{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

Avl på amstaff uden tavle. {{forumTopicSubject}}

Så er jeg tilbage fra et døgn i frys!

Og vil starte med at oprette dette indlæg..

Hvad mener i om at avle på amstaffs uden tavler?

Det er et meget simpelt spørgsmål, og hvis nogen er trætte af den "evige" debat om muskelhunde osv, så lad da bare være med at kommentere i dette indlæg. ;o)

Personligt mener jeg at det burde forbydes, da man ikke ved hvilke egenskaber der vil blive avlet videre i afkommene.. Og at det kan resultere i aggressive/sky/utilregnelige hunde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl på amstaff uden tavle.
  • #1   17. aug 2007 Det samme som om avl på alle mulige andre hunde uden tavler *gs*

  • #2   17. aug 2007 Modstander....!

  • #3   17. aug 2007 De burde ikke avles på . . altså amsaff uden tavle ..

    min mening . . ;o))


  • #4   17. aug 2007 amstaff * . .

    Kan heller ikk stave . . :o/


  • #5   17. aug 2007 rygklapper til resten af banden

  • #6   17. aug 2007 sådan bliver det jo osse i fremtiden, det er kun et spørgsmål om tid, som i så mange andre lande..

  • #7   17. aug 2007 Fy føj og pyyhaa, det skulle forbydes (for at sige det pænt)

  • #8   17. aug 2007 Og hvordan skal det kontrolleres?

  • #9   17. aug 2007 Der burde ikke avles på amstaff (eller noget andet) uden tavle... Synes det er dybt uansvarligt.

    min helt ærlige mening kan du få i stalden hvor vi ikke bliver frosset pga "stødende bemærkninger" smiley

    Hilsen Helle


  • #10   17. aug 2007 Synes det er rart der er flere fornuftige mennesker på HG. Dejligt at se smiley

    Hilsen Helle


  • #11   17. aug 2007 det nok den eneste vej frem ....så vi ka blive kvit med alle de ulovlige vapper der strømmer ind i landet...forklædt ...med de falske papier i nummeren ...for det går jo bare ik altså.....
    og som jeg har sagt før....hvor må det være træls for jer der gør et stort stykke arbejde med at få en fantasktisk hund ud af jeres rene race...at sku hører på alle os med en bunke fordomme mod racen ...vi ik ka se en ski. forskel på er en rigtig eller en forklædt pit.


  • #12   17. aug 2007 jeg ved ikke hvad jeg skal sige da vores er uden tavle. men selvfølgelig ville det værer rart at vide om han var raceren.

    men synes nu alle muskelhunde og andre dominerede racer, kun skulle være med tavle. altså shæfer, dobbermann, rottweiler osv


  • #13   17. aug 2007 Når det kommer til amstaff, syntes jeg det er dumt.. Man kan på blandinger ikke gå tilbage og se om der er pittbull i, og man kan i princippet være med til at lave en masse ulovlige hunde som man kan ricikere blive aflivet..

    Ja jeg ved godt der findes svindlere der giver pittbulls amstaf tavler..

    Jeg har ikke noget imod tavleløst avl, hvis man vel og mærket ved hvad man gøre og kan være 100 på at der ikke er diverse sygdomme med..


  • #14   17. aug 2007 trine- har du tavle på din lille nye???

  • #15   17. aug 2007 Jeg er i øvrigt også helt enig i at der kun burde avles med tavler på ALLE racer, men ville lige være lidt mere specifik i denne tråd.

  • #16   17. aug 2007 dennis- hvis hund er det du har på profilbilledet??? den ser dejlig ud..

  • #17   17. aug 2007 Dennis : loool ...wap wap *GGG*

  • #18   17. aug 2007 Dennis: wap wap ud af denne debat hvis du ikke har noget sagligt at sige...............



  • #19   17. aug 2007 gab - ja undskyld mig men er så træt af at høre denne evindelige plapren om tavle kontra ikke tavle. Hvis man man har en dejlig hund med et dejligt sind, helbred med videre og undersøger seriøst hvordan det funker med avl osv.., kan jeg ikke se nogen fejl i at lave et kuld uden tavle. Selvfølgelig skal der ikke herske tvivl om, at jeg er imod at avle for pengenes skyld og useriøs planlægning S tjohh det var hvad jeg ville sige..+ uanset hvilken race det er..man kan ikke generalisere racerne, der er aldrig nogen der råber vagt i gevær når en balnding af chihuahua og pommes sættes til salg, selvom de små hund som regel er mere agressive og har ligeså mange skavanker som de mellemstore og store hunde..

