Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering -Hvor ofte?
  • #1   28. mar 2021 Man skylder sin hun at blive tjekket en gang om året hvis man bruger den aktiv i sport. Jeg ved dog flere agility løber får deres tjekket noget ofrer og især hvor konkurrence sæsonen er i gang.

• #3   28. mar 2021 En gang årligt

• #4   28. mar 2021 En gang om året ca smiley

• #5   28. mar 2021 Jeg lægger hus til osteopat, han siger ved en sund og rask hund, anbefaler han 1 gang om året.
    Vi har dog hårdtarbejdende hunde, jagthunde osv, der kommer hver 3. måned til en wellness behandling.

• #6   28. mar 2021 Mindst en gang om året nogle gange 2 gange om året og hvis der er lidt at komme efter kan der jo være behov for et opfølgende tjek.

Det kommer nok an på hvad man laver med sig hund om det er nødvendigt, det er jo som regel ikke de vilde ting der sker på en Rally, LP eller Nosework bane.

Når jeg ønsker at min hund skal præstere på top niveau og helst til hun bliver meget gammel, så syntes jeg også at det er mit ansvar, at jeg sørger for, at der ikke er noget som sidder og genere hende.

Jeg vil hellere forbygge end helbrede, derfor får jeg det gjort, da de jo ellers kan gå med noget i lang tid uden man ved det(Asti er i hvertfald ikke en som går og siger av) og lige pludselig bliver det så synligt, fordi de måske begynder at halte eller lignede.

Asti løber blandt andet eftersøgning og det er fysisk hårdt og hun risikerer at vrikke om, slå sig mv. da det jo ikke er gangstier de løber på, tværtimod. Asti giver sig 100 procent, når hun løber en eftersøgning, det går stærkt og viger ikke tilbage for noget.

• #7   28. mar 2021 Hva er 4-6mdr Ca smiley

• #8   28. mar 2021 Fys hver 3-4 måned. kiropraktor / osteopat 1-2 gange årligt

• #9   28. mar 2021 Aldrig smiley

• #10   28. mar 2021 Tak skal I have.
    Grunden til jeg undrede mig, var en anbefaling om justering en gang om måneden, og pludselig følte jeg mig som verdens dårligste hundeejer smiley
    Jeg har fået min den ene tjekket hver 6 mdr., og et opfølgende besøg efter en af gangene, hvor han var lidt låst i en skulder. Havde tænkt at køre den hvide efter samme mønster (hvis der er noget at komme efter, er jeg naturligvis åben for en periode med mere opfølgning)

• #11   28. mar 2021 Når jeg kan se han trænger. smiley

Sam har siden han var hvalp låst i nederste del af ryggen, så han har været til behandling ca hver/ hveranden måned til han var 2 år, vi har fået lavet et ryg program, som vi træner på 3 gange om ugen, det har gjort hans ryg stærk og smidig, så han ikke længere skal have behandling så ofte.
    Han får behandling 2-3 gange om året nu, fordi han bruges så aktivt som han gør med canicross, agility og hoopers smiley
    Han bliver behandlet med osteopati, akupunktur og laser smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #12   28. mar 2021 Hver 3. Mdr. For de unge unge aktive.
    Hver 6. Mdr for vores "pensionister". smiley

• #13   28. mar 2021 Hver 3 måned fys/kiro , massage en gang hver 14 dag ca.

• #14   28. mar 2021 Hver 6. måned ca smiley

• #15   28. mar 2021 Vil mene hver 6. mdr. er rigelig fint til en hund uden skavanker.

Herhjemme har vi en der er rygopereret for diskusprolaps, og hun er afsted til fys (dyrlæge) hver 5. - 6. uge.

Her får hun massage, elektroakupunktur og laser. Derudover kigger vi på coreøvelser og får justeret på sværhedsgraden af dem.

Hun bliver brugt aktivitet til lydighed, spor og eftersøgning.

Hun er MR scannet godt halvandet år efter rygoperation, 9 år gammel (i anden forbindelse), og hendes ryg er super pæn. Man kan se stedet der er blevet opereret men ingen skævheder og ingen gigt at spore.

Så tror bestemt det kan betale sig at være obs, men det er du jo smiley

• #16   28. mar 2021 Aldrig med mindre det er påkrævet. Jeg var glad for at jeg valgte at tage Perle forbi dyrlægen og røngtenapperater her i efteåret da hun haltede on off på skiftevis det ene og det andet ben. Jeg tænkte da tanken bare at tage hende til kiropraktor, men valgte alligevel dyrlægen først. Diagnosen var spondylose. Det havde det jo ikke været smart at “rette” på.

