{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.740 visninger | Oprettet:

Italiensk mynde - allergivenlig? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Er italienske mynder allergivenlige? Jeg har altid troet, at de ikke var. Jeg har været forelsket i racen i over 10 år, men åbenbart er den allergivenlig - og det har jeg først indset nu?!
Vi kigger efter hund nr. 2 til familien, og fortalte min forlovede hvor meget jeg altid har elsket italienske mynder, men at jeg jo allergiker og jeg derfor ikke kan tåle dem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Italiensk mynde - allergivenlig?
  • #1   24. jan 2021 Det kommer jo helt an på hvad man har allergi overfor. pels, sved, spyt osv.

• #2   24. jan 2021 Frk. Jensen - jeg ved faktisk ikke, hvad jeg er allergisk overfor. Jeg har været multiallergiker hele mit liv, men har lige nu en bichon havanais smiley

• #3   24. jan 2021 Hvis det er pels du ikke tåler så dur en italiensk mynde formodentlig ikke, den fælder;) men tag ud og besøg nogle ejere af racen og se hvad der sker;)

• #5   24. jan 2021 Nej, italiensk mynde høre ikke til de racer, der betegnes som allergi venlig.
    - dog fælder racen minimalt.

• #6   24. jan 2021 En allergivenlig hund findes ikke, men nogle allergikere kan tåle nogle racer. Det er dog meget individuelt, og kan sagtens variere indenfor den enkelte race. Dvs, du skal ikke alene sikre dig, at du kan tåle en bestemt race, men også sikre dig, at du kan tåle den udvalgte hvalps forældre og de andre hvalpe i kuldet.

• #8   26. jan 2021 Jeg har en veninde der leder efter hund, og er allergiker. Hun er vild med papillon og læser flere steder den skulle være allergivenlig.
    - men fælder den ikke? og har den underuld?

• #9   26. jan 2021 Krøllet - Jeg mener at Papillon netop ikke har underuld og det kan gøre at nogen så kan tåle den.
    Jeg har haft en veninde med allergi, som selv havde Papillon, hun kunne omvendt ikke rigtig tåle Tucker - som har underuld, men som tåles af flere da han stadig er "fældefri".

Det er svært med allergi.

• #11   26. jan 2021 Jeg har forklaret hende, at der ingen garantier er, og at jeg syntes hendes sikreste valg er en hund der ikke fælder.

Jeg er selv allergiker og har både puddel og italiensk mynde, men det betyder for mit vedkommende ikke, at jeg kan tåle alle individer.

• #13   26. jan 2021 Det syntes jeg så ikke. Mange kan leve et fint liv med hund, selvom de er allergiske.

Og selvfølgelig er der ingen hund der er direkte allergivenlig, men som du selv siger er det skæld de fleste reagere på, og med en hund der fælder, vil man automatisk være mere udsat for skæld i hjemmet.

• #14   26. jan 2021 Desuden, som tillæg til6#
    Der er forskel på voksen og hvalpepels, måske man kan tåle det ene, men ikke det andet.
    Så trist at stå med en næsten voksen hvalp, der skifter til voksenpels, og man så ikke kan tåle hunden længere smiley

• #17   26. jan 2021 #14 - derfor skriver jeg jo også i #6, at man skal kunne tåle både forældrehundene og hvalpene smiley
    Jeg har selv allergi - den værste er husstøvmideallergi, men også birk, citrus, diverse krydderier, kat osv., men har ikke noget problem med mine 3 maltesere. Dog er jeg udemærket klar over, at det ikke er sikkert, at det bliver ved med at være sådan.

• #18   26. jan 2021 #14 - derfor skriver jeg jo også i #6, at man skal kunne tåle både forældrehundene og hvalpene smiley
    Jeg har selv allergi - den værste er husstøvmideallergi, men også birk, citrus, diverse krydderier, kat osv., men har ikke noget problem med mine 3 maltesere. Dog er jeg udemærket klar over, at det ikke er sikkert, at det bliver ved med at være sådan.

