{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm undre mig!!!!
  • #1   21. aug 2007 ???????????

• #2   21. aug 2007 hm. .

• #3   21. aug 2007 ..?

• #4   21. aug 2007 Kunne du evt. uddybt lidt ?

• #5   21. aug 2007 ?????

• #6   21. aug 2007 Tjaa...

• #7   21. aug 2007 Hehe.. Ingen har vidst helt fattet pointen her!

• #8   21. aug 2007 julie.... du må da forvente at folk giver dig det bedste råd de kan. eller at de bare deltager i emnet...
    MEEEEEEEENN der er også dem hvor de næsten lige så godt kunne sige jeg har ret.... jeg ved alt... smiler

• #9   21. aug 2007 Julie - henviser du til den tråd du selv startede tidligere eller hvad??? -

• #10   21. aug 2007 Var lige inde og læse et emne hvor en skriver hvad skal være klar nå hun kommer...

Hun viste godt det med mad,hundekurv og hvad der eller's høre til... Og der er et par kommentarer om at hun skulle ha sat sig ind i det noget før.. og forleden dag var der en der stillede et spørgsmål hvad syntes i er det bedste trænings udstyr til hunden.. Hun blev sablet ned fra højre og venstre..

• #11   21. aug 2007 Tænkte det samme tidligere over en tråd...
    Nogle folk tror at fordi de synes de gør det mest rigtige - er det kun den måde der kan være den rigtig..

Det er rigtig ærgeligt at sætte en ubehagelig følelse i andre mennsker fordi de ikke lige har læst 4 bøger....

• #12   21. aug 2007 Rie J

Nej det gør jeg ikke... til den der var der for et par dage siden der hed trænings legetøj og idag til den der hedder hvad skal være klar nå hun kommer...

• #13   21. aug 2007 Nu har jeg ikke set nogle tråd hvis en sådan er i baghovedet...........Men jeg har tit lagt mærke til, folk læser tingene mere negativt end jeg gør.

Jeg ser ikke så tit folk spiller bedrevidende eller direkte kritiserer, men stiller spørgsmålstegn ved tingene som så bliver opfattet negativt.

• #14   21. aug 2007 Hvad mener du ? Jeg syntes da, dette forum er rigtig godt. Det kan da godt være, at en diskussion nogle gange ender ud i noget, det egentlig ikke startede med.... men så må man jo hænge på og prøve at komme ind på rette spor igen. Hvad mener du med at være "kritiserende og bedrevidende". Hvis jeg kommer med indlæg, forventer jeg da ikke, at jeg altid får ret (kritiserende) og jeg ønsker da også råd (bedrevidende). Er det dét, du mener ?? Giv os lidt igen. Er du blevet ked af det eller føler du dig trådt på ? Jeg tror vi alle ønsker et godt forum, og det kan vi kun få, hvis du melder ærligt ud. Er du ked af det ??????

• #15   21. aug 2007 ...tror også, at det som folk skriver, tit bliver læst negativt...

Man bestemmer jo selv, hvilke tonefald (...hedder det mon det..??!!) som man vil bruge, når man læser et indlæg... :o)

Men jo...har skam opevet at folk er lige lidt i overkanten...hmm...

• #16   21. aug 2007 Syntes den med legetøj til hundetræning var et nummer for groft...

Flere herinde spurgte om hun ikke viste en skid eller bare var dum...Blev simpelhent så sur det var 1 dag hun var på, hendes 1 spørgsmål også hakker folk sådan.. Det kunne jo være der var nogen der havde gode ideer..

Og skal så lige sig hun ikke er medlem af hg mere fordi hun virkelig følte sig uvelkommen..

• #17   21. aug 2007 Julie; Nårrrrh *GG* Ja, man skal ski tit passe lidt på når man stiller spørgsmål herinde:-)

Jeg fik det samme af vide... ( at jeg burde have læst om det før) sidst jeg spurgte hvornår en hund er højløbsk...

Jeg har selv haft hunhund før og har også læst hundebøger, men havde blot liiige glemt den lille detalje - skulle bare sikre mig....

• #18   21. aug 2007 Ved ik om jeg må linke til den men gør det nu alligevel..

