Er det altid den store hund der har skylden? {{forumTopicSubject}}
Og er en veninde, et troværdig vidne?
Det drejer sig om en lille hund, der uden ejer var i nærheden, flyver på en stor hund. Den lille får en lille skramme over det ene øje.
Det melder ejeren af den lille hund, efter nogle dage til politiet. Veninden til den lille hund vidner til fordel for ejeren til den lille hund.
Ejeren af den store hund får en bøde på 4000 kr for ikke at have styr på sin hund. Hvilket ejeren ikke acceptere og sagen skal nu i retten.
Jeg skal ikke gøre mig til dommer. Men når man snakker med andre, er det ikke første gang den lille hund, angriber andre hunde og ejer griber ikke ind.
Jeg kan ikke lade være med at tænke, om den lille hund altid går fri og om bare man har en god ven der vidner så er det bevis nok for politiet.
Vil det i virkeligheden sige, at den lille hund altid går fri og det kun er os med store hunde der risikere at kunne blive dømt.?
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.238
Hvis din veninde kan bevise, at den lille hund tidligere har angrebet andre, og i øvrigt kan godtgøre hændelsesforløbet, så vil retten dømme derefter.
Af samme grund skal man som ejer af en stor hund, øve en velplaceret støvle i røven på eventuelt løse små hunde.
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 305
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 305
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.809
Begge hunde kan være under kontrol og så kan der ske uheld.
her hvor jeg bor er der en stor hund, der er SÅ sød og rar, han vil gerne hilse på og lege med alle, hunde som katte.
Han er SÅ god til at aflæse og trække sig (men kommer hurtigt hen og kigger igen)
han hører efter, men altså der skal jo ikke meget til hvis han leger med en Chihuahua (som der også bor i området og nogle gange "skriger" bare han kigger på den) eller med en kat
Et enkelt potedask i leg kan gøre meget, og jeg ville ikke slæbe hans ejer i retten skulle det ske.
Dels fordi jeg har kat og den normalt ikke er noget man går tur med, og dels fordi jeg ved den ikke gør det med vilje.
Han ønsker på ingen måde at skade
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
Det er derfor vi skal have ansvarsforsikring på hunde, biler og heste
Er det altid den store hund der har skylden?