{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Hmmmm hvorfor gør i det????? {{forumTopicSubject}}

HVORFOR!!! Nu så jeg lige på en muskelhund, lige meget hvem det er, men det er mig en gåde HVORFOR Kuppere(staves) i hundenes øre, synes i det ser godt ud eller hvad???
Jeg er stor modstander af det og synes det er både synd og grimt....
Men vil så gerne vide hvad det er der gør i vælger at få kupperet de øre??????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hmmmm hvorfor gør i det?????
  • #1   16. aug 2007 det spørgsmål har jeg også stildt mange gange... og svaredet er for det meste at de mener det er pænt eller "sådan var hunden da jge fik den" men efter min mening er det synd, og enormt grimt.....

• #2   16. aug 2007 Pernille..
    Lige præcis, kan bare ikke forstå den tankegang....

• #3   16. aug 2007 jeg synes det er pænt men ja synd for hunden

• #5   16. aug 2007 De kommer somregl med kuperet øre fra feks. Polen bosnien, slovenien ? Det er jo forbudt i DK, tyskland, Norge, Sverige osv.

Min mening: Den ser da hammer sprød ud med kuperet øre. :o) og den er nemmere at vinde på i udstillinger pga de udlandske dommere.

• #6   16. aug 2007 Ja, nu har jeg så ikke den type muskelhund, men jeg indrømmer gerne, jeg synes det ser godt ud.

En dopper f.eks har en meget større udstråling ( ikke negativt!) med kuperet ører end flap.

Det er en smagssag, og den har man sandelig ret til at have ;o)

• #7   16. aug 2007 Ja det er ulovligt i dk...

• #8   16. aug 2007 jeg synes det ser sejt ud men jo det er da rigtig synd.
    så har jeg været ærlig

• #9   16. aug 2007 syntes ikke det er synt for hvalpene hvis det bliver gjort tidligt og i narkose. Hellere ørene end halen den bruger de jo til balance og svømning og ikke mindst viser de jo deres glade væsen med en logrene hale!

• #10   16. aug 2007 Det er sejt at have en hund, der henleder tankerne til hvad den oprindeligt er avlet til. Og så bagefter reklamere med, at det bare er verdens bedste familie hunde.

• #11   16. aug 2007 Jeg synes det klæder nogen racer rigtig godt, men jeg vil aldrig selv købe en hund med det.

• #12   16. aug 2007 tror mere det er blevet mode at have sådan en hund.... alt for mange har dem, men ved ikke hvad de går ind til...

• #13   16. aug 2007 Titti -ørerne er mindst ligeså stor en del af hundens sprogsom den logrende hale.

• #14   16. aug 2007 pænt eller ej er jo en smagsag......men jeg elsker den måde hunde med intakte ører og hale

• #15   16. aug 2007 Sad faktisk og så på reeses hunds øre herinde fra den anden aften og tænkte at hvis bare alle fik deres hunds ører kuperet så flot ,så var det da ok.Men ser desvære tit hunde med alt for grimt kuperet ører,der tages alt for meget af dem,og det ser ud som om at dyrelægen slet ikke har været indeover på noget tidspunkt.Kan godt se det flotte i kuperet øre men det skal gøres rigtigt.

• #16   16. aug 2007 og her kommer resten,smiler
    komuniikerer på

• #17   16. aug 2007 Sys hundens udseende ændre sig, til det bedre hvis det er gjort ordenligt smiley
    Men ja, bliver gjort pga. udseendets skyld smiley

• #18   16. aug 2007 Ja glæden måske, men hvad med alt det andet sprog. (og ørerne viser nu osse både glæde, nysgerrighed, opmærksomhed osv). Men ja, bliver nok ikke enige:o)

• #19   16. aug 2007 DM .

Har hunden en god show kupering, kan den stadig kommunikere via ørene. smiley

• #20   16. aug 2007 Men har en AST f.eks flotte naturlige øre, ville jeg helt klart foretrække det.
    Min næste hund bliver da os med normale øre.
    Men sys klart det er en fordel mht. udstillinger at have kuperet øre

• #21   16. aug 2007 Men der er jo osse stor forskel på kuperig. Boxer, GD, og dober bliver jo normalt kuperet noget længere end amstaff generelt gør.
    Jeg ville personligt ikke eje en kuperet hund da jeg synes det er synd.

• #22   16. aug 2007 Hvorfor altid den 'dumme muskelhund' snakken falder på.

