1.542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

God sele God sele

Jeg kunne godt bruge en anbefaling på en god sele, inden jeg igen ofrer penge på en ny, der så heller ikke er optimal.
Selen er primært til når vi bruger lang line, dvs. ture i skoven, træning på steder hvor han skal være I snor o.l. altså ikke tiltænkt træk.

Dilemmaet er, at Sten er relativt lang og smal, og han bryder sig absolut ikke om, at der sidder noget tæt om albuerne.
Vores løsning nu er en Hunter sele, der egentlig er for stor - det gør den lang nok, men den er jo så temmelig løs om halsen og brystkassen.

Det jeg søger er en y-sele, der enten kan justeres i længde (rygstrop + remmen mellem forbenene) eller er længere end normen, og som samtidig ikke har ultrasmalle remme ala f.eks. Balanced Harness på kun 1 cm - behøver ikke være super polstret som f.eks. ruff wear o.l. bare ikke mega tynde remme.

Nogen bud?

Og ja, jeg har haft ham med I butikker, men der er ikke mange af slagsen i nærheden, og dem der er, har ikke haft noget der sad godt, og som han var tilpas med

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God sele
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.060
    #1   24. jul 2021 Jeg har haft samme udfordring med Ingle, men denne her sidder faktisk okay, selvom brystremmen er en anelse for lang: https://www.skinnydogs.dk/vare/y-sele-02/

• #2   24. jul 2021 Jeg er glad for DogMan. De minder meget om Hurtta, men de kan justeres i både bryst, ryg og mave (både i længde og omkreds) og så koster de kun det halve.
    Bruger dem både til daglig og til løb.
    Håkons er vist 2 cm i bredden, Cujo og Theos er 1,5.
    Her lige et hurtigt foto fra dagens morgentur.

profilbillede
  • #3   24. jul 2021 Jeg ledte længe inden jeg fandt en min tændstik kunne passe. Han er mega lang, og smal. Alle seler sad træls. Hvis de skulle passe i omkreds så sad de under albuerne.
    Men Nonstop dogwere Line harness, var redningen her.

• #4   24. jul 2021 Jeg er med på Nonstop Dogwear, og ellers er Dog Copenhagen Airwalk måske en mulighed.

• #5   24. jul 2021 Dog copenhagen sidder netop så tæt om albuen, at han slet ikke vil gå.

Myndeselen ser ud til at have den ekstra længde - den har så desværre også mindst 20 cm for meget om brystkassen, hvis halsen skal passe.

Vil tage et kig på dogman og nonstop smiley

• #6   24. jul 2021 Hvorfor får du ikke lavet en til ham efter mål?

• #7   24. jul 2021 Anni - hvem laver sådan noget?
    Jeg har faktisk været ude i, om jeg selv skulle i gang ved symaskinen. Også fordi han lader til altid at falde imellem størrelser, når man endelig finder noget, med den ønskede pasform.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #8   24. jul 2021 Nonstop er super til lange smalle hunde smiley
    Jeg ville vælge nonstop Line harness

• #10   24. jul 2021 Jeg så du spurgte hvem der laver seler efter mål, det ville hende her begynde på når hun er tilbage efter ferie. (billedet er fra hendes instagram)

profilbillede
  • #11   24. jul 2021 Tak, det vil jeg da også kigge på.

Til dem der har nonstop seler - Sten ligger præcis på grænsen mellem størrelser i halsmål (52 cm i hals, 66 i bryst) ville i gå op eller ned i størrelse?

• #12   24. jul 2021 Ned. Nones kan passe både 7 og 8. Jeg syntes en str 8 ville være voldsomt til Steen.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #13   24. jul 2021 Michelle - jeg tror du skal gå ned.. normalt siger man det modsatte men min erfaring med nonstop siger at man ihvertfald ikke skal gå op i størrelse. smiley

• #14   24. jul 2021 Præcis, normalt siger man op. Men tænkte netop når halsen slet ikke kan indstilles, at det må være vigtigt, at den sidder pænt til.
    Tak for svar

• #15   24. jul 2021 Balder har også problemer med seler. Den eneste der ikke kører rundt om kroppen på ham er Hurtta.

• #16   24. jul 2021 Michelle, der er indimellem nogle der annoncerer på Facebook.

Har du set på Niggeloh seler.
    Kender et par stykker med lange slanke hunde der har dem.
    I mine øjne verdens bedste sele, men de er godt nok dyre.

• #17   24. jul 2021 Synes måske 1000 kr for en sele, jeg ikke ved om han vil have på er lige i overkanten - den ser ellers fin ud smiley
    Hvis jeg kunne prøve først ville jeg gerne give prisen, hvis det så betød jeg en gang for alle havde noget der fungerede.

Sten er lidt sær med at have ting om kroppen. Han er helt cool med håndtering og berøring overalt, men at have sele på har krævet lang tids tilvænning. Han er jo sød og samarbejdsvillig, så han gik, men var SÅ ukomfortabel at se på og er det stadig, hvis ikke der er helt fri bevægelighed for forbenene.
    - giv ham hans siccaro på, så ved man hvor han er, til man tager den af igen. Han skal gerne lægges i kurven, ellers står han op midt på gulvet til han er tør.

