Opereret for livmoderbetændelse/bekymret {{forumTopicSubject}}
Luna blev i tirsdags akut opereret for livmoderbetændelse efter at have været syg mandag og tirsdag.
Natten til onsdag tissede hun i sin bodystocking og derefter har hun skulle ud ofte og hun tisser/sætter sig mange gange i træk, når hun er ude. Jeg må ud med hende om natten, så hun ikke tisser i sin bodystocking.
Derudover vil hun stadig ikke spise. Hun spiste ikke rigtig mandag og tirsdag, da hun var meget syg. Siden operationen har hun nok spist cirka 2 teske vådfoder, et par godbidder og en lille sjat tørfoder. Men hun drikker heldigvis vand.
Vi var hos dyrlægen igen i dag, og hendes infektion er faldet lidt, hvilket jo er fint. Vi fik noget mere medicin med, som er kvalmestillende og skulle virke efter 1-2 timer, men hun vil stadig ikke spise og har intet spist i dag. Derudover får hun smertestillende, antibiotika og 2 slags mod mavesyre.
Jeg begynder at blive bekymret. Hvor længe kan/må en hund gå uden mad? hun har jo næsten intet spist i 4-5 dage og mht tisseriet er det jo heller ikke holdbart. Er der nogen af jer som har været igennem det samme med livmoderbetændelse og som har oplevet de samme udfordringer efter? Eller som bare har et godt råd?
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
Hun har ikke tisset i bodyen eller skulle mere ud.
Du kan evt prøve at give hende lidt zoolac 20 min før hun bliver tilbudt mad. Har du a/d?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
Majas sår var lige så fint lavet. Såret væskede ikke det mindst, da vi hentede hende. Det var SÅ flot lavet, og groede sammen lynhurtigt.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.209
Så jeg tror det handler om at få lokket et eller andet i hende. Du må prøve med dét, der plejer at få hende helt op at ringe - råt oksekød, kyllingefilet, kallun på dåse eller hvad hun nu synes er lækkert. Og så bare 1-2 tsk i timen, indtil ædelysten kommer igen.
I forhold til tisseriet, har jeg ikke nogle bud.
God bedring med hende
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.260
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 157
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.468
Det kan godt ske, at man får blærebetændelse efter en operation.
Opereret for livmoderbetændelse/bekymret