Ikke diskutere og være negative. Be Happy:o)

• #23   16. aug 2007 Hundene bruger jo altså også ørerne til at signalere med! Når de f.eks. er aggressive, kælne eller vagtsomme skal de også bruge ørerne til at signalere med!

Og det er simpelthen noget af det hæsligste at kupere - både hale og ører! Og hvor er det dog sygt at kappe en hunds kropsdele af, fordi man synes, det er pænere eller sejere! Det er da både grotesk og makabert!

Børn er da også grimme, hvis de har flyveører, så lad os da klippe dem af med det samme! Fisken er da også sjovere uden øjne, sådan som den svømmer ind i akvariets sider, så lad os da prikke dem ud! Og min kat skal da også være ligeså sej som manxkattene, så næste gang jeg er ved dyrlægen, får jeg ham da til at kappe den af også! NOT!

Jeg elsker at se en smuk rottweiler med den stolte hale, og dobermannen, som før har set så grim og bidsk ud, er med hale og ører intakt forvandlet til en majestætisk og yndefuld hund! Hvis i skal til at skære i hunden for at få den til at se ud, som i vil have den, er det nok den forkerte race, i har valgt! Eller også burde i simpelthen kke have dyr (den teori hælder jeg mere til...).

• #24   16. aug 2007 nichole. OS i år. haha.

• #25   16. aug 2007 Synes så hverken det er pænt eller godt for hunden at kupere dem så kort.

En godt kuperet dober er rigtig smuk, en amstaff med lidt længere kupering (går udfra det er det der kaldes showkupering?) tiltaler mig ike særligt, men er da ok at se på)

Men de der helt korte ører er bare ikke pænt (bare min mening)

• #26   16. aug 2007 *s* sådan er dollar bare smiler stort, vi har fået så mange breve hvori der står det er synd for ham osv, jeg gu erdet synd når deter hjemme klip, uden FULD bedøvelse, og smertestillende, og antibiotika.
    Men tog vi ikk dollar, blev han sikkert kastet i havet eller kom ud til nogen der ik havde en skid forstand på den race...

• #27   16. aug 2007 Og det er simpelthen noget af det hæsligste at kupere

Refrace, DU sys . Din mening smiley

• #28   16. aug 2007 Vi har alle ret til vores meninger, Det er det som gør os unikke. smiley

• #29   16. aug 2007 Hængekøerne nu med ny hvalp H

Så din tatto på BH , Hvor lang tid tog den ? alså den af dollar.

• #30   16. aug 2007 Tror ikke folk (som ser neutralt på det) mener at det ikk er egoistisk. Selvfølgelig er det da det smiley

• #31   16. aug 2007 Tja, De racer vi kender i dag er lavet for vores skyld smiley

• #32   16. aug 2007 ~AalborgsDronning~ .

Det var da en latterlig udtagelse.
    sådanne Beskyldninger er da vist ikke lovlige på HG er De ?

• #33   16. aug 2007 Tja, Sys det ville være bedre hvis du fjernede skyklapperne, så du ikke ender med at blive ramt af en lastbil i højresvinget smiley

At du tror at alle mennesker sys det ser SEJT og FARLIGT ud, viser lidt om hvor mange mennesker med disse hunde du har været i kontakt med. Du ku jo møde op til en dkk udstilling, og se hvor mange af de gutter der render rundt i jakkesæt og ser skøre ud, sys deres hunde ser seje og farlige ud smiley

• #34   16. aug 2007 LOOOOOOOOOOOL. Ja du har din unikke mening. og den må da siges at være speciel smiley Speciel Snæversynet smiley

• #37   16. aug 2007 Jeg synes ik det er synd hvis det er gjort ordenltig og helt ærlig en dansk doberman ligner jo noget der er løgn.i Det er jo slet ik den flotte stolte hund det var at se på en gang.
    Med hensyn til at det er ulovligt synes jeg det er til grin, helt ærligt man må skære forhuden af et lille barn men ik skære lidt i øret på en hund smiley det hænger da ik sammen.
    Og desuden ku man nok undgå tosser som ham her i Nykøbing hvis det var lovligt

• #38   16. aug 2007 jeg kender mange der har boxere og de er kede af halen ik er kuperet. for når halen som slår hårdt rammer noget og der gå hul på halen er der blod over det hele det sprøjter vildt meget.
    og det gør frygteligt ondt på hunden så syntes jeg det r bedre at den er kuperet.