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=122450

Et ganske uskyldigt spørgsmål fra en ung pige og så vælter det virkelig for nogle herinde..
    Har det sådan personligt at kan man kun give et negativt svar eller andet dertil så bliv da for pokker ude af tråden for det er jo ikke det vedkommende har brug for at høre..ss....

• #19   21. aug 2007 Ja, folk har det med at fare op i en spids over ingenting..

• #20   21. aug 2007 Jette M

Nå folk lige frem skriver til en person med et nyt indlæg at det er da for dumt at spørger om så syntes jeg ikke der er noget positivt i det..

Ved da selv at hvis fie bliver træt af hendes legertøj og går ud og køber for flere 100 kr. og det ikke virker så ville jeg da også spørger om folk har forslag??

• #21   21. aug 2007 Jette M

hehe...

jeg svare lige da jeg selv blev grebet lidt i hjertet tidligere..

en pige spørg om hvilke ting der er godt at have klar når hundehvalpen kommer... (altså gode ideer)

og flere skriver... "er det ikke sådan noget man finder ud af INDEN man køber en hvalp!?"

Se her synes jeg det bliver ubehageligt... for selvfølgelig må man da gå ud fra hun kan tænke sig til mad/vandskål osv... men som kirsten marie skrev derinde..

Der er jo altså ting som IKKE står de berømte hundebøger...

Og ja tænker... svar dog ordenligt eller gå videre...

• #22   21. aug 2007 -Synes også tit ting bliver misforstået herinde!!!

Men sætningen jeg hentydede til før " Det burde du altså have læst om før du fik hund" - er altså ved at være godt brugt - det er en fuldstændig u-konstruktiv og ligegyldig ting at lukke ud - selvom det måske nogle gange er smiley

(findes der mon et ord der hedder u-konstruktiv?)

• #23   21. aug 2007 Hm....jeg læser det ikke som en der bliver haglet ned.

Et par mindre pæne kommentarer ja, men langt flertallet kommenterer da netop det og kommer med forslag.

Det kommer nok menget an på hvilken øjne der læser tror jeg.

• #24   21. aug 2007 Jeg er os ret ked af at man ikke kan stille et stille og roligt spørgsmål uden at nogen skal oppe i hovedet på en..

• #26   21. aug 2007 tess og nick.... det nemlig rigtigt...

jeg tror ikk man kan finde særlig mange emner herinde hvor der ik er mindst en som flipper ud på personen der lavede indlægget

• #27   21. aug 2007 Anja - Lige præcis.. Synes det er rigtig synd! Da jeg startede med at være her inde synes jeg det var vildt fedt at der var et sted hvor man kunne stille spørgsmål og få hjælp af andre.. Nu gider jeg slet ikke og spørge folk pga den måde nogen svare på.. Man spørg for at få hjælp og ikke for at blive nedgjort fordi man måske ikke lige ved alt eller vil være sikker i sin sag...

• #28   21. aug 2007 Har kun læst første indlæg i denne...
    Er den ged ikke barberet - ko malket ? ? Ss

• #29   21. aug 2007 Og tråede bliver slettet gang på gang pga af det smiley Sidst jeg lavede en tråd slettede jeg den hurtigt da jeg havde fundet en der ville svare mig flinkt på mine spørgsmål.. Mens andre bed af mig..

• #30   21. aug 2007 Fordi det kaldes en debat.. Måske personen faktisk VED mere end du gør, det er vel derfor du har stillet et spørgsmål smiley

• #31   21. aug 2007 Øhh.. Jeg spørg om hjælp fordi folk ved mere ja, men derfor behøves de jo ikke bide hovedet af.. Det er da klart der er mange med mere erfaring end en selv..

• #32   21. aug 2007 Ratster Zoo *stavespasser (Tanja) *

Jo men man behøver da ikke kalder andre dum af den årgersag...

Det vil sige fordi jeg har haft hund næsten hele mit liv så kan jeg tillade mig at kalde folk hvad jeg vil???

Ja det skal da nok blive sjovt med det mudderkasteri der så kommer...

• #33   21. aug 2007 Ratster Zoo *stavespasser (Tanja) *

Det er fantastisk når andre VED mere end man gør... og ja derfor man stiller spørgsmålet..

