{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Opereret for livmoderbetændelse/bekymret {{forumTopicSubject}}

Luna blev i tirsdags akut opereret for livmoderbetændelse efter at have været syg mandag og tirsdag.

Natten til onsdag tissede hun i sin bodystocking og derefter har hun skulle ud ofte og hun tisser/sætter sig mange gange i træk, når hun er ude. Jeg må ud med hende om natten, så hun ikke tisser i sin bodystocking.

Derudover vil hun stadig ikke spise. Hun spiste ikke rigtig mandag og tirsdag, da hun var meget syg. Siden operationen har hun nok spist cirka 2 teske vådfoder, et par godbidder og en lille sjat tørfoder. Men hun drikker heldigvis vand.

Vi var hos dyrlægen igen i dag, og hendes infektion er faldet lidt, hvilket jo er fint. Vi fik noget mere medicin med, som er kvalmestillende og skulle virke efter 1-2 timer, men hun vil stadig ikke spise og har intet spist i dag. Derudover får hun smertestillende, antibiotika og 2 slags mod mavesyre.

Jeg begynder at blive bekymret. Hvor længe kan/må en hund gå uden mad? hun har jo næsten intet spist i 4-5 dage og mht tisseriet er det jo heller ikke holdbart. Er der nogen af jer som har været igennem det samme med livmoderbetændelse og som har oplevet de samme udfordringer efter? Eller som bare har et godt råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opereret for livmoderbetændelse/bekymret
  • #2   4. sep 2021 Vores fik fjernet 1,4 kg livmoder langfredag. Hun spiste normalt dagen efter, hvilket var lidt spøjst for vi havde kæmpet i 20 dage med at få hende til at spise. Hun var på dag 40 efter parring. Maja var stort set sig selv dagen efter.
    Hun har ikke tisset i bodyen eller skulle mere ud.
    Du kan evt prøve at give hende lidt zoolac 20 min før hun bliver tilbudt mad. Har du a/d?

• birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
    #3   4. sep 2021 Dygtig dyrlæge det er flot lave.

• #4   4. sep 2021 Jan vores tæve havde også mælk, men vi troede det var fordi hun var parret.
    Majas sår var lige så fint lavet. Såret væskede ikke det mindst, da vi hentede hende. Det var SÅ flot lavet, og groede sammen lynhurtigt.

• #5   4. sep 2021 Det er ikke ualmindeligt, at dyr (eller mennesker, for den sags skyld) ikke har lyst til at spise, efter at have været rigtig syge. Og det er lidt en ond cirkel, for sulten giver kvalme, og kvalmen gør at man ikke vil spise.

Så jeg tror det handler om at få lokket et eller andet i hende. Du må prøve med dét, der plejer at få hende helt op at ringe - råt oksekød, kyllingefilet, kallun på dåse eller hvad hun nu synes er lækkert. Og så bare 1-2 tsk i timen, indtil ædelysten kommer igen.

I forhold til tisseriet, har jeg ikke nogle bud.

God bedring med hende smiley

• #6   4. sep 2021 Jeg har gode erfaringer med kogt kylling, giv det i kogevandet, ofte vil hundene gerne drikke kyllinge “suppen” det får gang i maven og betyder at der glider nogle små stykker kylling ned, det er ofte bare et spørgsmål om at komme igang, jeg blander ikke noget i det kogte kylling i starten, når hunden er kommet igang med at spise hælder jeg lidt havregryn i, det giver lidt fibre og de fleste hunde kan bedre lide smag og konsistens på havregryn i forhold til ris smiley god bedring med hende.

• #8   4. sep 2021 Luna fik lige pludselig appetit og hun har fået lidt kogt kylling. vi starter lige med små portioner af gangen. Så nu er jeg mere rolig på det punkt. Tisseriet fortsætter, så jeg håber virkelig at det også snart går over af sig selv.

• #9   4. sep 2021 Har du fået tjekket for blærebetændelse?
    Det kan godt ske, at man får blærebetændelse efter en operation.

Kommentér på:
Opereret for livmoderbetændelse/bekymret

Annonce