• #17   28. mar 2021 Min puddel er syg med ryggen, så han får massør hver måned og kiropraktik hver 3. måned.

Min italienske mynde, fejler intet, får massør/kiropraktik hver 6 mrd. Hvad der nu lige passer med pudlens behandling smiley

• #19   29. mar 2021 #16 (og andre) Må jeg spørge om hvorfor det ikke er smart at rette på en hund med spondylose? Jeg spørger fordi Charlie har det og jeg har overvejet at tage ham til en osteopat, (for sådan generelt at blive tjekket igennem) men hvis det kan skade mere end det kan gavne, så skal vi da ikke det.
    Alt det her med gigt osv er nyt for mig, så bær over med mig hvis det er et dumt spørgsmål.

• #20   29. mar 2021 #19 jeg har fået rettet 2 hunde med spondylose og kun oplevet bedring

• #21   29. mar 2021 19# vores kiropraktor retter også hunde med spondylose.

Baby har forkalkning i en disk, oven i hans diskusprolaps og bliver også rettet!

Kiropraktoren retter i leddene uden om de syge led, så hunden får så meget bevægelighed som muligt.

• #22   29. mar 2021 Det lyder godt. Så tror jeg godt jeg tør prøve ??

• #23   29. mar 2021 Jeg ville afgjort ikke turde lade nogen “rette” på en hund med fx spondylose med mindre vedkommende også var uddannet dyrlæge, der findes utrolig mange mere eller mindre selvudlærte osteopater, kiropraktorer m.m jeg ville aldrig stole på at de ikke lavede mere skade end gavn!

• #24   29. mar 2021 Enig med Bodil, vores kiropraktor er uddannet dyrlæge smiley

• #25   29. mar 2021 Enig med uddannet dyrlæge smiley

• #26   29. mar 2021 Selvfølgelig er det hos uddannet dyrlæge

• #27   1. apr 2021 Jeg ville også være nervøs ved direkte kiropraktik ved spondylose. Det tør jeg heller ikke med Dixie.

De der lidt "hårde/hurtige" knæk.

Det skulle godt nok være en dyrlæge jeg stolede meget på.

Fys'en som Dixie kommer ved kan også kiropraktik, men bruger det aldrig på Dixie.

• #28   1. apr 2021 Jeg er heller ikke til kiropraktik, jeg synes det er virkelig ubehageligt på egen krop, så vi bruger begge osteopat istedet og akupunktur smiley

• #29   2. apr 2021 Jeg har jo desværre gået hos en ikke-dyrlæge kiropraktor, som dels “rettede” en skæv ryghvirvel på Bella, dels mente at hun haltede på højre for, som viste sig at være venstre bag.

Da den rigtige kiro hørte om det med ryggen, blev han virkelig vred. For sådan noget piller man ikke ved, med mindre man ved præcist hvad der er under pelsen, og med mindre man er dyrlæge.

Jeg vidste desværre ikke bedre, og vedkommende som gjorde det, anbefales i flæng, både her og i alskens hundegrupper smiley

Bella bliver i dag rettet ca. hver 3.-4. måned, men hun har også samlet en god del skavanker, som gør at hun belaster sig selv skævt. Tidligere gik hun ved behov. Dorit er blevet tjekket én gang i sine nu 7 år.

• #30   2. apr 2021 Uha ja, der kommer hellere ikke nogen kiropraktor der ikke er dyrlæge til at røre ved mine dyr.

Jeg havde en træningskammerat med Schæfer, som også fik rettet en ryghvirvel, selv om ejeren fortalte on ryggen.
    Det endte desværre med aflivning et par måneder efter hunden fik rettet ryghvirvlen, da den var blevet meget dårligere efter besøget.

Vedkommende kiropraktiker bliver desværre straks anbefalet herinde når der er nogen der spørger efter en god kiropraktor.

• #31   2. apr 2021 Anni, jeg er ret sikke på at det er den samme, som jeg har gået hos smiley Og det er nærmest en dødssynd at sige højt, at man bestemt ikke anbefaler ham.

• #32   2. apr 2021 Ej hvem er det.. Nu er jeg nysgerrig smiley

• #34   2. apr 2021 Magtor?

Kommentér på:
Justering -Hvor ofte?

Annonce