{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.757 visninger | Oprettet:

Når man pludselig mangler en passer? {{forumTopicSubject}}

Ja, som spørgsmålet lyder, hvad er der af muligheder derude? Især når nu det er lige i slutningen af juli, jeg tænker de gode internater er fuldt bookede smiley (og jeg er alligevel ikke glad for tanken om at sætte hende på internat/hundepension)...

Jeg har spurgt rundt i kredsen, men pga min far godt kan passe nogle dage, men ikke alle, så skal pasningen være i Jylland og det er bare begrænset med bekendtskaber derovre efterhånden.. også fordi jeg ikke vil have det skal være nogen med børn som ikke er 100% vant til hunde, da hun er usikker omkring børn (har aldrig gjort noget), men når man nu ikke selv er der jo..

Nogen forslag til alternativ pasning?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man pludselig mangler en passer?
  • #1   14. maj 2021 Hvor mange dage drejer det sig om og hvordan er hun med små hanhunde?

Jeg vil, trods din modstand mod pensionater, alligevel anbefale Holtevejen's, det er Bodil herinde fra, der har den og den er alt andet end en ordinær pension. Der er masser af lufteture og kæl, nus og snak. smiley

• #2   14. maj 2021 Jeg ville høre ad herinde. alternativt er der måske en Facebook-gruppe for din race, hvor du kan finde nogen, der kan passe, og hvor I kan mødes på forhånd. Det kræver så bare, at man selvfølgelig har tillid til de personer, og at man måske aftaler på forhånd, hvad man gør, hvis nu der skulle ske et eller andet.

• #3   14. maj 2021 Har du nogle hundevenner, evt. fra HG, der kan hjælpe?

Vi har heldigvis mange der med glæde passer Menja - og i sommers der blev hun passet 2 forskellige steder mens vi var på ferie. Det fungerede rigtig fint, med at en veninde og hendes kæreste havde hende de fleste dage - og så den dag de ikke kunne, havde vi et andet vennepar til at passe hende.

Ellers er der muligheden for simpelthen at ansætte en til at passe i dit hus - nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad grunden til pasning er.
    Jeg var ansat som yngre til at passe hund - altså flytte ind i huset og passe hund ved behov. Det er også en mulighed at finde én til det.

• #5   14. maj 2021 Ja, det er nok især den med tillid...

Altså, hun er en 8 år gammel tæve, med diverse skavanker, hun blev fuldstændig voldsomt overfaldet af 8 løse hunde for en uges tid siden, så hun er virkelig "følsom" for tiden, og jeg ligeså nok også, så hvis hun skulle passes sammen med en anden hund skulle det være en meget rolig, mindre hund, som bare kan tulle rundt med hende:)

Det er fra d.23-28/7, midt i alles sommerferie og jeg tænker sådan en som Bodil nok er fuldt booket...
    Men jeg vil da undersøge det, er det i Jylland?

• #7   14. maj 2021 Kan du ikke få din hund passet hos den/dem der passer din fars hund de dage han ikke kan ?? .... De dage skal han jo så selv have passet SIN hund ???
    Bare en ide' ... smiley

• #9   14. maj 2021 #7 Hvor læser du at TS's far selv har hund ??

• #10   14. maj 2021 #9 .... På TS's profil ... der er 2 hunde på profilen ... og der står den ene er TS's forældres ... Derfor smiley

• #11   14. maj 2021 jeg (vi) bor på en gård i Vestjylland men vi har tre små hunde han Kewin 12 år og 2 tæver Jessieka 13 år og bundproppen Rødtop 4 år meget livlig men enes fint med andre hunde. skriv endelig hvis du mener vi kan bruges. Ane

profilbillede
  • #13   14. maj 2021 NITTIB, tilfældigvis kan han godt have sin egen med, han mener dog at hotelværelset er ALT for lille til to hunde (altså, dvs hans kæreste mener det...) smiley

Tak for råd til jer andre. Det kunne måske være en ide at skrive på racens fb side:)

• #14   14. maj 2021 Der er plads hos nogle af de lidt større pensioner, men vi har ikke plads i perioden desvære og til den der med “uddannet”personale, hvis pensionen er godkendt, dvs den figurerer på Fødevarestyrelsens hunde smiley side, så er ansvarshavende uddannet, det skal man nemlig være smiley

• #15   14. maj 2021 Nu har jeg jo ikke selv hund mere, så jeg kunne evt være en pasningskandidat, men på grund af min sygdom kan jeg desværre ikke planlægge så lang tid i forvejen.
    Men skulle jeg have det godt til den tid, og du ikke har fundet anden løsning, samt at du kan acceptere mig, passer jeg hende gerne.

• #16   14. maj 2021 Anni, det er virkelig pænt af dig! Jeg er sikker på at du vil gøre et fint arbejde, og hun er en sindsyg nem hund, så selvom, som du siger, at du jo er syg, så tænker jeg det sagtens vil gå, hvis du selv er op til det naturligvis.
    Tak igen, det vil jeg holde i baghovedet i hvert fald smiley

• #17   14. maj 2021 hun blev fuldstændig voldsomt overfaldet af 8 løse hunde for en uges tid siden

smiley smiley smiley smiley

Håber VIRKELIG at hun er OK - fuck, jeg er TRÆT af folks løse hunde uden kontrol smiley smiley smiley

Bedste tanker til din hund herfra.

• #18   14. maj 2021 Martine,
    Ja, det var helt sindsygt! Og hørte jo så selvfølgelig at den, der ligesom havde "antændt" flokken åbenbart også havde angrebet en anden hund ugen før... "Men sådan er border terrier" åbenbart...

Nej, men hun er okay.. fysisk ikke andet end et lille sår på snuden, som skallede af igår, mentalt... lidt ramt.. fx idag i skoven stod hun og snusede og jeg stod og pillede ved en gren og smed den til sidst og det gibbede i hende ved lyden af det, hun stod bagefter og kiggede noget rundt og rystede lidt. Heldigvis ikke værre end at et lille klap og "så går vi videre" kunne klare det:) Men det sætter sig virkelig i en...

Og mine ben er gule, blå og sorte af at have deltaget i "kampen" smiley

• #19   16. maj 2021 jeg ville gerne have hjulpet dig men det er desværre ikke i min ferie. håber du finder en løsning.

bare spørg en anden gang. har jeg fri vil jeg altid gerne hjælpe dig eller andre med pasning.

• #21   19. maj 2021 Martin er super dygtig. han har lilleris

Kommentér på:
Når man pludselig mangler en passer?

Annonce