{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Uheldig hundejer {{forumTopicSubject}}

Var en tur med bussen i går, Nu skal det lige siges, at der er ca 1 time imellem hver bus her ude på bølandet..

Ved et at stoppestederne stod der en ung mand med hans hund, som skulle med bussen.

Dan han kommer op i bussen, begynder folk at råbe op, at den hund skal ikke med, eller vil alle de andre stå af..

Buschaufføren måtte bøje sig for flertale, og afvise den unge mand og hans hund....

Nu skal man ikke spørge om hvad det var for en hund.

Men der undre mig, om det virkeligt kan lades sig gøre,
Selføllig har chaufførern nogle retningsbestem regler mm. og at kunne afvis folk (berusede, beskidte påklædning mm..) men en hund... her sætter jeg godt nok et spørgsmålstegn ved..

Hvad er jeres mening, at evt. stå i den samme situation..som den unge mand...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheldig hundejer
  • #1   24. aug 2007 Hvor surt! Og det kan man da ikke sige!!

• #2   24. aug 2007 det er om vedkommende er beskidt, hvis han kan opføre sig ordenligt, men hvis hunden virkede frygtindgydende må de vist nok sige nej, men der skal sgu normalt meget til vil jeg mener, det pga hvis han er beskidt- det må en buscharuffør ikke bare nægte ham adgang til bussen for

• #4   24. aug 2007 Tror jeg ville få et flip der ville få alle de andre til frivilligt selv at forlade bussen ;o)

• #5   24. aug 2007 Jeg mener ikke det er lovligt. kun hvis hunden er truende eller meget snavset. Det er offenlig transport og man skal betale børnebillet, og hunden skal være på gulvet.
    Sådan er reglerne i alt fald i den del af ht ,hvor vi bor ,tror ikke det er anderledes andre steder.
    Forstår ikke at schaufføren ,overhovedet gav efter for flerallet, i sidste ende er det ham der har det sidste ord.

• #6   24. aug 2007 Vil da mene at hvis hunden opfylder de bestemmelser der er for at have den med (størrelse osv, findes jo regler om det nogen steder), og den self ikke er bidsk e.l.

Ja så har den da samme ret til at komme med bussen som en hvilken som helst anden hund, uanset hvad de øvrige passagerer siger.
    Jeg ville i hvert fald blive meget ked af at blive afvist, når jg overholder reglerne, og jeg synes osse det er helt urimeligt.

• #7   24. aug 2007 Som om folk VIRKELIG ville stå af, når bussen kun går med en times mellemrum.
    Hvis hunde er tilladt kan han ikke nægte den adgang, med der er jo busser hvor man ikke må ha vufferen med, sådan er det jo.

• #8   24. aug 2007 Julie B -nogen steder er der krav om at hunden skal være i taske -det giver jo sig selv at kun små hunde må komme med. Men ja, hvis ikke det er et krav der, så synes jeg sgu ikke det er i orden at afvise.

Og i øvrigt tvivler jeg da på at ngen vælger at gå mange km hjem fordi en hund er med bussen. Mon ikke det bare var tomme trusler fra deres side:o/

• #9   24. aug 2007 Hvor mange af jer køre med bus?? -
    Nu er det sjældent jeg bruger bussen.

Men mon ikke der er de samme bestemmelser som der med en taxi, der er jo osse noget med at man ikke må smusse bilen til indvendig.. og at man kan afviss folk.. og for den sag også hunde..

• #10   24. aug 2007 kører tit med bus, kender alle de busser hvor man må ha hund og reglerne;O)

• #11   24. aug 2007 •((¯`»Speedy G &

Kan du ikke sætte de regler ind, som du har???

• #13   24. aug 2007 Tja s- busserne må man gerne ha hund med, man skal betale børne billet både i bus og tog tog, er hunden dog i en taske er den gratis.

• #14   24. aug 2007 tog tog *GG* Arj, undskyld smiley Der findes intet tastatur der staver perfekt smiley

• #15   24. aug 2007 •((¯`»Speedy Gizzle and

OK - Jeg trode at du havde de bestemmelser / kørerregler som buschaufføreren har..

• #16   24. aug 2007 Måske er det en linie, hvor man efter bestemmelser normalt ikke må ha hund med ? Måske har han dog tidligere fået lov af en flink chauf. ? ss

• #17   24. aug 2007 Desværre kan man takke det fåtal af hunde, der ikke er OK, for at den unge mand og hans hund måtte sættes af bussen.

Det kan jeg da godt blive skråt over at det skal gå ud over en uskyldig. Men chaufføren følte sig presset og så desværre ingen anden udvej. Kunne de ikke bare have rokeret om i bussen, så der var plads til alle, spørger jeg?

