3.175 visninger
|
Oprettet:
Mavesår hos hunde {{forumTopicSubject}}
Halløjsa
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Jeg har en hvid schæfer tæve på lidt over 1 år. Hun har fået konstateret mavesår, og har prøvet at læse om det, men synes ikke jeg kunne finde så meget om det.
Min dyrelæge kan heller ikke fortælle mig særlig meget om det.
Jeg vil virkelig gerne vide så meget som muligt omkring mavesår hos hunde, så jeg ved hvad jeg kan gøre for min baby, og i det hele taget bare forstå det mere.
Håber at der er nogle der ved noget om mavesår hos hunde, eller evt selv har oplevet at deres hund har haft det.
Alt info vil tages i mod med kyshånd.??
Tak på forhånd.
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 287
jul 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 34
Har fået afvide af dyrelægen at hun nok altid vil have mavesår on and off. Hvad har din dyrelæge sagt omkring din hunds mavesår? Og hvordan påvirkede det din hund?:)
jan 2010
jul 2020
jan 2010
jul 2020
jan 2010
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
Prøv lige at få tjekket om dét km være årsagen. Ella har den ikke mere. Den blev fjernet vha en homøopat. Vi vidste ikke at hun havde bakterien, men det kunne homøopaten se.
jul 2020
jul 2020
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 48
Det var Helicobactor der var årsagen. Han havde mange små sår forårsaget af Helicobactor, og når der var for mange bakterier så tog de over og han fik smerter.
Behandlingen var i starten en længerevarende penicillinkur sammen med syredæmpende medicin (Pantoprazol=recept eller Kuracid=håndkøb). Derefter fik han som akuthjælp ved anfald Antepsin (=håndkøb) plus en skive tørt ristet toastbrød, flute eller lign. Det stoppede anfaldet i løbet af 15-30 munitter.
Det gode ved Antepsin er at de må få alle dem, der er nødvendige. De lægger en hinde inde i mavesækken, sådan at slimhinden får ro. Ingen bivirkninger og overskydende skylles ud igen via systemet.
Jeg lærte med tiden altid at have medicinen med, og at kende optræk til anfald. På den måde slap han for de værste smerter.
Han levede med det i 8 år, og bortset fra medicin så fik han ikke noget skånekost eller andre særlige hensyn.
sep 2020
Følgere: 20 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 838
En homøopat kan mange ting, men ikke påvise (se) helicobacter, uden at have en form for testning.
jan 2010
jul 2020
Tænker du at antepsin vil være godt for min pige mave? Hun er meget påvirker af sit mavesår, og brækker sig og har helt tynd afføring. Hun er ikke så glad for at spise eller drikke, og skal næsten tvinge hende til at spise og drikke. Hvis hun får bare et lille kødben, så ødelægger det fuldstændig hendes mave. Alt hun spiser kaster hun op igen, og kaster udover det gult slim op, hun bliver helt sløv fordi hun ikke har noget mad i maven, og hendes afføring bliver ligeså flydende som vand.
jul 2020
sep 2020
Jeg ville lave noget kamille the (økologisk) og give 5 ml. i engangssprøjte xflere med en halv times tid imellem for, at se om hun måske kunne holde det i sig, men kun indtil jeg fik fat i en dyrlæge. Eller hvis hun kunne holde det i sig, forsøge med kogt vand (afkølet) og se om hun efter kamillethe kunne holde det i sig.
Har din dyrlæge slet ikke givet hende nogen form for behandling ??
jul 2020
Jeg tænker da, at du skal spørge din dyrlæge om ikke det er et forsøg værd at prøve Antepsin. Jeg vil aldrig "eksperimentere" udenom dyrlægen. Men jeg ved, at de ikke kan skade på nogen måde.
CM: Hvorfor kamillethe?
sep 2020
Så måske det lige kunne gøre, at trådstarters hund kunne holde lidt vand i sig, her og nu. Læg mærke til, at jeg anbefaler dyrlæge.
jul 2020
Jeg synes ikke at Daisy har fået den rette behandling. Hun er kommet på skånekost og fik omeprazol i 14 dage og det var det. Igen sagde hun at der ikke er mere at gøre.
Jeg ringer til en anden dyrelæge på mandag for at høre hvad de siger. Så håber jeg på en bedre behandling, og håber at der er en ordentlig løsning, som ikke er at hun skal have hendes mavesår hele hendes liv.
jul 2020
jul 2020
sep 2020
Ved du hvordan du selv kan undersøge om hun bliver dehydreret ?
Ønsker din hund god bedring
jul 2020
Jeg har haft min dyrelæge med alle mine hunde, og har aldrig haft et problem. Hun har altid været god og hjulpet mine hunde. Tror bare ikke lige at mavesår er hendes speciale, men man kan ikke være god til det hele.
jul 2020
Tak for det og tak for din hjælp<3
jul 2020
Som jeg skrev tidligere så havde min hund kronisk mavesår i 8 år - og han har aldrig kastet op eller skulle ha' skånekost Han havde alvorlige anfald af smerter, som gav sig til udtryk ved, at han gik rastløst rundt, og forsøgte at hoste (kunne godt lyde som opkast, dog uden der kom noget op) og han var anspændt i brystet/bugen.
I øvrigt synes jeg det lyder mærkeligt, at dyrlægen siger der ikke er noget at gøre ved det ... Jeg ville nok ikke vente til mandag med at finde en dyrlæge, der kunne kigge på hunden.
Jeg håber virkelig du finder ud af noget, og at din hund blir frisk igen!
jul 2020
Opkast er meget normalt når det omhandler mavesår, tit tjekker man hunde for mavesår pga hyppig opkast. Grunden til at hun helst ikke vil spise og drikke er fordi det er ubehageligt at få noget ned i maven.
Jeg vil sige at jeg aldrig har hørt om den slags mavesår din hund havde
Mavesår hos hunde