Hvad gør man - voldsomme hunde Hvad gør man - voldsomme hunde
Hej allesammen
Jeg er lige kommet hjem fra en tur med vores hanhund på 7,5 måned, og er i tvivl om hvad man bør gøre i situationen og hvad jeg skal gøre til en anden gang.
Vi er ude og møder på vejen hjem en rigtig sød jævnaldrende hund som han har leget godt med før, vi slipper dem så de kan lege. Der kommer så først en lille hund mere hen som også leger fint med. Men så lidt efter kommer en ret stor hund som udsender "dårlige" vibes - vil ikke lege men kommer bare frembrusende hen og snuser. Lidt efter begynder den store hund at være tydeligt efter vores, den tromler ind over ham, så han vælter og bliver ved med at løbe efter ham og tromle ham.. Jeg prøver at fange ham og kalde ham til mig, men han har for travlt med at prøve at stikke af.. Vores hund piver, ligger sig i græsset. Nu kommer den lille hund også hen og de "rotter sig sammen" mod vores hund.. Til sidst får jeg fat i vores hund og trækker ham væk...
Det skal siges at den store hunds ejer aldrig kom og hilste på os andre, hun stod på stien med sin barnevogn og sagde ikke et pip på noget tidspunkt..
Nu sidder jeg bare med en følelse af at jeg skulle have sagt noget til ejeren, når det er hendes hund som opfører sig dårligt og voldsomt over for en anden hund .. Så burde det vel være hende som går ind og fjerner sin hund eller hvad?
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
Synes bestemt den trunte skulle have haft styr på sin hund, og stoppet det der, for det var i hvert fald ikke god leg, for nogen
Den skal lige gøre dét overfor den forkerte hund, så får den en røvfuld....
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
Din hund skal ikke lege med hunde som du ikke har kendskab til. Det er din opgave at sørge for. Din hund får en dårlig oplevelse.
Så hjælper det ikke noget at det er andres skyld.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.942
Spurgt hende hvorfor hun lader sin hund løbe så langt væk uden selv at gå med, sagt til hende at hendes hund jo totalt ødelagde en god stund for jeres hunde og om hun ikke kunne se, at hendes hund var super ubehagelig overfor jeres og hvorfor hun synes det er ok, at den er det, altså ikke alt for vredt, men sådan lidt "forældre-agtigt". Forhåbentligt så vedkommende ku forstå at det altså var en rigtig skidt situation.
jul 2020
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
Max - Derfor fjernede jeg ham også så hurtigt som muligt, og jeg er netop ked af at han fik en dårlig oplevelse... Heldigvis var hende med den jævnaldrende hund så sød at gå med os væk, og de to fik leget lidt videre efter
Han vejer 16-17 kg. så det er jo ikke fordi han er et lille vips, men han er bare alt for sød overfor andre hunde og siger slet ikke fra
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
Det skal han heller ikke, det er din opgave
Sofia, så havde ejer måske lært at holde sin ikke indkaldssikre hund i snor, hvis x havde måtte gå langt efter sin hund
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 186 Svar: 10.734
Når der kommer løse hunde stopper jeg lige op og giver ejeren en chance for at hente deres hund.
Kommer de ikke eller giver sig alt for lang tid, så går jeg, det kan ikke være mit problem at hunden følger efter mig og ejeren må gå længere.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
Det bedste er at det er den hund der skaber problemet der bliver taget hånd om. Men ejeren er formentlig end ikke klar over hunden har været et problem..
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.230
Hvad gør man - voldsomme hunde