• #18   24. jul 2021 Er vild dingo selen sidder rigtig godt på hunden og er meget slidstærk ?? https://voresvovser.dk/vare/red-dingo-polstret-hundesele-graa/

• #19   24. jul 2021 Niggeloh har desværre ikke været lang nok her. Den er ellers mega lækker. Så hvis Steen er lang, så tror jeg heller ikke den ville sidde optimalt.

• #20   24. jul 2021 Jeg har et par af dem i #18 og de sidder rigtig dårligt på mine.

• #23   24. jul 2021 M - men er den lang, for sådan ser den ikke ud? Ud fra hundemodellen på billedet gætter jeg på, den er meget som hurtta, dog copenhagen m.fl. i pasformen. Der er masser af seler, der sidder rigtig fint om skulderen, men de fleste sidder kun et par fingerbredder bag albuen, hvis overhovedet, og det er simpelthen ikke nok for Sten.

• #24   24. jul 2021 Christina - det var da et fremragende tilbud, jeg sender dig lige en pb.

• #25   24. jul 2021 MightyM laver seler. Runa vandt et halsbånd og det er jeg mægtig glad for. Jeg var med i hele processen og tænker det samme gør sig gældende for seler. Ydermere er priserne meget overkommelige.

• #26   24. jul 2021 Jeg køber mit "gear" i udlandet, når jeg er til VM .. det er simpelthen alt, alt for dyrt herhjemme synes jeg.
    Jeg faldt over en polsk pige, som har sit eget firma, hvor hun laver blandt andet seler. Jeg købte en til Czhap for at se om den var god. Det er den bestemt.
    Så for 250 kroner kan man erhverve sig en sele .. ovenikøbet i den farve (de farver) man kunne ønske sig smiley

Jeg kan så ikke helt gennemskue, om de sidder langt nok fra albuerne - men det var også bare sådan ment som generel info smiley

• #27   24. jul 2021 Det er sådan en smiley

profilbillede
  • #28   24. jul 2021 Den ser bestemt ikke tosset ud - og til prisen kan man jo også tillade sig at teste engang, men umiddelbart ser det ud til at være lidt trangt om albuerne, taget i betragtning at din hund nok er lidt mere robust bygget end Sten.

Men nu prøver vi lige den dersens nonstop fætter og ser hvad kræet siger smiley
    Jeg kommer desværre ikke så meget ud i verden, at jeg lige snupper en med hjem fra Polen e.l. Hos os bliver det ikke meget mere eksotisk end Tyskland og evt Sverige.

• #29   25. jul 2021 Jeg vil prøve en non stop til Django. De skulle være rigtig gode smiley

• #30   25. jul 2021 Vi har samme udfordring herhjemme, Tweed er også lang og tynd - han er endt i en non stop line harness, det var den der passede bedst, men den sidder ikke rigtig godt på ham, den er lige lldt for stor og den i størrelsen mindre er for lille.
    Dog copenhagen ligger han mellem to størrelser, så enten sidder selen for tæt på albuerne eller også er den for stor om brystet.

Nigeloh har vi også prøvet og den er helt håbløs til ham, men sidder perfekt på labradellen.

Jeg har en MR koppel fra en tidligere hund, som Tweed desværre er vokset ud af nu, men jeg tror jeg den passer til sådan en lille aflang hund, så leder efter et sted der sælger dem hvor man kan prøve den på.

• #31   25. jul 2021 Jeg overvejer også zero DC shorter, den skulle også passe slanke hunde - har dog heller ikke fundet et sted jeg kan prøve den på.

• #32   25. jul 2021 Randi - hvis fu får prøvet noget af det må du meget gerne give en tilbagemelding. Det er altid rart at have valgmuligheder

• #33   26. jul 2021 Vi løb i DC Shorter til at starte med, den sidder ok langt tilbage og sad godt på hunden. Men den kan kun justeres omkring maven. Lige det eneste billede jeg kunne finde. Den er den bagerste sele, de brune hund har på, der er short versionen

profilbillede
  • #34   19. aug 2021 Jeg er muligvis kommet til at købe både MR koppel selen og DC shorter.

DC har jeg bestilt for stor, men den passer rigtig godt på en af mine andre hunde. Faconen er god til en lang slank hund, vi ligger bare mellem to størrelser og jeg valgte den forkerte.
    Mr koppel er den sele vi har prøvet, som passer bedst - dog er den lige i det største i halsen.

profilbillede
  • #35   19. aug 2021 Der ser da også rigtig fornuftigt ud. Sten er samme type, bare med mere pels smiley

• #36   5. sep 2021 Vi gav non stop selen et forsøg, og det dur. Den kunne muligvis godt have været et nr mindre, men på dem anden side tror jeg ikke jeg kunne få den problemfrit over hovedet når den skal af igen så. Og Sten er tilfreds smiley

profilbillede
  • #37   5. sep 2021 Og bedst af alt glider den ikke ned på siden, når der er en lang line på - den bliver fint hvor den skal

profilbillede
  • #38   5. sep 2021 Hvor er han fin !

Jeg elsker den sele. Den bliver lige præcis hvor den skal, når man går med dem i en lang line smiley

Kommentér på:
God sele

Annonce