• #18   24. aug 2007 nej den kender jeg ikke, desvæære

• #19   24. aug 2007 det er kun i S busser du må ha hund med, med mindre den kan være i en taske

• #20   24. aug 2007 Michelle W .....
    hvis en hund er i taske skal man ik betale og er hunden ik i taske så skal man betale... sådan plejer det at være...
    det er hvad der er med en hund i taske

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #21   24. aug 2007 Tja hvis det var mig som havde en hund med et udseende som kunne tænkes at blive afvist i div transportmidler, så ville jeg som en nødløsning, anskaffe mig en mundkurvtil hunden, som så kunne hives frem i tilfælde af en afvisning.

Så kan de da ikke nægte mig adgang

• #22   24. aug 2007 Julie B -Mange steder ja. Men der er altså osse en del steder f.eks mange bybusser, hvor hunden kun må være med hvis den kan være i en taske.

• #23   24. aug 2007 Ikke i Ht området....Har talt med en derfra en gang vi gerne ville have Fie med i bussen (bybussen).De eneste grunde der er til at afvise en med hund er hvis hunden virker truende ,der i forvejen er hund(e) med af en sådn slags at man kan forvent slagsmål Eller hvis hunden er meget beskidt .
    u er Fie jo ret lille me jeg betaler gerne for hende s hun ikke skal ned i en taske men jeg ser da ofte storende Roter schæfere mm i busserne og de er absolut ikke i taske , og det er bybusserne i Roskilde og københavn,jeg her taler om.Det kan da godt være anderledens andre steder fik bare at vide hos hur/movia at det er generelt for hele landet
    Om det er a

• #24   24. aug 2007 prøver igen..om det er anderledes for andre byer skal jeg ikke kunne sige fik bare at vide på HUR/ movia at det er generelt for hele landet

• #25   24. aug 2007 Julie B -ja hvordan det er derovre aner jeg ikke. Men VED med sikkerhed at det ikke gælder alle steder. Har nemlig undersøgt det herovre, fordi min bil var i stykker på et tidspunkt.

• #26   24. aug 2007 Santa Fee > har man behov for at fragte sin hund rundt, så køb en bil.....jeg er målløs !

• #27   24. aug 2007 her i vejle må man ALTID have sin hund med. Hvis hunden ikke kan være i tasken skal man bare betale en voksen billet for hunden. smiley

sikke noget svineri med ham den unge fyr og hunden, bliver så forarget over sådan noget.

Hvis det nu bare havde været en blind ung mand og hans hund, så havde han da garanteret fået lov til at komme med *gg*

• #28   24. aug 2007 her er reglerne for københavn
    Hunde og andre husdyr

Man må tage større hunde i snor med i alle tog, i Metroen og buslinjerne 30, 31, 32, 33, 34 og 36 samt på buslinjer med numre fra 80N og derover.

Der må kun tages én hund med pr. person. For hunde betales altid børnepris uanset, om hunden følges med en betalende person (barn eller voksen). Til hunde sælges periodekort uden foto, men ellers på samme vilkår som til børn og unge under 16 år.

Små hunde og andre dyr, der er anbragt i en taske eller kurv, kan tages med i alle busser, tog og Metro uden betaling.

Førerhunde med symbolet "Manden med den hvide stok" kan altid tages med i alle busser, tog og Metro uden betaling. Det gælder også servicehunde, som bærer ID-vest (ejeren skal kunne vise særligt ID-kort).

Personer med hund eller andre dyr skal vise særligt hensyn overfor øvrige kunder. Hvis f.eks. en hund er til gene, kan personalet bortvise kunde og hund.

her for sydsjælland
    Hunde og andre dyr

Små hunde, katte, fugle og andre små dyr kan gratis tages med, når de er anbragt i tasker, kurve el. lign., som opbevares på skødet, og når de forbliver i tasken eller kurven under hele befordringen. Førerhunde kan altid tages med gratis.

For andre hunde/dyr end de ovenfor nævnte, må der løses billet/værdikort/periodekort, (ca.halv voksentakst).

Hunde skal i bussen / toget være i snor og under kontrol. Hver passager kan i busserne kun medbringe een hund/eet dyr.

Hunde/andre dyr må ikke forulempe passagerer eller tilgrise bussen/toget. Chaufføren/togpersonalet er berettiget til i givet fald at afvise befordring af hunde/andre dyr.

her forvestsjælland

Hunde og mindre dyr

Mindre dyr, der opbevares i en taske, kurv eller lignende under hele turen, medtages gratis.

Større hunde tages med mod betaling af barnetakst.
    Hver passager må kun tage èn hund med, og denne skal være i snor og under passagerens kontrol. Et barn og en hund kan således rejse sammen mod betaling af voksentakst. Førerhunde med Røde Kors-emblem befordres gratis. Til en hund kan udstedes Periodekort, se under Periodekort. Chaufføren (togpersonalet) kan afvise dyr, hvis det skønnes, at disse vil være til gene for de øvrige passagerer.

Kommentér på:
Uheldig hundejer

Annonce