28. jul 2007 Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Jeg skulle til dyrlægen idag og købe foder, men da jeg stod og skulle ud af døren kommer jeg til at kigge på Tayson. Han har haft røde grumset øjne i over en uge, men idag var det højre øje meget større end det andet og når man så ham fra siden var selve øjet hævet helt ud over øjenlågene, det så virkelig voldsomt ud. Nåh men Tayson kommer med til dyurlægen hvor jeg aflevere ham så de kan kigge på ham når de lige fik et hul. Jeg bliver så ringet op 5min efter jeg er kørt da dyrlægen ikke kan kigge på ham alene for Tayson er virkelig gal. Jeg kører så tilbage og Tayson er helt fra den, og knurrer.
Dyrlægen der skal kigge på ham er den samme som for 1½ år siden undersøgte ham for HD hvor det gjorde så ondt på Tayson at han skreg. Vi har ikke været inde ved ham siden og han har ikke reageret sådan overfor de andre læger der er der, kun ham. Dyrlægen vil så kun give ham øjendråber i 10 dage og hvis det ikke blev bedre blev de nødt til at bedøve ham for at undersøge ham nærmere. Jeg følte at jeg næsten skulle skamme mig fordi Tayson reagerede sådan, han blev jo efterladt alene i et bur og var bange og så kommer han ind til ham manden.
Er der nogen af Jeres hunde der har haft sådan et øje?
Jeg kan bare ikke forestille mig at det ikke gør ondt på ham og jeg synes godt nok 10 dage er langt tid at gå med et øje der ser ud som om det er ved at sprænges, og har da læst at ved øjensygdomme skal der gribes hurtigt ind, men det synes jeg ikke man kan kalde det her.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 12
God bedring med ham
Karina
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.235
Tyson har haft meget røde øjne så vi var ved dyrlæge, hvor han blev bedøvet og fik et skrab på indersiden af begge øjenlåg, da han havde foliklær på sine øjenlåg, og det genrede hans øjen rigtig meget derfor var de blevet røde, og der udover havde han hele tiden overdrevent med søvn/betændelse i dem... Nu skal han have øjendråber i tre uger... Allerede dagen efter han havde været ved dårlæge og få fortaget det skrab, så hans øjne meget bedre ud...
Jeg ved ikk om det måske er det der kan være galt med din Tayson, men jeg vil klart anbefale at du finder en anden dyrlæge og få det grundigt tjekket...
jul 2007
De sagde faktisk at den grime han går med godt kan have noget at gøre med det, men jeg må jo prøve at ringe til end anden dyrlæge imorgen.
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Det er trygt for hunden man selv er der, man kan stille spørgsmål hen af vejen og man ser hunden bliver behandlet ordentligt.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Og så vil jeg da anbefale dig at få lavet en sygeforsikring - den hjælper dig godt nok ikke nu, men næste gang, der skulle ske noget.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg oplever det mest trygt for både hund og for mig - og vil dyrlægen ikke være med til den ordning, så findes der heldigvis andre ;o)
Har dog aldrig oplevet det som et problem - tværtimod.
jul 2007
Dyrlægen kunne slet ikke komme helt hen og kigge på ham så jeg føler slet ikke at han er blevet undersøgt særlig grundigt, derfor synes jeg 10 dage er længe at gå hvis de dråber ikke virker. Tror jeg rinbger derned i morgen og beder om at en anden skal kigge på ham, for jeg er ikke glad for at han skal gå med evt smerter i så lang tid.
jun 2005
2 gange har jeg afleveret :
Kira da hun skulle have fjernet livmoderen grundet livmoderbetændelse. Hun ville ikke snakke med mig i flere dage.
Carlos da han skulle opereres i det ene øre. Han skreg så frygtelig da han vågnede af narkosen jeg kunne høre ham i kælderen skønt de hasteringede fra 1. salen.
Aldrig aldrig mere svor jeg. Karlslunde er ikke glade for mit krav, men jeg giver mig ikke. Så jeg er der hver gang nu. Da Carlos belv kastereret, til Effie's tandoperation og nu til hendes hofteoperation.
Bare stil krav.......Bliver det nægtet, ja så tolker jeg det som urent mel i posen.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Og nu er vi lidt pivede herhjemme, så det der med at klippe klør gør vi helst ikke, nu har vi nogle ulveklør der ikke bliver sildt, men det tager heller ikke mere en 30 sek. så er det gjort, uden hunden opdager det.. Så det får hun altså lov til ;-))
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg ( eller det vil sige Dess ) var ikke tilfreds med de 2 første dyrlæger, så nu kører vi 40 km. for at komme til dyrlægen. Til gengæld er både hun og jeg trygge når vi kommer. Han har virkelig et godt tag på hende.
Ved den første dyrlæge var vi nødt til at sætte en mundkurv på for at dyrlægen kunne komme til at bedøve hende uden selv at komme til skade..
Det var noget der ikke kunne vente..
jul 2007
Men jeg ved ikke om jeg kan forlange at komme ind til en af de andre dyrlæger og få den undersøgelse uden at skulle betale igen.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Ring til Århus dyrehospital, de har en rigtig øjendyrlæge.
Der er ikke mange almindelige dyrlæger der har den store forstand på øjensygdomme.
Jeg kan give dig et eksempel. Jeg har en jack russell hvalp, hvis øjen løb da jeg købte ham.Jeg gik til min almindelige dyrlæge og fik øjendråber der selvfølgelig ikke hjalp. Han kunne skylle tårekanalerne, men der var 25% chance for det hjalp, så nej det gjorde jeg ikke.
Jeg kontaktede en øjendyrlæge, og det endte med at min hund skulle opereres, det viste sig at hans tårekanaler var for små.Og det har hjulpet,men tænk hvis jeg bare havde lade ham være og tro på min egen dyrlæge, så havde han haft våde øjne hele tiden med fare for infektioner i øjet
Århus dyrehospital har en hjemmeside om øjensygdomme, den er ret god
jun 2005
Og ærligt, du har da ret efter min mening. Ingen kan stå på afstand og sætte diagnose.
Forklar dem du er utilfreds og med hvad........så krydser jeg fingre for de kan det rigtige i hvad du siger.
jul 2007
Ringer også til dem imorgen, vil da aldrig tilgive mig selv hvis jeg venter de 10 dage og det så var alvorligt og ikke kan redes efter så lang tid.
okt 2006
jul 2007
okt 2006
Hjælp!