  • #20   17. aug 2007 Næ, har bare ikke meget til overs for folk der ikke sagligt kan debattere i en debat, hvor der i allerførste indlæg står at "hvis nogen er trætte af den "evige" debat om muskelhunde osv, så lad da bare være med at kommentere i dette indlæg"

    Det mener jeg så hermed at du har gjort...

    Men nu du er her, er der tavle på din hund?

    Hilsen Helle


  • #21   17. aug 2007 Dennis ...bliv gerne for min skyld da...gg...det jo det der er så vigtigt i disse debatter om dette emne...at man får hørt alles meninger i dette......vi må jo nok alle gi os tid til at ta en holdning i emnet...og før vi ka det...er det vel vigtigt at man prøver at sætte sig ind i de meninger og fordomme der er om emnet....for selv at ku ha en holdning til dette emne...----gav det mening det jeg der skrev ? *GG*

  • #22   17. aug 2007 Jeg har ikke noget imod tavleløs avl gennerelt, jeg har noget imod, man avler videre på hunde der muligvis kan bære en ulovlig race med sig (som amstaffen netop kan) og man derved ricikere at lave et kmuld hvalpe der alle skal aflives..

  • #23   17. aug 2007 Jamen jeg er enig med sidstankomne...har ikke læst hele tråden ;o)

  • #24   17. aug 2007 avl på hunde uden tavle skulle forbydes. Alt andet end DKK- stambog er for mig uden tavle, ejere af hunde som er kuperet helt nede ved hovedbunden må være griseelskere, for hunden ligner en gris...

  • #25   17. aug 2007 Og nu vil jeg tage min, hans tavle og snor med ud på en nattissetur...Sov godt til jer alle. Selv dig Dennis smiley

    Hilsen Helle


  • #26   17. aug 2007 gg sov godt helle med din tavle SS bare den ikke kradser under hovedpuden SS kun gas GG

  • #27   17. aug 2007 LoooooooooooooooL Anna - haft en god ferie iøvrigt ?

  • #28   17. aug 2007 ihh jow tak sus GG dejlig dejlig jeg tror sgu vi flytter derned fast SS

  • #29   17. aug 2007 Anna Z > takker smiley og den kradser ikke den er forgyldt og indrammet over Marcus´ kurv så alle kan se han er ÆGTE!! GG



  • #30   17. aug 2007 gg Helle SS

  • #31   17. aug 2007 Anna...og det sir du uden hverken at blinke eller grine...gg

  • #32   17. aug 2007 sus. ja har fundet ud af at jeg er skabsgræker GG

  • #33   17. aug 2007 Sus : jep...Anna er blevet forelsket i det søde pool bar liv*GG*
    Winther,nu det jo ikke alle racer der har sådan et sæt flotte øre som din vap...og så det vel en smagssag...sålænge tingene blir gjordt ordentligt..*SS*


  • #34   17. aug 2007 anna > så er jeg skabstyrker...gggggggg...lyder næsten skummelt..hihi

  • #35   17. aug 2007 Kenneth og Lise L
    Tja, hvis vores blev indavlet, så ville vi vide det, hvis I indavler så ville i aldrig opdage det...

    Bryder mig bestemt heller om de skrå, det er ikke sådan én jeg har, de dur heller ikke til at arbejde med...


  • #36   17. aug 2007 Aros Amstaff Apache: uhhh..hvor er det øv ham der hedder lars ikke lige er på...han havde...syntes jeg ..nogen gode ideer og et godt indblik i hvordan det ku gøres... og gav i en anden tråd om samme emne nogen gode forslag på hvad man bla . havde gjordt i holland..da det der er et stigene problem for politiet....osse at ku se forskel...da amstaff og pitten har ens blodbaner....men hvis du en dag fanger ham herinde...så spørg ham...han kender en del til emnet om hvordan der kan...og bliver gjordt en masse..*SS*

  • #37   17. aug 2007 Har intet imod tavleløs avl, når bare forældredyr er undersøgt og fundet i orden inden avl.

