1.411 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Else1234
Else1234
Emner: 1 Svar: 1

Hvilken hunderace vil i anbefale? Hvilken hunderace vil i anbefale?

Hej med jer.

Jeg har nu i et par år gået med et brændende ønske om at skulle have en hund en dag - dog først om 1 år eller 2 når jeg ikke længere bor i lejlighed.

Jeg håber at i vil anbefale nogen forskellige hunderacer som i tænker kunne passe på mine ønsker for en fremtidig hund - jeg har sat mig ind i mange forskellige racer, men har stadig i baghovedet at jeg er førstegangshundeejer og derfor også skal have dette med i mine overvejelser. (har kigget på dansk spidshund, Cocker spaniel, golden retriever, samojede, codsky pes, labrador, japansk spids, berner sennen)

Jeg har et ønske om en hund som er samarbejdsvilling, gerne vil gå til træning(fx agility eller lydighedstræning) én eller to gange ugentligt. Det skal være en hund som på sigt også skal være en familiehund(dvs. børn om 4/5 år). Derudover er jeg aktiv med både løb, cykling og vil elske at tage hunden med på en løbetur. Derudover vil jeg selvfølgelig sætte tid af om morgenen til at gå tur, eftermiddagen og om aftenen, samt mentale udfordringer i løbet af dagen. Jeg har et ønske om en hund der skal være så STOR en del af min kæreste og min hverdag - dvs. tage den med på familiebesøg, i sommerhus, på småture i bilen osv, en hund som jeg kan vi kan tage med op på fodboldbanen og se kamp når både jeg eller min kæreste spiller kamp. Dvs. en hund som knytter sig til sin familie. Derudover vil både min kæreste og jeg have fuldtidsjob om et par år - og mine overvejelser går også på at hunden skal kunne være alene hjemme fra 8-14/15 de fleste dage.. hmm? og hvad tænker i om at få hvalpen mens vi bor en lejlighed (80/90 kvm m. altan) - og efter et års tid flytter i hus??

Det var mange spørgsmål - håber i vil dele jeres erfaringer og et par hunderacer så jeg kan søge videre. smiley smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hunderace vil i anbefale?
  • #2   24. maj 2021 Jeg tænker det er et begrænset antal racer, det vil være svært at have som førstegangsejer eller som lejligheds-hund, så længe du gør dit forarbejde, er realistiske omkring ønsker og hvad du kan tilbyde, samt aktiverer hunden på meningsfuld vis.

Så det handler i bund og grund nok nærmere om, hvad DU gerne vil have - og kan tilbyde smiley
    Har du selv mødt og oplevet de racer, du beskriver? Det kan jo være ret forskellige racer og træningsmæssigt ligger nogle af dem LANGT fra hinanden. En cocker og en berner vil du få meget meget forskellige ting ud af...

Selvfølgelig kan man have forskellige ønsker så det er ok at kigge på mange racer, men det ligner faktisk at du selv har kigget på mange forskellige bud indtil videre. Måske det nærmere er en idé at snævre det ind, så du kommer lidt nærmere på en afklaring? Der er jo mange racer der vil passe perfekt ind i et aktivt familieliv med træning et par gange om ugen og løbe/cykel-ture. Jeg tror derfor ikke det bliver noget problem at finde flere racer helt overordnet, hvis jeg må svare lidt kringlet på dit spørgsmål smiley

• #3   25. maj 2021 De racer du selv nævner bestemt ikke dumme bud. Dog ville jeg måske have lidt forbehold omkring berne og agility; det er en ret stor og tung race, som ikke er sådan rigtig oplagt til det. Det du beskriver er jo en temmelig aktiv hverdag som vil passe de fleste aktive racer temmelig godt smiley Et andet bud kunne måske være en Australsk Kelpie; jeg kender førstegangshundeejere, der har fået en rigtig god hund i sådan en smiley Collie eller Korthåret Collie kunne også være mulige.

• #4   25. maj 2021 Collien passer til det hele - den er tæt knyttet til familien, den er meget lydhør og nem at træne, som voksen kan den nemt komme med på løbeture osv, den vil elske lydighedstræning, rally eller agility.

Om I magter en hvalp i en lejlighed er op til jer, det er et kæmpestort arbejde uanset race, da hvalpen skal ud ofte hele døgnet for at besørge.

• Else1234
    Else1234 Tilmeldt:
    maj 2021

Emner: 1 Svar: 1
    #5   26. maj 2021 Tusinde tak for jeres svar! jeg vil søge videre og indskrænke min søgen lidt mere smiley

Kommentér på:
Hvilken hunderace vil i anbefale?

Annonce