• #39   16. aug 2007 DFFD -må være enig her. En rigtig dobermann er kuperet, synes de ser helt "forkerte" ud når de ikke er, og synes egentlig heller ikke de er speciel pæne med ører. Jeg har så bare valgt at jeg ikke skal have sådan en, da jeg ikke vil udsætte min hund for det,men der er vi jo alle forskellige.

• #41   16. aug 2007 dffd... jeg har givet dig en ekstra høj hvor den sej. det ser godt ud. jeg giver dig helt ret i de ting du siger. min kæreste og mig har snakket om måske at få en dobberman.
    og der skal da også gøres noget ved hale og ører... smiler

• #42   16. aug 2007 Therese og AalborgsDronning

Hvor er jeg enige med jer..

Min personlige holdning er at det er både afskyeligt og hæsligt, hvis man ikke kan lide hunden som den er, så er det jo nok den forkerte race i har valgt jer?
    Hvorfor begynde at skære i forskellige dele på hunden?? Det er da grotesk...
    Så F**K da om det er en "fordel" ved udstillinger?
    Sætter man ikke hundens kropssprog og race FØR det...
    Det kan godt være den er i narkose og hvad ved jeg når det bliver gjort, men der er altså stadig smerte ved det bagefter... Efter min mening en fuldstændig tåbløs handling...
    sådan er vi jo forskellige, efter hvordan vi behandler vores bedste venner.... hm...

• #43   16. aug 2007 Måske et dumt spørgsmål, men har ofte tænkt på det i forbindelse med disse debatter. Kan man egentlig ikke avle en race henimod at få stritører? Altså f.eks. doberen, så den med tiden vil få stritører. Ved godt det vil tage lang tid, og ørerne vil ikke have samme facon so ved kupering, men kan det overhovedet lade sig gøre?

• #45   16. aug 2007 DFFD -ok. Jamen vi er stadig enige. Doberen var bare et eksempel:o) Var bare nysgerrig om man overhovedet kan, da der jo ikke gerne skulle blandes andre racer i, og en dober jo har forhldsvis store ører til at kunne stritte, så det var jo ikke sikkert det overhovedet var muligt at komme hen i den retning.

• #46   16. aug 2007 jeg synes også det er synd, men en dobbermand er nu pæn med sådan ører. men den eneste race jeg synes det passer til..

• #47   16. aug 2007 Ålborgs dronning

Har det noget med sagen at gøre om jeg er muslim?
    Mener bare at det er underligt at synes det er synd for et dyr som er bedøvet i forhold til et barn som ik er

• #48   16. aug 2007 AalborgsDronning..

Lige netop?
    Synes det er så respektløs både over for selve hunden, men også over for racen...
    Men ja...

• #51   16. aug 2007 Tror ikke en hund med den typiske doberkupering har sværere ved at kommunikere end andre hunde med stritører. De har jo deres ører, de er bare kommet op at stå. Det kan vel ikke være anderledes end andre hunde med stritører (som ulven jo i øvrigt osse har).
    Og helbredmæssigt tror jeg osse det er ligeså godt som hvis den havde naturlige stritører.
    I det tilfælde er det mere det at man udsætter hunden for et unødigt indgreb med efterfølgende smerte.

Mit problem er mere med de kampkuperinger man ser, hvor der nærmest intet øre er tilbage.

• #52   16. aug 2007 Men det er jo ikke kun doberen der bliver kuperet sådan. Boxer og GD gør så vidt jeg ved osse.
    Det er faktisk stort set kun hos amstaff/pit/dogo argentino og lignende racer jeg har set den helt korte kupering.

• #54   16. aug 2007 Må man stille et dumt spørgsmål?

Hvis kuperede ører giver problemer med sproget, er dem der er født med stritører, som f.eks. schæfere, så født handikappet?

Jeg har svært ved at se, hunde med kuperede ører ikke taler lige så godt som hunde med stritører..............

• #55   16. aug 2007 Jeg bryder mig nu heller ikke om kuperede øre. Jovist kan det se smukt ud, men jeg billiger det ikke i sådan grad at jeg bare må eje en kuperet hund.