    Der findes jo også hunde med stamtavler som der er fejl ved. Og indtil videre så hører jeg kun at man som en sikkerhed ved at købe med tavle kan "få sine penge refunderet"



  • #38   17. aug 2007 jeg ha rikke læst de andre indlæg så undskyld hvis jeg gentager noget af det.

    jeg mener det burde forbydes, dels fordi man ikke ved hvordan sindet på sådanne hunde er, fordi der kan være skjulte sygdomme (ikke at der ikke kan være det på hunde med tavle) og sidst men ikke mindst så for at få en mere kontrolered avl på dem, så der kommer færre af de "sindsyge" amstaff til.

    jeg er selv ejer af to uden tavle, og ville da ikke bytte dem med noget, men efter at have set, læst og lært af egne erfaringer hvor vigtigt de ter man ved hvad der ligger bag mor og far mener jeg ikke at det burde være lovligt.

    jeg syntes desværre også at der er for mange der laver et kuld fordi det er så hyggeligt, og ikke fordi deres hund følger standarten og har noget unikt at vidre give, og hvis de ikke har det, så skal man lade være med at få hvalpe!

    der er også mange uden tavle som har allergi, problemer med hofter, dårligt sind osv, og jeg syntes at den bedste måde at få det under kontrol er ved kun at avle på hunde med tavle, og lade dygtige seriøse opdrættere gøre det, som kun tilføjer racen de bedste gener, både mentalt men også sundheds messigt.


  • #39   17. aug 2007 Kenneth og Lise L
    Jeg ved også at mange rejser rigtig langt for at finde den rigtige hanhund til en tæve inden for min race.

    Ikke noget med at parre mere eller mindre racerene hund bare fordi der er en efterspørgsel...


  • #40   17. aug 2007 A-A-A : lyder super.....der skal gode kræfter ind og gode debatter igang...
    og har osse forstået der er mange af jer der gør et kanont arbejde...for at gøre noget ved dette store problem-*SSS*


  • #41   17. aug 2007 Papirløse > HVEM henvender du dig til ?

  • #42   17. aug 2007 Jess: nøøøø...det går fint tak *SS* ..men det du *?*

  • #43   17. aug 2007 Ch *Papirløse Hunde *

    og du mener ikke at der er folk som alver uden tavle som har hoved gemt langt oppe i r.... der laver noget helt sindsyge blandinger, der så bliver solgt som søde familie hunde?

    man er nød til at indse at der ER problemer med amstaffen herhjemme, og især fordi der er så mange der avler uden tavle.. der er kommet et overflod af dem, og der er ALT for mange af dem som sælger deres små "hygge" kuld, der ikke går højt nok op i hvem der køber ders hvalpe.. hvis de gjorde det ville der ikke være lige så mange problemer med dem herhjemme..

    det kan godt være jeg træder nogen over tærene nu, men det er bestemt ikke en hund for en ung smart fyr/pige der lige er flyttet hjemme fra der har brug for noget til at tiltrække opmærksomhed fordi de ikke har råd til en fed bil!

    den kræver en masse tid, motion og ikke mindst en god opdragelse, og det er bestemt ikke alle der har sat sig ind i det, de er bare faldet for dens udseende.. desværre!


  • #44   17. aug 2007 A-A-A: (undskyld jeg staver dig sådan ...ved godt det ik pænt a mig ..men det tar mig en bondegård at skrive dit fine navn *GG)
    jeg er så en af dem der falder lige imellem....hø hø....jeg er hverken snop...eller hund med tavle...hæhæ...Harley er en vaskeægte fejlfarve...fniiiis.... men prøver at sætte mig ind i det problem der er i det emne...og prøver at forstå.....for det vel det mindste man kan gøre....før man dømmer...*SSS*


  • #45   17. aug 2007 ggg aros kan se hvad du mener S men jeg kan se fordele med og uden tavle (gentager mig selv for 30. tusinde gang) GG DKK er ingen garanti for gode hunde, jow da de har de rigtige farver og statur, der er mange historier om anerkendte avlere og hundemisrøgt, som DKK ikke gør noget ved. Omvendt er der rigtig mange der har set et marked for tavleløse hunde og bla. sælger chi.blandinger for 14.000 - så et eller andet sted er det vel køberne man skal nå, for så længe der er købere er der avlere af hvalpefabrikker og hensynsløst avl. Både med og uden..
    Jeg har en tavleløs hund, fejlfarvet og uegnet til avl GG grundet hans fejlfarvegen som er et produkt af at fremavle de fine linjer i racen (langt tilbage) men vi skulle have en familiehund og ville ikke betale 14000 for en en med tavle, da vi ikke skal udstille eller avle. Måske på sigt kunne vi finde på at investere i en med tavle, men det er ikke sikkert.
    Det er ærgerligt at vi ikke kan avle på ham, da han er jordens dejligste hund, men sådn er det bare, vi tør ikke tage risikoen for et kuld med blinde og døve hvalpe SS


