1.091 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor skal ører og hale klippes af? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt, at det er et "farligt" emne, men jeg bliver simpelthen så forarget, når jeg ser at folk blver ved med at klippe haler og ørene af deres hunde, selv om det er forbudt her i landet.
Hvorfor respekterer I ikke landets love? Jeg ved godt, at I ikke får den klippet af her i landet, men hvorfor bliver danske hunde fortsat udsat for disse "klipninger" når det nu er forbudt??
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
Der er 5 racer der bliver helt lovligt hale kuperet herhjemme.
Personligt er jeg ikke vild med det - men har oplevet haleskader af værste omfang - og som hundene er skruet samme d.d kan man ikke lige avle sig ud af "piskesyndromet". Disse hunde er der et formål med at kupere halerne på.
jeg er selv ejer af en kuperet race -
mvh karin
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 169
Jeg mener at selv at jeg er meget lovlydig, det er jo ikke forbudt at hente en kuperet hund i udlandet.¨
ell. for den sags skyld at tage sin dansk fødte hund med til udlandet og få den kuperet,så kan du bare ikke udstille den.
så hvis du mener at alle dem som har en kuperet hund har gjort noget ulovligt, så er det ikke rigtigt, det er sørme fuldt lovligt.
mvh
Rikko
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Det er altså ikke sådan at man tager hunden og klipper øret af...............
jul 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 216
maj 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 213
jeg kunne ALDRIG fide på at påføre min hund smerter for min skyld... det synes jeg er så egoistisk og overfladisk.. for mig virker det som om hunden blier brugt som sttus symbol, hvis man sender den gennem smerter for syns skyld.
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 220 Svar: 1.227
Jeg kan også godt regne ud, at I klipper dem af, fordi I mener at det er pænt.
Grunden til at dette emne bliver taget op igen og igen, er jo netop, at der er mange ( sikkert langt de fleste) som ikke bryder sig om, at folk klipper ører/hale af deres hunde.
Jeg ved da godt, at der er flere racer, som stadig må halekoperes, men det er jo ikke disse racer jeg taler om - jeg ved også godt, at man sagtens kan få sin hund halekoperet, hvis den kommer galt afsted med halen, MEN det er jo ikke disse hunde jeg taler om.
Jeg bor i nærheden af en større by, og ser derfor mange hunde når jeg færdes i byen, og 60 - 70 % af de hunde jeg ser, er amstaff'er eller andre kamphunde racer og en stor del af dem, mangler både ører og hale.
Jeg har ikke skrevet noget sted, at man udfører disse koperinger uden bedøvelse, og vil sætte på at folk ikke fejlciterer mig.
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 736
maj 2005
Vi har landbrug, og selv om det er nogle FÅ steder dyrene lider, er det langt fra alle steder.Hvis der var lige så mange regler om velfærd for Hunde og Katte som det er for landbrugsdyr, med hensyn til plads- renlighed- dyrlægekontrol hvad der må fodres med og så videre, Ja så var det rigtig mange der hverken måtte ha hund eller kat.
Og der er da mange børn der bliver skønheds opereret tidlig.Bare tænk på børn med flyve-ører.Der er der da heller ikke en sundhedsmæssig grund til.Kun deres udseende.
Min Amstaff har sine ører, også de næste jeg får, men jeg kan stadig rigtig godt lide dem med kuperede ører.
maj 2005
En af grundene til at vi er økologer :o)))
maj 2005
Og for at slå fast igen, så kan jeg stadig godt lide øre(og hale)kuperede hunde.
maj 2005
nov 2004
Hvorfor skal tilhængerne af hale/øre løse hunde skånes?? Her i landet er det jo netop blevet forbudt, fordi de fleste synes at det er noget svineri at klippe ører og hale af hunde - og selvfølgelig har vi da lov til at give udtryk for vores væmmelse. I har valgt at anskaffe en hale/øre løs hund, i et land hvor det er ilde set, at klippe ører og hale af hunde, så må I da også leve med de "knubs" det nu giver.
Noget helt andet er, at den der med nyt blod bare ikke holder - der er så mange amstaff her i landet, at det næppe er nogen risiko for indavl.
nov 2004
nov 2004
Selvfølgelig skal vi andre ikke bare læne os tilbage, og acceptere, at der fortsat er nogen der vælger, at smyge sig uden om loven.
Jeg synes også at det er forkasteligt, at der er så mange, som henter deres hunde i alle mulige østeuropæiske, hvor der bliver fusket med vaccinationspapirene osv. bare for at få en hund uden ører og hale.
maj 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 213
nov 2004
JEg er helt klar over, at der finde seriøse avlere i østlandene, MEN du kan altså ikke komme uden om, at der kommer enormt mange amstaff'er og andre kamphunde racer her til fra østeuropa, som IKKE er som de skal være - og det er altså noget forbandet svineri.
nov 2004
Hvorfor skal ører og hale klippes af?