Men det er desværre ikke alle der VED en masse, som kan finde ud af at lære fra sig.. ;o)

• #34   21. aug 2007 tess og nick..jeg har også en masse jeg kunne tænke mig at vide men så ender det jo nok bare med at jeg ik burde ha hund... så det holder jeg for mig selv det nok bedst... smiler.
    men det skal så lige sige at fransk bulldog klub herinde der har jeg kun mødt søde mennesker så dem foretrækker jeg...

• #35   21. aug 2007 Vi skal alle sammen starte et sted.. Hvis du staver forkert i en dansk time for du heller ikke bidt hovedet af fordi du så spørg om hvordan det rigtig staves.. :S

• #36   21. aug 2007 Maria - Præcis!

• #37   21. aug 2007 Anja - Præcis.. Jeg starter os altid med at spørge nogen af dem jeg har på min vennelist..Ved at nogen af dem har haft hund meget længere tid end mig smiley

• #38   21. aug 2007 Okay. Jeg har desværre ikke læst det indlæg, det åbenbart drejer sig om. Og SELVFØLGELIG skal man svare hinanden ordentligt. Der er ikke nogle, der skal hagles ned eller stemples som bedrevidende. Nu går det jo temmelig stærkt her i forummet kan jeg læse, og inden jeg skrev mit indlæg var jeg ikke klar over, at det drejede sig om et bestemt indlæg (som jeg ikke har læst). Men jeg håber da, at det er, som Janie skriver "et par mindre pæne kommentarer, men langt flertallet kommenterer da netop og kommer med forslag" Sådan må dét da være.
    Og ja...... Jeg ville da ønske, at debattens overskrift havde være lidt mere "oplysende".
    Kærlig hilsen fra mig.

• #39   21. aug 2007 Jeg snakker ikke om en bestemt tråd.. Jeg snakker generalt.. Men ja der har lige været en tråd hvor en pige spurgt om et spørgsmål og så fik bidt hovedet af..

• #40   21. aug 2007 Anja B Du har da levet med schæferhunde i ret mange år så du kan da deltage i mudderkasteriet....og his man må kalde folk ting må du også gøre det...
    Syntes faktisk at det var latterligt da vi blev kaldt DÅSER i nat det ,en der kalde andre sådanne ting kan jeg bare ikke tage seriøse og begynder så også at tvivle på hvor seriøse de er i dereshundehold.

• #41   21. aug 2007 Ja det er rigtigt smiley Har forresten lige været inde og bedømme Kenzo havde ikke set han var komemt på smiley

• #42   21. aug 2007 Tak Tanja smiley

• #43   21. aug 2007 Ups..... Julie B. Det er dét jeg mener med, at en diskussion løber af sporet.

• #44   21. aug 2007 Ups...... Julie B til Anja B. Det er netop det, jeg mener med, at en diskussion løber af sporet !!

• #45   21. aug 2007 Ej hvor jeg kender det der. Jeg er også holdt helt op med at spørge om ting der har med hunde at gøre... hvor er det trist... Men vil så lige påpege at det bestemt kun er et mindretal der kommer med alle ubehagelighederne. Langt de fleste har konstruktive ting at sige. Men det overskygges desværre af dem der taler ned og bruger skældsord. Man bliver virkelig ked af det. Det er som om der er nogen der glemmer at de skriver til mennesker med følelser, der faktisk bliver kede af at blive kaldt dumme og uvidende og ukompetente... Det er så nemt at skrive den slags for man kan ikke blive holdt til ansvar for det når det ikke foregår ansigt til ansigt.... Det er så nemt at fare op og kalde folk alt muligt... men det gør altså ondt...

• #46   21. aug 2007 Enig Christina.

• #47   21. aug 2007 Jeg er os enig smiley

• #48   21. aug 2007 enig Christina !

• #50   21. aug 2007 Er helt enig... Men tror hund kaldet sig anika med zorro hun var blevet forslået siden da der kunne være forslag til legetøj/træningslegetøj fordi hendes hund var blevet træt af de ting hun havde købt og hurtig træt af det hun købte..

Der var et par stykker der skrev ret grimt..

En skrev du burde nok ikke ha en hund hvis er så dum at du ikke har forstand på træningslegetøj/legetøj.