  • #46   17. aug 2007 Ja, vi ka jo ikke gøre andet end at lytte til fornuftig snak, da det åbenbart vedkommer os alle. Gode indlæg Mamma ;O)

  • #47   17. aug 2007 Nårgh Anna...regner du da med der er amstaff i ham ? ss

  • #48   17. aug 2007 sus - "kamphunden" er avlet udfra GD og andre racer jeg ikke lige kan huske, så jeg har faktisk en rigtig kamphund !! Tag lige den du SS

  • #49   17. aug 2007 Pitten blev ulovlig i 1991, og amstaffen blev "populær" for i ca 2003, i mellem tiden var der andre racer som desværre var modehunde for unge mennesker eller mennesker i et kriminelt milijø som syntes det er sejt at have en hund der er lidt "hård"

    vent og se, der går ikke lang tid før det er cc'en, presaen eller en anden lidt sjælden race som står for skud.

    jeg tror ikke det hjælper at forbyde en bestemt hunderace netop fordi man så gør den mere spændene for nogen desværre, men jeg tror bestemt på at et forbud mod at avle på muskelhunde racer uden tavle ville hjælpe. netop fordi en seriøs opdrætter er mere kritisk over for dine købere er, en dem der laver hygge kuld og som til sidst bare skal af med hvalpene fordi de er trætte af dem.

    det er ret sjældent at man ser en hund med tavle blive kastet rundt i en 3-5 forskellige hjem inden hunden er 2 år gammel, men det sker desværre næsten dagligt for hvalpe uden, måske fordi købet ikke var så gennemtænkt og man har fundet ud af det ikke er så sjovt at have en hvalp på 8 måneder der ikke kan være alene en hel arbejdes dag for bagefter at blive ladt alene igen når ejeren skal en tur i byen?

    og mange tak sus smiley


  • #50   17. aug 2007 Ja Anna...ded har du sagt mig...men stadigt er problemet med amstaffen, at den ligner pit vanvittigt meget og avlen er ude af kontrol - ikke mindst antal ss

  • #51   17. aug 2007 og det er ikke fordi jeg mener hunde uden tavle er mindre værd en hunde med, har som sagt selv to.

    men jeg tænker bare på at jeg gerne så at de forskellige muskelhunde racer også er lovlige om en 5-10 år, og det tror jeg ikke at de er hvis der ikke kommer sådan et påbud med alv uden er forbudt.


  • #52   17. aug 2007 syntes også at det er synd der er nogen der er så blåøjet at de tror at hunden forældre ikke spiller ind over for hvordan ens hvalp/hund er i hoved,

    det har en stor del at sige, har man en hund der er helt gal i hoved, parre den med en anden er er det, så for man som regl hvalpe som heller ikke er helt sunde i deres hoved.. selv om at hvalpens ejer gør sit bedste for at den bliver det..



  • #53   17. aug 2007 A-A-A: det sandelig super at høre...du jo så een af dem der må på banen..og bevise racen amstaff..er en herlig race...til dem der ved hvad de har med at gøre....og det jo det der må formidles ud...så der er forståelse for det er en race der ska virkelig i rigtige hænder...og et lovpligtigt kørekort til alle hunde ville bestemt være en god start...men det har jo været oppe mange gange...
    Jeg har selv mødt min første pit..for nogen uger siden...og det har virkelig sat focus på nogen fordomme i mig...og været meget grænseoverskridende....for nøj den var sød...og noget så kærlig....og er da hel klar over der er mange der sikkert er søde...men den er jo forbudt...og det er skræmmende hvor mange der vælter ind over grænserne til DK...i forklædte udgaver....og der mener jeg der er et stooort problem....når familien DK tror det er af racen amstaff...og de så har fået en forklædt pit istedet...det jo ikke godt.....