• #20   26. jan 2021 #19 - jo, jeg tror nu nok, at jeg ved, hvordan allergi virker. Når jeg skriver, som jeg gør, er det mere fordi, at de fleste allergikere nok reagerer, hvis de er sammen med flere hunde i et tidsrum, og så giver det jo sig selv. Vi kan alligevel ikke overbevise alle de mennesker, der tror på allergivenlige hunde, om at sådanne ikke findes.
    Det må trods alt være bedre, at folk finder ud af, at de ikke kan tåle hunde, inden de tager en med hjem, fremfor alle de annoncer med hvalpe på 9-12 uger, som videresælges pga allergi.

• #22   26. jan 2021 Hvem har sagt, at jeg underkender videnskaben?
    Problemet er, at rigtig mange vitterligt tror på, at der findes allergivenlige hunde.

• #24   27. jan 2021 Helt enig Nicole, tak for at formulere et godt svar!

• #33   27. jan 2021 Alle kan risikere at skulle af med sin hund, af den ene eller anden årsag - Det er jo ikke jordens undergang at en hund skifter hjem.

Jeg syntes virkelig det er noget mærkeligt noget at mene, at man ikke skal undersøge muligheden for at få hund, bare fordi man har allergi som måske bliver et problem om 4 år - måske aldrig.
    Der er ingen garantier her i livet.

• #34   27. jan 2021 . Nicole, men hvad så, når hunden er 5 år og allergien så pludselig slår igennem,

CF - Og selv om man er kernesund når man anskaffer sig en hund, så kan der ikke ske et eller andet sygdomsmæsigt 5 år efter at man har fået hunden?
    Med den logik kan man jo aldrig nogensinde anskaffe sig en hund, for ikke et eneste menneske kan vide hvad der sker om et år, tre år, fem år mm

• #39   27. jan 2021 Krumme, det lyder meget interessant.

• #42   27. jan 2021 Jeg har engang lånt Baby ud en weekend, til nogle venner der var i tvivl om kæresten kunne tåle hund. Det tror jeg nu er meget normalt mellem venner.

• #44   27. jan 2021 Næ det gør jeg heller ikke.
    Bare fordi man er allergiker kan det sagtens fungere. Jeg er multiallergiker og bonger enormt ud på hund, kat og hest.
    Og jeg vil langt hellere have 20 gode år med hund, og risikere at det eksplodere, end totalt at undvære fordi det "måske" går galt.
    Og jeg syntes alle andre fortjener at undersøge muligheden for at få den glæde i hverdagen!

• #45   27. jan 2021 Jeg har faktisk to allergikere i familien.
    Den ene er min datter.
    Ingen af dem tåler hverken, kat, hund eller hest mm.
    MEN af en eller anden årsag, så tåler de begge mine to tøser.
    De sover i samme seng som hundene og ingen af dem slår ud.
    Men kommer en af mine hundevenner på besøg, så går der mindre end 2 min. så går det galt.
    Nu har de begge bil, så mine hundevenner kan se, når de er på besøg.
    Jeg påstår ikke, at mine hunde er allergivenlige.
    MEN åbenbart er der nogen mennesker, der ikke reagerer lige på mine to.
    Hvis det er et stort ønske, at få en hund, så må man prøve sig frem.
    Og for nogen lykkes det smiley
    Krumme - spændende artikel

• #46   27. jan 2021 Pia, sælger du hvalpe til ægtefæller?

Jeg er bare nysgerrig - så vidt jeg husker er det omtrent 50% af alle ægteskaber, der ender i en skilsmisse. Og som Nicole fint fremhæver er der mange, som af den ene eller anden grund må gå af med hunden pga. skilsmissen.

Så her opererer vi altså igen også med en 50/50 chance: du ved risikoen er til stede. Det ligger latent og kan sagtens gå i "udbrud".... men du tager chancen og sælger. Hvorfor?

Jeg er helt enig i, at det er dit eget valg som opdrætter, og det er en ret man har. Your dogs, your choice. Men hvorfor være så forhippet på, at en situation måske, måske ikke, opstår - når det faktisk er noget der omgiver dig i alle andre valg i hele livet...
    Jeg ved godt, at svaret nok vil være "det er jo noget andet". Men er det virkelig dét?

• #49   29. jan 2021 Det vil jeg gerne være med til smiley

Kommentér på:
Italiensk mynde - allergivenlig?

Annonce