{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Læs lige her.. {{forumTopicSubject}}

Sct.bernhartshunde de mest bidske
---------------------------------
En undersøgelse foretaget af Jørgen Damkjer Lund fra Det Biovidenskabelige Institut ved Københavns Universitet viser, at de tilsyneladende godmodige sanktbernhardshunde er de mest aggressive hunde herhjemme. Næsten hver anden, nemlig 45 procent af de 20 sct.bernhartshunde, der indgik i undersøgelsen, blev aflivet på grund af adfærdsproblemer. Efter denne race følger chow chow, samojede, pinscher og rottweiler. Undersøgelsen er foretaget for Dyrenes Beskyttelse. Og i foreningen vækker det bekymring, at så mange hunde aflives på grund af deres adfærd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læs lige her..
  • #3   15. aug 2007 Kan man stole på de undersøgelser.....

F.eks så bliver laaangt flere Labrador aflivet end f.eks Amstaff ( BARE ET EKSEMPEL FOLKENS ) men der er jo også maaaange gange flere Labrador....

Gad vide om de tager gennemsnittet af alle registrerede hunde... Synes at det er svært at bedømme....
    Og det var også kun 20 hunde der blev undersøgt smiley

• #4   15. aug 2007 Jeg tror ik man kan regne for meget med de her undersøgelser.
    Men af de 4 gange jeg er blevet bidt var den ene da godt nok en skt. bernhard.
    og 2 gange newfoundlænder og så noget schæfer agtig.
    Sjovt nok når jeg nu har haft omgang med mange mange flere "kamphunde" en de forskelige familie ting.

• #5   15. aug 2007 De har jo beregnet hvor mange procent af "Sant bernhardshundene som blev aflivet", som blev aflivet grundet adfærdsproblemer med aggresion i blandet.
    Så den med "der er flere lab's end sant bernhards er der taget højde for...
    20 hunde af en given race er egentlig en ok mængde i forhold til normerne for den slags undersøgelser...

Ærligt synes jeg det er godt, der endelig kommer noget dansk forskning på området. Så man har noget at forholde sig til... Så kan man altid diskuterer hvorfor, hvordan og hvorledes...

Kommentér på:
Læs lige her..

Annonce