  • #54   17. aug 2007 anne Z>> Det lyder ret interresant hvor har du det fra?
    Jeg har altid hørt at det var noget gammel bulldog race og terrier der er blandet sammen.
    Men kamphund er jo os et vidtbegreb


  • #55   17. aug 2007 A-A-A

    jeg har kun haft hunde uden tavle, men er ikke det mindste i tvivl om min næste hund skal være med smiley



  • #56   17. aug 2007 Kære Anders nu snakker jeg den tidsalder fra før bulldoggen var opfundet, kan prøve at se om jeg kan finde det historiske link. Men tror du ikke bare du skulle holde dig til den viden som er verificeret? SS

  • #57   17. aug 2007 Nå jeg vil smutte i seng, hold nu debatten i en ordenlig tone, vil gerne kunne læse resten af den i morgen

  • #58   17. aug 2007 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=85962 desværre har jeg ikke som en anerkendt forsker fået dateret tid og sted for denne tråd, men den er verificeret og valid.. Og desuden direkte oversat. Synes ikke lige at der er nogle bullere nævnt, men det kan selvfølgelig bare være mig SS

  • #59   17. aug 2007 Anne arh du mener på den måde jamen det så nok ganske korrekt,jeg troed bare du mente at de var direkte indblandt i fremavl af de typer.Men derfor behøver du nu ik skrive i en nedladende tone bare fordi jeg prøver at lære noget ved at være her inde.
    Det er såmænd ganske verificeret at der er brugt terrier og bulldogs er jo nok derfor amstaff og pitbull går under terrier nu ik.


  • #60   17. aug 2007 jeg skriver skam ikke i en tone der er spor nedladende, det er min måde at formulere mig på generelt - og bullere bliver ikke brugt nu om stunder til at lave "kamphunde" skal jeg skrive anders eller Tommy? Nu bliver jeg lidt forvirret SS

  • #61   17. aug 2007 Interessant historielæsning - Sakki er fra 1600-tallet og uden ham ingen rener og samere GGgg - nok ikke så aktuel i denne sammenhæng... - sov godt allesammen ;O))

  • #62   17. aug 2007 Anne tak det var da ret interresant.
    Men der jo nævnt buller godt nok.
    Jeg gik udfra at da tråden handlede om amstaff det var kamphunde af denne type du talte om ikke gamle krigshunde osv.
    citat"pladsbegrænsning og denne form for hurtig sport, begyndte man at blande den rørige sort/leverfarvede samt den nu uddøde hvide terrier, med den gamle engelske bulldog race for at fremavle en hund som bedre kunne arbejde under disse betingelser"


  • #63   17. aug 2007 jowjow Tommy, men det er stadig ikke i nyere tid SS

  • #64   17. aug 2007 ANNA>>hehe fik lige set dit navn ordentlig nuØh den tommy kommentar forvirrer så mig ihverfald*GG*

    Jamen det er godt så må du undskylde jeg misforstår dig


  • #65   17. aug 2007 Anders/Tommy jamen det er jo ingen skade til S det er da rart man kan få diskuteret eventuelle misforståelser.SS

  • #66   17. aug 2007 Anna>Nej men nu skriver du at der ik er nævnt buller i det du selv linker til jo*SS*
    Blir der lavet nogen kamphunde racer nu da,altså nye??
    Igen som jeg skrev tidligere troed du mente at det sku ha været involveret i fremavl af bla Amstaff og pitbull og det har dit eget link jo lige netop verificeret


  • #67   17. aug 2007 Nej nej da Anders/Tommy, men oprindeligt var det udfra de typer hunde der står i linket. Idag må man vel sige, at det nærmeste man kommer nyavl på kamphunde er BullaKottaen(staves tak) - men i pågældende tråd som vi er i, må vi vel sige at vi har bevæget os langt væk fra emnet og egentlig spammer tråden. Sorry til ophavsmanden af denne tråd SS

  • #68   17. aug 2007 A-A-A: sådan som du beskriver din gamle vap....kan jeg da finde mange racer der er ligeså...de jager osse katte..ræve ..duer harer mf.de ka heller ikke med andre hunde...og især ikke af samme køn...måske pga en kedelig oplevelse...(der ska tit ikke så meget til) ...orrrk...selv en gravhund her på vejen har den indstilling... så selv Harley er dødsens bange......
    men som du selv skriver.....med nogen flere gear i ...det jo det piten kan ha......og et skræmmende bid...i forhold til en chi... hvis du forstår....
    Der var een herindefra der for nogen uger siden skrev i en ligende tråd...at rotten...for mange år tilbage havde haft samme ry...og rygte....det må man jo så sige har fortaget sig pænt....men der blev vist osse gjordt en masse for at ændre dette... så det jo godt...