Jeg er glad for at man har fremavlet store stritøre hos bulleren :0)

• #56   17. aug 2007 Jeg synes det kan se rigtig flot ud, har haft en amstaff med kuperet ører(ikke noget jeg selv valgte). Synes de ser dejlige ud både med og uden, og ville ikke vælge hunde bare fordi den var kuperet.
    Synes da det er lige så "slemt" med dem der pakker deres hund ind i alverdens tape bare fordi det ene øre måske sidder lidt skævt....tror ikke der findes en perfekt hund (hvilket ikke gør dem mindre skønne) og slet ikke perfekte mennesker.

• #57   17. aug 2007 hunde der har kuperet øre har mere tildens med at få øremider og andre skader i sine øre end hunde der ikke har kuperet øre. for ikke ørekuperet hunde hænger ørene somregl og det gør at de beskytter ørene imod for meget støj og vind og andre ting så de ikke får øremider og andre skader.
    de hunde der er kuperet . har vind og støj og andet fri adgang til hunden øregang .
    tror ikke at en hund der har kuperet øre ikke kan komikere ligså godt som andre hunde der ikke er ørekuperet .
    men jeg er selv modstander af at man hale kopire og ørekopire hunde ..

• #58   17. aug 2007 Bonnie..........mener du ikke omvendt?

Jeg har altid hørt og læst, at hunde med hængeører er mere angrebet af problemer end dem med strit.

Grunden skulle være, dem med hængeører ikke så nemt selv kan ryste ting ud af ørene...........

• #59   17. aug 2007 Janie -osse hvad jeg har hørt. Og ellers skulle ulve og alle de hunderacer med stritører jo osse have de problemer.

Men har fået fortalt at hunde med meget kort kupering kan have problemer med betændelse i ørerne pga vand, vind osv (som sagt kun dem med meget kort kupering, om det er rigtigt ved jeg ikke, har aldrig haft en ørekuperet hund)

• #61   17. aug 2007 Alborgs dronning..
    Hvis ikke du ser på det ydre og vil ha det så naturligt som muligt,hvorfor har du så en schæfer af udstillinglinjer og ikke af sport,hvor man kigger knapt så meget på det ydre ?

• #62   17. aug 2007 Okay . ja så blev jeg da det klogere *GG*
    men man lære jo hver dag siges der *SS*

• #63   17. aug 2007 Fuck i er syge jer der gøre dette mod jers dyr!!! Håber virkelig der vil ske jer noget lignene!!!!!! Totalt ondt! Håber sgu i i mister jers hunde - i har sgu ikke fortjent dem!!!

• #64   17. aug 2007 Maiken J. Ej nu holder vi.....

• #66   17. aug 2007 Hvem er det lige der gør dette mod ders dyr - Hvis jers dejlige hunde selv kunne vælge tro i så selv de ville igennem dette...........Nej vel. Normalt ser vi fleste mennesker vore dejlige kæledyr som familiemedlemmer og nogle af os som vore små børn - Vi ville ALDRIG kunne finde på at såre vore elskede kæledyr sådan!!!!!!!

• #67   17. aug 2007 Er det ikke lige så mishandling at se sin hund som ens barn?

Tror næppe hunden selv ville vælge det!

• #68   17. aug 2007 Eva har da fået det gjort på sig selv, sååå *GGG*

• #70   17. aug 2007 Nå nej *GG*

Eva = DFFD* Egoisten

• #72   17. aug 2007 Hold da op en tone der pludselig kom i tråden!!!

Maiken, det er ok at have en mening om tingene, man man kan altså godt udtrykke det pænt.

Jeg går ikke ind for kupering af hunde, men jeg tror da næppe jeg kan få nogen til at ændre holdning ved at svine dem til?!?

Bliver det gjort ved en dyrlæge og med bedøvelse (og i et land hvor det er lovligt), ja så er det jo folks eget valg.

• #73   17. aug 2007 Ja jeg ved godt tonen tog overhånd- Men jeg bliver bare så vred når folk er så onde ved dyr! Det kan da ikke være rigtig at man gør disse modbydelig ting mod sine dyr for at det ser godt ud!!!!!!!!!!!!!!!! HALLO der er der noget galt med disse mennesker........

• #74   20. aug 2007 minsundelse er en grim ting

• #75   20. aug 2007 Misundelse?

• #76   20. aug 2007 Synes dette indlæg er blevet en tand for latterlig?
    Folk har vel deres meninger, det kan da ikke være til diskution... Fred da være med det! Helt ærlig...

• #77   25. aug 2007 maiken hvor gammel er det lige du er?????

Kommentér på:
Hmmmm hvorfor gør i det?????

Annonce