{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Mila_ H
Mila_ H
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 137

valg af lille race {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har endelig - efter flere år fået en lejlighed, hvor man må have hund (har en kat i forvejen).

Det er et 65 m2 stort rækkehus, hvor der bor en anden familie nedenunder, og jeg har så den øverste lejlighed med egen indgang.
Til lejligheden er der ingen have, men en 20 m2 stor, godt indhegnet terasse, hvor hunden kan rende rundt og lege. Vil måske lave et lille bed eller andet, indtil hvalpen er stueren.. så den kan komme derud, når det er akut

Der er fine luftemuligheder og grønne områder i nærheden.

Vil have en helt lille hund, da jeg nemmere kan tage den med cykel og tog samt hen til veninder (som ikke ville være vild m en større hund).

Havde egentlig bestemt mig for en cavalier. men synes nok, at den er for stor (for mig.. ved godt der findes større hunde)

Har haft en golden og en rotweiler,så kender godt til alt m pasning..

Men hvilken hund vil egne sig bedst til livet i en sådan lejlighed?
Vil træne almindelig lydighed og gå en min. 4 ture om dagen på 20-30 min. Og gerne lange ture imellem. Vil lave lidt søg og lade den finde sin mad på terassen, i en lille bold m.m.

Har tænkt på følgende: Men er bange for at de gør for meget? Eller er for hidsige? Kan de holde til gåturene?-
en yorkshireterrier: Men kan ikke lide dem langhårede. Så skal den altså klippes mange gange for at holde den kort.
- en chihuahua
- En langhåret dværg- eller miniaturegravhund.
- en malteser (men er ikke helt vild med hvide hunde)

Det lyder, som om jeg kun interesserer mig for udseendet.. Men jeg har allerede valgt de hunde ud, som jeg mener, matcher mine andre krav bedst muligt.
Men kom endelig med råd, hvis I har andre forslag.. Tror bare, jeg allerede er hooked på en af disse..

Har ikke børn, og der er ikke udsigt til dem. Men da jeg er 24 år, er det ikke usandsynligt, at der kommer nogle på et tidspunkt.

På forhånd tak
Har skrevet en million gange om andre racer - fx dværgpincher og tjekkisk rottehund. men tror, de er for aktive og gøende

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af lille race
Kommentér på:
valg af lille race

Annonce