  • #69   17. aug 2007 Anna>Jeps vi stopper her. Tak for linket var spændene læsning

  • #70   17. aug 2007 Forøvrigt>Er jeg os imod avl på lige netop amstaff uden tavle pga pitbull problematiken

  • #71   18. aug 2007 A-A-A; sikke tider*G* ej spøg til side.....der må og skal gøres noget ved problemet...for det er virkelig voksende...
    og for at tale en lille fordom om rotten har jeg faktisk selv oplevet en der gik amok over en lille pige der løb på løbehjul udeforan den lokale bodega her i byen....manden med rotten sad indenfor med hunden...og den sprang osse ud igennem en glasrude for at få fat i pigen..så kedelige historier har vi jo alle...og brådne kedelige kar...er der nok i alle racer,,,, så derfor er det vel oplysning og atter oplysning der ska til før der sker noget.......*SSS*


  • #72   18. aug 2007 Jep cc'en er allerede godt på vej, og det er presaen desværre også, så der går ikke lang tid før moden inde for hunde skifter.

    jeg menr at man burde have som lovkrav at alle hundejere skulle have papire på sig hvor de kan bevise at deres hund er registrert i dansk hunde register og at de har forsikring på dem, den med tavlen vil jeg lade være op til andre at finde ud af hvordan man præcis tackler, måske en stamtavle i lommeformat, men så kommer problemerne med at folk kan lave dem falske osv.. så det vil jeg lade nogen meget mere sagkyndige mennesker om.

    jo du har ret, der vil sikkert være nogen som udnytter at de kommer til at koste kassen, men forhåbenligt er de i fåtal fordi de ikke selv gider betale kassen for hunden, udstillingerne, mental testen, hd billeder osv for at den skal blive avls godkendt.

    mange af dem der har hunde med tavle som avler uden er jo fordi de ikke gider bruge tiden på avls godkendelsen nu, hvorfor skulle de så gøre det ellers?


  • #73   19. aug 2007 jeg er enig med papirløse hunde, vi vil alle den skødesløse avl til livs, men hvem skal gøre det? skal politiet stoppe alle med en hund og kræve at se papirer? skal alle lovpligtige hunde have en stjerne eller andet gyldigt kendetgen på?
    Og hvor skal alle de ressourcer komme fra? nu er der tale om, at der er et parti (DF) der vil kræve et dyrepoliti, men er dette ikke bare valgflæsk??


  • #74   19. aug 2007 jeg sidder og tænker på den tråd hvor der er en agressiv GD løbende rundt og terroriserer nabolaget, hvor skal man sætte grænsen og til hvem?

  • #75   19. aug 2007 aros du taler om forbud - men det jeg vil sige hvor skal man starte?? der er agressive hunde præsenteret i alle racer også GD..det var det jeg ville sige S

  • #76   19. aug 2007 SS er der en statistik over hvilke hunde der har påført mennesker og andre hunde skade? det kunne være interessant..SS

  • #77   19. aug 2007 oki ss godnat til sig SS men jeg tror stadig at overfalds effekteb ligger på andre racer SS

  • #78   19. aug 2007 Hvis man har forstand på avl og hundens sind, får sat de rigtige hunde sammen - så ser jeg intet galt i at avle uden tavle.

    Min er en blanding, har dog ikke fået hende endnu. Men jeg tror nu ikke hun er en killerdog eftersom jeg har mødt moren og søsteren. Kan man ikke elske sin hund uden tavle, siger det nok mere om personen end om hunden.

    I bund og grund handler det hele jo om opdragelse fra ejerens side.




  • #79   19. aug 2007 Josefine A
    Det er noget værre sldder du der lukker ud.
    selvfølgelig kan man da elske en hund uden tavle.
    Men jeg oplever som træner, at mange hundeejere får lyst til at deltage på udstillinger og være med på de forskellige landshold for hundesport, og det kan de ike uden tavle.
    Og du ved jo ikke hvordan temperamentet bliver på din hund.
    Man ser jo desværre mange blandingshunde hvor det dårlige fra en af forældrene slår igennem. køber man en hund med tavle ved man jo hvordan temperamentet vil blive


  • #80   19. aug 2007 Jeg synes det er svært at sige.. Har ikke noget mod blandingshunde, hvis det er fornuftige personer der avler på dem.. Men det er det desværre ikke altid. Synes ikke de burde forbydes, da der også findes mange dejlige hunde,, Men jeg kan også godt se de problemer det kan give/har givet..

Kommentér på:
Avl på amstaff uden tavle.

Annonce