Den væreste var nok syntes ikke du skulle ha en hund nå du ikke har forstand på en skid om hunde...

det var de milde

• #51   21. aug 2007 jeg vil ikke spørge herinde... det går da galt så... har set de tråde hvor folk bliver sablet ned... det er træls, især hvis man ønsker hjælp...
    jeg har min træner og min dyrlæge, har jeg spørgsmål, så spørger jeg dem og ikke HG... for jeg gider ikke høre på det... smiler...

• #52   21. aug 2007 Man skal acceptere at vi alle er nye omkring nogle ting, og derfor spørger om råd. Ja man skal lade være med at komme med personlige " grimme " angreb... Tit glemmer folk at læse det skrevne ord. Tyder ordene forkert osv osv...Mange acceptere ikke at vi kan have forskellige meninger og livserfaringer omkring nogle ting....Næ nej for mig vil bare have ret ! !

• #53   21. aug 2007 Så længe flertallet skriver ordentligt tror jeg ikke man kan eller skal forvente andet i et så stort forum som her.

Man kan heller ikke sætte bare 50 mennesker sammen til en debat uden enkelte træder over andre folks grænser.

Jeg vil foreslå man læser hvad der bliver skrevet, bruger det man selv føler for, sludrer med dem man fungerer med og så ellers ignorerer de enkelte man føler træder over ens grænser :o)

• #54   21. aug 2007 julie B > hva mener du med ´ det var de milde ´ ?
    Jo, jeg bemærkede osse en enkelt dårlig kommentar - laaaaaaaangt de fleste var da ovenud positive...som jeg opfattede det.. ss

• #55   21. aug 2007 Sus * Sakki 2 år *

en herinde skrev direkte kællinger burde ikke ha hund hvis ikke de ved hvilket legetøj hunden bedst kan li..

• #56   21. aug 2007 Ja, som jeg skrev var det da kun et enkelt dårligt indlæg...måske fra en med en meget dårlig dag....derefter fulgte et kor af opbakning til oprettere...var den ko så ikke malket ?

• #57   21. aug 2007 Man kalder sq alligevel ikke folk for kællinger fordi de søger om råd til hunden.. Og nej syntes øgenavne til folk der søger råd er et stort problem.. nej den ko er ikke malket da brugeren slettede sig alle burde være velkommende???? Syntes bare vi burde kunne tale pænt til hinanden uden at bruge skænds ord overfor hinanden vi er jo voksne..

• #58   21. aug 2007 Enig - men det er jo derfor vi har HAerne, som det står os frit for ar klage til ;O)

• #59   21. aug 2007 Enig med Janie F...

Tag det du kan bruge og skid på resten....

Jeg er ikke blevet ked af det eller såret eller noget deromkring herinde - man skal bare ignorere de trælse kommentarer for de KOMMER, når det er et frit forum!

-Og så hjælper det også at tænke lidt over, at folk udtrykker sig meget anderledes på skriftsprog, end når man står og snakker sammen, og man kan se den andens kropssprog, toneleje osv....

Desuden er det jo en form for anonym snak vi har med hinanden herinde, og derfor kan man jo tillade sig noget mere end hvis det havde været i virkeligheden...

Desuden er de fleste i denne tråd enige; Ingen skal kalde hinanden for kællinger, røvhuller osv...

Men forskellen er hvordan vi "tackler" det.... - Men det er sgu vigtigt at huske på at det her er en "virtuel" snak - og man KAN tillade sig alt....

• #60   21. aug 2007 Aros Amstaff Apache .

Nej men nu var det jo fordi nogen spurgte ind til sagerne også må man ha lov til at fortælle det.. Og har lov til at lave en tråd nå man syntes det er en utrolig dårlig ide at kalde hinanden ting og sager og nogen gør det jo fordi de ikke forstår teksten hvilket mange herinde gør.. Vi er jo voksne og burde tale pænt og ordentligt til hinanden da det jo er en side for alle..

Og hentyder jo ikke til alle men generelt bare dem der ikke har noget positiv at sige og dem der tror alle hunde ejere er fejlfri, og tror faktisk ikke at der er en hunde ejere der ikke har lavet fejl på et tidspunkt...

Kommentér på:
hmm undre mig!!!!

Annonce