{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Klage over dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Hjælp!

Kan man klage over en dyrlæge hvis..
hunden dør på operationsbordet og at obduktionsrapporten ikke viser hvad hunden er død af. Eller må man bare formode at hunden ikke kunne tåle narkosen.

Er det normal procedure at give oxytocin inden man scanner hunden? Når tæven ikke har født en hvalp endnu selv.

Er det normal procedure at lade hunden have presseveer i over to timer ved dyrlægen inden man påbegynder kejsersnit?

Er det normal procedure at lægge hvalpene til selvom tæven slet ikke er vågen fra narkosen?

Er det normalt at selve kejsersnittet tager to en halv time hvis der ikke har været nogle komplikationer ved indgrebet?

Er det iorden bare at sende obduktionsrapporten til ejeren uden at gennemgå den og forklare hvad der står i den (da det meste er på latin)

Vil jeg få noget som helst ud af at klage over denne dyrlæge?

Håber nogle kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klage over dyrlæge
  • #1   7. jul 2021 Hvad der er normalt ved kejsersnit kan jeg ikke sige, men har du talt med dyrlægen? I så fald, hvad sagde han? Blev forløbet og eventuelt beslutninger forklaret?

• #3   7. jul 2021 Dyrlægen gennemgik journalen med mig via tlf efter jeg havde prøvet at kontakte dem i to uger dagligt.
    Jeg måtte selv ringe til dem for at efterspørge obduktionsrapporten, som var ankommet en uge tidligere. De har ikke ønsket at besvare mine spørgsmål efterfølgende. De ønsker slet ikke at have dialog med mig længere

• #5   7. jul 2021 Det gør mig ondt med din hund smiley smiley smiley smiley

• #6   7. jul 2021 Dyrlægernes klagenævn blev nedlagt i 2014.

Mit spørgsmål var om jeg ville få noget ud af at klage. Ikke hvor jeg klager henne

• #8   7. jul 2021 Jeg klagede til dyrlægen, da denne fejlopererede min hund. Meget sobert og alligevel ønskede de bestemt ingen dialog efterfølgende, og bad om ikke at se hverken mig, eller min hund igen, de betalte så også enhver krone, som det havde kostet, at de havde sjusket.
    Min hund overlevede men havde synlige ar resten af livet.
    Jeg har beskrevet min oplevelse på Trustpilot, og håber, at det kan få andre til, at genoverveje, inden de vælger at bruge den dyrlæge. Jeg benytter selv ikke ret mange services, uden først at have været forbi Trustpilot. Så har selvf. også været inde og skrive, når vi har en ekstraordinær god oplevelse.

Mere er det desværre svært at gøre. Jeg var villig til at gå efter dyrlægens autorisation, men det er jo svært med det dårlige oversyn. Han stoppede dog kort efter, og overlod klinikken til næste generation (mange gamle dyrlæger bliver for længe, og når at lave meget lort i den, er min oplevelse).

Jeg er virkelig ked af det, med din hund. Kan du evt. få en anden dyrlæge til at gennemgå forløbet med dig? Min dyrlæge har tilbudt, at jeg til enhver tid kan komme og snakke om forløbet med min vovs aflivning, og det forløb der var op til, udredning etc.. Journalen gemmes i en del år efterfølgende ved lov.

• #9   7. jul 2021 Ærgerligt de ikke er villige til dialog - som minimum kunne man da have fået deres årsag til de beslutninger de har truffet (f.eks. om at vente med kejsersnit).
    Det havde ikke givet hunden tilbage, men havde de i det mindste villet have dialogen, så kunne de måske have lært af eventuelle fejl så det ikke skete igen for den næste hund der kommer - fejl sker jo desværre, også når det drejer sig om liv og død, men åbenhed og dialog, når det sker ville være i alles interesse, også dyrlægens.

Tror desværre heller ikke man kommer langt med en klage, hvis de ikke engang vil gennemgå forløbet med dig, men som andre skriver, kunne man jo anmelde på trustpilot.

• #10   7. jul 2021 Det er jo svært, når der kun er en side af historien.

Men det er desværre ikke ualmindeligt, at hunde dør under narkose, kejsersnit eller ej. Om dyrlægen har handlet fagligt korrekt i forbindelse med indgrebet, er jo svært at vurdere. Det ville formentlig fremgå af obduktionsrapporten, hvis der var noget at bemærke, altså noget som ikke “bare” er sort uheld.

Hvis det var mig, ville jeg bede en anden dyrlæge om hjælp til at gennemgå rapporten og evt. tage kontakten til den opererende dyrlæge. Det kan jo være, at den opererende dyrlæge har sine grunde til ikke at ønske kontakt til dig. Det kan også være at vedkommende bare er en idiot.

• #11   9. jul 2021 Oxytocin må ikke gives før der er aktiv fødsel, dvs enten født en hvalp eller en hvalp synligt i kanalen.
    Giver man det, og der sidder en hvalp fast, kan alle hvalpe dø, fordi de drives frem af kunstige veer uden at kunne komme ud.
    Dette har dog ikke indflydelse på tævens liv.
    Hvad døde hun af ifølge rapporten?
    Brachycephal race?

Der kan godt gå noget tid før et kejsersnit kan startes op. Der skal jo tilkaldes assistance. To timer er dog længe.

• #12   13. jul 2021 Jeg har fået gennemgået journalen og obduktionsrapporten med en anden dyrlæge for et par uger siden. Hun sagde at man ikke giver oxytocin før man har scannet tæven. For at sikre sig, at der ikke ligger en hvalp på tværs. Og at man heller ikke giver oxytocin til en tæve, som ikke har født minimum en hvalp selv. Min tæve havde hverken født en hvalp eller haft presserveer før vi ankom hos dyrlægen. Hendes vand var kun gået. Hun var fuldt åben men ingen hvalpe i fødekanalen.
    Dyrlægen som lavede operationen havde hverken vejet hvalpene ved fødsel eller klippet deres navlestreng. Jeg fik også en hvalp med hjem med ganespalte som de påstod godt kunne sutte. Jeg måtte aflive den næste dag. Den var halvt så lille som de andre og kunne bestemt ikke sutte. Der har været rigtig mange ting udover tabet af min tæve som har været uacceptable. Jeg var i chok da jeg modtog hvalpene og er stadigvæk i chok. Så jeg ser næsten ingen anden mulighed end at gå videre med mit forløb til forbrugerklagenævnet. Forhåbentlig kan de give mig de svar jeg stadigvæk mangler.

Obduktionsrapporten kunne ikke påvise årsagen til hendes død. Alle organer, vævsprøver og yderligere undersøgelser af min tæve var normale.

• #13   14. jul 2021 Det lyder godt nok også som en grotesk omgang. Jeg kan godt forstå at du ikke bare tænker sort uheld. Det gør mig inderligt ondt at læse smiley
    Nej man giver ALDRIG oxitocin før første hvalp er født. Det kan gå rigtig galt med hvalpe og tæve.

Kommentér på:
Klage over dyrlæge

Annonce