ikke komme uden om, at der kommer enormt mange amstaff'er og andre kamphunde racer her til fra østeuropa, som IKKE er som de skal være - og det er altså noget forbandet svineri.

• #17   15. jun 2005 Nej I den ideelle verden fulgte alle mennesker loven.

Kommentér på:
Hvorfor skal ører og hale klippes af?

Annonce